نماینده بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس:وعده های دولت در دوبانده سازی محور بیرجند- قاین محقق نشد

 نماینده مردم بیرجند، درمیان وخوسف در مجلس با اشاره به آمار بالای تصادفات محور بیرجند- قاین، گفت: وعده های دولت برای دوبانده کردن این محور محقق نشده است. حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی در بازدید از پروژه دوبانده سازی محور بیرجند- قاین اظهار کرد: دوبانده شدن این محور از سال ۹۳ آغاز شده و در این مدت نیز پیشرفت خوبی داشته است. وی با اشاره به پیگیری های مکرر برای تسریع در اجرای این پروژه، بیان کرد: این آمادگی را داریم تا از جایگاه نمایندگی برای تسریع در حل مشکلات استان استفاه کنیم. نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اگر مدیران برای حل مشکلات دستگاه خود از ظرفیت نمایندگان استفاده کنند به طور حتم موفق تر خواهند بود، عنوان داشت: هر مدیر شهرستانی و استانی که در این زمینه مراجعه کند آمادگی برای رایزنی و پیگیری مشکل از جایگاه نماینده را داریم. وی از محور بیرجند- قاین به عنوان جاده مرگ یاد کرد و گفت: واقعا نام جاده مرگی که برای این محور گذاشته اند درست است چرا که آمار تصادفات در این محور بالاست. وی با انتقاد از عدم تحقق وعده های دولت برای استان، گفت: من وزیر راه را نمی بخشم و دکتر نوبخت را هرگز نخواهم بخشید جز اینکه این محور دوبانده شود. نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با برنامه های کاری خود بعد از بازدید از پروژه نیز گفت: هفته آینده با حضور مدیرکل راه و شهرسازی جلسه ای با وزیر در این ارتباط خواهیم داشت تا قبل از بستن برنامه بودجه ۹۶ افزایش اعتبارات این محور را پیگیری کنیم. حجت الاسلام عبادی تأکید کرد: جایگاه نماینده در خدمت مدیران برای پیگیری مشکلات استان است.
اعتبار باند دوم محور قاین- بیرجند افزایش یابد
فرماندار بیرجند نیز در این بازدید با بیان اینکه فعال شدن مرزها و افزایش صادرات بار ترافیک در محور بیرجند- قاین را سنگین تر کرده است، گفت: برای اتمام هرچه سریع تر این پروژه باید اعتبارات آن افزایش یابد.
علی ناصری اظهار کرد: در دولت نهم و دهم حدود ۳۵ کیلومتر از محور قاین به سمت خضری دوبانده شد اما در قسمت عمده که صعب العبور و کوهستانی بود هیچ کاری انجام نشد. وی با بیان اینکه از سال ۹۳ مطالبه بر زمین مانده مردم استان پیگیری و دوبانده سازی محوربیرجند- قاین آغاز شد، بیان کرد: از ابتدای آغاز این پروژه تاکنون حدود ۲۰ کیلومتر از این محور زیربار ترافیک رفته است.
اتمام پروژه دوبانده سازی محور بیرجند – قاین در سال ۹۷
فرماندار بیرجند با اشاره به اینکه تا پایان امسال نیز ۲۰ کیلومتر دیگر از این محور دوبانده می شود، عنوان داشت:  با توجه به اینکه این طرح با خراسان رضوی مشترک است اما اعتبارات آن اندک است. ناصری با اشاره به پیش بینی اتمام پروژه دوبانده سازی محور بیرجند – قاین در سال ۹۷، اظهار امیدواری کرد: با تلاش مدیران و نمایندگان استان این پروژه را تا قبل از سال ۹۷ تحویل مردم  می دهیم.
۳۶کیلومتر از محور بیرجند-قاین دوبانده می شود
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیز از دوبانده شدن ۳۶ کیلومتر از محور بیرجند- قاین تا پایان سال جاری خبر داد. مهندس مهدی جعفری اظهار کرد: احداث باند دوم بیرجند- قاین- خضری- فیض آباد- بجستان- فردوس- دیهوک یکی از پروژه های مشترک استان با خراسان رضوی است. وی با بیان اینکه ۴۵ درصد از این پروژه در خراسان جنوبی و ۵۵ درصد دیگر مربوط به خراسان رضوی است، بیان کرد: این در حالی است که ۷۵ درصد اعتبارات این پروژه در خراسان جنوبی هزینه می شود.
اختصاص ۲۴ میلیارد تومان اسناد خزانه ملی به استان
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بااشاره به تخصیص ۲۴ میلیارد تومان از اسناد خزانه ملی به استان، بیان کرد: با اختصاص این اسناد هفت میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران در محور بیرجند- قاین پرداخت شده است.
تحقق ۶۵ درصدی اعتبارات سفر
به گفته وی میزان مطالبات پیمانکاران محور بیرجند- قاین در ابتدای سال جاری ۲۷ میلیارد تومان بوده که در حال حاضر به ۲۲ میلیارد تومان رسیده است. جعفری همچنین از تحقق ۶۵ درصدی وعده های دولت برای راه های استان خبر داد و گفت: از ۱۰۰ میلیارد تومان مصوب سفر حدود ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به صورت نقدی و مابقی نیز به صورت اسناد خزانه و قیررایگان محقق شده است.

۱۳۹۵۰۸۱۹۰۰۰۴۸۵_photoa

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*