اخبار کوتاه

 

 

گفته می شود محمدجواد کریمی قدوسی عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مدعی شده با پیگیری‌هایی که از سوی مجلس پیرامون بحث حقوق‌های نجومی صورت گرفت به سرمنشاء این موضوع رسیدیم. یک کانون در نهاد ریاست جمهوری این مسائل را مدیریت می‌کند. آقای حسین فریدون شخص برجسته این کانون است. یکی از پرونده‌های حسین فریدون “تقلید صدای رئیس‌جمهور” است؛ در یک مورد وی با تقلید صدای روحانی طی تماس‌هایی با مراکز اقتصادی در راستای ترخیص کالاهای غیر مجاز اقدام کرده و از آنها خواسته تا جلوی واردات این کالاها را نگیرند. در مورد دیگر نیز فریدون با تقلید صدای رئیس‌جمهور طی تماسی با مولاوردی معاون روحانی به وی اعلام می‌کند که از انجام یک سفر خودداری کند. مولاوردی هم که گمان می‌کند این دستور توسط رئیس‌جمهور داده شده از انجام آن سفر خودداری می‌کند. اما مدیر کل روابط عمومی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با رد ادعای نماینده مردم مشهد در مورد تقلید صدای حسین فریدون و منع معاون امور زنان از سفر استانی گفت: این نماینده مجلس باید پاسخگو باشد که به استناد کدام مدرک و سند چنین مساله‌ای را عنوان کرده است البته این موضوع باید به صورت قانونی از سوی دفتر حسین فریدون و حسن روحانی رئیس جمهور پیگیری شود.

 

 

 
در خواست وزیر فرهنگ برای لغو قانون اسفاده از ماهواره

علی جنتی در گفت وگو با خانه ملت گفت: استفاده افراد از ماهواره به کل غیرقانونی است اما در واقع حداقل ۷۰ درصد مردم خلاف این قانون رفتار کرده و از آن استفاده می کنند. می توان از ماهواره برای تبلیغ کالای فرهنگی بهره برد اما این مساله در شرایطی تحقق پیدا می کند که استفاده از ماهواره بطور قانونی مجاز شود. اصلاح قانون کنونی ممنوعیت استفاده از ماهواره را ضروری می‌دانم. خانه ملت این خبر را منتشر کرد.

 

 

 

سرنوشت وام ۳ میلیونی یک بازنشسته

سرنوشت درخواست وام ۳ میلیونی یک بازنشسته که به موافقت با وام ۲۰۰ هزار تومانی کمک هزینه کفن و دفن انجامید.

 

 

 

 

افرادی که از رحیمی پول گرفتند، محاکمه شوند

علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز – سه شنبه – مجلس در اخطاری با استناد به اصل ۵۵ قانون اساسی به پرونده محمدرضا رحیمی اشاره کرد و گفت: کسانی که از آقای رحیمی پول گرفتند چرا محاکمه نمی شوند، اقدام قوه قضاییه در این زمینه چه بوده است؟ دیوان محاسبات تاکنون گزارشی پیرامون حقوق های نجومی به نمایندگان نداده است.

 

 

ایرانی ها حتی از مادر رونالدو هم نگران ترند!

سایت فرانسوی فیگارو در واکنش به حمله کاربران ایرانی به ملی پوش این کشور نوشت تعجب آور است که ایرانی ها حتی از مادر رونالدو هم بیشتر نگران ستاره پرتغال شده اند. فیگارو در این خصوص نوشت: دولورس آویرو مادر رونالدو پس از مصدومیت پسرش دست به قلم شد و بازیکن فرانسه را ملامت کرد اما تعجب آور اینکه ایرانی ها حتی بیشتر از مادر رونالدو نگران او شده و اینستاگرام پایت را لبریز از انتقاد و توهین کردند.
 

 

 

تکذیب یک شایعه در مورد حدادعادل

در برخی از کانال‌های خبری مطلبی مبنی بر حضور غلامعلی حدادعادل در انتخابات میاندوره‌ای اصفهان منتشر شده است.براساس پیگیری‌های باشگاه خبرنگاران جوان؛ از سوی مسئول دفتر حدادعادل امیرابراهیم حسنی حضور وی در انتخابات میاندوره‌ای اصفهان تکذیب شد.گفتنی است، سفر حدادعادل به اصفهان به خاطر دعوت حمیدرضا فولادگر نماینده اصفهان در مجلس دهم برای شرکت وی در یک برنامه تلویزیونی بوده است.

 

گفته می شود برانکو ایوانکوویچ که سال قبل به پرسپولیس آمد عملکرد مناسبی همراه با این تیم داشت و این موضوع باعث شد تا مدیران پرسپولیس را متقاعد کند قرارداد این مربی کروات را تمدید کنند.البته رقم قرارداد این مربی از همان فصل قبل باعث جنجال های زیادی شده بود و عده ای معتقد بودند که این مربی با رقم قراردادی نسبتا نجومی به پرسپولیس آمده است.عملکرد مناسب این مربی همراه با پرسپولیس در لیگ فصل گذشته باعث شد تا رقم تمدید قرارداد این مربی طبق شنیده ها یک رقم سنگین باشد.رقم قرارداد دو ساله کادرفنی پرسپولیس با یک سری آبشن های مختلف مثل قهرمانی در ایران و صعود در آسیا به مبلغی در حدود ۱۰ میلیارد تومان خواهد رسید که در صورت تائید این موضوع باید اعلام کرد که رکورد رقم قرارداد مربیان شکسته شده است.فعلا این رقم نجومی از سوی مدیران باشگاه رسما تایید نشده و باید منتظر واکنش آنها باشیم. ضمن اینکه باید دید در صورت تایید این رقم برای دو سال در نظر گرفته شده یا یک سال!

