پیاده روی جاماندگان اربعین در استان

راهپیمایی و عزاداری اربعین حسینی با حضور قشرهای مختلف مردم خراسان جنوبی در فضایی آکنده از حزن و اندوه در ۱۱ شهرستان تابعه برگزار شد. به مناسبت اربعین حسینی عاشقان خاندان عصمت و طهارت در شهرستان های بیرجند، خوسف ، سربیشه، نهبندان، زیرکوه، قاینات، فردوس، سرایان، بشرویه ، طبس و درمیان همراه با هیات های مذهبی عزاداری کردند.
به همین مناسب مراسم پیاده روی از میدان آزادی تا آستان مقدس امامزادگان باقریه(ع) بیرجند برگزار شد و هیات های مذهبی و مردم عزادار به سینه زنی و زنجیرزنی پرداختند و مداحان هم مداحی کردند. در مراسم عزاداری دوستداران اهل بیت در بیرجند که استاندار خراسان جنوبی و قشرهای مختلف مردم حضور داشتند، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان در باب فلسفه عاقبت به خیری که چیست، در باب اهمیت و راه های رسیدن به آن سخن گفت. حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی با اشاره به بخشی از سخنان حضرت علی(ع) که فرمود ، ارزش عمر فقط بهشت است، خطاب به عزاداران یادآور شد: حضور شما مردم مومن و ولایتمدار بیرجند در اربعین حسینی در آستانه مقدس امامزادگان باقریه، نشانه ای از کار خیر است که باید از آن استفاده کرد و مفهوم عاقبت به خیری این است که انسان در موقع مرگ ایمان را با خود همراه داشته باشد.
وی ادامه داد: کسانی که پای سفره خدا، اهل بیت و انقلاب نشسته اند باید نسبت به حفظ بیت المال تلاش کنند، وقتی دست آنها به بیت المال می رسد مبادا مرتکب تخلف نسبت به حفظ اموال عمومی شوند.
وی همچنین اظهار کرد: آنانی که به سفره انقلاب می رسند و احتمالا مرتکب خطا می شوند باید در روز قیامت پاسخگو باشند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*