پوریای ۱۲ ساله؛ پدیده پینگ پنگ خراسان جنوبی

( امروز خراسان جنوبی – سنایی )
photo_2017-01-13_19-51-06ورزش را از ۵ سالگی در مهدکودک آغاز می کند و سپس سالن های ورزشی را برای تمرینات خود زیر نظر مربیان برمی گزیند. او در پایه اول ابتدایی مقام سوم رقابت های آموزشگاه های استان و اولین مدال نقره کشور را با مربیگری علیرضا عشقی کسب می کند. او از سال دوم ابتدایی تاکنون که پایه هفتم تحصیلی را سپری می کند در مسابقات آموزشگاه های استان مقام اول و در رقابت های کشور درخشش خوبی را در کارنامه ورزشی خود ثبت می کند.نجابت خاصی در چهره اش نمایان است و در آخرین رقابت های پینگ پنگ کشور بازیکن اخلاق می شود. پوریا احراری نوجوان ۱۲ ساله خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار ما می گوید: در مسابقات زیادی خارج از استان شرکت کردم اما تعداد آنها را حضور ذهن ندارم ولی اولین آن کاملاً در ذهنم مانده است زمانی که ۵سال بیشتر نداشتم وبه همراه تیم استان به مسابقات قهرمانی کشور در قم اعزام شدم. او نایب قهرمانی دسته یک کشور و حضور در جمع ۵ نونهال برتر را در کارنامه دارد و می گوید: حدود ۵ اردوی تیم ملی را در رده های خردسالان ونونهالان شرکت کردم که آخرین آن از ۲۶ آذرماه امسال در قزوین شروع و در ۴ دی به پایان رسید و این بار هم لطف خدا شامل حالم شد و به عنوان بازیکن اخلاق از بین برترین های کشور با رأی بازیکنان وکادر فنی انتخاب شدم.
 *چه زمینه ها و انگیزه های ورزشی شما را به این رشته سوق داده است؟
هدفم از پرداختن وادامه این ورزش پرورش خصوصیات اخلاقی و انسانی است ،سپس کسب مقام قهرمانی در کشور وانشاءا… راه یابی به المپیک است. البته کار بسیار مشکلی به نظر میرسد چرا که بهترین های پینگ پنگ جهان در قاره آسیا از کشور چین هستند وچنانچه بازیکنی بتواند قهرمان آسیا شود قهرمانی جهان نیز برایش دور از دسترس نیست و من نیز خدا بخواهد با حمایت خانواده ام و دعای مردم برای حضور در رقابت های جهانی تمام تلاش خود را خواهم کرد.
*جذابترین رقابتی که شرکت کردی با چه بازیکنی بوده است؟
جذابترین مسابقه ام فینال دسته یک کشور بود. با پرهام اشرفی ورزشکار تهرانی مسابقه دادم که با وجود تماشاگران تهرانی توانستیم در یک بازی پایاپای در چهار گیم به نتیجه تساوی برسیم و در گیم پایانی اشرفی با فاصله امتیاز کم بازی را به نفع خود به پایان برد.
همچنین در رقابت های لیگ برتر سالجاری زمانی که من به عنوان بازیکن تیم تاید واتر بندر عباس در مقابل قهرمان جوانان کشور ویکی از بهترین بازیکنان بزرگسال ایران امین احمدیان قرار گرفتم گیم اول را تا امتیاز ۱۶-۱۶ همپای او بازی کردم ودر نهایت با دو اختلاف امتیاز بازی را واگذار کردم. اهمیت این بازی آنجایی برایم بیشتر شد که احمدیان در مسابقات ایرانیان چیزی نمانده بود بر نخبه پینگ پنگ ایران نوشاد عالمیان غلبه نماید.
