سرمقاله / اتحاد،آرامش…شایدوقتی دیگر !!

محمد راعی فرد -mohammadraeifard@yahoo.com

انسجام ودرآمیختگی عاطفی جامعه ای به بزرگی و وسعت کشورمان ایران یکی از آرزوهایی است که در صورت تحقق آن میتوان به هدفی ارزشمند و بزرگ بنام منافع ملی دست یافت.
راه دستیابی به اتحادوانسجام ملی بسیار پیچیده وسنگلاخی است که نیازمند نگاهی عمیق به خواسته ها و داشته های فرهنگی متنوع ترین قومیتها در کشورمان است. حقوقی که باید باکرامت انسانی وشرف ایرانی همخوان و هم نوا باشد، چونان ارکستری که باید هارمونی واحدی را فراهم آورد تا اجرایی رویایی داشته باشد آن هم با رهبری ارکستری محکم و علمی و فرانگر.
تا زمینه  های لازم و بسترمناسب فراهم نیایدادعای همبستگی ملی درحدشعار وفروخوردگی باقی خواهدماند.
هرآن کس ویا گروه وحزب ونحله فکری وباهربهانه ونیرنگی وباهر ماسکی که شرایط این همبستگی را خدشه دار وبه سوی جاده خاکی تفرقه منحرف کند خیانتی بزرگ براین مردم وکشور رواداشته که تاریخ ونسلهای بعد اورا نخواهندبخشید.
کاسبان تفرقه وکاسه لیسان قدرتهای اقتصادی پنهان،نیک میدانند که با مشاطه گری وآرایش ونقابهای دایم التعویض چهره وتفکراتشان چگونه روزراشب وشب راروز بنمایانند و این چنین بذرنفاق وتفرقه درباورها وامید مردم بپاشانند.
گاه دوست رادشمن می نمایانند و گاه دشمن را دوست، عوامی که سخت درگیر سیرکردن شکم و پوشاندن تن وبدن خودوخانواده اش است نه قدرت تحلیل دارد و نه درک مناسب از مناسبتهای شاخه های قدرت،اقشارمختلف مردم آنچنان به خود مشغول نگاه داشته شده اند که هرتحلیلی را بدون تحلیل قبول میکنند، درزمانی باتحلیلهای صداوسیمایی واتاق فکر مستقر در بیست وسی برقومی وشخصی وکشوری میخندندوگاه باهمان سوژه ها میگریند،اینان کسانی هستندکه تازه دستی به دهان دارند ونانکی برای خوردن، آن میلیونها نفری هم که زیر خط فقرمطلقند اصلا به حساب نمی آیند و دوربینهای رسانه ملی شکارشان نمیکند.
چراکه این قشرفراموش شده پیشانی ونتیجه همان خیانتهای تفرقه افکنانه است.
اتحاد ملی باشعارومشت گره کرده وسمینارو گردهمایی حاصل نمی شود همانگونه که باداغ ودرفش وفشار جواب نمی دهد. انسجام واتحاد ریشه وشیره جان ماندگاری کشور است، اگرازآن سیبلی برای تخریب وانهدام ساختیم دربزنگاه های مهم وحیاتی ازهم خواهد پاشید.
بسیار کودکانه وخوش باورانه وسطحی اندیشانه است که بپنداریم امنیت ملی با جنگهای زرگری داخلی که این روزها به شکل بسیارناهنجاری رخ نموده و چون بی بی سی و صدای آمریکا وصدای اسراییل وصدهاصدای دیگر بی خدشه باقی خواهدماند،دیری نخواهدپایید که به قول معروف،باش تاصبح دولتت بدمد!!
اغتشاش فکری جامعه وسلب آسایش ازاو اولین دستاوردش چشم پوشی ازمنافع ملی وبازی درزمین منافع شخصی وگروهی است که میوه تلخ آن در رنگ وطعمهایی چون، اختلاس، کلاهبرداری، ریا، عملیات ربوی،اعتیاد،موادمخدر،جامعه ای با مردمی مهاجم، بیکاری، فساد اداری ومالی به بار خواهد بود که اینگونه نیز شده است. بهشت رابه بهادهندنه به بهانه…

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*