سرپرست اداره‌ کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی با اشاره به نواقص موجود در ورزشگاه غدیر بیرجند عنوان کرد: افتتاح ورزشگاه ۱۵ هزار نفری بیرجند به چه قیمتی؟!

سرپرست اداره‌ کل ورزش و جوانان خراسان‌ جنوبی از عملکرد برخی از هیات های ورزشی در استان انتقاد کرد و گفت: ۴۸ هیات ورزشی فعال در استان وجود دارد که ازعملکرد برخی ازآنها رضایت دارم اما از نحوه فعالیت برخی دیگر ناراضی هستم. برومند روزگذشته در جمع اصحاب رسانه در تشریح برنامه ها و اقدامات صورت گرفته در مجموعه ورزش وجوانان استان افزود: گاهی یک ورزشکار به ما مراجعه می کند و ازعدم حمایت هیات ورزشی گلایه مند است ورزشکاری که بدون حمایت رئیس هیات با کمترین امکانات به مسابقات اعزام می شود. وی ادامه داد: هیات های ورزشی بالهای مجموعه ورزش و جوانان هستند و باید برنامه ریزی مشخصی داشته باشند تا شاهد برون رفت ورزش استان از وضعت فعلی باشیم.

وی تصریح کرد: اگر قرار باشد در اعزام ورزشکاری به مسابقات تمامی کارها از پرداخت حق ورودی ها تا تهیه وسایل نقلیه را اداره ورزش انجام دهد پس هیات ها چه کاری می‌خواهند انجام دهند وانتظار ما این است که تمامی هیات ها ازجمله در شهرستان ها فعالیت بیشتری داشته باشند. وی افزود: آمار بیمه شدگان ورزشی در هر هیات نشان دهنده فعالیت و عملکرد آنها است که ما در استان ۱۰ هزار ورزشکار بیمه شده داریم و این آمار رضایت‌بخش نیست. سرپرست اداره‌ کل ورزش و جوانان خراسان‌ جنوبی با اشاره به حضورش دراکثر شهرستان‌ها اذعان داشت: مناطق محروم استان بویژه مناطق مرزی نیازمند توجه بیشتری هستند.

سالن تیراندازی تخصصی در استان تجهیز می شود

برومند در ادامه با اشاره به افتخار آفرینان عرصه ورزش در استان گفت: نجمه خدمتی افتخارآفرینی‌های بسیاری در سطح استان، ملی و آسیایی داشته و تنها ورزشکار استان است که توانسته به مسابقات المپیک راه یافته و در دو رشته تیراندازی شرکت کند. وی ادامه داد: با توجه به وجود چنین ورزشکارانی در استان تمام سعی خود را می ‌کنیم تا زمینه کمک به دیگر ورزشکاران این حرفه نیز فراهم شود که در این راستا پیشنهاد شده تا سالن تیراندازی سپاه استان برای هیأت تیراندازی تجهیز و در اختیار عموم قرار گیرد .

حضوردو ورزشکار از استان در کاروان جاده ولایت

وی همچنین با اشاره به حضور کاروان جاده ولایت در ۱۹ مردادماه همزمان با دهه کرامت در استان گفت: کاروان ورزشکاران دوی استقامت با عنوان کاروان جاده ولایت که از شلمچه حرکت خود را آغاز کرده در ۱۹ مرداد ماه به طبس می‌رسند که طی مراسمی ویژه از این کاروان استقبال خواهد شد. وی بیان کرد: اهداف اصلی کاروان جاده ولایت ترویج فرهنگ علوی و سیره رضوی، تقویت ولایت‌مداری و ترویج گفتمان مردم‌محوری، تعمیق هویت دینی و مذهبی مردم، معرفی شهرستان و توانمندی‌های فرهنگی مناطق مختلف و ایجاد بستر نشاط و اخلاق برای عموم در دهه کرامت است. وی با بیان اینکه حرکت این کاروان از شلمچه آغاز و تا مشهد ادامه دارد و دو نفر از ورزشکاران استان نیز در این کاروان حضور خواهند داشت ، افزود : در دهه کرامت بالغ بر ۷۰ برنامه فرهنگی، ورزشی و جوانان در استان برگزار خواهد شد.

پیگیری مشکل استادیوم ۱۵ هزار نفری استان با حضور استاندار و وزیر ورزش

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان در ادامه به پیگیری های صورت گرفته برای حل مشکلات استادیوم ۱۵ هزار نفری استان اشاره کرد و گفت: در شهریور ماه قرار است با حضور استاندار خراسان‌جنوبی با وزیر ورزش دیداری انجام شود و این پروژه مورد بررسی قرار گیرد .

مشکل راه دسترسی و مهارآبهای سطحی ورزشگاه ۱۵ هزار نفری بیرجند رفع می شود

برومند ادامه داد: یک جلسه با حضور معاون عمرانی استانداری خراسان جنوبی برای رفع مشکلات این مجموعه که راه دسترسی ومهار آبهای سطحی بوده برگزار کرده ایم که در این جلسه مقرر شده راه دسترسی توسط اداره راه و مشکل آبهای سطحی توسط آب منطقه ای رفع شود.

ورزشگاه غدیر بیرجند بر ورزش استان یک معضل افزوده است

وی تصریح کرد: ورزشگاه غدیر بیرجند بر ورزش استان یک معضل افزوده است و ما در آنجا مشکلات زیادی داریم و باید پست سازمانی برای آنجا تعریف شود چون برای نگهداری وواگذاری به نیرو نیاز داریم و نباید در افتتاح آن عجله کرد چون حتی وزیر ورزش نیز تاکید بر افتتاح زمین چمن آن داشته است اما باید گفت به چه قیمتی این کار باید انجام شود ومن این موضوع را نپذیرفته ام.

۹۶ پروژه ناتمام ورزشی در استان وجود دارد

وی هم چنین از وجود ۹۶ پروژه نیمه تمام ورزشی در استان خبر داد و گفت: پروژه های ورزشی زیادی در استان وجوددارد که به حال خود رها شده و ما سعی کرده‌ایم مشکلات را رصد کنیم و از خیرین نیز برای اتمام آنها کمک بخواهیم. وی با اشاره به برطرف شدن مشکلات استخر رضوی‌نژاد بیرجند و صرف هزینه ۱۰ میلیون تومانی در این مجموعه اذعان داشت: همچنین نخستین زمین والیبال، هندبال و فوتبال ساحلی توسط دهیاری و خیرین روستای امیرآباد با اعتبار ۱۰ میلیون تومان احداث شده است.

اختصاص ۲ میلیارد تومان وام به باشگاه های خصوصی جهت تجهیز

برومند با بیان اینکه ۲ میلیارد تومان وام برای حمایت از باشگاه‌های خصوصی و تجهیز آنها در استان در نظر گرفته شده است، افزود: این تسهیلات با توجه به نیاز هر باشگاه و شرایط پرداخت می‌شود و خیران نیز می‌توانند با پرداخت اقساط وام‌ها برای احداث و تجهیز اماکن ورزشی که داده می‌شود مشارکت کنند. وی همچنین با انتقاد ازاینکه شورای ورزش استان خروجی خوبی نداشته است، ادامه داد: باید کارایی این جلسات افزایش یابد. برومند در ادامه از آمادگی این مجموعه برای واگذاری پروژه های نا تمام به بخش خصوصی خبر داد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*