کم توجهی به ورزش استان در سند آمایش

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بعد از گذشت یک ماه از انتصابش در اولین نشست خبری خود در جمع خبرنگاران از بخش های مختلف ورزش همگانی، قهرمانی، پروژه های ورزشی و انتصابات ورزشی سخن گفت و به برنامه ریزی میان مدت ۵ ساله و ۲۰ ساله برای اداره کل ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: بیش از ۹۴ پروژه نیمه‌تمام ورزشی در استان باید با یک‌زمان بندی درست به بهره‌برداری برسد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، دکتر محمد اسماعیل افضل پور با اشاره به اینکه از محل ماده ۲۷ تعدادی از پروژه های ورزشی به مناقصه گذاشته می شود، تصریح کرد: چهار پروژه استخر شهید رضوی نژاد بیرجند، استخر ورزشی بشرویه، استخر میثاق درمیان و استخر ورزشی شمال شهر بیرجند در آینده نزدیک از محل ماده ۲۷ به مناقصه گذاشته خواهد شد.
وی ادامه داد: با توجه بهمصوبه جدید دولت از محل مالیات ها حمایت هایی از سرمایه گذاران در بخش ورزش صورت می گیرد.
پروژه های ورزشی در گیر و دار دیوان محاسبات
مدیرکل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه برخی از پروژه های ورزشی در دیوان محاسبات مشکلات حقوقی دارند، تاکید کرد: در تکمیل برخی پروژه های ورزشی با توجه به کمبود اعتبارات دولتی و محرومیت منطقه خراسان جنوبی سرمایه گذاری نیز در بخش ورزش کمتر دیده شده است.
دکتر افضل پور گفت: در راستای افزایش فضاهای ورزشی و سرانه ورزشی در تمام نقاط استان تلاش کنیم.
رشد ۶۴ درصدی اعتبارات استانی
وی ادامه داد:  خراسان جنوبی در سال جاری از محل تملک استانی ۶۴ درصد و از محل تملک ملی ۲۱ درصد رشد داشته است. وی گفت: با نامه هایی که برای  مسئولین وقت  ارسال شده است انتظار می رود در سند طرح آمایش استان بخش ورزش نیز مورد توجه قرار گیرد. مدیر کل ورزش و جوانان استان در ادامه به ورزش قهرمانی و ورزش همگانی ازنظر کمی و کیفی اشاره کرد و گفت: افزایش ورزشکاران سازمان‌یافته ، میزبانی مسابقات در استان و بهبود رتبه استان در سطح کشور ازجمله اقدامات  اداره کل ورزش و جوانان استان است.
وی با اشاره به اینکه ارئه خدمات به هیئت‌های ورزشی باید افزایش یابد، گفت: امیدواریم از طریق جذب اعتبارات بتوانیم امکانات و شرایط بهتری جهت برگزاری مسابقات برای هیئت‌های ورزشی فراهم کنیم. وی با تأکید بر مسئله استعدادیابی و استعداد پروری در سطح استان، بیان کرد: ایجاد پایگاه قهرمانی یکی از مهم‌ترین راهکارها در بحث استعدادیابی و پرورش استعدادها است.
استعدادیابی ۴ رشته ورزشی
افضل پور با بیان اینکه در زمستان سال جاری چهار رشته سه‌گانه، والیبال، هندبال و شمشیربازی استعدادیابی خواهند شد، گفت: متأسفانه ورزش همگانی در کشور و استان آن‌گونه که باید نهادینه نشده است و فرهنگ سازی ورزش همگانی از توان یک نهاد یا موسسه به تنهایی خارج است. وی  با تاکید بر افزایش ۵ درصدی تعداد ورزشکاران سازمان یافته در هر سال، تصریح کرد: همچنین در بخش جوانان برنامه ریزی برای  اوقات فراغت جوانان، تسهیل در امر ازدواج و شناخت آسیب‌های اجتماعی از جمله اقدامات این اداره کل است.
