اخبار کوتاه

کد خبر: ۶۴۶۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ – ۱۷:۳۵ ۰۶ December 2016
امتیاز خبر: ۸۴ از ۱۰۰ تعداد رای دهندگان ۵۴۷
معاون فنی دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اکنون ۱۲٫۵ میلیون نفر جوان مجرد در کشور در سن ازدواج هستند اما به دلایل مختلف ازدواج خود را به تاخیر می اندازند.
به گزارش ایرنا، محمد اسلامی روز سه شنبه در «همایش آموزشی ازدواج سالم و نیازسنجی سلامت جامعه» با حضور مدیران گروه و کارشناسان مسئول آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در مشهد افزود: شمار جوانان مجرد باید با آگاهسازی و فرهنگ سازی آنها در امر ازدواج کاهش یابد و این قشر به سمت ازدواج سالم و پایدار هدایت شوند.
وی ادامه داد: پرهیز از ازدواج افت شاخص‌های سلامت را در جامعه رقم می زند لذا باید در این زمینه اطلاع رسانی لازم اجتماعی صورت گیرد.
معاون فنی دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: اگر ۱۲٫۵ میلیون جوان مجرد در کشور بدانند که ازدواج آنان باعث بهبود شاخص سلامتشان می شود قطعا ازدواج می کنند.
وی افزود: تمایل به ازدواج در بین هر دو جنس دختران و پسران وجود دارد هر چند بطور طبیعی این تمایل در دختران بیشتر است.
اسلامی ادامه داد: در بررسی انجام شده از جمعیت آماری جوانان مشخص شد پنج عامل اصلی در تاخیر ازدواج آنان به ترتیب شامل عوامل فرهنگی، اجتماعی، حاکمیتی و فردی است.
وی با بیان اینکه ازدواج در جامعه دینی و فرهنگی ایران یک ارزش محسوب می شود یادآورشد: هم اکنون کشورهای دیگر به رغم فقدان برخورداری از مبانی فرهنگی و دینی در امر ازدواج قوانین حمایتی متعددی برای ازدواج دارند.
این مسوول با اشاره به آمار زاد و ولد در کشور و اینکه این آمار در پایان هر سال استخراج می شود، گفت: در پایان سال ۱۳۹۴ در مجموع یک میلیون و ۵۷۰ هزار تولد در کشور ثبت شده که نسبت به سال ماقبل آن ۴۰ هزار نفر افزایش داشت.
وی تصریح کرد: در سال ۹۴ در مجموع یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به جمعیت کشور افزوده شد.
همایش آموزشی ازدواج سالم و نیازسنجی سلامت جامعه به مدت دو روز در مشهد ادامه دارد.
کد خبر: ۶۴۶۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ – ۱۴:۰۱ ۰۶ December 2016
امتیاز خبر: ۸۴ از ۱۰۰ تعداد رای دهندگان ۲۳۹۴
ماهواره جاسوسی ترکیه که دومین ماهواره جاسوسی نیروی زمینی ارتش این کشور است، روز دوشنبه از پایگاه فضایی گویان فرانسه به فضا پرتاب شد.
به گزارش ایرنا، به مناسبت پرتاب این ماهواره، مراسمی در ایستگاه زمینی مدیریت ماهواره های ترکیه در آنکارا با حضور رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه و مقام های ارشد سیاسی و نظامی این کشور برگزار شد.
این ماهواره ساعت ۱۶ و ۵۱ دقیقه به وقت ترکیه به فضا پرتاب شد.
ماهواره یادشده هنگام عبور از روی ترکیه، عکس و تصاویری را که از نقاط مختلف جهان گرفته است، به ایستگاه زمینی ماهواره ای فرماندهی نیروی هوایی این کشور منتقل خواهد کرد.
ماهواره ترکیه که در ارتفاع کم مدار زمین خواهد نشست، بعد از پرتاب، در دقیقه ۵۷ از موشک جدا ، در دقیقه ۵۹ نیز پانلهای خورشیدی خود را باز خواهد کرد. اولین سیگنال از ماهواره در دقیقه ۶۸ دریافت خواهد شد.
ماهواره گوک ترک – ۱ که در هر ۹۰ دقیقه در اطراف زمین یک دور می زند، سالانه بیش از ۶۰ هزار تصویر مخابره خواهد کرد.
