اخبار خراسان جنوبی

 

 

 

جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی ‌شد‌/۳-۲

هیئت دولت پس از بررسی سوابق و برنامه های «جواد قناعت»، به وی به عنوان استاندار خراسان جنوبی رأی اعتماد داد. در جلسه هیئت دولت، که به‌ ریاست آیت‌الله ‌رئیسی برگزار شد، اعضای دولت پس از بررسی سوابق ‌”جواد قناعت”‌ به‌عنوان استاندار خراسان جنوبی رأی اعتماد دادند.

قناعت متولد سال ۱۳۴۴ و اهل آمل در استان مازندران است که از سال‌ ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲ استاندار گلستان بود.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی دارای مدرک دکترای شیمی آلی، کارشناسی ارشد شیمی تجزیه و کارشناسی شیمی محض است.

وی طی سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ معاونت سیاسی و امنیتی استانداری مازندران را برعهده داشت و از سال ۱۳۹۸ تا سمت جدید معاون امور توسعه مدیریت و منابع بنیاد مستضعفان بوده است.

پس از تقسیم استان خراسان در سال ۱۳۸۳ و تشکیل استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی، تاکنون به ترتیب ابراهیم رضایی بابادی، سید صولت مرتضوی، قهرمان رشید، وجه‌الله خدمتگزار، سید علی‌اکبر پرویزی، محمدمهدی مروج الشریعه، محمدصادق معتمدیان و حمید ملانوری، سکان استانداری در خراسان جنوبی را برعهده داشته‌اند و از این تعداد پنج استاندار در دولت‌های یازدهم و دوازدهم منصوب شدند.

 

 

زیرساخت‌های مرز در خراسان جنوبی نیازمند اعتبار ملی است

بیرجند – ایرنا – استاندار خراسان جنوبی نگاه ملی به مرز را خواستار شد و گفت: اعتبارات اندک استانی نمی‌تواند پاسخگوی نیازها و تامین زیرساخت‌های مرز باشد.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، حمید ملانوری روز چهارشنبه در ششمین نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان که همزمان با کارگروه توسعه صادرات خراسان جنوبی برگزار شد، گفت: مرز، پنجره بسیار بزرگی برای ایجاد نشاط و روشنایی در سایر محورهای توسعه‌ای است و فرصت مرز باید به عنوان یکی از بزرگترین پیشران‌های توسعه‌ای مغتنم شمرده شود.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی، بزرگترین مرز مشترک ایران با افغانستان را دارد افزود: این مرز در طول تاریخ حیات خود، همواره درگیر رخدادهایی بوده که بر مبادلات مرزی و فعالیت‌های اقتصادی منطقه تاثیر سوء داشته است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به همجواری چهار شهرستان این استان با مرز افغانستان تصریح کرد: جمعیت ساکن در مرز باید حفظ شود چون استقرار مرزنشینان، امنیت‌آور است.

وی گفت: این امنیت نه تنها برای استان بلکه برای کل کشور انتفاع به همراه دارد لذا باید به مرز نگاه ملی شود.

ملانوری به اقداماتی اشاره کرد که طی یک سال گذشته در زمینه تامین زیرساخت‌های مورد نیاز در مرزها و محورهای مرزی استان انجام شده است و افزود: با این وجود در تامین زیرساخت‌ها با مشکلات اساسی مواجه هستیم و تا رسیدن به وضع استاندارد فاصله داریم.

وی بیان کرد: با وجود همه کاستی‌ها، به جهت هم‌افزایی دستگاه‌ها در زمینه مبادلات مرزی در ماهیرود رشد قابل توجهی داشته‌ایم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: با نگاه ویژه مدیران استان، تعصبی که نسبت به فعالیت در مرزها وجود دارد و نیز تقویت روحیه مطالبه‌گری در مرزنشینان، علیرغم حوادثی که در افغانستان رخ داد، مرز ماهیرود حتی برای یک ساعت تعطیل نشد و خرده‌فروشی در مرز یزدان نیز امسال آغاز شد.

وی افزود: با اقداماتی که صورت گرفته شرایط فعالیت در بازارچه‌های مرزی دوکوهانه و گلورده نیز فراهم است.

