اخبار کوتاه/ کشف لایه های جدید معماری در خوسف

در حین مرمت ایوان خانه تاجور لایه های جدید معماری کشف شد. مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خوسف گفت: در حین لایه برداری از ایوان، لایه های جدید از کاه گل و طاقچه های کار شده با حاشیه های گچی نمایان شد، که پس از پاکسازی و بیرون آمدن این آثار کار مرمت آن آغاز و به همان صورت قبل مرمت شد. علی صالحی افزود: در این مرحله از مرمت مبلغ ۵۰ میلیون ریال هزینه شد که حدود یک ماه طول کشید. وی گفت: این خانه که یکی از بناهای ماندگار شهر خوسف میباشد در بافت تاریخی خوسف واقع شده که متعلق به دوره قاجار میباشد.

اتمام عملیات روکش آسفالت راه روستایی چاه عمیق زیرکوه
مسیر چاه زرد به چاه عمیق شهرستان زیرکوه مرمت و بازسازی شد. به گفته مهندس ا… پور رئیس اداره راه و شهرسازی زیرکوه این مسیر بطول یازده کیلومتر و با استفاده از سهمیه قیر رایگان به میزان حدود ۴۰۰۰ تن روکش آسفالت گرم انجام وبه بهره برداری رسید. وی هزینه پروژه را حدود ۲۴۰ میلیون تومان اعلام کرد.

بازدید دانش آموزان از آثار تاریخی شهر تون
مدیر پایگاه شهر تاریخی تون و مجموعه جهانی قنات بلده گفت : دانش آموزان دبیرستان فرزانگان فردوس برای آشنایی با گونه های مختلف تزئینات معماری اسلامی از مسجد جامع، مدرسه علیا و بنای امامزادگان بازدید کردند. اقدس کرم پور بیان داشت: در این بازدید دانش آموزان از نزدیک گونه های مختلف تزئینات معماری اسلامی مانند کاربندی ، رسمی بندی، تزئینات آجری و کاشی کاری در بناهای شاخص شهر فردوس را مشاهده و اطلاعاتی از نحوه اجرای آنها کسب کردند.

سر بیشه به یکی از قطب های صنایع دستی استان تبدیل می شود
با تلاش بسیج سازندگی و همکاری نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و با توجه به پتانسیل های موجود قرار است شهرستان سر بیشه به عنوان یکی از قطب های تولید صنایع دستی در سطح استان خراسان جنوبی معرفی و در راه افزایش سطح تولیدات و اشتغال موثر اقدام گردد.
مسئول نمایندگی سربیشه در این رابطه گفت: با تلاش و زحمات بسیج سازندگی و با هدف تبدیل شدن شهرستان سر بیشه به یکی از قطب های تولید صنایع دستی در سطح استان کارگاه های تولیدی در سطح روستاها راه اندازی شده و به متقاضیان فعالیت در این بخش تهسیلات کم بهره پرداخت می شود. هاشم اتفاقی افزود: ایجاد کارگاه های تولیدی در روستاهای قابلیت دار، ارائه تسهیلات به متقاضیان بخش خصوصی و شرکت های تعاونی فعال روستایی و نیز راه اندازی بازاچه دائمی فروش صنایع دستی در مرکز شهرستان از جمله طرح های در دست بررسی و اقدام است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*