رئیس مجلس شورای اسلامی: هوشیاری دیوان محاسبات و سازمان بازرسی در قبال فیش‌های نجومی/عودت ۴میلیارد تومان به خزانه


رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص عملکرد دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور گفت: دیوان محاسبات و سازمان بازرسی خواب نبوده و در این رابطه گزارش هایی در طول این مدت ارائه شده است.
سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۲

هوشیاری دیوان محاسبات و سازمان بازرسی در قبال فیش‌های نجومی/عودت 4میلیارد تومان به خزانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، مصطفی کواکبیان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۲۲ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: براساس ماده ۱۸ آیین نامه داخلی هیأت رئیسه سوگند یادکرده بی طرفی را در اداره مجلس حفظ کند و با توجه به اینکه بعضی از نمایندگان محبت دارند و اعلام می کنند رئیس جمهور باید در رابطه با فیش های حقوقی غیر متعارف در مجلس حاضر و عذرخواهی کند معتقدم حتما اگر رئیس جمهور عذرخواهی کند، رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه نیز باید عذرخواهی کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به دلیل اینکه دستگاه های نظارتی زیرمجموعه این قوا مانند دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور در بحث فیش های حقوقی خواب بودند و حقیقتاً مخلص آقای فتاح برای ارائه گزارش هستم ای کاش آقای سراج و آقای رحیمی رئیس دیوان محاسبات نیز گزارش ارائه می کردند.

کواکبیان افزود: باید گزارشاتی در رابطه با مطرح شدن فیش های حقوقی در خصوص عملکرد از سوی افراد مذکور  ارائه می شد و در جلسه قبل که تذکر دادم شما آقای دکتر لاریجانی فرمودید ابتدا باید خرج شود بعد اظهار داشتید به مدت یک ماه نبوده است بلکه چندین ماه حقوق دریافت کرده اند و سازمان بازرسی تنها به یک بانک مخصوص اشاره می کند و در رابطه با مجموعه اقدامات بحثی نمی شود و بنده ندیده ام دیوان محاسبات نیز گزارشی در این رابطه ارائه دهد.

دکتر لاریجانی در پاسخ به تذکر کواکبیان گفت: به نظر بنده دیوان محاسبات و سازمان بازرسی خواب نبوده است و در این رابطه گزارش هایی در طول این مدت ارائه شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: سازمان بازرسی کل کشور در طول مدت اخیر گزارشی ارسال کرد که در چه تاریخ هایی و کدامیک از بانک های مطرح حقوق های آنچنانی دریافت کرده اند و در این رابطه به قوه مجریه گزارش ارائه شد اما متاسفانه به این موضوع توجه نشده است، نامه این گزارش موجود است و بنده آن را به کمیسیون اصل نود ارسال کردم.

دکتر لاریجانی ادامه داد: اکثر موارد مذکور به اطلاع وزارت اقتصاد رسیده که تخلف صورت گرفته است و متاسفانه به این موضوع گوش داده نشد و دیوان محاسبات نیز جلوی خیلی از تخلفات را گرفته است و در گزارشی که به بنده ارائه شد اعلام شده بود که حدود ۴ میلیارد تومان به خزانه برگشت داده شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود:کارهای انجام شده در خصوص رسیدگی به موارد مذکور خبری نشده اما اینکه حجم در این رابطه به چه مقدار بوده مشخص نیست، البته ممکن است نقص در دیوان محاسبات و سازمان بازرسی بوده باشد اما نه اینطور که شما می گویید خواب بوده اند به دلیل اینکه کار انجام شده و هوشیاری بوده است اما اینکه به طور کامل بوده یا نه برای من محرز نیست لذا اعلام کردم توضیحات بیشتر به کمیسیون اصل نود ارسال شود. /

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*