مدیر عامل جامعه یاوری فرهنگی کشور خبر داد:۴۰ پروژه توسط جامعه یاوری فرهنگی درخراسان جنوبی در دست ساخت است

نمایندگان جامعه یاوری کشور که در قالب کمپین مداد جادو به همراه تعدادی از خبرنگاران سفری یک روزه به استان خراسان جنوبی داشتند بعد از بازدید از کارگاه های فنی هنرستان انقلاب اسلامی بیرجند در دبستان مقدم روستای چهکند حضور یافتند. کمپین مداد جادو با هدف جذب کمکهای مردمی برای تامین پوشاک مدرسه و لوازم التحریر دانش آموزان نیازمند از ۲۰ شهریور ماه آغاز و تا پایان مهرماه ادامه دارد. مدیر عامل جامعه یاوری فرهنگی کشور در این بازدیدها با اشاره به حضور این مجموعه در دو سال گذشته در کنار آموزش و پرورش گفت: یکی از برنامه های جامعه یاوری در این سالها حمایت از هنرستان ها و تولیدات آنها بوده است. رضا درمان با تاکید بر اینکه انتقال تجربه موفق و فرهنگ کار از مهم ترین اهداف و محورهای کار ما در کنار تولید لباس است ، افزود: جامعه یاوری یک سازمان مردم نهاد و غیرانتفاعی است که حمایت از دانش آموزان و کمک به امر مدرسه سازی از وظایف این سازمان می باشد. وی با اشاره به اجرای ۴۰۰ پروژه توسط جامعه یاوری در کشور و اینکه بیش از نیمی از این پروژهها در خراسان جنوبی بوده است، اذعان داشت: دربخش پیش دبستانی نیز جامعه یاوری فرهنگی فعالیتهای خوبی داشته و خراسان جنوبی توانسته رتبه برتر را در کشور کسب کند.

مدیر عامل جامعه یاوری فرهنگی کشور به توزیع پنج جلد کتاب در بخش پیش دبستانی و در بین ۱۱ هزار دانش آموز استان اشاره کرد و افزود: ۴۰ پروژه توسط جامعه یاوری فرهنگی در استان در دست ساخت است، که عمده پروژههای اجرایی جامعه یاوری در سطح کشور پروژههای نرمافزاری است.

درمان با اشاره به اینکه در روزهای اخیر ۱۷۰ پیراهن هر کدام به ارزش ۳۰ هزار تومان؛ بین دانش آموزان توزیع شده است ، گفت: سال گذشته ۲۰ هزار لباس در هنرستانهای استان دوخته شد که ۱۲ هزار در سطح استان و بقیه در استان اصفهان توزیع شد.

وی با تاکید بر اینکه امسال تلاش می شود تا تعداد لباس بیشتری در سطح استان توزیع شود، اذعان داشت: از دو ماه پیش کار دوخت لباسها آغاز شده و ۳ هزار لباس در دست تولید است و این روند تا نوروز ادامه خواهد داشت .

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این مراسم با بیان اینکه جامعه یاوری کار بزرگی را در کشور انجام میدهد ، گفت: این فعالیت ها منحصر به فرد است که دوخت لباس در هنرستان فنی انقلاب بیرجند نمونه ای از این اقدامات در جامعه یاوری به شمار می رود .

لامعی نهادینه کردن فرهنگ مشارکت را یکی از سیاستهای راهبردی آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: اگر آموزش و پرورش از ظرفیت مردم استفاده نکند نمی تواند خود را اداره کند.

وی با بیان اینکه ۲۴ تا ۲۶ درصد دانش آموزان استان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند که میانگین کشوری این آمار ۱۲ درصد است، اذعان داشت: در مناطق روستایی استان به کمک بیشتری نیازمند هستیم .

بازدید از مدرسه قدیمی مود و بازدید از مدرسه شوکتیه از دیگر برنامههای حضور نمایندگان جامعه یاوری فرهنگی در استان بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*