نواقص پرونده دریافت کد IR کشتارگاه مرغ بیرجند رفع شد

نواقص موجود که باعث شد دریافت کدIR صادرات مرغ از بیرجند به ۱۸۳ کشور اروپایی ۲ هفته به تعویق بیفتد با پی گیری های صورت گرفته رفع شد.

معاون سلامت دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به سفر کارشناسان سازمان دامپزشکی کشور به خراسان جنوبی و بازدید از کشتارگاه به بیرجند امروز گفت: پس از بازدید و ممیزی خط کشتارگاه قبل، حین و پس از کشتار طیور نواقصی وجود داشت که مدیر کشتارگاه باید در ۲ هفته نسبت به برطرف کردن نواقص اقدام میکرد.

دکتر محمد اصغری افزود: هم اکنون این نواقص به طور کلی رفع شده و مدارک لازم برای سازمان دامپزشکی کشور نیز ارسال شده است.وی درباره زمان دریافت قطعی این کد که امکان صادرات مرغ از کشتارگاه بیرجند به ۱۸۳ کشور اروپایی را فراهم میکند، تصریح کرد: همین ماه هر آنچه مربوط به دریافت این کد است البته فقط برای محصول مرغ مهیا میشود

وی یادآور شد: راه اندازی خط جدید و تمام اتوماتیک با هدف دریافت کد بین المللی IR بوده که علاوه بر فراهم کردن شرایط صادرات گوشت مرغ به سایر کشورهای جهان سبب افزایش میزان کشتار و ارتقای تولید بهداشتی گوشت میشود.

اصغرزاده افزود: در این راستا یکی از کشتارگاه های استان با هزینه بیش از ۴ میلیارد تومان آماده شده که طبق استانداردهای جهانی برای دریافت این کد باید ۲۰۰ آیتم را رعایت کند.

وی افزود: در حال حاضر این کد برای گوشت مرغ صادر میشود اما با پیگیری هایی که در حال انجام است به زودی برای کارخانه های لبنی و نیز تخم مرغ تولیدی استان نیز IR دریافت میکنیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*