ارگ کلاه فرنگی میزبان مردم در نوروز

نخستین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز ۹۶ به ریاست سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی و اعضای کمیته های ده گانه این ستاد با شعار «نوروزی متفاوت» برگزار و بر آمادگی استان خراسان جنوبی از میزبانی مهمانان نوروزی تأکید شد. سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی است گفت: مانور آمادگی طرح نوروز در ۲۵ اسفندماه همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی برگزار می شود. محمد فرهادی با اشاره به لزوم اجرای طرح‌های کنترل ترافیکی در شهرها و بین شهرها افزود: نیاز است آماده‌سازی پارک‌ها در مبادی ورودی شهر در دستور کار شهرداری قرار گیردو اصناف مختلف در ایام نوروز کشیک های خود را داشته باشند.
وی با اشاره به بحث  اطلاع‌رسانی رسانه‌ها در ایام نوروز خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی از جمله استان‌هایی است که‌ کمتر شناخته شده و نیاز است همه رسانه‌ها و مطبوعات نسبت به اطلاع رسانی استان و جاذبه‌های استان بیشتر تلاش کنند تا استان را به نقاط مختلف کشور معرفی کنند و از پتانسیل قوی گردشگری که منجر به توسعه استان می‌شود بهره‌مند شویم. سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری با تأکید بر اینکه تمهیدات سوخت و تأمین بنزین در جایگاه‌ها نیز در ایام تعطیلات نوروز مدنظر باشد، گفت:در ایام نوروز ستاد اطلاع‌رسانی نوروزی در مبادی ورودی ساماندهی و نوسازی شوند و نظارت بر پایانه‌های حمل و نقل نیز باید انجام شود.
به گفته وی کنترل سرعت و جلوگیری از تخلفات رانندگی مورد انتظار است و ضرورت دارد گشت کنترل نامحسوس در سطح راهها افزایش یابد و در راستای تأمین خودروی مناسب برای این امر دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را با پلیس راه داشته باشند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: در ایام نوروز باید راهنما در ورودی شهرها ساماندهی، خدمات خودرویی و تعمیرگاهی نیز به لحاظ نرخ و فعالیت مورد نظارت قرار گیرند و مراکزی برای اسکان اضطراری مسافران نوروزی در نظر گرفته شود.
برپایی ۱۶۵ غرفه بازارچه صنایع دستی در خراسان جنوبی
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه ارائه‌ی خدمات نوروز ۹۶ با شعار «نوروزی متفاوت» انجام می‌شود، گفت: جلسات ستاد در تمام شهرستان های و کمیته های ده گانه برگزار شده و از آمادگی لازم برخوردار هستند. رمضانی از راه اندازی نخستین موزه عروسک کشور در خراسان جنوبی همزمان با نوروز ۹۶ خبر داد و گفت: عروسک سنتی این استان در فهرست آثار ملی ثبت شده و مقدمات ثبت جهانی آن نیز فراهم می شود. وی با اشاره به برپایی پر رونق تر بازارچه‌های صنایع دستی در مبادی ورودی شهرها و مکان‌های مسافرپذیر استان، افزود: سال گذشته در طبس ۴۲۲ میلیون تومان درآمد حاصل از فروش صنایع دستی  در نوروز بوده است. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۶۵ غرفه بازارچه صنایع دستی و ۱۰ سیاه چادر در تعطیلات نوروز ۹۶ در استان برپا خواهد شد، گفت: همچنین در حوزه گردشگری هتل سپهر بیرجند خدمات دهی خود را آغاز کرده است. رمضانی به فعال بودن ۱۰ واحد اقامتی بوم گردی در خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: ایجاد استراحتگاه موقت، ساماندهی و پیشگیری از مشکلات احتمالی در سفرهای نوروزی به منظور کاهش تصادفات جاده ای و تشویق مردم به توقف کوتاه جهت مهیا نمودن سفر ایمن مورد تاکید است.
چاپ ۳۰ هزار کتابچه راهنمای گردشگری استان
عباس زاده معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی هم از چاپ ۳۰ هزار کتابچه راهنمای گردشگری استان خبر داد و گفت: اپلیکیشن راهنمای گردشگری استان نیز طراحی شده است.
برگزاری موسیقی و بازی‌های بومی و محلی
مرتضی عربی، معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی نیز با اشاره به برگزاری برنامه‌های فرهنگی متنوع در ایام نوروز گفت: برگزاری موسیقی و بازی‌های بومی و محلی از مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی شده در این ایام است.
