اخبار کوتاه/ پروازهای روز جمعه هما به فرودگاه بیرجند برگشت

پروازهای روز جمعه هما به فرودگاه بیرجند برگشت
مدیرکل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» در خراسان جنوبی از راه اندازی مجدد پروازهای روز جمعه این هواپیمایی در فرودگاه بیرجند خبر داد . سمیع زاده گفت: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» در راستای پاسخگویی به تقاضای هموطنان استان خراسان جنوبی مجدداً پروازهای روز جمعه این استان را برقرار می نماید.  وی افزود: این پرواز که به دلیل محدودیت عملیات متوقف شده بود با پیگیری های این دفتر از ۱۲ آذرماه برقرار می شود. به گفته وی براساس برنامه ریزی انجام شده، پرواز رفت در ساعت ۱۰ : ۷ بامداد روزهای جمعه از فرودگاه مهرآباد انجام و پرواز بازگشت نیز در ساعت ۲۰ : ۹ همان روز از فرودگاه بیرجند انجام می شود.  سمیع زاده همچنین گفت: شهروندان خراسان جنوبی می توانند برای خرید بلیت این پرواز از تاریخ یاد شده به آژانس های هواپیمایی نماینده فروش هما در استان و یا به سامانه فروش اینترنتی ebooking.iranair.com مراجعه نمایند.

 افزایش تخت در اورژانس بیمارستان طبس
رئیس بیمارستان شهید سیدمصطفی خمینی(ره) طبس در خصوص اصلاح ساختمانی بخش اورژانس بیمارستان جدید الاحداث، گفت:‌ با توجه به نیاز بیماران و کمبود تخت سعی داریم تعداد تخت در این بخش را افزایش داده که نیاز به اصلاح قسمتی از آن بود. به گزارش فارس، عبداله کراچیان اظهار داشت: در شش ماهه ابتدای سال جاری حدود ۳۶ هزار نفر به درمانگاه تخصصی مراجعه کردند.

اجرای پنج برنامه فرهنگی در کتابخانه عمومی شوسف
پنج برنامه فرهنگی در کتابخانه عمومی باقر العلوم(ع) شوسف شهرستان نهبندان برگزار شد. نقد کتاب «داستان بهنام»، برگزاری کلاس های شعرخوانی، قصه گویی، برگزاری نمایشگاه کتاب و روخوانی کتاب لاله های سبز در کتابخانه عمومی باقر العلوم(ع) شوسف برگزار شد.

اجرای طرح پایش شیر در سربیشه
سرپرست شبکه دامپزشکی سربیشه افزود: طرح پایش شیر در گاوداری های صنعتی و سنتی و مراکز جمع آوری شیر شهرستان سربیشه اجرا شد. سید حمید محمدی افزود : به‌منظور بررسی وضعیت بهداشتی و سلامت شیر تولیدی در سطح شهرستان، طرح پایش شیرخام در مراکز جمع‌آوری شیر وگاوداری‌ها اجرا شد. وی افزود: این طرح در ۶ گاوداری صنعتی ، ۲ گاوداری سنتی و ۱ مرکز جمع آوری شیر انجام گرفت . وی هدف از اجرای این طرح را بررسی بار میکروبی، تقلبات شیر، درصد آب اضافه ، تست جوش ، توتال کانت ، سوماتیک سل، نقطه انجماد، اسیدیته، مواد قلیایی و باقیمانده آنتی‌بیوتیک دانست و ادامه داد: نمونه‌های اخذشده به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان ارسال و آزمایشات ذکر شده بر روی آن انجام می پذیرد.

۱

کشت الگویی ارقام جدید غلات در نهبندان
کشت ارقام جدید غلات نهبندان در مزرعه الگویی ۵۰۰ مترمربعی انجام می شود. مالکی مدیر جهاد کشاورزی نهبندان گفت: کشت الگویی ارقام جدید نهبندان در ۹ رقم جو و ۶ رقم گندم در مزرعه الگویی ۵۰۰ متر مربعی انجام می شود.  وی افزود: این اقلام به صورت مقایسه ای کشت می شود و با تعیین میزان عملکرد تولید در هر هکتار برای کشت در سال آینده به کشاورزان معرفی می شود.  گفتنی است امسال ۲ هزار  هکتار از اراضی کشاورزان نهبندان زیر کشت گندم و جو قرار می گیرد.

طرح نظام نوین کشاورزی در استان اجرایی شد
مدیرکل دفتر شبکه ملی تلویزیونی کشاورزی و مدیریت دانش در وزارت کشاورزی گفت: طرح نظام نوین کشاورزی به زودی در سراسر کشور اجرایی می‌شود. به گزارش فارس، مهران ابوالحسنی در کارگاه توجیهی اجرای طرح نظام نوین ترویج کشاورزی با اشاره به اینکه طرح نظام نوین ترویج کشاورزی در شهریورماه سال جاری توسط وزیر کشاورزی برای همه استان‌های کشور ابلاغ شده است، اظهار داشت: این طرح در سال گذشته در چهار استان کرمانشاه، گلستان، آذربایجان‌شرقی و اردبیل به صورت پایلوت برگزار شده است. وی با بیان اینکه خراسان جنوبی نخستین استان حوزه پنجم در منطقه‌بندی بخش کشاورزی است که این طرح در آن اجرایی می‌شود، افزود: امید است با اجرایی شدن این طرح در این استان شاهد رونق کشاورزی به شکل نوین باشیم.

