دامپزشکی باید با تمام کمبودها پاسخگوی دامداران و عشایر باشد

معاون بهداشت و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: باید با وجود همه کمبودها و امکانات پاسخگویی عشایر و دامداران در مناطق مرزی باشیم.
دکتر «رضائیان زاده» در بازدید از پست مرزی دامپزشکی درح شهرستان سربیشه ضمن بررسی وضعیت خدمت رسانی دامپزشکی در منطقه افزود: با توجه به مرزی بودن منطقه و محرومیت دامداران زحمتکش این خطه از کشور، باید به شکلی برنامه ریزی شود تا خدمات بهداشتی به بهترین شکل به دام و دامداران ارائه شود و هیچ بهانه ای برای عدم پیشگیری از بیماری ها قابل پذیرش نیست. وی با اشاره به میزان دام بخش درح و تراکم واحدهای روستایی گفت: باید برای ارائه خدمت به عشایر و دامداران منطقه از ظرفیت بخش خصوصی دامپزشکی بیشتر استفاده شود. در این بازدید دکتر رفیعی پور مدیرکل دامپزشکی استان ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده گفت: با توجه به حساسیت منطقه به لحاظ مرزی بودن، واکسن و نهاده های مورد نیاز برای جلوگیری از بیماری های واگیر دار دامی و بیماری های انگلی همیشه تامین شده است.
وی با بیان اینکه خدمات پیشگیرانه دامپزشکی به صورت رایگان ارائه می شود تاکید کرد: با توجه به اینکه شهرستان سربیشه از بخش خصوصی دامپزشکی برخوردار نیست سعی شده حتی خدمات درمانی در منطقه به شکل رایگان انجام شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*