ملانوری با تاکید بر اینکه بعضی از فرصت‌ها گذراست و تکرار نمی‌شود گفت: باید از هر موقعیتی برای رونق فعالیت در بازارچه‌های مرزی استفاده شود.

وی اظهار داشت: در برنامه‌ریزی‌هایی که برای مرزها صورت می‌گیرد باید افراد محلی و ساکنان در مرز به‌طور خاص و ویژه دیده شوند و عایدات حاصل از برنامه‌ها نصیب مرزنشینان شود.

 

 

مهرواره عکاسی کتاب‌خوانی من در روستا برگزار می شود

مهرواره عکاسی کتاب‌خوانی من در روستا برگزار می شود

فراخوان مهرواره عکاسی کتاب‌خوانی من در روستا با مشارکت ۱۳ کتاب‌خانه سیار روستایی کانون پرورش فکری ویژه کودکان ونوجوانان در مناطق روستایی استان منتشر شده است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، مدیر کل کانون استان خراسان جنوبی با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر بیش از ۲۵۰ روستا در استان خراسان جنوبی تحت پوشش کتاب‌خانه های سیار کانون پرورش فکری قرار دارند و اعضای این مراکز و سایر کودکان ونوجوانان که تجربه‌ی خواندن کتاب‌های مختلفی را در هوای پاک ونقاط بکر روستاهای استان  دارند می توانند در این مهرواره که در قالب عکس برگزار می شود شرکت کنند.

وی  تقویت و پرورش مهارت خوب دیدن، دوباره دیدن و توجه به محیط پیرامون، پرورش نگاه خلاق و جستجو گر اعضا و نگاه خلاق به کتاب و کتابخوانی از نگاه دوربین و همچنین توسعه و ترویج کتاب‌خوانی در کنار کار و زندگی را از اهداف برگزاری این مهرواره دانست و افزود: کودکان ونوجوانان  ۱۲ تا ۲۲ سال و همچنین مربیان و کارشناسان کانون استان و اعضای انجمن عکاسی کانون استان می توانند با موضوعات «من و کتاب دوست داشتنی من»، «من، کار و کتاب»، «نقش کتاب در زندگی من»، «کتاب در روستا»، «کتاب‌خوانی برای دیگران» و «نقش من در ترویج کتاب‌خوانی» آثار خود را به دبیرخانه این مهرواره ارسال نمایند.

به مناسبت هفته کتاب انجام شد؛

اعضای کتاب‌خوان مراکز کانون پرورش فکری استان خراسان جنوبی معرفی شدند

اعضای کتاب‌خوان مراکز کانون پرورش فکری استان خراسان جنوبی معرفی شدند

هم‌زمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی، ۲۰ نفر از برترین اعضای کتاب‌خوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی معرفی و تقدیر شدند.

به‌گزارش امروز خراسان جنوبی ؛ طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان در این خصوص گفت:  معرفی کتاب‌خوانان برتر مراکز کانون استان به منظور تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه کتاب و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، کتاب خوان‌ترین اعضای مراکز فرهنگی هنری ثابت و سیار استان انجام شده است.

وی افزود : ملاک‌های انتخاب این اعضا ، شرکت فعال در برنامه‌های کتاب محور مراکز، تولید محتواهای صوتی و تصویری معرفی کتاب، تولید پادکست از کتاب‌های کانون و  امانت کتاب بوده است.

در متن لوح تقدیر مدیر کل کانون استان از این اعضا آمده است:

عضو خوب مرکز:

کتاب  را  انتخاب کردی تا دست در دست صفحات آن  به دنیای زیبای  خیال  سفر کنی.  این سفر آن قدر خاص و  لذت بخش بود که در ایام محدودیت های کرونا باز هم تو را به مرکز کشاند تا با کتاب‌ها همسفر شوی و عنوان عضو کتابخوان مرکز را از آن خود کنی.اختصاص این عنوان را به تو تبریک می گوییم و برایت روزهایی شاد سرشار از لحظه های کتابخوانی آرزو داریم.

