اخبار سیاسی

گفته می شود حسن روحانی طی سخنانی در مورد پرونده بابک زنجانی اظهار داشت:  بنده از آغاز این پرونده پیشنهاد کردم این فرد به جای اینکه مستقیم در اختیار دستگاه قضا قرار بگیرد در اختیار وزارت اطلاعات قرار بگیرد تا اطلاعات این موضوع کاملا آشکار شود و پرونده پخته شود بعد در اختیار دستگاه قضا قرار بگیرد. حالا به هر دلیلی این نظر عملی نشد، انتظار مردم چیست؟ انتظار مردم این است که ماجرا برای مردم روشن شود، مردم سوالاتی دارند، سوال مردم باید پاسخ داده شود.

مشکلات امروز کشور همگی به فتنه باز می‌گردد

حجت‌‌الاسلام مصلحی افزود: نکته‌ای که در فضای ۹ دی باید بسیار بر آن اهتمام داشت، مدیریت جایگاه ولایت فقیه در این جریان است.وی با تأکید بر اینکه مشکلات امروز کشور و برجام همگی به فتنه باز می‌گردد، یادآور شد: حدود ۳۰ درصد مشکلات کشور به تحریمها باز می‌گردد، اما بخش بیشتر آن به مسائل دیگری مربوط می‌شود.حجت‌‌الاسلام مصلحی خاطرنشان کرد: یکی از طراحی‌های بزرگ دشمن برای مقابله با جریان انقلاب اسلامی، تغییر نظام فکری نخبگان و مسئولان کشور است، آنها در پی به هم زدن این نظام فکری‌اند.

 گفته می شود پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، بر اساس گزارشی که حتی برخی محافل می گویند به دست رئیس جمهور رسیده است، وضعیت آقای روحانی در مناطق مرزی و خصوصاً مناطق قومیت نشین مناسب نیست و به دلیل عدم تحقق وعده های دولت، سرعت ریزش آرای او در این مناطق زیاد شده است.برخی نزدیکان گروه اعتدال تصمیم دارند در این خصوص فعالیت هایی را سامان دهند بر این اساس تلاش دارند تا هر کدام از مسئولان دولتی که وجهه خوبی هم دارند، به یکی از استان‌های مرزی رفته و وضعیت را بررسی و رایزنی هایی در این خصوص داشته باشند.گفته شده سفرهای حسن واعظی به کردستان، نوبخت به همدان و کرمانشاه و وزیر بهداشت به سیستان در همین راستا بوده که بتوانند شوکی به مردم وارد کنند و یک قول و وعده‌ای هم بدهند تا بیشتر از این ریزش رأی نداشته باشند و بتوانند آن را متوقف کنند.

روایت جنتی از دلایل حمله به رییس قضا

آیت الله جنتی از قاطعیت قوه قضائیه در برخورد با مفسدان و فتنه گران تشکر کرد و افزود: یکی از دلایلی که به حضرت آیت الله آملی حمله می شود، قاطعیت ایشان در برخورد با فتنه گران و مفسدان است.دبیر شورای نگهبان با اشاره به ضرورت دفاع از ارکان نظام اسلامی گفت: از مجلس شورای اسلامی هم تشکر می کنیم که از قوه قضائیه حمایت کرد. مخصوصا ۲۱۰ نفر از نمایندگان، در نامه ای خطاب به حضرت آیت الله آملی لاریجانی، در برابر انتقام گیری فتنه گران از دستگاه قضائی، اقدام مناسبی داشتند.

 گفته می شود سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس همچنین گفت: مصطفی کواکبیان نماینده تهران از جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد به دلیل اظهارات منتسب به ظریف وزیر امور خارجه شکایت کرده که این شکایت از سوی دبیر هیات اعلام شد و در نوبت بررسی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان قرار گرفت.مصطفی کواکبیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به نیابت از چند نماینده از جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد به دلیل اظهارات منتسب به ظریف به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت کرده است.

اگر رافت اسلامی نبود استحقاق فتنه گران مجازاتی همانند منافقین بود

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری گفت: اینک رأفت اسلامی شامل حال فتنه‌گران است وگرنه با توجه به اصرار آنان بر گناه پیشین استحقاق آنان مجازات منافقانی است که بیعت شکنی کردند و بر علیه نظام جمهوری اسلامی قیام کردند و سزاوار حکم قاطع امام راحل (ره) شدند.حجت الاسلام و المسلمین شهریاری معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات دستگاه قضا با بیان اینکه ۹ دی حماسه میثاق امت با ولایت و روز بصیرت است، اظهار کرد: ۹ دی روزی است که در آن یکبار دیگر امت پشتیبانی خود را از نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌های آن به منصه ظهور رسانید و نشان ولایت را بر تارک تاریخ معاصر زد و یادآور ولایت امام علی (ع) شد.

گفته می شود مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرد: اعتبار ۶۳ هزار میلیارد تومانی که دولت یازدهم برای بودجه عمرانی در سال ۹۶ در نظر گرفته، اعتباری روی کاغذ است و در بهترین حالت فقط نیمی از آن قابل تحقق است.

دستور اون برای پرستش مادربزرگش به جای مسیح!

به گزارش پایگاه ایندیا تایمز، کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی همچنین بر پا کردن درخت کاخ و تزئین آن برای کریسمس را ممنوع کرده است. مادربزرگ اون، در سال ۱۹۱۹ در کریسمس متولد شد. او یک چریک ضد ژاپن و فعال کمونیست بود که با کیم ایل سونگ، بنیانگذار کره‌شمالی ازدواج کرد. مادربزرگ کیم جونگ اون که در کره‌شمالی به عنوان “مادر مقدس انقلابی” شناخته می‌شود، سال ۱۹۴۹ در سن ۲۹ سالگی به صورت مرموزی درگذشت.

