اخبار شهرستانها

افزایش سرعت وزش باد و ابر در خراسان جنوبی
رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی های جوی خراسان جنوبی گفت: عبور امواج ناپایدار و مرطوب از لایه میانی جو استان به تناوب تا روز سه شنبه سبب افزایش سرعت وزش باد و افزایش ابر خواهد شد. رضا برهانی افزود: بررسی همدیدی و آینده نگری نقشه های هواشناسی نشان می دهد، با تقویت زبانه های کم فشار در سطح زمین روند افزایش دمای هوا ادامه دارد. وی وضعیت جوی بیرجند تا ظهر امروز را کمی ابری همراه با وزش باد و افزایش نسبی دما به تدریج افزایش ابر ذکر کرد که در این مدت بیشینه و کمینه دما در مرکز استان به ۲۹ و ۱۲درجه سلسیوس می رسد.
۱۰۰ میلیارد تومان برای طرح توسعه خراسان جنوبی اختصاص یافت
نماینده خراسان جنوبی در شورای عالی استان ها گفت: طی سال جاری ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح توسعه استان در نظر گرفته شده است.  مرتضی عاصفی افزود: ردیف بودجه ای ویژه ای برای بدهکاری شهرداری ها در نظر گرفته شده است، وی تصریح کرد: ۱۰۰ میلیارد تومان برای اکتشافات معدنی در نظر گرفته شده است.
راهیابی ۷ گروه دانش‌آموزی استان به مسابقات کشوری
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: ۷ گروه دانش آموزی خراسان‌جنوبی در بخش هنرهای نمایشی به مرحله کشوری سی و پنجمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری، یادواره سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، راه یافتند. عباس لامعی گفت: در مرحله استانی این جشنواره بیش از ۴۵۰ دانش‌آموز دختر و پسر استان در مقطع متوسطه اول و دوم در قالب۴۰گروه در رشته‌های تئاتر صحنه‌ای، عروسکی، نمایشنامه‌خوانی و نقالی رقابت کردند.  وی افزود: در پایان در رشته نمایش صحنه‌ای دبیرستان امام حسین سیدالشهدا(ع) از بیرجند، تئاتر صحنه‌ای مدرسه دخترانه نمونه عفاف سربیشه، رشته نمایش نامه‌خوانی، دبیرستان‌های شهیدبهشتی بیرجند و نمونه ۵ اردیبهشت طبس راهی مرحله کشوری شدند.  مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: در رشته نقالی هم دانش آموزان دبیرستان‌های طباطبایی و فرزانگان از فردوس  و در رشته عروسک‌گردانی نیز دبیرستان عبدالعلی بیرجندی به مرحله کشوری راه یافتند.
افزایش شیوع بیماری تب کریمه کنگو با شروع فصل گرما
معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی خراسان‌جنوبی در خصوص بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو هشدار داد. به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی خراسان‌جنوبی، محمد اصغرزاده گفت: همزمان با گرم شدن هوا و افزایش فعالیت کنه‌ها، احتمال انتشار و شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو افزایش می‌یابد. وی در خصوص این بیماری افزود: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری خطرناک و قابل انتقال به انسان است که در صورتی که به فرد منتقل شود و اقدامات به موقع تشخیصی و درمانی صورت نگیرد، مرگ فرد مبتلا قطعی خواهد بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*