بر اساس این گزارش: اعضای کتاب‌خوان مراکز کانون استان به شرح زیر معرفی شده اند.

– «حانیه رمضانیان‌مقدم» عضو مرکز فرهنگی و هنری  کانون  شهرستان بشرویه

– «مطهره خدادادی»، عضو مرکز فرهنگی و هنری  کانون  شهرستان درمیان

– «ناهید نظری» عضو مرکز فرهنگی و هنری  کانون   شماره ۲ شهرستان بیرجند

– «محمد مهدی» سابقی عضو مرکز فرهنگی و هنری  کانون شماره ۲ شهرستان طبس

– «فاطمه محمدسرایانی» عضو مرکز فرهنگی و هنری  کانون  شهرستان سرایان

– «مبینا محمدی نژاد» عضو مرکز فرهنگی و هنری  کانون  شهرستان سربیشه

– «سارا قربانی» عضو مرکز فرهنگی و هنری  کانون  شماره ۳ شهرستان بیرجند

– «سید مرتضی یقینی» عضو مرکز فرهنگی و هنری  کانون  شهرستان فردوس

– «ملیکا مددی» عضو مرکز فرهنگی و هنری  کانون  و فراگیر کانون شهرستان قاین

– «ضحی هاشم‌پور» عضو مرکز فرهنگی و هنری  کانون  شهرستان نهبندان

– «ریحانه سیاری» عضو مرکز فرهنگی و هنری شماره یک و فراگیر  کانون شهرستان بیرجند

– «آنیسا ابراهیمی» عضو مرکز فرهنگی و هنری  شماره یک کانون  شهرستان طبس

– «علیرضا گندمی» عضو کتاب‌خانه سیار  کانون  شهرستان خوسف

– «فاطمه عرفانی» حسینی، عضو کتاب‌خانه سیار  کانون  بخش دستگردان طبس

– «مهلا صادقی» عضو کتاب‌خانه سیار روستایی شماره یک شهرستان بیرجند

– «محمد ابراهیم یوسفی» عضو کتاب‌خانه سیار روستایی شماره یک کانون  شهرستان درمیان

– «امیر محمد صالحی»، عضو کتاب‌خانه سیار شهری بیرجند

– «دینا زمانیان»، عضو کتاب‌خانه سیار روستایی کانون شهرستان طبس

– «مسعود چاری»، عضو کتاب‌خانه سیار روستایی کانون  شهرستان نهبندان

– «محلیحه شمسی»، عضو کتاب‌خانه سیار روستایی کانون  شهرستان زیرکوه

دعوت از پنج بازیکن تیم هندبال زغالسنگ طبس به تیم ملی/۷

پنج بازیکن تیم زغالسنگ طبس به به اردوی تیم ملی هندبال دعوت شدند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان جنوبی، مونائول مونتایا فرناندز اسامی ۳۵ بازیکن را جهت شرکت در مسابقات هندبال قهرمانیدعوت از پنج بازیکن تیم هندبال زغال سنگ طبس به تیم ملی آسیا و انتخابی قهرمانی جهان به صورت رسمی اعلام کرد.

علوی، افضل نیا، غلامی، کرمیان و موسوی بازیکنان تیم هندبال زغال سنگ طبس هستند که به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

بیستمین دوره رقابت های قهرمانی مردان آسیا ۲۰۲۲ از ۲۸ دی ماه لغایت یادهم بهمن ۱۴۰۰ به میزبانی بندر دمام عربستان و با حضور ۱۸ تیم برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

شناسایی ۱۶۵بیمار جدید کرونایی خراسان جنوبی/۲-۳

در شبانه روز گذشته ۱۶۵بیمار جدید کرونایی در استان شناسایی شد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته ۲۹۱آزمایش ملکولی و ۵۸۱تست سریع تشخیص کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۱۶۵بیمار کرونایی جدید شناسایی شد.

شریف زاده افزود: از این تعداد ۴۴مورد از بیرجند، ۶مورد از خوسف، ۴مورد از درمیان، ۱۹مورد از زیرکوه، ۳مورد از سرایان، ۱مورد از سربیشه، ۳۳ مورد از طبس، ۱۶مورد از فردوس، ۵مورد از بشرویه، ۱۸مورد از قاین و ۱۶مورد از نهبندان شناسایی شد.

