اخبار سیاسی

 

نعمت‌زاده: تا زنده‌ام وزیر می‌مانم!

‏وزیر صنعت در حاشیه جلسه هیأت دولت در پاسخ به این سوال که برخی وزرا گفته‌اند خسته شده‌اند آیا شما هم خسته‌ شده‌اید؟ اظهار داشت: تا زنده ایم باید کار کنیم. اینکه در دولت بعد باشم به بزرگترها مربوط می‌شود و تا حالا استعفا نداده ام و از اول انقلاب در مسئولیت هایی که داشته ام فقط جا به جا شده‌ام.

واکنش برخی نمایندگان لیست امید به اتهامات «حسین فریدون»

محمود صادقی گفت: بنده معذوریت دارم، خدانگهدار. رسانه ها اصرار دارند درمورد ادعاهایشان درباره برادر رییس جمهور اظهارنظر کنم. باوجودقوه قضائیه مستقل چه نیازی به جوسازی است؟! پروانه سلحشوری: بنده به سبب پیگیری مشکلات بانوان، فرصت نکردم پیرامون این موضوع مطالعات زیادی داشته باشم ولی با توجه به سخنان آقای رئیس جمهور، انتظار می رود ایشان همچون دولت گذشته برای خود خط قرمز قائل نشوند. مهدی شیخ: بنده موضع خاصی ندارم و منتظرم اتهامات بررسی شود. اگر کسی مدرکی دارد باید به قوه قضائیه ارجاع دهد. اینکه هر کسی هر اتهامی بخواهد به شخصی بزند مصداق نشر اکاذیب می باشد و باید برخورد شود. بنابراین ما نباید در خصوص تخلفات سیاسی برخورد کنیم! سهیلا جلودارزاده: بنده موضعی ندارم و معتقدم این یک بازی سیاسی است. چرا در این مدت اینقدر بر روی آقای حسین فریدن و مهدی هاشمی زوم کرده اند؟! به جای اینکه به با یکدیگر بجنگیم به فکر اصلاح کردن خود باشیم! علی نوبخت حقیقی: من وارد مسئله فریدون نمی شوم و بیش از این وقت من را نگیرید. حمدرضا عارف ظهار داشت: فریـدون و یا هرکس که تخـلف کرده باید با وی برخورد شود،اگر تخلفی در جـریان اصلاح طلب صورت گرفته باید برخورد شود.

اینستاگرام شب‌نشینی سه فوتبالیست مطرح با قلیان را لو داد

بامداد چهارشنبه با ایجاد قابلیت جدید شبکه اجتماعی اینستاگرام شاهد اتفاق عجیبی در این شبکه مجازی توسط سه تن از فوتبالیست‌های مطرح لیگ برتری بودیم. شبکه اجتماعی اینستاگرام که قابلیت Live story را شب گذشته به ویژگی‌های نرم افزاری خود ‌اضافه کرده است برای سه تن از بازیکنان یکی از مطرح‌ترین تیم‌های پایتخت دردسرساز شد. یکی از این بازیکنان که ویدیوی مربوطه توسط او در اینستاگرام قرار گرفت، با ضبط تصاویری از بخش‌های مختلف منزلش مخاطبان را با اتفاقی عجیب مواجه کرد؛ جایی که علاوه بر ضبط تصویر از چهره خودشان تصویر یک قلیان هم که روبروی آنها قرار داشت به نمایش در آمد و پس از آن بلافاصله با کامنت‌های مختلف افرادی که ویدیو مربوطه را ملاحظه کردند همراه شد. پیام‌هایی مبنی بر این که “قلیان نکشید!”. در تصاویر پخش شده این سه بازیکن مطرح و سرشناس از این قابلیت جدید اینستاگرام شگفت زده شده بودند. این‌ در حالی است که طی روزهای گذشته سرمربیانی همچون برانکو ایوانکوویچ و علیرضا منصوریان بر پرهیز بازیکنان شان از حضور در شبکه های اجتماعی تاکید کرده بودند.

