با موافقت نمایندگان؛ شرایط اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در برنامه ششم توسعه مشخص شد


 
نمایندگان مجلس شورای اسلامی شرایط اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در برنامه ششم توسعه را مشخص کردند.
چهارشنبه ۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۶

شرایط اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در برنامه ششم توسعه مشخص شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه، ۸ دی ماه) مجلس شورای اسلامی با ماده ۴۹ لایحه برنامه ششم توسعه کل کشور با ۱۰۴ رأی موافق، ۴۷ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۵ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در جریان رسیدگی به این ماده با پیشنهاد برگشت به لایحه دولت مورد بررسی قرار گرفت و محمدباقر نوبخت در دفاع از این پیشنهاد عنوان کرد: تفاوت اساسی بین ماده ۴۹ گزارش کمیسیون تلفیق از برنامه ششم و ماده ۱۲ مربوط به لایحه دولت وجود ندارد.

وی ادامه داد: این ماده به دو بخش منابع و مصارف تقسیم شده است که در بخش منابع توضیح داده شد که می توان از محل افزایش قیمت آب و حامل های انرژی مطابق قانون هدفمندی یارانه ها افزایش درآمد داشت.

سخنگوی دولت گفت: در بخش مصارف نیز آنچه که در لایحه دولت و گزارش کمیسیون آمده است تفاوت آنچنانی وجود ندارد و عینا همان موارد تکرار شده است.

نوبخت تاکید کرد: تنها یک موضوع در گزارش کمیسیون تلفیق وجود دارد که از دولت خواسته شده جدولی از منابع و مصارف آماده و ارائه کند که این کار را می توانیم در بودجه سنواتی انجام دهیم.

براین اساس نمایندگان با برگشت به لایحه دولت به شرح ذیل موافقت کردند.

به منظور ارتقا عدالت اجتماعی، افزایش بهره وری در مصرف آب و انرژی و هدفمند کردن یارانه ها در جهت افزایش تولید و توسعه نقش مردم در اقتصاد به دولت اجازه داده می شود که قیمت آب و حامل های انرژی و سایر کالاهای و خدمات یارانه ای را با رعایت ملاحظات اجتماعی و اقتصادی و حفظ مزیت نسبی و رقابتی برای صنایع و تولیدات، به تدریج تا پایان سال ۱۳۹۹ با رعایت مفاد مواد ۱، ۲ و ۳ قانون هدفمندی کردن یارانه ها اصلاح و از منابع حاصل به صورت هدفمند برای افزایش تولید، اشتغال، حمایت از صادرات غیر نفتی، بهره وری، کاهش شدت انرژی، کاهش آلودگی هوا و ارتقای شاخص های عدالت اجتماعی و حمایت های اجتماعی از خانوارهای نیازمند و تامین هزینه های جاری و سرمایه گذاری شرکت های ذیربط در چارچوب بودجه های سالانه اقدام لازم را به عمل آورد./

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*