وی گفت: در حال حاضر ۲۳۲بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستانهای خراسان جنوبی بستری هستند که ۱۰۱نفر کرونا مثبتند.

به گفته دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان از این تعداد ۲۱نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۲نفر نامساعد است.

شریف زاده گفت: در شبانه روزگذشته یک مورد فوت جدید ناشی از کرونا در استان ثبت شد و تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری به هزار و ۲۲۲نفر رسید.

 

 

 

 

 

بیش از ۴۰ تن خاک معدنی قاچاق در طبس کشف شد/۷

فرمانده انتظامی شهرستان طبس گفت: ماموران انتظامی این شهرستان ۴۰ تن و ۲۸۰ کیلوگرم خاک معدنی مس و روی دپو شده به ارزش پنج میلیارد ریال را کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ فاضل مریمی اظهار داشت: ماموران پاسگاه “تپه طاق” با انجام اقدامات اطلاعاتی، اخباری را مبنی بر دپوی خاک معدنی دریافت کردند که موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات تخصصی پلیسی، محل دپوی خاک‌های معدنی را کشف کردند و پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از این انبار ۴۰ تن و ۲۸۰ کیلوگرم خاک معدنی مس و روی که به‌صورت غیرمجاز از معادن توسط افراد سودجو استخراج و در اطراف یک روستای متروکه دپو شده بود، کشف کردند و بنا بر نظریه کارشناسان ارزش ریالی این مواد معدنی قاچاق پنج میلیارد ریال برآورد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان طبس با اشاره به اینکه در این رابطه پرونده تشکیل و تحویل مراجع قضایی شد گفت: نیروی انتظامی به منظور تامین نظم و امنیت عمومی با افراد سودجو که برای منافع شخصی خود اقدام به فعالیت‌های غیرقانونی می‌کنند، برابر قانون برخورد خواهد کرد.

 

 

 

 

جزء بر اساس اعتقاداتم، نقشی را قبول نمی کنم

جزء بر اساس اعتقاداتم، نقشی را قبول نمی کنم
داریوش ارجمند هنرمند پیشکسوت سینمای ایران نیز در این مراسم گفت: هنرپیشه با نقش هایی که بر می گزیند، جایگاه خود را در اجتماع تعیین می کند و به همین جهت سعی کردم جزء بر اساس اعتقاداتم، نقشی را قبول نکنم.
به گزارش امروز خراسان جنوبی،
 ارجمند در این مراسم با بیان این که کوشش کردم دین خود را به سرزمینم، دینم، وطنم، دوستان، خانواده و به خودم ادا کنم، اضافه کرد: با وجود همه نواقص، همین از دستم بر می آمده است و این که در نگاه و کلام شما بزرگ دیده می شوم، تنها از لطف شماست؛ با افتخار می گویم بزرگترین اجری که دارم نوکری برای این مردم است.

وی با اشاره به این که هنرپیشه با نقش هایی که برمی گزیند، جایگاه خود را در اجتماع تعیین می کند، ادامه داد: سعی کردم همین گونه باشم و جزء بر اساس اعتقاداتم، کاری را قبول نکنم تا مدیون خودم نباشم. به اعتقاد من پاسخگوی خود بود حتی از پاسخگوی خدا بودن نیز برتر است، زیرا کسی که نتواند پاسخ خودش را بدهد نمی تواند پاسخ خداوند را هم بدهد.

این هنرمند عرصه سینمای ایران با بیان این که بار سوم است به بیرجند می آیم، خاطرنشان کرد: بار اول برای بازی در فیلم اسیر بود که همزمان با آن خرمشهر نیز آزاد شد و از شادی مردم بیرجند فیلم گرفتم و به تلویزیون فرستادم.