خانه جوان راه اندازی می شود
مدیرکل ورزش و جوانان استان از راه‌اندازی خانه جوان استان تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: خانه جوان به‌عنوان محل متمرکز برای فعالیت‌های این قشر می‌تواند نقش مؤثری در هدایت جوانان داشته باشد. وی با بیان اینکه بخش بسیار مهمی از جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: هیئت‌های ورزشی باید اعتباراتی را که در بخش بانوان اختصاص پیدا می‌کند را به‌موقع دنبال کنند.
استادیوم غدیر آماده بهره برداری
دکتر افضل پور در بخش دیگری از سخنانش به استادیوم ۱۵ هزارنفری شهرستان بیرجند اشاره کرد و گفت،: باید به استادیوم ورزشی به‌عنوان یک فرصت نگاه شود نه اشتباه چرا که می‌تواند جهش خوبی در ورزش قهرمانی استان ایجاد کند. وی  بابیان اینکه استادیوم غدیر بیرجند پیشرفت ۹۵ درصدی داشته است، تصریح کرد: جاده دسترسی به استادیوم، آسفالت خیابان های اطراف، پارکینگ و کانال های انتقال آب از جمله بخش های استادیوم است که هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده است. وی همچنین گفت: زمین چمن استادیوم، پیست دوو میدانی، چاله های پرش ، نور، بخش VIPو صندلی های استادیوم آماده است .  وی ادامه داد: آب درمانی وجکوزی، پیست اسب سواری، موتورسواری، زمین گلف و استقرار برخی هیات های ورزشی نیز از بخش هایی است که برای بهره برداری و استفاده از استادیوم دیده شده است.  مدیرکل ورزش و جوانان استان از اعتبار ۵ میلیارد تومانی جهت بهره برداری این بخش ها سخن گفت و افزود: حدود ۲ میلیارد تومان برای هدایت کانال های آب ، ۲ میلیارد تومان برای آسفالت و ۱ میلیارد تومان برای خیابان های استادیوم اعتبار نیاز داریم.
تجهیز ۲۰ روستای محروم استان
وی با اشاره به اینکه سه چمن مصنوعی فوتسال از محل اسناد خزانه با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومانی  برای روستای دستگرد و شهرهای آیسک و نیمبلوک خریداری‌شده است، گفت: همچنین ۲۰ روستای محروم خراسان جنوبی با اعتبار ۴۰ میلیون تومانی از محل مجمع خیرین ورزش یار تجهیز می شوند.
روسای برخی هیات ها تعیین تکلیف می شوند
دکتر افضل پور با بیان اینکه رشته‌های ورزشی که دارای سرپرست هستند و یا دوره ریاست روسای آنها به اتمام رسیده است تعیین تکلیف می شوند، تصریح کرد: فوتبال، وزنه برداری، دوومیدانی، کبدی، هاکی، نابینایان و اسکواش از جمله رشته های ورزشی هستند که مجمع ورزشی آنها برای تعیین ریاست هیات به زودی برگزار می شود. در ادامه این نشست مهدی عجمی نژاد، معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان با اشاره به اینکه  ۱۶ هزار و ۶۵۹ ورزشکار سازمان‌یافته در استان وجود دارد، تصریح کرد: از مجموع ورزشکاران سازمان‌یافته ۱۱ هزار و ۶۷۰ نفر آقا و چهار هزار و ۹۸۹ نفر بانوان هستند. وی گفت:  شش ورزشکار در رشته‌های هندبال، والیبال، تیراندازی، سه‌گانه و جودو عضو تیم ملی هستند و ۲۶ نفر نیز در رشته های مختلف به اردوی تیم ملی دعوت شده اند.  وی با اشاره به جشنواره همگانی استعدادیابی ورزش خاطر نشان ساخت: از ۲۲ تا ۲۴ دی ماه در رشته هندبال دختران، ۲۲ دی تا ۱ بهمن ماه رشته والیبال، ۶ تا ۸ بهمن ماه رشته شمشیربازی و ۱۲ تا ۱۴ بهمن ماه در رشته سه گانه استعدادیابی صورت می گیرد.  وی ادامه داد: همچنین در جشنواره ۲۱ بهمن ماه منتخبین ورزشی در حضور خانواده ها مورد تجلیل قرار می گیرند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*