دندان شیری نوزادان؛ عامل پنهان ابتلا به این بیماری روانی مرگبار

کارشناسان به تازگی ردپایی از یکی از ترسناکترین بیماری‌های روانی دردندان شیری نوزادان پیداکرده اند و هشدار می‌دهند که مادران باید در دوران بارداری مراقبت بسیار بیشتری از خود به عمل آورند تا فرزند آنها سالم به دنیا بیاید.

دندان شیری نوزادان؛ عامل پنهان و ترسناک ابتلا به این بیماری روانی مرگباربه گزارشخبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ محققان با انجام آزمایش پرتو لیزر و لایه برداری از دندان‌های شیری کودکان مبتلا به اوتیسم و مقایسه آن با دندان شیری خواهران و برادران آنها دریافتند در دندان این کودکان میزان فلزات و مواد سمی بیشتر از سایرکودکان است.
همچنین عدم هماهنگی در میزان فلزات و مواد سمی موجود در دندان شیری نوزادان مبتلا به اوتیسم با کودکان سالم در نمونه هایی از دوقلوهای همسان و غیر همسان که یک مورد مبتلا به اوتیسم بوده نیز بدست آمده است.
در دوران جنینی دندان‌های کودک شکل می‌گیرد و هر هفته به میزان آنها یک لایه افزوده می‌شود تا چند ماه پس از تولد از حالت نهفته خارج شده رشد کنند، وجود مواد سمی و شیمیایی در همین زمان در رحم مادر می‌تواند زمینه ساز ابتلای جنین به اوتیسم و ظاهر شدن آن در لایه‌های دندان شیری شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*