ارجمند در بخش دیگری از سخنانش از آغاز کار هنرپیشگی خود سخن گفت و افزود: در ابتدا در مشهد به کار تئاتر مشغول بودم و علاقه ای هم به ورود به سینما نداشتم، ۲۵ سال منتظر فرصتی بودم تا درست، سازنده و پایدار وارد سینما شوم. سرانجام در یکی از اجراهای تئاتر در تهران، ناصر تقوایی از من برای ایفای نقش در فیلم کوچک جنگلی دعوت کرد. ولی با رفتن ایشان از آن فیلم، من هم نماندم. بلافاصله بعد از آن برای کار در فیلم ناخدا خورشید انتخاب شدم. بعد از آن نیز از من برای ایفای نقش مالک اشتر در سریال امام علی (ع) دعوت کردند.

وی با بیان این که همیشه عاشق این سرزمین و دفاع از اعتقاداتم بودم، ادامه داد: رفتن به دنبال پول بعد از بازی در فیلم ناخدا خورشید خیلی راحت بود اما هر نقشی را انتخاب نکرد و در هر کار سینمایی که انجام دادم اعتقاداتم در میان بود.

این هنرمند پیشکسوت همچنین به شهادت سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: از این اسوه ها باید بیاموزیم. همانطور که نمی توان دیگر کسی را مانند رستم در شاهنامه پیدا کرد، همانند سردار سلیمانی نیز نمی توان فردی را یافت. این عزیزان اسطوره های امروز و راه گشای ما هستند.

۳ آذر ۱۴۰۰ ۱۱:۰۱

 

 

معاون استاندار خراسان‌جنوبی: آزمون‌های رانندگی بازنگری شود

معاون استاندار خراسان‌جنوبی: آزمون‌های رانندگی بازنگری شود

بیرجند – ایرنا – معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: باید در آزمون‌های اخذ گواهینامه رانندگی تجدید نظر شود زیرا این آزمون‌ها سال‌هاست که بدون تغییر در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، محمد فرهادی روز چهارشنبه در جلسه کمیسیون اجرایی ایمنی حمل و نقل استان خراسان جنوبی افزود: استان باید در این زمینه پیشنهادی را به کشور ارایه دهد تا آموزش‌ها درست و اصولی انجام شود.

وی گفت: باید با بهره‌گیری از ظرفیت آموزش و پرورش، فرهنگ ترافیک و راهنمایی و رانندگی را در فرزندانمان نهادینه کنیم.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: برگزاری دوره‌های آموزشی خوب است اما زمانی می‌تواند موثر واقع شود که مستمر و دنباله‌دار باشد لذا باید از دوران کودکی به این مهم همت گمارد، اگرچه این موضوع زمان‌بر است اما آثار موثرتری را به دنبال خواهد داشت.

وی به مقایسه هزینه اخذ گواهینامه در ایران با کشورهای پیشرو جهان در این زمینه اشاره کرد و گفت: افراد متقاضی دریافت گواهینامه در کشورهای پیشرفته باید حداقل سه تا چهار ماه وقت بگذارند تا آموزش‌های رانندگی در سرما، یخبندان، خیابان و جاده را فرا بگیرند.

فرهادی بیان کرد: این فرآیند نشان می‌دهد که ما در بحث‌های آموزشی بسیار غفلت کرده‌ایم که نتیجه آن افزایشی شدن آمار تصادفات و فوتی‌ها در کشور است.

وی درخصوص تصادفات ناشی از برخورد شتر گفت: پلیس راه در بسیاری مواقع در محورهای محل تردد شتر به رانندگان تذکر می‌دهد که اقدام ارزشمند و خوبی است و اطلاع‌رسانی به‌ویژه به مسافرانی که وارد استان می‌شوند، می‌تواند تصادفات ناشی از برخورد با شتر را کاهش دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به آمار بالای تصادفات در محورهای فرعی و راه‌های روستایی افزود: در زمان اجرای طرح هادی در روستاها، علایم ورودی و خروجی به محورهای مواصلاتی باید نصب شود.

وی تصریح کرد: در محل‌هایی که از طرح هادی برخوردار نیستند باید به کمک دهیاری‌ها و از محل ماده ۲۳ جرایم اجرا شود.

فرهادی گفت: در مواقع بحرانی همچون وقوع سیل و بارش برف نیز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید تجهیزات خود را آماده داشته باشند تا در صورت نیاز در اختیار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار گیرد.

