اخبار شهرستانها

وزارت بهداشت با تاسیس ‌مرکز تحقیقات مسمومیت‌ها
در ‌بیرجند موافقت کرد
رئیس مرکز تحقیقات مسمومیت ها و سوء‌مصرف مواد دانشگاه پزشکی بیرجند گفت: شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی وزارت بهداشت‌ با تاسیس مرکز تحقیقات مسمومیت ها و سوء مصرف مواد در این دانشگاه موافقت و مجوز راه‌اندازی رسمی آن را صادر کرد.به گزارش تسنیم، امید مهرپور اظهار داشت: این مرکز از سال ۹۱ با مصوبه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به صورت غیر رسمی راه‌اندازی شد و اکنون با مصوبه وزارت بهداشت فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرد.
توزیع سبد غذایی ویژه مادران باردار نیازمند سرایان
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرایان گفت: با همکاری بنیاد علوی تعداد ۲۲۰ سبد غذایی جهت مادران باردار نیازمند در مراکز بهداشت سطح شهرستان سرایان توزیع می شود. دکتر مریم شرفی افزود: از سال ۱۳۸۹ توزیع سبد غذایی هر دو ماه یکبار در شهرستان سرایان با تعداد ۵۰ سبد انجام می شود که هم اکنون با پیگیری مستمر مسئولین شبکه بهداشت و درمان به ۲۲۰سبد افزایش پیدا کرده است.
طرح بزرگ « تربیت مدرس قرآنی» در سرایان اجرایی می شود
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان سرایان از برگزاری طرح بزرگ « تربیت مدرس قرآنی» بعد از ماه مبارک رمضان در این شهرستان خبر داد. حجت الاسلام حسن سهرابی نژاد در گفت و گو با مهر بیان کرد: در حال حاضر در برخی از مناطق شهرستان سرایان با کمبود مربی و مدرس قرآنی رو به رو هستیم.وی از اجرای طرح « تربیت مدرس قرآنی » بعد از ماه مبارک رمضان در سرایان خبر داد و افزود: امید است با اجرای این طرح، کمبود مربی موجود رفع شود.
وجود ۷۹ موقوفه با نیت اطعام و افطاری روزه داران در طبس
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طبس گفت: ۷۹ موقوفه با نیت اطعام و افطاری به روزه داران در طبس ثبت شده است. حجت الاسلام دادخدا خدایی در گفت و گو با مهر گفت: ۷۹ موقوفه با نیت اطعام و افطاری به روزه داران در طبس ثبت شده است که بزرگترین آن مربوط به موقوفه امیرحسنخانی است.وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن است؛ بیان کرد: ۲۶ موقوفه به نیت تلاوت، قرائت و ختم قرآن به ثبت رسیده است که شامل جلسات ترتیل خوانی و ختم قرآن در مجتمع فرهنگی-مذهبی خواجه خضر و مسجد جامع کبیر و امام زادگان سطح شهرستان است.