صادرکنندگان از تغییرات بازارهای جهانی غافل نشوند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی بیرجند با بیان اینکه صادرکنندگان از تغییرات بازارهای جهانی غافل نشوند، گفت: با ماشین آلات فرسوده و سنتی نمی‌توان در بازارهای مدرن کنونی رقابت کرد. محسن احتشام در جلسه همفکری رفع مشکلات صادرات در بیرجند بیان کرد: امید است بتوانیم با همکاری همه دستگاه‌ها هدف های معین شده در صادرات را تحقق بخشیم. وی گفت: نباید در صادرات خراسان جنوبی، نگاهمان تنها به بازارهای افغانستان باشد. وی ادامه داد: صادرکنندگان باید هوشیار باشند و از تغییراتی که در بازارهای جهانی اعمال می‌شود، غافل نشوند. رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن بیرجند با بیان اینکه عصر کنونی، عصری فرا صنعتی است، افزود: همچنین عصر بازار های سنتی به پایان رسیده و به سمت بازارهای مدرن پیشرفت کرده است.
لزوم ایجاد اتاق فکر برای بررسی مشکلات واحدهای تولیدی
احتشام خواستار تشکیل اتاق فکر برای بررسی مشکلات واحدهای تولیدی شد و اظهار کرد: باید همه دستگاه های ذیربط در رفع مشکلات واحدهای تولیدی تلاش کنند. وی افزود: پرداخت مشوق های صادراتی به افراد حقیقی و حقوقی باید باشد و مشوق ها باید به فعل صادرات پرداخت شود.
ضرورت ساماندهی اقتصاد غیر نفتی
معاون توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت ایران نیز گفت: فروش نفت به قیمت افسانه ای سال های گذشته برنمی گردد بنابراین باید اقتصاد غیر نفتی را ساماندهی کنیم. محمد رضا مودودی اظهار کرد: بازارهای کنونی به سمت محصولات مدرن حرکت می کنند. وی با بیان اینکه باید نگاه به کالاهای سنتی را رفع کنیم، افزود: بسیاری از تولید کنندگان هنوز برای صدور کالاهای سنتی دغدغه دارند. مودودی ادامه داد: باید در راستای ایجاد بازارهای مدرن و دوری از کالاهای سنتی نیز قدم برداریم و خط تولید را به دیگر کشورها ببریم. وی با اشاره به کاهش قیمت نفت، بیان کرد: باید این امر جدی گرفته شده و اقتصاد غیرنفتی نیز ساماندهی شود. معاون توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: مشوق هایی که به دنبال آن هستیم، یک درصد از کل صادرات غیرنفتی است. وی بیان کرد: برخی از ابزارهای تشویقی مانند حضور در نمایشگاه ها را نیاز داریم اما نباید فعالیت های ما فقط برای حضور در نمایشگاه ها باشد. وی اظهار کرد: ظرفیت تولید در خراسان جنوبی وجود دارد بنابراین باید به دنبال شکل گیری نهادی قدرتمند برای حمایت باشیم. رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم در این جلسه اظهار کرد: باید زمینه حضور تولیدگنندگان در نمایشگاه های بین المللی فراهم شود. زهرا رئوفی ادامه داد: همچنین باید سهم استان ها برای حضور در نمایشگاه ها به صورت غرفه ای و تبیین شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*