اخبار شهرستانها

هشت طرح آبرسانی روستایی در قاینات آماده افتتاح است
مدیر امور شرکت آب و فاضلاب روستایی قاینات گفت: هشت طرح آبرسانی روستایی با اعتبار ۳۷ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال در این شهرستان آماده افتتاح برای دهه فجر امسال است. محمدرضا عیدی در گفت و گو با ایرنا، افزود: از محل مجتمع کرغند، روستای «شندان عرب» با اعتبار ۹ میلیارد ریال و با جمعیت ۸۵ خانوار آبرسانی شده است. وی بیان کرد: همچنین از محل مجتمع گرماب شهرستان به روستای «مهدی آباد» با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال و با جمعیت ۱۶۵ خانوار آبرسانی شده است. وی عنوان کرد: از محل مجتمع فیض آباد نیز به روستاهای « فتح آباد و علی زنگی» با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار و با ۷۴ خانوار آبرسانی شد.
رشد ۵ درصدی ولادت در بشرویه
رئیس اداره ثبت احوال بشرویه با بیان اینکه در هشت ماه امسال تعداد ۳۷۷ واقعه ولادت در بشرویه به ثبت رسیده است، یادآور شد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵٫۱ درصد رشد داشته است. جواد سردار در گفت‌وگو با فارس با اشاره به فراوانی نام‌‌ها در نوزادان گفت: نام‌های ابوالفضل و فاطمه در صدر نام‌های انتخابی برای نوزادان در این شهرستان بوده است.
ساختمان مرکز نگهداری دختران آتیه نهبندان افتتاح شد
ساختمان مرکز نگهداری دختران آتیه نهبندان با حضور مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی، جمعی از مسئولان شهرستانی و خیران افتتاح شد. به امروز خراسان جنوبی، مدیر کل بهزیستی استان در مراسم افتتاحیه این مرکز اظهار کرد: این مرکز در سال ۸۵ تأسیس و در سال ۸۶ شروع به کار کرده است. علی عرب نژاد با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴ فرزند دختر در این مرکز نگهداری می‌شوند، افزود: ماهیانه برای هرکدام مبلغ ۳۴۰ هزار تومان توسط بهزیستی پرداخت می‌شود. وی با اشاره به اینکه این مرکز از سال شروع به کار تاکنون ۹ فرزند را تحویل خانواده داده است، گفت: تاکنون ۲ نفر در این مرکز ازدواج کرده‌اند.
دستگیری شکارچیان متخلف به همت محیط‌بانان سربیشه
رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست سربیشه گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست سربیشه حین گشت و کنترل اجرای مقررات شکار و صید در مناطق آزاد و منطقه شکار ممنوع مرزی درح موفق به دستگیری دو نفر شکارچی متخلف شدند.
رئیس دامپزشکی خوسف خبر داد:
صادرات بیش از ۵/۱ تن گوشت بلدرچین به مازندران
رئیس دامپزشکی شهرستان خوسف گفت: ۱۶۰۰ کیلوگرم گوشت تازه بلدرچین با مجوز قرنطینه از دامپزشکی خوسف به استان مازندران صادر شد. رضا محمودی‌زاوه اظهار کرد: تمام مراحل پرورش تا کشتار این پرنده زیر‌نظر مستقیم کارشناسان دامپزشکی و نظارت شبانه‌روزی آنها انجام می‌شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*