سند ملی سالمندان تا پایان تیرماه به هیات دولت می رود

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان گفت: سند ملی سالمندان مراحل نهایی خود را طی می کند و تا پایان تیرماه جاری به هیات دولت می رود.

محسن سلمان نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این سند به تمام جنبه های حمایتی و اجتماعی و سلامت سالمندان توجه شده است و «درآمد و معیشت»، «سلامت»، «آموزش و اشتغال» و «محیط توانمندساز» چهار محور اصلی این سند به شمار می آید.
وی ادامه داد: محیط توانمندساز ابعاد مختلفی از جمله امنیت را در برمی گیرد و بطورمثال اگر سالمندی خواست شب هنگام، بیرون از خانه باشد ، باید امنیت او تامین شود و همچنین اتوبوس ها و گذرگاه ها و دیگر اماکن شهری متناسب با توانایی های او طراحی شده باشد.
رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان یادآور شد: پیش از این دو سند ملی سالمندان از سوی سازمان بهزیستی کشور و وزارت بهداشت تهیه شده بود و اختلاف نظرهایی درباره سند ملی سالمندان وجود داشت.
وی اظهارکرد: بنابراین این دو سند در دبیرخانه شورای ملی سالمندان، تلفیق و به عنوان سند نهایی ، تنظیم شد تا اثربخشی بیشتری داشته باشد.
سلمان نژاد خاطرنشان کرد: امروز نیز جلسه ای در خصوص سندملی سالمندان در سازمان برنامه و بودجه برگزار می شود.
وی اضافه کرد: سند ملی سالمندان هم بحث سلامت سالمندان را پیگیری می کند و هم به مباحث اجتماعی و حمایتی سالمندان سالم ، می پردازد .
به گفته وی ، ۳ / ۹ درصد جمعیت کشور بالای ۶۰ سال سن دارند و جزو جمعیت سالمند محسوب می شوند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*