همکاری علمای اهل سنت استان برای جذب وام نوسازی منزل در مناطق مرزی

استاندار خراسان جنوبی در نشست صمیمی جمعی از علماء و روحانیون اهل سنت استان به جمعیت مرزنشین استان اشاره کرد و گفت: با توجه به این امر در صورت ایجاد کوچکترین ناامنی و یا بروز مشکلات امنیتی ، اولین کسانی که متضرر شده و آسیب خواهنددید کسانی هستند که در صف مقدم قرار دارند و برای افرادی که قصد ضربه زدن به امنیت کشور را دارند شیعه و سنی تفاوتی نمی کند.

سید علی اکبر پرویزی، افزود: در سایه انقلاب اسلامی شیعه و سنی در اوج همدلی ، اخوت و برادری در کمال امنیت در خراسان جنوبی به زندگی مشغولند که این امر به عنوان موهبتی الهی باید مورد توجه قرار گیرد.وی با بیان اینکه تمامی خدمات در سایه امنیت معنا پیدا می کند، گفت: تمامی کشورهایی که دچار چالش شده و از درون دچار از هم پاشیدگی شده اند به دلیل عدم توجه به وحدت و همدلی به عنوان یک عامل مهم در ایجاد امنیت پایدار در هر منطقه بوده است.وی با اشاره به اینکه امروز وحدت بین جمعیت سنی و شیعه موجب ایجاد امنیتی پایدار در استان شده است، گفت: همه ما وظیفه داریم در راستای حفظ و تقویت این امنیت از تمام توان کاری و اداری خود استفاده نماییم.

وی به حجم بالای مشکلات در کشور و استان اشاره کرد و ادامه داد: در کنار مشکلات ، مصوبات و پروژه های نیمه تمامی که از دولت قبل بر جای مانده بر مشکلات افزوده و موجب شده تا برای به نتیجه رسیدن این پروژه ها نیاز به صدها هزارمیلیاردتومان اعتبار باشد.

مقام عالی دولت در استان، با بیان اینکه نیازهای استان در حوزه های مختلف باید اولویت بندی شود، گفت: باید با اولویت بندی نیازهای استان در حوزه های مختلف و تمرکز اعتبارات و منابع مالی بتوان با اعتبارات محدود بیشترین و بهترین بهره برداری را به انجام رساند و مردم نیز طعم توسعه را بیش از پیش بچشند.

مقام عالی دولت در استان، مقاوم سازی واحدهای مسکونی در مناطق مرزی و روستایی را مورد تاکید قرار داد و افزود: علمای اهل سنت استان همکاری کنند تا با توجه به زلزله خیز بودن منطقه ، جوانان و متقاضیان بتوانند از تسهیلات بانکی در زمینه نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی که دولت در این مناطق در نظر گرفته است استفاده کنند.

پرویزی، ایجاد اشتغال و توسعه سرمایه گذاری را از اولویت های کاری دولت در استان دانست و تصریح کرد: اشتغال لزوماً به معنای پشت میزنشینی نیست بلکه همه باید با حمایت های همه جانبه از سرمایه گذاران و فعالین بخش خصوصی زمینه های توسعه سرمایه گذاری در مناطقی همچون خراسان جنوبی را بیش از پیش فراهم نماییم.

وی رفع مشکلات مرتبط با کارخانه سیمان باقران را مورد تاکید قرار داد و افزود: مشکلات موجود در حوزه کارخانه قند قهستان را نیز مورد بررسی قرارخواهیم داد.

وی به انتصاب مشاور استاندار در امور اهل سنت اشاره کرد و ادامه داد: قطعاً حضور مشاور استاندار در این زمینه می تواند به تسهیل روابط و نیز دریافت و انتقال مسائل، مشکلات و پیشنهادات در حوزه های مختلف و رفع مشکلات کمک کنند.

در این جلسه تنی چند از علماء و روحانیون اهل سنت استان نیز به ارائه نقطه نظرات، دیدگاه ها و پیشنهادات خود در حوزه های مختلف کاری پرداختند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*