توسعه ورزش های همگانی و قهرمانی در سند آمایش استان

آنچه که در تدوین سند آمایش درج شده شرح خدماتی است که از طرف سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به استان ها ابلاغ شده است.
تربیت نیروی انسانی متعهد، متخصص ، ماهر و با نشاط یکی از ضروری ترین محورهای توسعه است که براساس تدوین طرح سند آمایش خراسان جنوبی در افق سال ۱۴۱۵ ، استانی توسعه یافته با جایگاه برتر در حوزه های تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص باشد. یکی از حوزه هایی که در این زمینه نقش بسزایی دارد ورزش و جوانان است. معاون اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در این زمینه می گوید: یکی از مقوله های اجتماعی و فرهنگی، حوزه ورزش و جوانان است که انتظار می رود در تدوین سند آمایش خراسان جنوبی دیده شود.  عجمی نژاد ادامه می دهد: یکی از دغدغه ها و رسالت حوزه ورزش؛ سلامت، نشاط اجتماعی و کسب افتخارات قهرمانی است .
او می گوید: تیم کارشناسی اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی برنامه های میان مدت ۵ ساله و ۲۰ ساله ای را تدوین و در اختیار مدیران ارشد استانی برای طرح سند آمایش استان قرار داده است.  او تاکید می کند: حوزه ورزش و جوانان از جمله حوزه هایی است که نقش پررنگی در زمینه اجتماعی و فرهنگی جامعه دارد.
راهکارهایی برای توسعه ورزش های همگانی در سند آمایش
در همین زمینه دکتر محمدمهدی خطیب، مجری طرح و رئیس کارگروه‌های مطالعاتی سند آمایش خراسان جنوبی در گفتگو با امروز خراسان جنوبی می گوید: رویکرد سند آمایش رسیدن به توسعه پایدار و استفاده از پتانسیل های نیروی انسانی است.  او در بخش  نیروی انسانی ، نقش جوانان را از محورهای اصلی ذکر و عنوان می کند: برای اینکه جوانانی شاداب و سربلند داشته باشیم در تدوین سند آمایش راهکارهایی پیشنهاد شده است.
دکتر خطیب ادامه می دهد: داشتن راهکارهایی برای  تن سالم و توسعه ورزش های همگانی و قهرمانی جهت شادابی نسل جوانی که قرار است آینده ساز استان باشد در سند آمایش استان درج شده است . او می گوید: آنچه که در تدوین سند آمایش درج شده است شرح خدماتی است که از طرف سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به استان ها ابلاغ شده است.
دکتر خطیب هدف اصلی تدوین سند آمایش را تهیه چارچوب هایی برای توسعه استان ذکر می کند و می گوید: سند آمایش قرار نیست وارد جزئیات هر بخش شود و کلیات مربوط به شرح خدمات در هر بخش وحوزه دستگاه های اجرایی در سند درج و تحویل سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان شده است.
گفتنی است تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص، فرآوری مواد معدنی، کشاورزی پایدار در منابع آب، استفاده از انرژی های تجدید پذیر، توسعه گردشگری اکوتوریسم و ژئوتوریسم، حفظ منابع طبیعی و محیط زیست، صنایع بومی و سازگار با منطقه و استفاده بهینه از فناوری اطلاعات و ارتباطات ازمهمترین بخش های سند آمایش است و بررسی وضعیت موجود استان در بعد منابع طبیعی و نیروی انسانی به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری از اهداف اجرای طرح است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*