بار چابک « چیچیچ » /چهره والیبال استان : در خراسان جنوبی مربیان خوبی فعالیت می کنند ولی بهای زیادی به ورزش بانوان داده نمی شود

خیلی ها از همان ابتدا برای او روزهای اوج را می دیدند، استعداد و چابکی با آموزش و تمرین در زمین بازی ستاره ای برای والیبال استان آماده می کردند که این روزها در اوج است.

مهسا کدخدا از ۹ سالگی والیبال را شروع می کند و در سن ۱۱ سالگی وارد تیم استان می شود. درخشش نوجوان استثنایی والیبال استان در مسابقات کشوری، او را به تیم ملی می رساند. مهسا حالا پس از ۹ سال حضور در تیم ملی در سن ۲۳ سالگی در اردوی تیم ملی بزرگسالان، دریافت کننده ای چابک و حرفه ای است و برای مسابقات جام باشگاه های آسیا که ۱۲ تا ۲۱ شهریور به میزبانی فیلیپن برگزار می شود آماده می شود. ۷ روز بعد هم به مسابقات کاپ آسیا(AVC ) اعزام خواهد شد.

مهسا کدخدا در گفتگو با «بیرجند امروز» از شرایط خوب آموزش و سطح تمرینات اردوی مسابقات جام آسیا می گوید.« مربی خوبی داریم. مایدا چیچیچ از اسلوونی مربی با تجربه ای است که باعث شده شرایط تمرینات و عملکرد تیم نسبت به سال های گذشته وضعیت بهتری داشته باشد.»

از او درباره ورزش استان سوال می کنم، آیا زمینه برای موفقیت بقیه هم مانند او وجود دارد؟ در سطح خراسان جنوبی مربیان خوبی وجود دارد ولی بهای زیادی به ورزش بانوان داده نمی شود.

او با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در زمینه قهرمان پروری می تواند ورزشکاران زیادی را در سطح ملی و قهرمانی داشته باشد، گفت: توجه مسئولین به امر قهرمان پروری و کشف استعدادها و سرمایه گذاری برای ورزش های قهرمانی می تواند به ارتقای سطح ورزش حرفه ای استان کمک کند.

او ادامه می دهد: اختصاص سالن ورزشی و مربیان حرفه ای در زمینه بدنسازی می تواند به ورزشکاران کمک کند.

او نداشتن تیم در لیگ حرفه ای را از ضعف های ورزش استان ذکر می کند و می گوید: مسئولین امر باید توجه نمایند تا ورزشکاران حرفه ای در استان فعالیت کنند نه اینکه در دیگر تیم های حرفه ای حاضر در لیگ حضور داشته باشند.

او مهمترین معیار والیبال در سطح حرفه ای را هوش،چابکی،سرعت و استعداد بازیکن عنوان می کند و می گوید: خوشحالم که بازیکنان نوجوان خراسان جنوبی به اردوی تیم ملی دعوت شدند و امیدوارم با شرایطی که برای والیبالیست های نوجوان فراهم شده، بتوانند در تمرینات خوب ظاهر شوند .

به گفته وی دراستان خراسان جنوبی به ورزش حرفه ای بانوان اهمیت داده نمی شود و ورزشکاران مشکلات زیادی را در این زمینه دارند او از مسئولین تقاضا دارد بیشتر از ورزشکاران و قهرمانان حرفه ای حمایت کنند.

او حرفه اصلی اش را والیبال عنوان می کندو می گوید: چیزی که بیشتر از والیبال برایم مهم است تحصیلاتم است که تلاش می کنم موفقیت هر دو را در کنار هم کسب کنم و خدا را شاکرم تاکنون با کمک و حمایت های خانواده و مسئولین تربیت بدنی توانستم موفقیت هایی را بدست آورم.

۳s1

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*