وی درباره محور بیرجند – شوشود نیز گفت: این محور اگرچه در حال حاضر راه فرعی است ولی نباید به عنوان راه روستایی در نظر گرفته شود چرا که توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مدت‌ها است به عنوان راه اصلی در نظر گرفته شده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: این موضوع از کمیسیون کشوری مربوطه پیگیری شده اما به دلیل تشکیل نشدن کمیسیون مربوطه از سال ۹۷ هنوز رسما ارتقا نیافته است.

وی گفت: در راستای تداوم آموزش‌ها به‌ویژه در برف و یخبندان کلیپی که جمعیت هلال احمر استان در همین زمینه آماده کرده در صدا و سیما پخش و در فضای مجازی نیز برای استفاده عموم مردم منتشر شود.

فرهادی اظهار داشت: در مورد برخورد خودرو با شتر در راه‌های استان ادارات کل جهاد کشاورزی، امور عشایر و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نسبت به پیگیری گردن‌بند و شبرنگ برای شترها اقدام کنند تا از این طریق تصادفات شتر با وسایل نقلیه در استان کمتر شود.

وی درخصوص کمربندی زیرکوه و بلوار ورودی ماژان نیز دستورات لازم را صادر کرد.

 

بخش خصوصی زباله گردهای بیرجند را ساماندهی خواهد کرد

معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند از واگذاری امور مربوط به ساماندهی زباله گرد‌های بیرجند به شرکت‌های خصوصی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  محمدزاده معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند گفت: طرحی آزمایشی برای ساماندهی زباله گرد‌ها در دو مدت زمان ۶ ماهه و یک ساله داشته ایم که در این مدت به زباله گرد‌هایی که گاری دستی دارند اجازه داده شد تا نسبت به جمع آوری و تفکیک اولیه زباله در مبدأ اقدام کنند.

او افزود: بعد از اتمام دوره آزمایشی به این نتیجه رسیدیم که ساماندهی زباله گرد‌های شهر را به شرکت خصوصی واگذار کنیم تا از این افراد استفاده کنند و کار تفکیک در مبدأ به وسیله این شرکت‌ها انجام شود.

محمد زاده ادامه داد: یکی از الزامات بخش خصوصی برای ادامه‌ کارشان همین ساماندهی زباله گرد‌ها است.

معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند تصریح کرد: در حال حاضر در شهر بیرجند چند شرکت خصوصی جمع آوری زباله وجود دارد که در حال ارزیابی آن ها هستیم تا در نهایت یک تا دو شرکت مشخص شوند و ساماندهی زباله گرد‌ها به آن‌ها واگذار شود.

او بیان کرد: تفکیک زباله‌ها در مقصد مربوط به شهرداری است.

تفکیک زباله در خانه بهترین راه کاهش زباله گرد‌ها

محمدزاده معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند گفت: می‌توان گفت اگر تفکیک زباله در خانه و به وسیله شهروندان صورت بگیرد درصد بسیار بالایی از زباله گرد‌ها کم می‌شوند و زباله خشک چندانی در سطل‌های زباله درون شهر وجود نخواهد داشت.

او افزود: اگر مردم زباله های‌تر و خشک خود را تفکیک کرده و با مراکزی که شهرداری برای جمع آوری زباله‌های خشک مشخص می‌کند، تماس بگیرند دیگر زباله گردی نخواهیم داشت.

محمد زاده ادامه داد: عملی شدن تفکیک زباله در منازل نیاز به فرهنگ سازی و اطلاع رسانی دارد تا مردم آگاه شوند که بهترین راه برای کم شدن زباله گرد‌ها همین تفکیک زباله هایشان در منزل است.