منابع ترکیه اعلام کرده اند ماهواره مذکور نسبت به ماهواره های مشابه آن از قابلیت انتقال تصاویری با کیفیت بالاتر برخوردار است.
ماهواره گوک ترک -۱ وظیفه کنترل از راه دور فعالیت های موسسه ها و نهادهای دولتی ترکیه در عرصه های مختلف چون محیط زیست، کشاورزی، شهرسازی و کاداستر را بر عهده دارد.
کد خبر: ۶۴۶۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ – ۱۲:۲۳ ۰۶ December 2016
امتیاز خبر: ۸۴ از ۱۰۰ تعداد رای دهندگان ۱۲۰۰۵
شبکه العربیه گزارش داد که دادگاهی در عربستان ۱۵ نفر را به اتهام جاسوسی برای ایران به اعدام محکوم کرد.
به گزارش خبرگزاری میزان شبکه العربیه گزارش داد که دادگاهی در عربستان روز سه شنبه ۱۵ نفر را به اتهام جاسوسی برای ایران به اعدام محکوم کرد.
دادگاه جزایی ریاض روز سه شنبه حکم اعدام این ۱۵ نفر را که به عضویت در باند باصطلاح جاسوسی متهم شده بودند صادر کرد.
عربستان مدعی شده است که ۳۲ نفر با تشکیل گروهی اطلاعات فوق سری عرصه نظامی این کشور را در اختیار ایران گذاشته اند.
وزارت کشور سعودی مدعی است که ۳۰ نفر از این افراد از اتباع عربستان، یک نفر تبعه ایران و نفر دیگر تبعه افغانستان است.
کد خبر: ۶۴۶۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ – ۱۲:۱۷ ۰۶ December 2016
امتیاز خبر: ۸۴ از ۱۰۰ تعداد رای دهندگان ۱۴۳۷
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، پایین آمدن سن اعتیاد در بین دختران و تغییر الگوی مصرف و استفاده از مواد مخدر صنعتی در بین دختران از مسائل نگران کننده کشور برشمرد.
به گزارش مهر، شهیدخت مولاوردی در جریان سفر به آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران گفت: یکی از آسیب‌های اجتماعی امروز کشور در حوزه زنان افزایش و پایین آمدن سن اعتیاد در بین دختران است. در حال حاضر ۹ درصد از معتادان کشور را زنان تشکیل می‌دهند.
وی افزود: یکی از مسایل نگران کننده نیز اعتیاد مردان است که می‌تواند زنان و کودکان را در معرض خشونت قرار دهد. برای این منظور در بودجه سال ۹۶ به بحث آسیب‌های اجتماعی بانوان توجه ویژه‌ای شده است.
مولاوردی ادامه داد: در بودجه ۹۶ اعتبارات پیش‌بینی شده در حوزه زنان به لحاظ کمی تفاوت چندانی با بودجه ۹۵ ندارد ولی به لحاظ اولویت‌گذاری توجه به آسیب‌های اجتماعی زنان در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: اعتیاد زنان، طلاق و زنانه شدن برخی بیماری‌ها از جمله ایدز سه اولویت اصلی در بحث مقابله با آسیب های اجتماعی در بودجه سال ۹۶ است که با همراهی شورای اجتماعی کشور جزء اولویت های سال آینده قرار گرفته است.
کد خبر: ۶۴۶۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ – ۱۱:۲۴ ۰۶ December 2016
امتیاز خبر: ۸۴ از ۱۰۰ تعداد رای دهندگان ۸۴۲۱
درگیری لفظی دو نماینده به دلیل پرمتقاضی بودن عضویت در کمیسیون برنامه و بودجه جو مجلس را متشنج کرد.
به گزارش ایسنا، در پی اظهارات علی ادیانی در جریان رسیدگی با اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس که گفته بود کمیسیون برنامه محل رانت و ویژه خواری شده موجب اعتراض تاج‌گردون رئیس کمیته برنامه، جعفرزاده نماینده رشت و بعضی دیگر از اعضای کمیسیون برنامه شد.
نهایتا با پادرمیانی سایر نمایندگان دو نماینده‌ای که با یکدیگر درگیری لفظی پیدا کرده بودند مصافحه کردند.

