فلاحتی: اجرای ناشیانه طرح رتبه‌بندی باعث نارضایتی بیشتر معلمان شد


سرویس فرهنگی
عضو کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است طرح رتبه‌بندی معلمان اگرچه طرح بسیار خوبی بود اما بسیار ناشیانه و بدون پشتوانه مالی شروع به کار کرد و به مثابه طرح ابتری ماند که باعث نارضایتی بیشتر معلمان شد.
جمعه ۱۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۹

اجرای ناشیانه طرح رتبه‌بندی باعث نارضایتی بیشتر معلمان شد

فرهاد فلاحتی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تاخیرها و تعویق‌ها در پرداخت مطالبات معلمان گفت: نارضایتی‌های معلمان در چند سال اخیر نگران‌کننده است و البته بخشی از نارضایتی معلمان به این که حق و حقوق اصلی خود را نمی‌گیرند، برمی‌گردد.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی افزود: سال گذشته اعتراضاتی بین فرهنگیان مطرح شد و نتیجه آن، طرح رتبه‌بندی معلمان بود که اگرچه طرح بسیار خوبی بود و همه معلمان داوطلب آن بودند اما بسیار ناشیانه و بدون پشتوانه مالی شروع به کار کرد و به مثابه طرح ابتری ماند که باعث نارضایتی بیشتر معلمان شد.

وی ادامه داد: دولت اعلام کرد برای افزایش حقوق، ارتقاء معلمان و رتبه بندی آنها ملاک است. در صورتی که طرح رتبه بندی کجا و صرفا افزایش ۱۰ درصد حقوق معلمان کجا.

فلاحتی بیان کرد: اگر رتبه بندی فرهنگیان جدی گرفته شود و اعتبارات آن در بودجه۹۶ تامین شود و این اعتبارات هر سال تزریق شود، بخش عمده‌ای از رضایتمندی بین معلمان ایجاد خواهد کرد.

عضو کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: مادامی که بودجه آموزش و پرورش فقط صرف مخارج می‌شود، نمی‌توان انتظار تغییر و تحول در رکن اصلی جامعه را داشت در صورتی که وزارت آموزش و پرورش وزارتی است که نسل آینده را تربیت می‌کند لذا طبیعی است که باید توجه به اصل آموزش و پرورش اولویت اول باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس ادامه داد: رضایت معلمان شرط اساسی در این موضوع است چراکه دانش‌آموز با معلم در ارتباط است و معلم نقش بسیار تاثیرگذاری در تربیت دانش‌آموز دارد./

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*