اخبار سیاسی

گفته می شود دستجردی، سخنگوی «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» گفت: از افرادی که برای کاندیداتوری انصراف دادند، باهنر، چمران، بنده و حدادعادل قطعا اعلام کردیم کاندیدا نخواهیم شد. قالیباف جز ۲۷ نفری است که قرار است در مورد او رای‌گیری شود. البته باید گفت جزو ۵۰ نفر حجت‌الاسلام رییسی هم قرار داشت اما اطلاع ندارم تا اکنون انصراف دادند یا خیر.

واکنش کنایه‌آمیز باهنر به کاندیداتوری بقایی

باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری امروز در حاشیه نخستین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به اینکه نظر شما درباره اعلام کاندیداتوری آقای بقایی چیست، گفت: من وارد این بحثها نمی‌شوم، از خودش بپرسید، کجاست؟ بعضی‌ها آهن هستند و آهن‌ربا می‌تواند جذبشان کند، بعضی‌ها چیز دیگری هستند و آهن‌ربا نمی‌تواند جذبشان کند.

گفته می شود حمید بقایی که به تازگی برای انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ اعلام کاندیداتوری کرده است در جمعی سخنرانی کرد و به پرسش های حاضران پاسخ گفت. او در بخش پایانی سخنانش گفت: جلسه خوبی بود. تشکر می کنم. حرف های خیلی خوبی زدید، هدف من و هدف همه ما عشق به کشور و عشق به ایران است. آرزو می کنم بتوانیم مشکلات را حل کنیم . تلاش کنیم ایران را بسازیم و به تکلیف عمل کنیم. این که می گویند آدم از فردای خودش خبر ندارد، درست است. نیت ما خیر است. از مقام معظم رهبری که دستور آزادی بنده را صادر فرمودند کمال تشکر را دارم من به شخصه اعتقاد دارم در شرایط سخت خدا حامی انسان است.

مسئولان بدانند صبر مردم هم حدی دارد

آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با رئیس پدافند غیرعامل استان قم اظهار داشت: بی‌پرده بگویم با گسترش تکنولوژی امروز اختیار از دست مردم سلب شده است و دیگر حریمی برای عفاف و حیا وجود ندارد. آیت‌الله علوی گرگانی تأکید کرد: امروز دیگر انسان اختیار فرزندش را هم ندارد و این بلا دامن همه حتی بیت مراجع را هم گرفته حالا باید چه میزان برنامه‌ریزی کنیم تا بر این مشکلات فائق آییم. مرجع تقلید شیعیان با اشاره به استفاده گسترده استکبار از امکانات فضای مجازی گفت: ما باید چنان بر گروه‌های تروریستی و گروه‌های تکفیری تسلط داشته باشیم که بتوانیم دشمن را در نطفه خفه کنیم از همین روی کار پدافند غیرعامل بسیار حساس و سخت است. استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به سخنی از امیرالمومنین(ع) مبنی بر اینکه ممکن است با فشار اقتصادی یک مسلمان از دین خودش بگذرد عنوان کرد: معیشت مسأله نخست کشور است و مسئولان بدانند صبر مردم هم حدی دارد اگر کاسه صبر مردم لبریز شود دیگر نمی‌شود آن را کنترل کرد.

نامزدها باید تعهد بدهند که اگر کاندیدای نهایی نبودند انصراف دهند

مهدی چمران در نشست مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: سازوکارهایی فراهم شده که اهل تسنن هم در شورای مرکزی حضور داشته باشند. تعدادی گفتند ما آمادگی شرکت در انتخابات ریاست جمهوری نداریم؛ بنابراین، آن افراد حذف شد و به ۲۲نفری رسیدیم که کتابچه آن در مجمع عمومی پخش شد. حجت‌الاسلام تقوی اعلام انصراف داد و از همه افرادی که ایشان را پیشنهادداده بودند تشکر کردند. اکنون ۲۱نفر باقی مانده و مجمع عمومی باید به ۱۰نفر از این تعداد رأی دهد. این ١٠نامزد باید تعهد بدهند در صورتی که کاندیدای نهایی نبودند انصراف خود را کتبا اعلام کنند. فارس این خبر را منتشر کرد.