شناسایی سنگ نگاره جدید در بشرویه
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بشرویه گفت: یک فقره سنگ نگاره جدید در منتهی الیه شرقی کوهپایه های کوه شتری در محدوده این شهرستان در بررسی های میدانی شناسایی شد. سلیمانی رباطی افزود: نگارکند « چاه گزی» مجموعه ای از نقوش بز کوهی به همراه اشخاصی سوار بر مرکب و نقوشی شبیه درخت را نشان می دهد. وی ادامه داد این سنگ نگاره در دو صخره متصل به یکدیگر ایجاد شدند که به ترجمه مفهوم این نگارکندها و مقایسه بصری آن با موارد شناخته شده در ایران در واقع گویای صحنه ای از « یادمان شکار» است.   وی بیان کرد: هرچند در این صحنه ها تماسی مستقیم از شکارگر با بزکوهی(درگیری، تیر اندازی یا غلبه بر حیوان) را نشان نمی دهند اما گویای عزم شکارچی برای ورود به صحنه بعدی یعنی همان شکار است.
وی گفت: « نقوش یادمانی» انگاره ای پر واضح در طول تاریخ بشر است که میل ناخودآگاه او را برای ثبت یادها، وقایع، حوادث، پیروزی ها و شکست هایش را نشان می دهد. این مسئول ادامه داد: پتانسیل های درخور توجه کوه شتری در خراسان جنوبی از جمله مراتع، منابع آب، پوشش درختی و جانوری آن بر هیچ کس پوشیده نیست.  وی در ادامه توضیح داد که نگارکندها و نگاره ها دو واژه نام آشنا در ادبیات میراث فرهنگی هستند که به سبب نوع ماده یا ابزار به کار رفته در طراحی و نقش اندازی معمولا یکی از عناوین نگاره یا نگارکند نامیده می شود.

به مناسبت هفته قرآن و عترت ورک شاپ پوسترسازی در بیرجند برگزار می‌شود
معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: ورک شاپ پوستر سازی با هدف ایجاد انگیزه در هنرمندان استان و همچنین به منظور زمینه‌سازی برگزاری جشنواره هفته قرآن و عترت در بیرجند برگزار می‌شود. سید‌علی زمزم افزود: این ورک‌شاپ آموزشی با حضور استاد برجسته «غلامرضا بی باک»، ٢۵ و ٢٧ آبانماه در زمینه پوسترسازی برگزار می شود. وی یادآور شد: علاقه‌مندان به شرکت در این کارگاه‌ می‌توانند حداکثر تا تاریخ ٢۴ آبان ماه با مراجعه به اداره امور هنری این اداره کل ثبت‌نام و برای کسب اطلاعات بیشتر  به سایت khj.farhang.gov.ir لینک دوره های آموزش هنر مراجعه کنند.

۲۱میلیون سهم در بورس خراسان جنوبی داد و ستد شد
مدیر بورس منطقه ای خراسان جنوبی گفت: مهر ماه ۱۳۹۵، تعداد ۲۱میلیون و ۴۱۶ هزار و ۹۰۲ سهم به ارزش ۵۸ میلیارد ریال در تالار بورس استان داد و ستد شد که در مقایسه با ماه قبل ۱۰۰ درصد رشد دارد. سعید هریوندی افزود: در مهر ماه گذشته شاخص کل بورس استان ۱۶۴۱ واحد افزایش داشته است. وی مجموع معامله تالار بورس استان از ابتدای سال ۹۵تا پایان مهر را ۳۵۴ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: ۵۲ درصد آن مربوط به خرید سهام و بقیه مربوط به فروش سهام بود.  وی یادآور شد: تا پایان ماه گذشته ۲۴۷ کد معاملاتی جدید در استان افتتاح شد که سهم مهر ماه ۴۴ کد بود.
کتابخانه مشارکتی زندان فردوس راه اندازی می شود
کتابخانه مشارکتی زندان شهر فردوس با همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فردوس راه اندازی می شود. رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فردوس، با همراهی رئیس اداره زندان فردوس، ضمن بازدید از فضای این کتابخانه گفت: پیرو تفاهم نامه اداره کل زندانها و اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان جنوبی، امیدواریم با تجهیز و راه اندازی این کتابخانه به نحو مطلوب، بستری مناسب جهت اشاعه کتابخوانی و ارائه خدمات به زندانیان مهیا شود.

ایجاد نمایشگاه زعفران و زرشک در قاینات
رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان قاینات گفت: همزمان با فصل برداشت دو محصول استراتژیک زعفران و زرشک و حضور گردشگران خارجی و داخلی، نمایشگاه زعفران و زرشک با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شهرداری و شورای اسلامی شهر قاین و گروه هنری طلای سرخ در شهرستان قاینات افتتاح شد.
عباسی افزود: در این نمایشگاه مراحل کاشت، داشت و برداشت زعفران و زرشک و وسایل سنتی و مکانیزه امروزی و تعداد ۸ غرفه صنایع دستی، سوغات محلی، کتاب، کف زنی، عکس و نیز موکب حضرت رقیه(س) با توجه به ایام محرم و صفر ایجاد، که با استقبال و بازدید مردم و دانشجویان مواجه شد. این نمایشگاه به مدت ۵ روز از ۱۶ تا ۲۱ آبان صبح ها از ساعت ۹ الی ۱۳ و عصر ها از ساعت ۱۷ الی ۲۱ دایر می باشد.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*