 

 

 

هشدار مقام دولتی به پسر اسطوره فوتبال ایران

علی قنبری امروز در حاشیه همایش بزرگداشت پنجاهمین سال فعالیت شرکت توسعه کشت دانه‌های روغنی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه بدهی پسر اسطوره فوتبال به شرکت بازرگانی برای فروش برنج چه شد، گفت: برنج طبق قانون، به صورت رهنی به آنها فروخته شد و زمان پرداخت فرا رسیده و باید مطالبات ما توسط آنها پرداخت شود.میرعامل شرکت بازرگانی دولتی مبلغ فروش برنج به پسر اسطوره فوتبال را ۲۰ میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: با سود آن باید ۲۵ میلیارد تومان به شرکت بازرگانی دولتی پول پرداخت شود.قنبری تصریح کرد: زمان فروش رهنی برنج به این شخص ۶ ماه بوده است که الان مدت نه تنها به اتمام رسیده بلکه دو بار تمدید شده و آنها موظف به پرداخت هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

اوج گیری رایزنی‌ها برای دیوان محاسبات

نامزدهای ریاست و دادستانی دیوان محاسبات از چند هفته گذشته رایزنی های خود را در مجلس آغاز کرده اند که این رایزنی ها در روزهای اخیر به اوج خود رسیده است.گفته می شود دهها نفر نامزد برعهده گرفتن این منصب شده و درخواست خود را به ضمیمه رزومه شان به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تحویل داده اند اما در این میان غلامرضا اسدالهی نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس نهم، امین حسین رحیمی رئیس فعلی دیوان محاسبات، محمد احمدی نماینده مردم دهلران در مجلس نهم، محمدعلی عبدالله زاده نماینده مردم طبس در مجلس نهم که با انتصاب به عنوان معاون پارلمانی صدا وسیما امکان ریاستش کم شده است، اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس نهم و علیرضا منادی نماینده مردم تبریز در مجلس نهم که تا یک قدمی مجلس دهم هم رفت اما ناکام ماند گزینه های جدی تر برای ریاست دیوان هستند.

 

 

 

 

سربازان از این پس با قطار جابجا می‌شوند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره نشست امروز این کمیسیون با حضور امیرپوردستان و موضوع حادثه سربازان گفت:امیر پوردستان اعلام کرد که مقرر شده از امکانات ریلی برای انتقال سربازان استفاده شود.برای اتوبوس‌ها نیز ناظر قرار داده شده.همچنین همراه با اتوبوس‌ها با کمک پلیس راه، ماشین پلیس همراه اعزام شود.

 

 

احضار پزشک شخصی کیارستمی برای بررسی پرونده

خلیلی قائم مقام معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی در گفت و گویی؛ با تأکید بر بازگشایی پرونده مرحوم کیارستمی و پیگیری جدی علت فوت وی افزود: ساعت ۷:۳۰ دقیقه صبح فردا نخستین جلسه کمیسیون تخصصی رسیدگی به پرونده این هنرمند با حضور بیش از ۲۰ نفر از اساتید برجسته رشته های مختلف پزشکی، اعضای ارشد سازمان نظام پزشکی و هم چنین پزشکان معالج وی از ۲ بیمارستان مختلف آغاز می شود. وی با اشاره به اینکه پزشکان بیشتری در جریان مداوای عباس کیارستمی حضور داشته اند تاکید کرد :پزشک شخصی وی نیز که خدمات مشاوره پزشکی به وی ارائه می کرده به منظور بررسی های بیشتر به کمیسیون رسیدگی احضار شده و این در حالیست که پزشک امین کیارستمی خود عضو کمیسیون بررسی علت فوت این هنرمند است.

 

 

 

ورود اطلاعات سپاه به پرونده مفاسد اقتصادی کلان

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره بازتاب حقوقهای نجومی برخی مدیران در افکار عمومی، گفت: دانستن حق طبیعی مردم است و آگاهی مردم در این مسئله موجب شد که بین مسئولین مربوطه، تحرکی ایجاد شده تا نسبت به وضعیت ولنگاری اقتصادی برخورد جدی صورت بگیرد.وی در گفتگو با تسنیم، با بیان اینکه ملت از مسئولین انتظار دارند تا با این‌گونه اعمال و رفتار ناپسند برخورد شود، تصریح کرد: مسئولین اجرایی کشور از جمله دستگاه قضایی بدون اغماض باید با متخلفین برخورد و گزارش این تخلف را به مردم منعکس کند زیرا در احقاق حقوق ملت، هیچ تعارفی با کسی وجود ندارد.رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران با اشاره به اینکه این سازمان همانند گذشته به پرونده‌های مفاسد اقتصادی کلان کشور ورود می‌کند، اعلام کرد: اطلاعات سپاه در موضوع تخلفهای اقتصادی و مسائل دیگر کشور همیشه فعال بوده و در حال حاضر پرونده‌های جدی در دستور کار دارد.حجت‌الاسلام والمسلمین طائب با تأکید بر اینکه آن چیزی که سازمان اطلاعات سپاه در پیگیری تخلفهای اقتصادی دنبال می‌کند، استیفای حقوق مردم و بیت‌المال مسلمین است، متذکر شد: خوشبختانه سازمان اطلاعات سپاه در این حوزه موفقیتهای خوب و چشمگیری داشته که با همکاری دستگاه قضایی توانستیم مبالغ کلانی را به بیت المال برگردانیم.

 

 

 

 

واکنش قاضی سراج به تذکر کواکبیان

قاضی سراج پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم ختم فرزند معاون اول دادستان کل کشور در واکنش به تذکر کواکبیان نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ای‌کاش کواکبیان دیشب نمی‌خوابید و گزارش مرا می‌دید و مستند صحبت می‌کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*