در جلسه شورای شهرستان بیرجند عنوان شد:نگرانی مردم از امواج دکل های مخابراتی

عدم واگذاری خط تلفن ثابت در روستاهای حاشیه ای بیرجند مانند حاجی آباد، مزاحمت های تلفنی و نحوه برخورد مخابرات با این شکایات، انتقاد از عدم صدور قبض تلفن ثابت و گلایه شهروندان ساکن در اطراف دکل های مخابراتی از تاثیر سوء امواج بر سلامتی آنها از جمله عمده سوالات اعضای ۵ نفره شورای شهرستان بیرجند بود که پاسخ داده شد.به گزارش امروز خراسان جنوبی، جلسه شورای اسلامی شهرستان بیرجند روز گذشته با حضور رئیس اداره پشتیبانی شرکت مخابرات بیرجند برگزار و به سئوالات ۵ عضو شورای شهرستان که دغدغه مردم می باشد پاسخ داده شد.

عدم توسعه شبکه تلفن ثابت در روستاهای حاشیه بیرجند مانند حاجی آباد

رئیس شورای شهرستان بیرجند در این جلسه با اشاره به وجود ۳۲۴ روستا با جمعیت ۵۲ هزار نفر در این شهرستان اظهار داشت: در سال ۸۴ روستای حاجی آباد ۱۸۰۰ سکنه داشته که در حال حاضر به بیش از ۱۰ هزار نفر رسیده ولی شبکه تلفن ثابت گسترش پیدا نکرده و مردم گلایه مند هستند .حاجی آبادی افزود: با توجه به مشکلات کم آبی شاهد مهاجرت مردم از روستاها به حاشیه شهر بیرجند هستیم که نیاز است مسئولان به این نقاط توجه بیشتری داشته باشند .حجت الاسلام و المسلمین عبدالرزاق ن‍ژاد از اعضای شورای شهرستان در ادامه با گلایه از مزاحمت های تلفنی خواستار بیان نحوه برخورد شرکت مخابرات با اینگونه موارد در صورت شکایت شهروندان شد .

نگرانی مردم از امواج دکل های مخابراتی

قالیبافان دیگر عضو شورا با اشاره به گلایه برخی از شهروندان ساکن در اطراف دکل های مخابراتی گفت: هنوز ثابت نشده که امواج این دکل ها برای افراد ضرر دارد یا ندارد ولی برخی از شهروندان از این موضوع نگران هستند . وی افزود: برخی از این دکل ها با پرداخت اجاره توسط شرکت مخابرات در صحن منازل شهروندان نصب می شود و این انتظار وجود دارد که در جانمایی این دکل ها دقت نظر بیشتری صورت گیرد. طاهری دیگر عضو شورا نیز در ادامه از عدم صدور قبوض تلفن ثابت و ارسال آن به درب منازل انتقاد کرد و اذعان داشت: بلحاظ قانونی صدور این قبوض وظیفه شرکت مخابرات است و انتظار وجود دارد که برای رعایت حقوق شهروندی این موضوع بیشتر مورد توجه قرار گیرد .

توسعه و واگذاری شبکه تلفن ثابت روستایی بر عهده مخابرات نیست

رئیس اداره پشتیبانی و فنی شرکت مخابرات بیرجند در ادامه در پاسخ به سوالات اعضای شورا گفت: از سال ۸۲ که شرکت مخابرات خصوصی شده هرگونه واگذاری و توسعه شبکه تلفن ثابت در روستاها به اداره فناوری و اطلاعات تحویل داده شده و شرکت مخابرات وظیفه ای ندارد و بخش دولتی متولی شده است .

واگذاری سیستم جی اس ام در روستاهای حاشیه بیرجند

مهندس مهدی صباغ با بیان اینکه بر این اساس دست ما برای توسعه شبکه تلفن ثابت در روستاهای حاشیه ای بیرجند بسته است، اظهار داشت: در این روستاها سیستم جی اس ام واگذار شده است و در این روستاها آنتن دهی تلفن همراه هیچ مشکلی ندارد .

مزاحمت تلفن ثابت به صفر رسیده است

وی با اشاره به اینکه ۹۹ درصد جاده های ما تحت پوشش شبکه تلفن همراه هستند ، افزود: مزاحمت های تلفن ثابت با توجه به اینکه شماره قابل پیگیری است می توان گفت به صفر رسیده ولی اگر موردی گزارش شود ما از آن شماره به مدت یک هفته و بعد یک ماه و در صورت ادامه مزاحمت سلب امتیاز می کنیم و اگر شاکی خواستار پیگیری قضایی بود این امکان وجود دارد . وی درباره صدور قبوض تلفن ثابت گفت: ما بدنبال الکترونیکی کردن خدمات هستیم تا از حجم مراجعات مردم به بانک کاسته شود. صباغ در مورد تاثیر امواج دکل های مخابراتی بر سلامتی مردم افزود: تاکنون ثابت نشده که این امواج ثاثیر منفی بر سلامتی افراد دارد و اگر اینگونه بود مقامات قضایی ، محیط زیست و وزارت بهداشت جلوی نصب دکل ها را می گرفتند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*