اخبار شهرستان ها

فرماندار: آمادگی در برابر حوادث طبیعی در شهرستان درمیان ضروری است
فرماندار درمیان گفت: آمادگی و حفظ توانمندی در برابر بلایای طبیعی و حوادث متناسب با اقلیم این شهرستان مرزی ضروری است و نهادهای مسئول برای ارتقای سطح توانمندی نیروهای خود تلاش کنند.  محمد بشیری زاده، در کارگروه مدیریت بحران شهرستان درمیان افزود: آموزش امداد و نجات در میان افراد جامعه لازم و ضروری است. وی آشنایی مردم با حوادث و ارائه آموزش های لازم به آنها را از مهم ترین عوامل در کاهش اثر بلایایی طبیعی از جمله سیل و زلزله دانست و افزود: بلایای طبیعی همه جوانب زندگی بشر را تحت تاثیر قرار می دهد.

۳۷ درصد اشتغال خراسان جنوبی  مربوط به بخش کشاورزی است
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: با وجود استمرار پدیده ۱۸ سال خشکسالی در استان، بخش کشاورزی به عنوان یکی از پایه های اقتصادی منطقه، ۲۹ تا ۳۷ درصد سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است.
محمد زمانی، در چهارمین جلسه کار گروه تخصصی خشکسالی، سرما زدگی و مخاطره طبیعی کشاورزی استان افزود: یکی از مولفه های مهم در اقتصاد مقاومتی موضوع غذا در کنار دارو مطرح شده است و برنامه های متعددی در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه طرح ریزی شده است.

ارائه خدمات به ۱۰ هزار نفر در بیمارستان  صحرایی شوسف
مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی گفت: در بیمارستان صحرایی شوسف حدود ۱۰ هزار نفر خدماتی نظیر سنجش قند خون، آموزش بهداشت و مشاوره، ویزیت عمومی و تخصصی دریافت کردند. محمدرضا فخر در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: به مناسبت هفته وحدت و ولادت پیامبراکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) اقدام به برپایی بیمارستان صحرایی شهدای وحدت ۲ در منطقه شوسف نهبندان توسط مرکز بهداری رزمی شمال شرق نیروی زمینی سپاه و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و بسیج جامعه پزشکی استان کردیم.

فرماندار بشرویه: روحیه خودباوری جوانان نیازمند تقویت است
فرماندار شهرستان بشرویه گفت: تقویت روحیه خودباوری و افزایش اعتماد به نفس در جوانان از عوامل مهمی است که باید مدنظر قرار گیرد و باید ابتدا برای اشتغال جوانان قدمی برداریم. علیرضا زمان‌زاده در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان اظهار کرد: عوامل بسیاری در درگیر شدن جوانان با آسیب‌های اجتماعی نقش دارند. فرماندار شهرستان بشرویه گفت تلاش برای مباحث شغلی و مسکن جوانان از عواملی است که باعث جلوگیری از درگیر شدن جوانان در آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

زمین لرزه دیهوک را لرزاند
زمین لرزه ۳٫۳۲ ریشتری در عمق ۱۰ کیلومتری زمین، دیهوک در شهرستان طبس را لرزاند. این زلزله در ساعت ۷:۵۵ دقیقه در فاصله ۳۸ کیلومتری شهر دیهوک رخ داد. گزارشی از خسارت احتمالی این زمین لرزه مخابره نشده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*