اولتیماتوم داروسازان به بیمه‌ها؛ پول ندهید از دارو خبری نیست

سجادی در نشست خبری انجمن داروسازان ایران با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور، گفت: معتقدم طرح تحول نظام سلامت در جهت رفاه و بهبود وضعیت بیماران اجرا شد و دیدگاه بسیار خوبی جهت کاهش پرداختی مردم و کاهش هزینه‌های بستری از ۳۰ درصد به ۱۰ درصد بود، اما سوال مشخص ما این است که چرا نباید در آن مقطع پیش بینی تامین منابع پایدار صورت می‌گرفت و چرا وزارت بهداشت و وزارت رفاه اقدامی در این جهت انجام ندادند. دبیر انجمن داروسازان ایران در بخش دیگر گفت های خود با اشاره به تاخیر در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها از سوی بیمه‌ها هشدار داد که در صورت عدم تسویه مطالبات تا پایان بهمن، از اسفندماه نسخ بدون احتساب بیمه پیچیده می‌شود.

گفته می شود دبیر کل حزب ایران زمین گفته کسانی که از ریاست احمدی نژاد در مجمع سخن می گویند مزاح می کنند و نمی دانند شرایط احزار یک فرد برای رئیس مجمع چیست؟ابولقاسم رئوفیان درباره جانشینی آیت‌الله هاشمی و گزینه‌هایی که مطرح است گفت: انتخاب رئیس مجمع برعهده مقام معظم رهبری است و ایشان تشخیص می دهند که چه کسی می تواند ریاست را برعهده بگیرد و جانشین آیت‌الله هاشمی شود.او ادامه داد: فردی که به عنوان رئیس مجمع انتخاب می‌شود باید بتواند آن را به درستی اداره کند.این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه روسای قوا هم در مجمع حضور دارند و قاعدتا می‌توانند جایگزین آیت‌الله هاشمی باشد گفت: این گمانه زنی وجود دارد که این رؤسا به عنوان رئیس مجمع انتخاب شوند اما به نظر می رسد چنین امری اتفاق نیفتد و فرد مذکور خارج از این افراد باشد.

 

 

شرط و شروط اصلاح‌طلبان برای حمایت از روحانی

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات گفت: ما به روحانی چک سفید امضا نداده‌ایم و به احتمال زیاد در کنار وی، کاندیدای دیگری نیز خواهیم داشت.حجت‌الاسلام محمد زارع فومنی پیرامون فعالیت‌های انتخاباتی حزب متبوعش اظهار داشت: در جلسه فوق‌العاده حزب مردمی اصلاحات که در مورخ اول بهمن ماه برگزار شد، “طه عبدخدایی” قائم مقام بنده به عنوان رئیس کمیته انتخابات حزب مردمی اصلاحات و “سالومه زریه” معاون اجرایی حزب به عنوان رئیس ستاد انتخابات ما منصوب شدند.دبیرکل حزب مردمی اصلاحات در رابطه با برنامه‌های حزب متبوعش برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده تصریح کرد: برنامه ما این است که در انتخابات ۹۶ حضور پرقدرتی داشته باشیم و به احتمال زیاد در کنار روحانی، کاندیدای دیگری نیز خواهیم داشت.فومنی با تأکید بر اینکه ما برای حمایت از روحانی شرط و شروطی داریم، گفت: اگر روحانی شروط ما را بپذیرد، از وی حمایت خواهیم کرد اما اگر وی شرط‌های ما را نپذیرد، با یک کاندیدای دیگر وارد انتخابات ۹۶ می‌شویم.

بسیج برای کمک به دولت داوطلب شد

سردار غلامحسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در حاشیه جشنواره بسیج رسانه ابوذر در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: برای حل مشکلات اقتصادی باید حرکت بسیجی و جهادی و واقعاً دلسوزانه صورت گیرد.وی افزود: اگر مشکل اقتصاد را حل نکنیم، ضرر و زیان بزرگی خواهیم داشت و راه‌حل اقتصاد کشور چیزی نیست مگر حرکت بسیجی.غیب‌پرور تأکید کرد:‌ ما داوطلب کمک به دولت در حوزه اقتصاد هستیم و پیشنهادات خودمان را هم داده‌ایم و اگر اراده استفاده از ظرفیت بسیج در دولت باشد، یک لحظه هم درنگ نمی‌کنیم.

