فرمانده انتظامی خراسان جنوبی در مراسم تجلیل از خبرنگاران عنوان کرد:آمادگی کامل استان برای مقابله با هرگونه تحرکات گروه های تکفیری

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از آمادگی ۱۰۰ درصدی تمامی نیروهای نظامی وانتظامی استان از سپاه گرفته تا ارتش ، نیروی هوایی، پدافند هوایی ، مرزبانی و بسیج مردمی برای مقابله با هرگونه تحرکات در مرزهای استان خبر داد و گفت: امادگی کامل دفاعی در سطح بالا در بین نیروهای نظامی وانتظامی استان وجود دارد و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد. سرهنگ مجید شجاع در مراسم تجلیل از خبرنگاران در جمع اصحاب رسانه اذعان داشت: هدف تمامی تحرکات گروه های تکفیری در کشورهای همسایه، ایران اسلامی است و ما ازاین تهدیدات بالقوه غافل نیستیم. وی تاکیدکرد: تاکنون در داخل استان و هم چنین در نقاط هم مرز با کشور افغانستان موضوع امنیتی نداشته ایم ودر واقع با داشتن سربازان امام زمان(عج) ومدافعان حرم و رشادت های انها در آینده نیز مشکلی نخواهیم داشت.

افزایش ۹ درصدی تماس های عملیاتی پلیس

وی در ادامه به تشریح عملکرد نیروی انتظامی در ۴ ماهه سال جاری پرداخت و گفت: در حوزه فعالیت های پلیس ۱۱۰ از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۷ هزار و ۵۹۱ تماس با مرکز فوریت ها داشته ایم که تماس های عملیاتی با پلیس ۹درصد افزایش، تماس های ارشادی سه درصد کاهش و تماس های غیر قابل رسیدگی نیز ۵۴درصد کاهش داشته است.

دستگیری ۳۹۰ خرده فروش مواد مخدر

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی در ادامه ازکشف ۱۱ تن انواع مواد مخدر در ۴ ماهه سال جاری خبر داد و افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته و در همین مدت دو هزار و ۵۰۰ قاچاقچی نیز دستگیر و ۳۶۰ تبعه غیر مجاز از استان طرد شده اند. سرهنگ شجاع از برخورد با قاچاقچیان عمده و خرده فروشان بعنوان اولویت های کاری ناجا یاد کرد و ادامه داد: از ابتدای امسال ۳۹۰ خرده فروش مواد مخدر را دستگیر کرده ایم.

وقوع ۱۲۱۰ فقره تصادف در استان و رشد ۱۰درصدی متوفیان

وی با اشاره به وقوع هزار و ۲۱۰ فقره تصادف درون شهری و برون شهری در استان گفت : در مجموع تصادفات استان یک درصد افزایش داشته و تصادفات منجر به جرح دو درصد، فوتی ۴ درصد و خسارتی ۲۵ درصد افزایش را نشان می دهد. فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از هزار و ۶۶۰ نفر در تصادفات مجروح شده اند، افزود: در حوزه تصادفات درون شهری ۱۱ نفر در معابر شهری جان باختند که ۲۰ درصد افزایش داشته است. شجاع از فوت ۷۶ نفر از ابتدای سال جاری در تصادفات برون شهری استان خبر داد و افزود: در مجموع تعداد متوفیان تصادفات استان ۱۰ درصد افزایش داشته است. وی تاکید کرد: در راستای فرهنگ سازی رعایت قوانین ومقررات رانندگی باید تلاش شود و کارهای سلبی به تنهایی جواب گونخواهد بود بلکه باید اقدامات ایجابی نیز پررنگ شوند. وی از دستگیری ۱۶ هکر و دو گروه هکری در استان ازابتدای سال خبرداد. وی همچنین از رشد ۸۹ درصدی مراجعین به مراکز مشاوره آرامش خبر داد و گفت: مراجعین به مشاوره کلانتری ها نیز رشد ۵۵ درصدی داشته اند که با دو هزار مراجعه کننده رشد ۶۸ درصدی نشان می دهند و ۸۲ درصد پرونده ها نیز منجر به مصالحه شده است. در این مراسم از خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار تجلیل به عمل آمد.

اجرای ۱۸ مرحله پاکسازی نقاط آلوده در استان

وی به اجرای ۱۸ مرحله طرح پاکسازی نقاط آلوده در استان از ابتدای سال جاری اشاره کرد و اذعان داشت : در این راستا در همین مدت ۲۳۰ دستگاه خودرو و ۱۷ دستگاه موتورسیکلت توقیف شده است و از ابتدای سال جاری نیز تا کنون ۱۸ باند مواد مخدر در استان منهدم شده اند. وی با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی کشفیات مواد محترقه در استان گفت: همچنین در سال جاری کشف تجهیزات ماهواره ای در استان ۱۸ درصد افزایش داشته است.

رشد ۷ درصدی سرقت در استان

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در مجموع کشف سرقت ها ۱۲ درصد افزایش داشته است، بیان کرد: سرقت خودرو ۲۳ درصد و موتور سیکلت ۱۲ درصد کاهش داشته و در مجموع سرقت ها دراستان هفت درصد رشد را نشان می دهد که در کشور ما جزو استان های ۳۱ و۳۲ هستیم. شجاع با اشاره به اینکه ۲۳۰ هزار مورد تخلف رانندگی از ابتدای سال جاری اعمال قانون شده است، ادامه داد: هزار و ۳۰۰ دستگاه خودرو و چهار هزار و ۵۰۰ دستگاه موتورسیکلت توقیف شده است که ۳۰۵ دستگاه بالای یک میلیون تومان خلافی داشته اند. وی با اشاره به صدور بیش از ۱۰ هزار فقره گواهینامه در استان از ابتدای سال جاری بیان کرد: شماره گذاری و تعویض پلاک ۱۰ هزار فقره از ابتدای سال نیز در استان انجام شده و همچنین ۶ هزار گذرنامه در استان صادر شده است. وی ادامه داد: از ابتدای سالجاری همچنین در راستای برخورد با مظاهر علنی فساد و برخورد با اماکن عمومی غیر قانونی ۸۷ مورد پلمپ داشته ایم که تعداد زیادی به دلیل نداشتن جواز کار بوده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*