اخبار شهرستانها

پیش بینی هواشناسی ادامه سرما و یخبندان در استان
رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی های جوی خراسان جنوبی گفت: بر اساس الگوی حاکم در نقشه های پیش یابی هواشناسی کماکان تداوم سرما و یخبندان شبانه در اغلب مناطق استان پیش بینی می شود. رضا برهانی افزود: بررسی همدیدی و آینده نگری نقشه های هواشناسی نشان می دهد که به لحاظ شرایط جوی در دو روز آینده آسمان کم و بیش صاف و جوی پایدار حاکم خواهد بود.
فنون و فرآیند سنتی استحصال گل و گیاهان دارویی خراسان جنوبی به ثبت رسید
مسئول حوزه پژوهش و مطالعات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: در راستای حفظ گنجینه های فرهنگی هنری گذشتگان و پاسداشت میراث ناملموس، فنون و فرآیند سنتی استحصال گل و گیاهان دارویی خراسان جنوبی به ثبت رسید
سید احمد برآبادی افزود: خراسان جنوبی بستری مناسب برای رویش گیاهان داروئی است و از دیر باز استفاده از عرق گیاهان در موارد مختلف و از جمله درمان بیماری‌ها مد نظر بوده است.
مناسب سازی حیاط ۶۰ مدرسه با قیر رایگان
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: مناسب سازی حیاط بیش از ۶۰ مدرسه با افزون بر ۸۵ هزار متر مربع از محل دریافت قیر رایگان در دستور کار قرار دارد. محمدرضا بیکی افزود: سهمیه قیر استان به ارزش بیش از ۱۴میلیارد ریال کاملا اختصاص یافت و این اداره کل با توجه به نیاز استان و براساس اولویت ها نسبت به آسفالت حیاط مدرسه و سایر فضاها اقدام می کند.
تخصیص ۹۸۰میلیون ریال اعتبار به بافت تاریخی خوسف
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در جلسه هماهنگی بافت تاریخی خوسف از تخصیص ۹۸۰میلیون ریال اعتبار به بافت تاریخی خوسف خبر داد. علی شریعتی منش افزود: مرمت ۷ خانه داخل بافت تاریخی طی سال های ۹۳ و ۹۴ در شهر با هزینه ۲۱۰ میلیون تومان انجام شده که بیشترین تعداد در استان است. وی اظهار داشت: امسال نیز ۳ منزل تاکنون تکمیل شده و تعدادی دیگر ادامه دارد.
احداث، تجهیز و راه اندازی ۱۳ کتابخانه عمومی طی ۲ سال در استان
احداث چهار کتابخانه عمومی روستایی، راه اندازی و تجهیز چهار کتابخانه عمومی روستایی و بهسازی پنج کتابخانه عمومی شهری، از دستاوردهای اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان جنوبی در سال های ۹۴ و ۹۵ می باشد.
سامانه های پایش دامپزشکی ابزار کاربردی برای برآورد قیمت تمام شده خدمات بهداشتی
معاون توسعه مدیریت و منابع دامپزشکی استان گفت: دامپزشکی خراسان جنوبی با استفاده کاربردی از داده های آماری سامانه های پایش در برآورد و کاهش هزینه های قیمت تمام شده خدمات بهداشتی کمک می گیرد. مهندس « سید مهدی معراجی » افزود: سازمان دامپزشکی کشور با بهره مندی از ۱۱ سامانه پایش جزو دستگاه های برتر در ایجاد ساختار دولت الکترونیک است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*