اخبار شهرستانها

مدیرکل قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور خبر داد:
عملکرد مناسب خراسان جنوبی در پیشگیری از بیماری های واگیر دامی
مدیرکل قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور در بازدید از بازارچه مرزی ماهیرود گفت: خراسان جنوبی به لحاظ بیماری ها یکی از امن ترین استان های کشور است. دکتر « محمدیان » ضمن بازدید از نظارت ها و فعالیت های بهداشتی قرنطینه ای دامپزشکی در مرز ماهیرود افزود: با توجه به اینکه خراسان جنوبی با ۴۸۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان در استان های شرقی کشور بیشترین مرز را با این کشور دارد، ولی به لحاظ پیشگیری از انتقال بیماری های واگیر دار دامی از جمله تب برفکی، لمپی اسکین، آبله و … خوب عمل کرده است.

برگزاری کارگاه آموزشی شعر و نویسندگی در کتابخانه شهید بهشتی قاین
کارگاه آموزش شعر و نویسندگی با حضور استادان دانشگاه، دوستداران و علاقمندان به شعر و نویسندگی و با همکاری کانون ادبی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قاینات در کتابخانه عمومی شهید بهشتی شهر قاین برگزار شد.  سیدمرتضی حسینی، دبیر انجمن ادبی شهرستان قاینات در این جلسه، استفاده از ظرفیت کتابخانه های عمومی برای جذب و آموزش کودکان و نوجوانان علاقمند در جهت شکوفایی استعدادهای این عزیزان را مطلوب دانست. در ادامه، استادان دانشگاه و صاحب نظران، نکات فنی و تخصصی شعرنویسی را بیان کردند و تصمیم گرفته شد، این جلسات به صورت مداوم در کتابخانه عمومی شهید بهشتی برگزار شود.
اعلام نتایج کتبی المپیاد تکنسین های ایران در خراسان جنوبی
رئیس اداره سنجش و ارزشیابی مهارت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی از برگزاری دومین المپیاد تکنسین های ایران با حمایت شرکت سامسونگ و سازمان به صورت هماهنگ و همسان خبر داد.
حسین سپاهی گفت: دومین المپیاد تکنسین های ایران سوم دی ماه بصورت هماهنگ و همسان کشوری در سالن سنجش و ارزشیابی مهارت استان و در رشته های موبایل و تبلت، لوازم خانگی، دستگاههای تهویه مطبوع و لوازم صوتی و تصویری برگزار شد. وی بیان داشت : اسامی نفرات برتر آزمون کتبی که به مرحله ملی راه پیدا می کنند امروز در سامانه مدیریت مسابقات ملی و بین المللی به آدرس  http://skill.irantvto.ir اعلام می شود. وی افزود: مرحله آزمون عملی در شهرستان کرج برگزار و مهارت های هر فرد در دو حوزه نصب و تعمیرات مورد سنجش قرار می گیرد .
رتبه سوم محیط زیست استان در حوزه پژوهش کشور
مراسم معرفی و تجلیل ازادارات کل حفاظت محیط زیست استانها در حوزه پژوهش با حضور دکتر ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزار شد. گفتنی است اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان جنوبی در حوزه پژوهش موفق به کسب رتبه سوم کشوری شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*