 

 

 

پاتوق معتادان مواد مخدر در “فردوس” پلمپ شد/۴

 

فرمانده انتظامی شهرستان “فردوس” گفت: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، ۲ واحد مسکونی که به پاتوق معتادان مبدل شده بود به دلیل بی توجهی های مالک آنان به تذکرات پلیس، پلمب و ۶ متهم دستگیر شدند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”علیرضا فولادی”در تشریح این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی اخباری دریافت کردند که ۲ واحد مسکونی در مرکز شهر “فردوس” به پاتوق توزیع و مصرف مواد مخدر تبدیل شده و موجب سلب آسایش اهالی شده است که موضوع بصورت ویژه در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

وی بیان داشت: مأموران پلیس با اقدامات اطلاعاتی پاتوق این افراد را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی محل های مورد نظر را بازرسی کردند که در یک عملیات غافلگیرانه ۶ معتاد متجاهر دستگیر و ۱۰۰ گرم انواع موادمخدر از متهمان کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فردوس تصریح کرد: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی این ۲ پاتوق مواد مخدر را پلمپ کردند و متهمان دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده کل سپاه:

بسیج فرمول حل مسائل و نسخه آرامش ملی است/۳

بسیج فرمول حل مسائل و نسخه آرامش ملی است

 فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه بسیج نسخه آرامش ملی است، گفت: بسیج فرمول حل مسائل خطیر و سرنوشت ساز جامعه است.

سردار حسین سلامی صبح چهارشنبه در مراسم نمایش اقتدار بسیجیان خراسان‌جنوبی اظهار کرد: این روزها عطر دل انگیز و رایحه باطراوات امام (ره) به واسطه میراث جاودانش یعنی بسیج در جامعه انقلابی پراکنده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان‌کرد: بعد امام (ره) نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی در شرایط سخت و بحران‌ها سفینه امت اسلامی و ملت شریف و عزیز ایران را به ساحل فلاح و عزت و اقتدار و آزادگی و کرامت و حریت هدایت کردند.

سردار سلامی ادامه‌داد: همه می‌دانیم که بسیج برای این ملت چه دُر گرانبهایی است و خدا را شاکر هستم که امروز پس از نزول باران رحمت الهی، توفیق حضور در بین بسیجیان خراسان‌جنوبی، استان مردمان باوفا، سرزمین اندیشمندان و عالمان، دیار مرزداران مؤمن و غیرتمند و ولایتمدار را داشته باشم.

وی افزود: خراسان‌جنوبی سرزمین سردار شهید رحیمی، شهید ناصری، سردار شهید آهنی، شهید آخوندی و کاوه و هزاران شهید پرآوازه دیگر است که عطرشان طراوت معنوی و نشاط الهی و شادابی ملکوتی را برای مردمان به همراه می‌آورد.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: بسیج محصول درخشش نور الهی بر ضمیر و اندیشه و ذهن امام (ره) بزرگوارمان بود که با حکمتی الهی و ژرف اندیشی نسبت به مخاطرات پیش روی انقلاب به یک اعجاز ذهنی دست زد و نهال بسیجی را در سرزمین ایران کاشت.

سردار سلامی با بیان اینکه بسیج در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن ایستاده است، گفت: بسیج فرمول حل مسائل خطیر و سرنوشت ساز جامعه است.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه بسیجیان در هر صحنه‌ای فعال هستند، گفت: بسیج نسخه آرامش ملی است.

وی با تأکید بر اینکه بسیج یک موهبت الهی است، اظهار کرد: هر مخاطره سختی را به برکت حضور فداکارانه بسیج به یک فرصت برای شکوفایی اسلام و سربلندی اسلام تبدیل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بسیجیان تیرهای بلا را به جان خریدند تا قامت مردمان سرزمینشان استوار بماند، گفت: جنگی که هشت سال بر ملت ایران تحمیل شد یک نقشه جهانی سیاسی بود و بعد از آنکه انقلاب، استقلال و آزادی را به ارمغان آورد همه شیاطین بزرگ و کوچک از شرق و غرب در یک توطئه جهانی همدست شدند وگرنه صدام به تنهایی نمی‌توانست در این مسیر حرکت کند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: جنگ هشت ساله در ابعاد جهانی بر ملت ایران تحمیل شد ولی وقتی بسیج به میدان این رزمگاه بزرگ و عظیم آمد تا خطری سنگین را از این ملت دور کند، موازنه به نفع ایران به هم خورد.

