بر اساس اطلاعیه وزارت علوم بیش از ۱۵۰۰ کدرشته‌ محل کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد تائید شد

خبرگزاری فارس: بیش از ۱۵۰۰ کدرشته‌ محل کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد تائید شد

وزارت علوم در اطلاعیه‌ای درباره بازنگری رشته محل‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: از مجموع ۲۷۸۰ رشته محل بازنگری شده کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۵۴۱ مورد فقط برای یکبار پذیرش در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ تائید شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت علوم در اطلاعیه‌ای درباره بازنگری رشته محل‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: در پی انتشار اخبار متفاوت، متناقض و بعضا نادرستی که از سوی افراد حقیقی یا حقوقی در خصوص رشته محل‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی در رسانه‌ها منتشر شده بود، بدینوسیله به اطلاع می‌رساند که از مجموع ۲۷۸۰ رشته محل بازنگری شده در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی، تعداد ۱۵۴۱ مورد فقط برای یکبار پذیرش در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ مورد تأئید قرار گرفت.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: این تصمیم بر اساس شاخص های مصوب شورای گسترش آموزش عالی با شرایط موجود اتخاذ شده و صرفاً مستندات خود اظهاری دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر داشتن حداقل سه استادیار تمام وقت و مرتبط، ملاک عمل بوده است؛ لذا مقرر شد، صحت مستندات ظرف ۴۵ روز از این تاریخ بررسی شود.

وزارت علوم اعلام کرد: برای همراهی و کمک به داوطلبان و بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده با سازمان سنجش آموزش کشور، مهلت انتخاب رشته داوطلبان دانشگاه آزاد اسلامی تمدید شده است.

در این اطلاعیه اعلام شد: مرجع رسیدگی به درخواست توسعه رشته‌ها در تمام زیر نظام‌ها اعم از دولتی، غیر انتفاعی، پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی و….. دفتر گسترش آموزش عالی است و بر اساس مصوبات این شورا در خصوص توسعه رشته‌ها تصمیم گیری می شود. لذا اخبار منتشره در رسانه‌ها و یا اظهارات افراد اعم از حقیقی و یا حقوقی که نافی این فرایند تلقی شود، فاقد وجاهت قانونی است.

بر اساس این اطلاعیه، تمدید کد رشته‌های سال جاری برای سال آینده منحصراً با رعایت شاخص‌ها و مصوبات شورای گسترش آموزش عالی خواهد بود لذا مقتضی است دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به فرصت کافی موجود تا سال آینده، پیش بینی لازم را برای احراز شرائط مصوب برای هر یک از رشته محل‌های مورد درخواست در مقاطع مختلف داشته باشد. از معاونت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی که همراهی خوب و موثری در بررسی درخواست‌ها داشته‌اند، تشکر می‌کنیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*