در کمیسیون‌های تخصصی مجلس بررسی استیضاح وزیران راه؛ آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی


عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، آخرین وضعیت استیضاح سه وزیر را تشریح کرد.
بررسی استیضاح وزیران راه؛ آموزش و پرورش و جهاد کشاورزیاکبر رنجبرزاده در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، افزود: استیضاح آقای عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به کمیسیون عمران مجلس ارجاع شده است.

وی تصریح کرد: قرار است کمیسیون عمران هفته آینده با حضور وزیر راه و شهرسازی، استیضاح ایشان را بررسی و نتیجه را اعلام کند.

رنجبرزاده گفت: نتیجه این جلسه هر چه باشد، ملاک تصمیم گیری هیئت رئیسه مجلس خواهد بود.

وی اظهار داشت: اگر در این فاصله زمانی، امضاکنندگان استیضاح وزیر راه و شهرسازی از درخواست خود انصراف بدهند، استیضاح منتفی خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استیضاح وزرای «آموزش و پرورش» و «جهاد کشاورزی» نیز در کمیسیون های «آموزش،تحقیقات و فناوری» و «کشاورزی، آب و منابع طبیعی» در حال بررسی است .

رنجبرزاده گفت: بدیهی است اگر امضاکنندگان طرح استیضاح این دو وزیر نیز از درخواست خود انصراف دهند و تعداد امضاها به زیر ۱۰ برسد، استیضاح آنها منتفی خواهد شد.

* مجلس از هفته آینده تا پایان سال تعطیلی نخواهد داشت
عضو هیات ریسه مجلس گفت :  جلسات علنی مجلس از هفته آینده آغاز می شود و تا پایان سال به مدت حدود ۴۰ روز تعطیلی نخواهیم داشت.

اکبر رنجبرزاده، افزود: این هفته نمایندگان در حال سرکشی به حوزه های انتخابیه هستند بنابراین مجلس جلسه ندارد.

وی ادامه داد: از روز یکشنبه هفته آینده جلسات علنی مجلس از سر گرفته می شود و با تصمیم هیئت رئیسه مجلس، تا پایان سال یعنی به مدت حدود ۴۰ روز تعطیلی نخواهیم داشت.

رنجبرزاده گفت: بررسی ایرادات احتمالی شورای نگهبان به برنامه ششم، لایحه بودجه ۹۶ و ایرادات احتمالی شورای نگهبان به این لایحه از جمله دستورکار مجلس شورای اسلامی در این حدود ۴۰ روز خواهد بود.

بر اساس گفته محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۶، لایحه بودجه از هفته آینده قابل بررسی در صحن علنی است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*