هیچ نگرانی از حیث کمبود مایحتاج مردم نداریم
رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: در ایام تعطیلات نوروز در بحث نانوایی ها و کشتارگاه های دام و مرغ تمهیدات لازم انجام شده است و ان شاءا… نیاز مسافران و مردم برطرف شود. تهوری با بیان اینکه ما هیچ نگرانی از حیث کمبود مایحتاج مردم نداریم، افزود: درخصوص میوه ایام نوروز نیز ذخیره سازی سیب و پرتقال انجام شده است و در شبکه توزیع طبق برنامه قرار می گیرد. به گفته وی بازدید میراث فرهنگی از رستوران ها و واحدهای اقامتی در حال انجام است و در ایام پایان سال تشدید می شود.
فعالیت ۲۶ دستگاه سیستم کنترل سرعت در جاده های خراسان جنوبی
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی نیز گفت: حدود یک هزار و ۷۰۰ راننده مسافری با ۶۲۰ دستگاه انواع سواری کرایه، مینی بوس و اتوبوس در ۶ پایانه عمومی و پایانه های خصوصی سراسر استان آماده خدمت هستند. شهامت با اشاره به بحث تمرکز بر امکانات و تسهیلات در طول راه های استان خاطرنشان کرد: مجتمع های خدمات رفاهی در ایام نوروز  آماده خدمت رسانی به زائران و مسافران نوروزی هستند.
وی از افتتاح یک مجتمع در ۱۰ روز آینده خبر داد و گفت: با افتتاح این مجتمع تعداد مجتمع های فعال در ایام نوروز به ۲۶ مجتمع خواهد رسید. به گفته شهامت همچنین در ایام تعطیلات نوروز کمیته نظارتی بر روی مجتمع ها، نمازخانه ها، سرویس های بهداشتی و جایگاه های سوخت با همکاری دستگاه های ذیربط فعال خواهد بود. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: در بحث کنترل نامحسوس و مدیریت سرعت سه شنبه آینده ۲۶ دستگاه سیستم کنترل سرعت در جاده ها که‌ مجهز به پایش سرعت متوسط است همزمان با پروژه کشوری افتتاح خواهد شد. وی عنوان کرد: در بحث بحران های احتمالی نیز اسکان اضطراری در راهدارخانه ها و مجتمع ها پیش بینی شده است. شهامت از همکاری ۱۳۵ نفر راهدار، ۶۵ دستگاه انواع ناوگان راهداری و ۲۲ راهدارخانه در سطح محورهای استان در ایام نوروز خبر داد و گفت: همچنین در این ایام ۲۴ اکیپ راهداری و ۱۷ اکیپ امدادی و تعمیراتی فعالیت دارند. وی در ادامه گفت: از ۲۶ اسفندماه امسال تا ۱۳ فروردین ماه ۹۶ کلیه کارگاه های راهسازی سطح استان تعطیل و در صورت بروز بحران در حالت آماده باش هستند.
رزمایش طرح نوروزی در خراسان جنوبی اجرا می شود
سرهنگ پارسا معاون عملیات فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی از اجرای رزمایش طرح نوروزی با محوریت پلیس راه و راهنمایی و رانندگی در ۲۵ اسفندماه در سطح خراسان جنوبی خبر داد و گفت: طرح نوروزی پلیس از ۲۵ اسفندماه تا پایان تعطیلات نوروزی انجام می شود. سرهنگ پارسا عنوان کرد: پلیس راه، راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی با توان ۱۰۰ درصدی در ایام نوروز در خدمت شهروندان خواهند بود. فرماندار شهرستان بیرجند نیز از فراهم بودن اماکن تاریخی و گردشگری برای بازدید مردم و مسافران در ایام نوروز خبر داد و گفت: امسال همه اماکن تاریخی بیرجند آماده بازدید گردشگران و مردم هستند. علی ناصری با بیان اینکه علاوه بر اماکنی که در بحث استقرار گردشگران آمادگی خدمات رسانی را دارند در ایام نوروز ۵ هتل، ۶ مهمان پذیر، ۱۰ سفره خانه سنتی و ۱۳ دفتر خدمات مسافربری ارائه خدمت می کنند، افزود: در بحث اسکان آموزش و پرورش به مسافران ۱۲ مدرسه و ۹۰ کلاس درس آماده خدمت رسانی هستند و همچنین در شهرستان بیرجند در ۴ پارک ثامن، توحید، آزادی و پارک بانوان امکان اسکان موقت مسافران فراهم است. وی با اشاره به اینکه نوروز ۹۶ همه اماکن تاریخی بیرجند آماده بازدید گردشگران و مردم هستند، افزود: ارگ کلاه فرنگی بیرجند در نوروز ۹۶ به بهره برداری می رسد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*