بر اساس دستورالعمل ابلاغ شده به شرکت‌های بیمه پوشش بیمه‌نامه شخص ثالث برای رانندگان مقصر در حوادث در ماه حرام و غیر حرام بیش از ۱۹۰ میلیون تومان نخواهد بود.

کد خبر: ۶۴۶۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ – ۰۹:۳۵ ۰۶ December 2016
امتیاز خبر: ۸۹ از ۱۰۰ تعداد رای دهندگان ۹۲۳۹
بر اساس دستورالعمل ابلاغ شده به شرکت‌های بیمه پوشش بیمه‌نامه شخص ثالث برای رانندگان مقصر در حوادث در ماه حرام و غیر حرام بیش از ۱۹۰ میلیون تومان نخواهد بود.

به گزارش فارس، افرادی که در ماه‌های اخیر اقدام به دریافت بیمه نامه شخص ثالث کرده‌اند با تغییر تازه‌ای در صدور بیمه‌نامه اشان مواجه می‌شوند و آن « حداکثر غرامت ۱۹۰ میلیون تومانی فوت و نقص عضو راننده» در حوادث است که برخلاف سال گذشته در ماه حرام نیز تغییری نخواهد داشت.

این در حالی است که حداکثر خسارت پرداختی برای شخص ثالث در ماه حرام ۲۵۳ میلیون تومان و در ماه غیر حرام ۱۹۰ میلیون تومان تعیین شده است.

صادق پور مدیر یک نمایندگی بیمه ایران در این رابطه به خبرنگار فارس گفت: در آیین‌نامه جدید بیمه شخص ثالث که از ۲۸ خرداد ماه سال جاری به نمایندگی ها ابلاغ و اجرایی شده است، پوشش شخص ثالث برای رانندگان مسئول خسارت در نظر نگرفته اند، البته اگر راننده مقصر و مسئول حادثه نبوده و شخص ثالث باشد پوشش بیمه ماه حرام برایش لحاظ خواهد شد.

وی تائید کرد که سقف این پوشش در سال گذشته حداکثر ۲۲۰ میلیون تومان بوده است.

مدیر یک نمایندگی دیگر بیمه نیز گفت: این اقدام درست مانند در نظر گرفتن فرانشیز است که در بیمه نامه، فرد بیمه‌گذار مسئول پرداخت بخشی از خسارت می‌شود. در واقع با این اقدام قانونگذار خواسته است مسئولیت رانندگان را در حوادث مورد تاکید قرار دهد و بر همین اساس بخشی از پوشش بیمه شخص ثالث که در ماه حرام برای حادثه‌دیدگان در نظر گرفته می‌شود را برای رانندگان مسئول حادثه در نظر نگرفته است.

بر اساس این گزارش در جدیدترین ابلاغیه قانون شخص ثالث تصریح شده است: دارنده وسیله نقلیه مکلف است برای پوشش خسارت‌های بدنی واردشده به راننده مسبب حادثه، حداقل به میزان دیه مرد مسلمان در ماه غیرحرام، بیمه حوادث اخذ کند. مبنای محاسبه میزان خسارت قابل پرداخت به راننده مسبب حادثه، معادل دیه فوت یا دیه و یا ارش جرح در فرض ورود خسارت بدنی به مرد مسلمان در ماه غیرحرام و هزینه معالجه آن می‌باشد. سازمان پزشکی قانونی مکلف است با درخواست راننده مسبب حادثه یا شرکت بیمه مربوط، نوع و درصد صدمه بدنی واردشده را تعیین و اعلام کند. آیین‌نامه اجرائی و حق بیمه مربوط به این بیمه‌نامه به پیشنهاد بیمه مرکزی پس از تصویب شورای‌عالی بیمه به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*