گفته می شود کریمی قدوسی اعلام کرده آقای ظریف جایی می‌گوید من می‌خواستم خط قرمزهای رهبری را رعایت کنم؛ اما حسین فریدون کنار من می‌نشست و وقتی من می‌خواستم کنار خط ‌قرمزها بایستم، او با آرنجش می‌زد به پهلوی من و می‌گفت زود رد شو. ظریف می‌گفته من قول داده‌ام خط‌ قرمزهای آقا را رعایت کنم؛ اما فریدون می‌گفته بمال به هم و زود رد شو. به همین خاطر می‌گویم این توافق با عجله انجام شد که امروز آقای ظریف اعتراف می‌کند ما تلاش کردیم قانون داماتو و عدم تمدید را بیاوریم و آن خط قرمز بود، آن را مستند کنیم و آنها قول دادند و حالا هیچی. یک مورد عجله‌ای که گفتم اینجا بود.

اعترافات تازه متهمان پرونده حادثه خونبار مسجدالحرام

روزنامه عربستانی عکاظ به نقل از منابع آگاه نوشت: متهمان پرونده سقوط جرثقیل در مسجد الحرام اعترافات جنجال برانگیری درباره این حادثه کرده اند. متهمان این پرونده اعتراف کرده اند که برای جرثقیلی که سقوط آن منجر به کشته شدن چندین نفر در مسجد الحرام شد مجوز فعالیت صادر نشده بوده است. کارگران اطلاع کافی درباره نحوه کار جرثقیل نداشته اند. دادگاه عربستان در جلسه فردا پنج شنبه به اعتراض متهمان پرونده سقوط جرثقیل در مسجد الحرام رسیدگی می کند. سقوط جرثقیل در خلال پروژه توسعه مسجدالحرام در شهریورماه ۱۳۹۴ باعث مرگ ۱۰۷ نفر و جراحت ۲۳۸ نفر شد. اکثر جان‌ باختگان از اتباع کشورهای هند، پاکستان، اندونزی و ایران بوده‌اند. در این میان ۱۵ زخمی و ۱۱ تن کشته از میان زائران ایرانی بوده است.

واکنش دولت به سخنان یک نماینده

دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت، پیرامون سخنان حمیدرضا حاجی بابایی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیرامون تخلف دولت در هدفمندی یارانه‌ها، توضیحاتی ارائه داد.در این توضیحات آمده است: این ادعا که «درآمد دولت از محل هدفمندی در سال ۱۳۹۵ رقمی بین ۷۷ هزار میلیارد تومان تا ۸۰ هزار میلیارد تومان است که از این محل ۳۵ هزار میلیارد تومان به مردم و حدود ۷ هزار میلیارد تومان بابت مالیات بر ارزش افزوده و عوارض شهرداری پرداخت می‌شود و مابقی این مبلغ به حساب خزانه واریز نشده است» مطلبی غیر کارشناسی و نادرست است که از سوی آقای حمیدرضا حاجی بابایی در رسانه ها منتشر شده است.

دستگیری تعدادی از هنرمندان در پارتی مختلط

عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران به دو پرونده فساد اخلاقی که طی دو هفته اخیر در دادسرای تهران مفتوح شده اشاره کرد که اولی مربوط به برگزاری مراسم مختلط و مشروب‌خواری در یک کافی شاپ واقع در مرکز شهر تهران بود و موضوع پرونده دوم که طی هفته گذشته مفتوح گردیده، برگزاری پارتی مختلط با حضور برخی هنرمندان بود.وی از ورزشکاران و هنرمندان خواست در چنین جلساتی حضور نیابند و افزود: شما به عنوان الگوی جوانان باید مراقب رفتارهایتان باشید و بیشترین اثر سوء چنی اتفاقاتی، بدآموزی برای جوانان است.جعفری دولت‌آبادی خویشتن داری دادستانی در عدم اعلام اسامی دستگیرشدگان را ناشی از محدودیت‌های موجود در قوانین دانست و ضمن اشاره مجدد به مقاصد سوء دشمن در ایجاد ولنگاری و استحاله فرهنگی، علت دیگر ارتکاب چنین جرایمی را، پایین بودن هزینه‌های مجازات دانست و به نقل از یکی از متهمان پرونده‌های اقتصادی گفت: این متهم مدعی بود مجازاتی که دادگاه برای اتهامات مقرر می‌کند چند سال حبس است اما آن‌هایی که مرا را به ارتکاب جرم هدایت کردند، هزینه‌های من و خانواده‌ام را تامین می‌کنند و لذا اشکال کار جای دیگر است.

 گفته می شود عزت الله ضرغامی گفته من با شناختی که از کروبی در سالیان طولانی داشتم و طی صحبت‌هایی که در روز اول انتخابات با وی داشتم، احساس کردم وی فریب خورده و با جریان برانداز در حال همکاری است. اما موسوی می‌دانست که چه اتفاقاتی در حال رخ‌دادن است. شرایط فتنه بدون شک در خارج از کشور طراحی می‌شد. شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌های خارجی در شب انتخابات و طی مصاحبه‌ای که برای آقای موسوی ترتیب دادند، با رمز تقلب، شروعِ عملیات براندازانه را کلید زدند. این عملیات ۵ محور اصلی داشت؛ نقش خواص، تحریک احساسات عمومی، همراهی گسترده ضد انقلاب و هماهنگی آن‌ها و پشتیبانی رسانه‌‌ای خارجی. برای مثال بیداری اسلامی و انقلاب‌های منطقه‌ای همچون مصر با روش غربی‌ها به خطر افتاد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*