افتتاح هزار تخت روان پزشکی در کشور

 

هزار تخت روان پزشکی در کشور و خدمات نوین بسته سلامت در مراسمی با حضور وزیر بهداشت همزمان در اهواز بهره برداری شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خوزستان، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در این مراسم گفت: افتتاح این تعداد تخت بیمارستان روانی معادل ۲۰ سال کار است و امیدواریم روزی بیاید که این میزان تخت در کشور کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۸ هزار تخت بیمارستان روانی در کشور نیاز داریم، افزود : نیاز  است در کنار دولت و دستگاه های مسئول در این زمینه، نیکوکاران و بیمه ها برای کمک به بیماران اعصاب و روان و درمان آنها اقدام شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه  بیش از ۲۰ درصد مردم کشورمان از بیماری اعصاب و روان رنج می برند ،  از جمله علل این بیماری در کشور وجود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مبتلا به اعتیاد، جان باختن سالانه  ۱۸ هزار نفر و مجروح و معلول شدن ۲۰۰ هزار در حوادث جاده ای و وقوع جنگ و زندگی های مدرن و سبک زندگی برشمرد.

دکتر قاضی زاده هاشمی ادامه داد: ما در کشورمان دارای ارزش های دینی و فرهنگی والایی هستیم و با پیشگیری و مراقبت و حمایت دولت، خیران، بیمه ها و خانواده ها  می توان برای کاهش و درمان این بیماری در کشور تلاش کرد.

وی گفت : متاسفانه بیشتر مردم و حتی مسئولان با بیماری اعصاب و روان آشنایی ندارند و رسانه ها از جمله صدا و سیما باید در خصوص آگاه سازی مردم در این زمینه اقدام و تلاش کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: از تعداد هزار تخت بیمارستان روانی افتتاح شده، ۱۲۰ تخت متعلق به خوزستان است .

دکتر قاضی زاده هاشمی گفت: علاوه بر هزار تختی که امروز مورد بهره برداری قرار گرفته،دیگر تخت های موجود در کشور نیز نوسازی شده است.

استاندار خوزستان نیز در این مراسم از بیمه کردن خانوارهای ساکن در چهار  هزار روستای استان در سال آینده درمقابله با بلایای طبیعی خبر داد.

غلامرضا شریعتی افزود: سرانه سلامت در کشور ۲۷ هزار تومان و این میزان در خوزستان ۲۳ هزار تومان است،در حالی که سرانه سلامت در استانی همچون یزد ۴۶ هزار تومان است و باید بیمه ها و پزشکان در این امر به استان کمک کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*