دانستنی های علمی

مواد غذایی که تولیدکننده گاز است

نان سفید حاوی فروکتان است. فروکتان یک فیبر محلول در آب است که انسان آنزیم های گوارشی برای تجزیه آن را دارا نیست. هنگامی که بدن انسان نمی تواند چیزی را تجزیه کند، تولید گاز افزایش می یابد.

آسیب های امواج موبایل

امواج موبایل می توانند تاثیرات منفی و آسیب زایی بر مغز و گوش کاربران بگذارند. گوشی های موبایل در حالت برقراری تماس و حتی غیر از آن در موقعیت نزدیکی به بدن افراد هم به دلیل موقعیت یابی مدام و ارتباط با شبکه اصلی کماکان تاثیرات مضری بر عملکرد مغز و حتی گوش کاربران می گذارند.

درد شانه را جدی بگیرید/چیزی که باعث چاقی می شود/آسیب های امواج موبایل/نوشیدنی سرکوب کننده سرفه

نوشیدنی سرکوب کننده سرفه

بروملین موجود در آب آناناس می تواند برای تسکین سرفه های ناشی از مشکلات سینوسی مفید باشد. بروملین به عنوان یک ضد حساسیت، ضد احتقان، و ضدالتهاب طبیعی عمل می کند.

 

درد شانه را جدی بگیرید

درد شانه تجربه ای بسیار رایج بین عموم افراد است که می تواند خطرات جدی مانند حملات قلبی و مشکلات کبدی برای سلامت فرد به همراه داشته باشد.

 

با زنجبیل قندخونتان را پایین بیاورید

نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که پودر زنجبیل در افرادی که از دیابت نوع ۲ رنج می‌برند باعث کاهش قند خون می‌شود، اگر شما نیز از این بیماری رنج می‌برید و نگران میزان قند خونتان هستید با پزشک معالجه‌ خود در خصوص مصرف زنجبیل مشورت کنید، اگر پزشک تشخیص بدهد که مصرف این ادویه با داروهایتان تداخل ایجاد نکند می‌توانید از آن برای کنترل هر چه بیشتر قند خون استفاده کنید، توجه داشته باشید که در برخی موارد مصرف زنجبیل می‌تواند تأثیر خطرناکی روی میزان انسولین بدنتان داشته باشد.

ارتباط ویتامین دی و آنفلوآنزا

در فصل زمستان سطح اشعه فرابنفش نسبت به تابستان کمتر است که تاثیر مستقیمی بر میزان ویتامین D تولید شده در بدن دارد. ویتامین D در تولید مولکول‌های ضد میکروبی نقش دارد، برخی بر این باورند مصرف مکمل‌های ویتامین D در ماه‌های سرد سال می‌تواند از ابتلا به آنفلوآنزا پیشگیری کند، هر چند نتایج یک بررسی که به تازگی منتشر شده حاکی از آن است که سطح بالای مکمل ویتامین D هیچ تاثیری در پیشگیری از آنفلوآنزا ندارد.

بلای که تلفن همراه بر سر مفاصل می آورد

استفاده بی رویه از وسایل ارتباط جمعی به ویژه تلفن همراه،نرم افزارهای پیام رسان و شبکه های اجتماعی منجر به بروز مشکلات مفصلی حاد از جمله تخریب مفاصل و جمود عضلات می شود

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*