رشد واقعی اقتصاد کشور چند است؟
در حالی که مرکز آمار ایران رشد اقتصادی بدون نفت کشور در نیمه نخست سال را ۴٫۵ درصد اعلام می کند محاسبات بانک مرکزی می‌گوید در شش ماهه اول امسال رشد بخش اقتصادی کشور بدون احتساب نفت تنها ۰٫۹ درصد بوده است. به گزارش فارس، با وجود مخفی‌کاری‌های دولت، جزئیات رشد اقتصادی ۶ ماهه اول سال ۹۵ براساس محاسبه بانک مرکزی، به دست خبرنگار ما رسید که جزئیات آن از این قرار است: رشد اقتصادی کشور در شش ماهه اول امسال با احتساب نفت ۷٫۴ درصد و بدون  احتساب نفت ۰٫۹ درصد است. از زمان اعلام نرخ رشد اقتصادی ۷٫۴ درصد تاکنون رقم محاسبه شده بانک مرکزی از رشد اقتصادی بدون نفت منتشر نشده است که با توجه نرخ به دست آمده، پاسخ به سوالات و ابهامات ماه‌های اخیر کاملا روشن می‌شود.

 

 

 

اعلام آمادگی دولت برای همکاری با قوه قضائیه در پرونده برادر رئیس جمهور
حجت‌الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری ظهر امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران پیرامون اتهامات «حسین فریدون» برادر رئیس جمهور اظهار داشت: مراجع دادرسی باید به این موضوع رسیدگی کنند و شعب دادگاه یا دادسرا باید به این موضوع برسند و اعلام کنند. تا جایی که من اطلاع دادم چیزی در این باره گفته نشده است.وی در پاسخ به این سوال که آیا شما حاضر به همکاری با قوه قضاییه درباره پرونده فریدون هستید؟ گفت: بله چطور همکاری نکنیم؛ ما عضو قوه قضاییه هستیم. اما این فعالیت و اقدام و اعلام خبر برای شعبه است. روال این است که پرونده ای در شعبه باشد کسی متهم شود احضار شود و برود دفاع کند و اگر محکوم شد قابل انتشار باشد.پورمحمدی در پاسخ به این سوال که چرا اسم فریدون کامل اعلام می‌شود اما در پرونده های دیگر سابقا اسم بابک زنجانی ب-ز می‌گفتند؟ این روند درست است که قبل از اثبات نام فرد برده می‌شود؟ گفت:  خود قوه هم روند موجود و فضاسازی ها را نمی‌پسندد. چون الان مشکل قانون در اعلام اخبار است و خود قوه هم قبول دارد که به هر حال از جهت قانونی ابهام دارد و باید حل کرد . یا خود دولت باید لایحه در این زمینه بدهد یا قوه قضاییه پیشنهاد بدهد و مجلس تصویب کند تا از این دو دلی و سردرگمی و اشکالات وارده نجات پیدا کنیم. این روند باید یکپارچه شود.
چقدر حقوق بگیرید مالیات نمی دهید!

یک عضو هیات رییسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۶ از مصوبه امروز (چهارشنبه) این کمیسیون خبر داد که بر اساس آن حقوق ماهانه تا دو میلیون تومان از مالیات معاف شد.علی کاظمی اظهار کرد: پیش از این دولت پیشنهاد کرده بود که سقف معافیت مالیاتی برای کارکنان دولت ماهانه ۱.۵ میلیون تومان تعیین شود که با مصوبه امروز کمیسیون تلفیق سقف معافیت مالیاتی کارکنان دولت تا دو میلیون تومان در ماه افزایش یافت.به گفته وی، به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه ۹۶، سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات‌های مستقیم در سال ۹۶ مبلغ ۲۴۰ میلیون ریال در سال تعیین می‌شود.

 

چرا وزیر خارجه کویت به ایران آمده است؟
یک مقام وزارت خارجه کویت که مایل به افشای هویت خود نیست، می‌گوید: «قرار شد دولت کویت پس از نشست رهبران شورای همکاری در منامه نامه‌ای به مقامات ایرانی مبنی بر ضرورت حسن همجواری، همکاری و رفع تدریجی سوءتفاهم‌ها تسلیم کند. متین مسلم – تحلیلگر روابط بین‌الملل – در روزنامه «اعتماد» نوشته است: احتمالاً قدری خوشبینانه به نظر برسد، اما مواضع چند روز اخیر مقامات ایرانی و عربستانی، حتی اگر ٢ درجه حرارت سوزنده کوره آتشین روابط میان دو کشور را کم کند بازهم می‌توان امیدوار بود. مقامات ارشد امنیتی و دیپلماتیکی ایران از کاهش تنش‌ها و روابط خوب با عربستان به صراحت استقبال کردند.»

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*