اخبار شهرستانها

کاهش نسبی دمای هوای خراسان جنوبی
مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی از کاهش نسبی دمای استان خبر داد. علیرضا خندان رو در گفت و گو با مهر بیان کرد: پیش بینی می شود تا پایان هفته جاری روند کاهش نسبی دمای خراسان جنوبی را داشته باشیم. وی بیان کرد: آسمانی ابری و به تدیج با افزایش ابر، گاهی وزش تند باد همراه با گرد و خاک  برای سراسر استان پیش بینی می شود. مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین برای شهرستان های حاجی آباد، زیرکوه و طبس گرد و غبار پیش بینی می شود.
دبیر انجمن کارفرمایان استان:
وضعیت تولید در خراسان جنوبی مطلوب نیست
عضو هیئت مدیره و دبیر انجمن کانون کارفرمایان استان خراسان جنوبی با بیان اینکه وضعیت تولید در خراسان جنوبی مطلوب نیست گفت: مسئولان تلاش کنند تا در راستای برطرف کردن مشکلات تولید و سرمایه‌گذاران گام بردارند. مصطفی امیری در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: دولت و مسئولان باید تلاش کنند تا در راستای رفع مشکلات تولید و سرمایه‌گذاران تلاش کنند و از طرفی در حوزه کار و کارگری عوامل یک طرفه تعریف شده که این امر سبب متضرر شدن جامعه کارگری شده است.
اجرای طرح ارزیابی ظرفیت تولید و اشتغال
در ۲روستای خراسان جنوبی
رئیس مرکز روابط ‌عمومی و اطلاع‌ رسانی سازمان ‌میراث ‌فرهنگی ، صنایع ‌دستی و گردشگری گفت: طرح ارزیابی ظرفیت تولید و اشتغال در ۷۳ روستا ی هدف گردشگری ایران اجرا می شود که نایبند طبس و خور نیز شامل این طرح هستند. پوریا سوری، اظهار کرد: اعزام کارشناسان به این روستاها از روز شنبه آغاز شد و با توجه به زیرساخت گردشگری، مواریث فرهنگی و تاریخی و ظرفیت‌های صنایع ‌دستی هر روستا، اجرای طرح در دستور کار قرار گرفت. وی گفت: ۱۳ محور برای این طرح انتخاب شده است.
ضبط و معدوم سازی ۵۰۰ کیلوگرم گوشت
مرغ و ماهی غیر بهداشتی در ایام نوروز
بازرسان نظارتی شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند در ایام نوروز مقدار ۵۰۰ کیلوگرم گوشت مرغ و ماهی تاریخ گذشته ضبط و معدوم کردند.
لزوم تشخیص به موقع در پیشگیری
از انتشار بیماریهای واگیردار
رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی استان خراسان جنوبی گفت: تشخیص سریع و به موقع در پیشگیری از انتشار بیماریهای واگیردار از اهمیت بالایی برخوردار است.دکتر « ابوذر احمدی » از انجام بیش از ۴۵ هزار مورد آزمایش طی سال ۹۵ خبر داد و خاطرنشان کرد: این حجم از آزمایشات با همکاری بخش خصوصی برای تشخیص قطعی بیماری ها و رصد و پایش تولیدات دامی انجام گرفته است و در صورت تشخیص هرگونه عوامل بیماریزا بلافاصله اقدامات بهداشتی و قرنطینه اعمال شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*