*پینگ پنگ چه کمبود و نقص هایی در استان و کشور دارد؟
کمبودها را بارها من و دیگر دوستانم گفته ایم. پینگ پنگ خراسان جنوبی با استعدادهایی که دارد داشتن یک سالن استاندارد و اختصاصی از اولویت های ورزشی این بازیکنان است. هرچند رئیس هیات پینگ پنگ استان برای حفظ همین سالن فعلی(سالن سرحدی) زحمات زیادی کشیده است.حمایت مسئولین از این رشته جهت اختصاص سالن استاندارد ضروری است سالنی که دغدغه همه ما را برطرف نماید.
این همه سالن در سطح شهر وجود دارد، چرا نباید یکی از آنها به پینگ پنگی اختصاص یابد که در شرق کشور بی نظیر است!! همین الان با همین وضعیت موجود استان خراسان جنوبی یک بازیکن از برترین های جوان کشور(امیر حسین عباسپور) و یک ورزشکار برترین در رده نونهال کشور دارد. اهمیت این نکته زمانی مشخص می شود که در رده های سنی مختلف استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان و خیلی از استان های دیگر هیچ بازیکنی در این سطوح ندارند در حالی که سالن های استانداردی دارند.
این رشته در بین بانوان ناشنوای استان بدون هیچ توقع وچشم داشتی در انفرادی قهرمان ونایب قهرمانی کشور را در کارنامه دارد و ما امیدواریم با تلاش این بازیکنان در پینگ پنگ انشاءا… در پارالمپیک نمایندگان خراسان جنوبی حضور پیدا کنند. با این همه واقعا سهم پینگ پنگ یک سالن استاندارد نیست؟! همچنین پتانسیل خوب مربیان نیز نباید از ذهن دور بماند، از ریاست هیات گرفته تا مربیانی همچون حسین رفیعی، علیرضا عشقی، محمد رضا عباسپور، علیرضا چمنی و مربیان جوان وتوانمندی مانند مصطفی ابراهیم آبادی همگی زحمت کشیده اند تا کاستی هایمان را با تلاش بیشتر پوشش دهیم. من مربیان زیادی در سطح کشور و تیم ملی دیده و با آنان کار کرده ام انصافاً مربیان ما اگر بهتر از آنها نباشند کمتر نیستند.
*سطح مربیان بین المللی که در اردوها حضور داشتید چگونه بود؟
یکی از اردوهای تیم ملی که شرکت کردم در آکادمی پینگ پنگ ایران در طرح استعدایابی جهانی هوپس زیر نظر مربی جهانی (نان الکسی یوفورموف) و دو مربی ایرانی (امید شمس و صمد تدبیری) بود که به کسب تجربه پرداختم.
*حمایت مسئولین و خانواده ها چه نقشی در رشد ورزشکاران دارد ؟
قبلا اشاره کردم ما در خراسان جنوبی در این رشته ورزشی استعدادهای زیادی داریم که اگر با حمایت بیشتر مسئولین همراه شود حتما این استان قطب پینگ پنگ کشور خواهد شد. البته من توقع ندارم همه بار مسئولیت بر عهده مسئولین باشد.بخش مهمی از موفقیت یک ورزشکار حمایت خانواده ها است. هیچ ورزشکار موفقی وجود ندارد که حمایت خانواده را نداشته باشد، من از همه خانواده ها در خواست می کنم فرزندانشان را به این رشته جذاب و سالم تشویق کنند.
*چه برنامه ورزشی برای آینده خود دارید؟
قطعا برای آینده اگر خدا بخواهد در حیطه ورزش برنامه های زیادی دارم از بازی در لیگ گرفته تا برترین های کشور وانشاءا.. تیم ملی بزرگسالان و تمام تلاش خود را می کنم تا جبران عقب ماندگی های تحصیلی که ناشی از اعزام به مسابقات بود را داشته باشم همچنین از سورگی مدیر دوره دوم دبیرستان شاهد و همه معلمین دلسوزی که در موفقیت های تحصیلی و ورزشی من نقش بسزایی داشتند قدردانی می کنم و یکی از برنامه های ورزشی که دوست دارم فرصتی برای آن فراهم شود بازی پینگ پنگ با استاندار خراسان جنوبی است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*