 

 

 گفته می شود حداد عادل نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفته من برای کاندیداتوری در میان کاندیداهای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اعلام آمادگی نکردم و کاندیدا نیستم. برای اینکه نتیجه انتخابات ۹۲ تکرار نشود به دنبال وحدت هستیم اما باید توجه داشت انتخابات مجلس با انتخابات ریاست جمهوری تفاوت ماهوی دارد و شرایط متفاوتی در ریاست جمهوری رقم می‌خورد.
 گفته می شودافسر سابق دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی فاش کرد، رئیس جمهور مصر طرح تشکیل کشور فلسطین در شبه جزیره سینا را به رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پیشنهاد کرده است. این پژوهشگر اسرائیلی اظهار داشت: طرح پیشنهادی سیسی به عباس شامل الحاق اراضی مصر در شبه جزیره سینا به غزه است به این ترتیب بخش ساحلی چندین کیلومتر مربع توسعه می‌یابد و مساحت غزه پنج برابر مساحت امروزش خواهد بود. افسر سابق دستگاه اطلاعات رژیم صهیونیستی گفت: قرار است پناهجویان فلسطینی ساکن اردوگاه‌های لبنان و سوریه به این کشور جدید در سینا منتقل شوند و این کشور بدون ارتش باشد.

 

 

 

 

هیچ رزمایشی متوقف نشده است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به برخی شایعات در زمینه توقف برنامه‌های دفاعی و رزمایش‌ها پاسخ داد و گفت: هیچ رزمایش و برنامه دفاعی تا به امروز متوقف نشده است. سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، پیش از ظهر امروز در حاشیه همایش فاتحان فاو و رونمایی از هشت کتاب در حوزه دفاع مقدس در جمع یادگاران دوران دفاع مقدس در نوشهر اظهار داشت: امروز در همه حوزه های صنعت دفاعی نظیر هوا و فضا و در بخش موشک های زمین به زمین، موشک های بالستیک دوربرد را تا برد مناسب و قابل قبول ارتقا دادیم.وی دقت اصابت را دستاورد فناورانه بالا بیان کرد و گفت: میزان دقت در بردهای بالا افزایش یافته و میزان ماندگاری موشک ها در حال حاضر به ۱۵ تا ۲۰ سال افزایش یافته است.

گفته می شوددبیرکل حزب اتحاد ملت ایران گفته ما امیدواریم که با پیشبرد گفت‌وگو، تفاهم و وفاق ملی گره حصر و محدودیت بزرگان انقلاب و نظام ما باز شود. ما به پیدایش فضایی بهتر و پویاتر و راهگشاتر در پرتو فعالیت هر چه گسترده‌تر یکایک شما و همه اصلاح‌طلبان و شهروندان مسئول کشور در انتخابات پیش روی ایمان داریم.

پای «اکبر جوجه» هم به کمیسیون اصل ۹۰ باز شد

جمعی از رستوران‌داران کشور شکوائیه‌ای از اداره مالکیت صنعتی به دلیل آنچه آنها انحصاری کردن یک غذای محلی (اکبر جوجه) به نام یک فرد خاص عنوان کردند، به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ارائه دادند.

اعلام اسامی ۲۱ نامزد جمنا

اسامی ۲۱ کاندیدای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به منظور انتخاب ۱۰ کاندیدای جبهه اعلام شد.

این اسامی به شرح زیر است؛

مهرداد بذرپاش

سعید جلیلی

حمیدرضا حاجی بابایی

محمد خوش چهره جمالی

محسن رضایی میرقائد

سیدابراهیم رئیسی

علیرضا زاکانی

علیرضا زالی

محمدمهدی زاهدی

مسعود زریبافان

سیدعزت‌الله ضرغامی

محمد عباسی

ابراهیم عزیزی

سیدپرویز فتاح

رستم قاسمی

محمدباقر قالیباف

محمدحسن قدیری ابیانه

شاهین محمدصادقی

غلامرضا مصباحی مقدم

سید مصطفی میرسلیم

علی نیکزاد

بنا بر این گزارش، قرار است از بین این افراد و با رأی اعضای مجمع عمومی ۱۰ نفر به عنوان کاندیداهای جبهه مردمی انتخاب شوند.

 

مردم سالی ۷ میلیارد تومان لباس می‌خرند

محمد مروج حسینی در حاشیه چهارمین همایش ملی صنعت فرش ماشینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیشترین مصرف کنندگان کالاهای داخلی قشر حقوق بگیران دولتی و کارگران هستند و ۴۰ درصد قدرت خریدشان از سال ۹۰ کمتر شده است. رییس هیئت مدیره انجمن نساجی ایران گفت: براساس آمار و اطلاعات موجود، سالانه هفت میلیارد تومان صرف خرید پوشاک در کشور می‌شود که بیش از نیمی از آن یعنی معادل سه یا چهار میلیارد تومان قاچاق است.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*