مادری یک نامادری

فاطمه ۵۰ ساله است اما همانند طفلی معصوم توانایی انجام هیچ کاری را ندارد و نیازمند پرستاری، نگهداری و مراقبت است . او در ۱۰ سالگی مادرش را بر اثر بیماری از دست داده و ۱۰ سال پیش عهم پدرش به رحمت خداوند رفته است و در حال حاضر با نامادری مهربان و دلسوز زندگی می کند.
مادر فاطمه از دوستانم بود
بی بی صغری که ۵۷ سال دارد و نامادری فاطمه و در حقیقت تنها مونس و پرستار اوست می گوید: فاطمه بیماری مادرزادی داشت و پرشکان هم نمیتوانستد و نمی توانند کاری برایش انجام دهند. من دوست صمیمی مادر مرحومش بودم. مادرش هم تقریبا نیمی از بدنش فلج بود و از آنجا که خودش نمی توانست فاطمه را شستشو دهد او را برای حمام کردن تحویل من میداد و من از همان کودکی فاطمه و با وجود حضور مادرش بعضی کارهایش را انجام می دادم تا اینکه مادرش بر اثر بیماری فوت کرد و فاطمه که ۱۰ سال بیشتر نداشت مادرش را از دست داد. وی می افزاید: پدر فاطمه با توجه به شناختی که از من داشت و از علاقه ام به همسر مرحومه و دخترشان آگاه بود از من خواست تا با او ازدواج کنم و من هم قبول کردم و پرستاری از فاطمه را نیز به طور کامل از همان زمان برعهده گرفتم.
به جز فاطمه ۵ فرزند دیگر دارم
بی بی صغری با بیان اینکه همسرم حدود ۱۰ سال پیش به رحمت خدا رفت، میگوید: از همسرم صاحب ۵ فرزند شدم که یکی ازدواج کرده و ۴ فرزند پسرم  با من زندگی می کنند و از آنجا که نان آور خانه ام از بین رفته و منبع درآمدی نداریم زندگی مان به سختی می گذرد.
به فاطمه و نگهداری از او عادت کرده ام
وی با اشاره به اینکه فاطمه به بچه ای بی گناه و گوشه گیر می ماند، می گوید: او نمی تواند نیازش را بر زبان بیاورد و لذا من دقت مراقب او هستم تا مبادا گرسنه یا تشنه شود و لحظه ای از او غافل نمی شوم. فاطمه جایی را در زندگی من و سایر فرزندانم تنگ نکرده و به او عادت کرده ام و وجود او را برکت زندگی مان می دانم. بی بی صغری اضافه می کند: خیلی ها از من می پرسند که چرا فاطمه را برای نگهداری به جایی تحویل نمی دهم و من هم می گویم که نمی توانم این کار را بکنم چون دوست ندارم اذیت شود. هیچ کس مثل خودم که از همان بچگی از فاطمه نگهداری کرده ام نمی تواند به او رسیدگی کند و احساس می کنم خود فاطمه هم با من راحت تر است و لذا اگر قرار بر رفتن به مسافرت هم بود او را همراه خود برده ام و تنهایش نگذاشته ام.
از خداوند میخواهم به خاطر معصومیت فاطمه کمکمان کند
به گفته وی هزینه نگهداری فاطمه به خصوص تهیه پوشک برای ما که منبع در آمد و سرپرستی ندادیم سنگین است و البته کمیته امداد کمک هایی به ما دارند که از آنها ممنونم اما با توجه به جمعیت قابل توجه نیازمندان تحت پوشش نمیتوان توقع زیادی از آنها داشت به هر حال اداره زندگی خودم و ۵ فرزندم که یکی از آنها معلول است برای یک زن تنها و فاقد کار و درآمد واقعا سخت است و از خداوند می خواهم به خاطر معصومیت فاطمه هم که شده به ما کمک کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*