اخبار شهرستانها

پیگیری ثبت جنگل نخاب و دق اکبر آباد در میراث ملی
فرماندار شهرستان خوسف گفت: قرار است روز چهارشنبه(فردا) معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به شهرستان خوسف سفر کند. شفیعی افزود: معاون سازمان میراث فرهنگی کشور را در این سفر گروهی از کارشناسان این سازمان همراهی خواهند کرد و ما پیگیر هستیم تا آنها از روستاهای هدف گردشگری و سایر جاذبه های گردشگری شهرستان خوسف دیدن کنند و بتوانیم ضمن اخذ تسهیلات، در راستای ثبت جنگل نخاب و دق اکبرآباد در میراث ملی رایزنی نماییم. علاوه بر این افتتاح خانه بوم گردی روستای خور که با اعتبار دهیاری خریداری شده را نیزخواهیم داشت. فرماندار شهرستان خوسف همچنین از سفر روز گذشته رئیس امور عشایری کشور به این شهرستان خبر داد. شفیعی هدف قندالی رئیس سازمان امور عشایری کشور از سفر به شهرستان خوسف را بازدید از محله های عشایری و دیدار و نشست صمیمی با عشایر این شهرستان با هدف بررسی و رفع برخی مشکلات آنان ذکر کرد.
مهارت و فن چاقوسازی سنتی روستای آبیز مستندسازی شد
مسئول حوزه پژوهش و مطالعات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از تهیه و تدوین پرونده ثبت مهارت و فن چاقو سازی سنتی روستای آبیز از توابع شهرستان زیرکوه خبر داد.
کارگاه گیاهان دارویی در سربیشه برگزار شد
کارگاه آموزشی گیاهان دارویی ویژه زنان روستایی در قالب اردوی آموزشی با همکاری مشترک جهاددانشگاهی و جهادکشاورزی سربیشه برای بیش از ۱۵۰ نفر از زنان برگزار شد.
رئیس اوقاف زیرکوه:
بهره‌وری موقوفات با رویکرد اقتصاد مقاومتی
تولید و اشتغال پیگیری می‌شود
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زیرکوه با بیان اینکه توسعه و ترویج فرهنگ وقف می‌تواند بهترین راهکار در تقویت اقتصاد ملی و خوداتکایی باشد گفت: با توجه به شعار سال ارتقای بهره‌وری موقوفات با رویکرد اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در دستور کار است. به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام حسین رحیمی افزود: ما بر این باوریم که توسعه و ترویج فرهنگ وقف می‌تواند بهترین راهکار در تقویت اقتصاد ملی و خوداتکایی کشور در تمامی زمینه‌ها باشد که در این راستا تمام تلاش خود را در زمینه ترویج و تبلیغ سنت حسنه و افزایش بهره‌وری موقوفات به‌کار خواهیم گرفت.
تحقق ۱۲۴ درصدی تعهدات آموزشی
مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای نهبندان
رئیس مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای نهبندان تحقق ۱۲۴ درصدی تعهدات آموزش دولتی این مرکز در سال گذشته را اعلام کرد. مرتضی مالدارتنها امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در طول سال گذشته بالغ‌بر ۳۴۸ هزار نفر ساعت آموزش در بخش دولتی به صورت رایگان در حوزه‌های مختلف توسط مرکز فنی و حرفه‌ای نهبندان به متقاضیان مهارت‌آموزی ارائه شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*