سردار سلامی با اشاره به اینکه در یک نگاه همه ملت ایران بسیجی هستند، اظهار کرد: بسیج از ملت و ملت از بسیج جدا نیست و این راه شکست‌ناپذیری مردم شریف ایران اسلامی در برابر مشکلاتی است که به آن رو به رو بوده است.

وی بیان‌کرد: ما از یک جنگ سخت و خطرناک تنها به واسطه حضور دریای پرخروش بسیج گذشتیم و این دریا هیچگاه پایان نخواهد یافت و هر روز رویش‌های دل‌انگیزی دارد.

تکثیر فرهنگ بسیج در جهان

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه فرهنگ بسیج در سرزمین‌های دیگر تکثیر شد، گفت: در صحنه‌های متعدد دیگر چون تحریم‌های اقتصادی اقدامات ارزشمندی انجام داد و پرچم‌دار اقتصاد مقاومتی شد.

سردار سلامی با بیان اینکه بسیج در برابر تهاجم فرهنگی دشمن ایستاد و فرهنگ اسلام و جهاد و روح آزادگی را ترویج کرد، ادامه‌داد: هر مشکلی که برای ملت پیش آمد، بسیج اولین نهادی بود که بی توقع در آن میدان حضور یافت.

وی گفت: بسیج آوار مشکلات را از روی دوش مردمان این سرزمین بر می‌دارد که این مهم را در سیل‌ها و زلزله‌ها و مقابله با بیماری کرونا.. می‌توان دید و از این جهت در حقیقت بسیج فرمول حل مسائل ما و نسخه آرامش ملت است.

دشمن در حال زوال است

فرمانده سپاه گفت: در مقابله با محرومیت‌ها و رنج‌ها آنان که فرهنگ انفاق را ترویج کرده و به یاری مردمان نیازمند می‌شتابند، بسیجیان و گروه‌های جهادی هستند که امواج تعاون آنان در جای جای این کشور پیچیده است.

سردار سلامی با اشاره به اینکه بسیج هیچگاه مشق عقب نشینی نکرده است، اظهار کرد: بسیج همواره رو به جلو حرکت کرده و در آینده نیز از شما به نیکویی و با عزت و سربلندی یاد خواهند کرد.

وی با بیان اینکه تا پیروزی راه زیادی باقی نمانده است، یادآور شد: برای رسیدن به موفقیت باید حول محور ولی فقیه بایستیم و تجربه ما و وعده سنت و جاری الهی این است که باید قوی باشیم تا به پیروزی برسیم و هر ملتی تسلیم شد، ذلیل می‌شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دشمن در حال زوال است، گفت: بسیج جبهه وسیع گشوده و دشمن را در جبهه‌های مختلف دنبال می‌کند.

سردار سلامی گفت: صحنه‌های خطرناک تمام شده اگر چه صحنه‌های سخت وجود دارد ولی خطرناک نیست چرا که شما بسیجیان قوی شده‌اید.

اقتدار و صلابت در سایه عدالت محوری گره گشای مشکلات کشور است/۳

استاندار خراسان جنوبی هم در این آیین گفت: حاکمیت امنیت ثمره وجود بسیج است و امروز علیرغم جنگ‌افروزی دشمنان در اطراف کشور اقتداری حاکم است که کسی جرات نمی‌کند چشم چپ به این آب و خاک داشته باشد.

حمید ملانوری افزود: بسیج از نعمت‌های انقلاب اسلامی و از ثمرات بزرگ رهبری دینی و الهی در ایران است.

وی گفت: بسیج نهال مقدسی است که به‌دست معمار بزرگ انقلاب اسلامی غرس شد تا اردوگاه بزرگی به وسعت جمهوری اسلامی ایران شکل بگیرد و به همه ممالک اسلامی صادر شود.

ملانوری اظهار داشت: صدور انقلاب هدف بزرگ امام خمینی(ره) بود که به‌وسیله بسیجیان به سراسر جهان صادر شد که این مهم چه خوب محقق شده و امروز حضور مقتدرانه بسیج را در صحنه‌های مختلف شاهد هستیم.

وی افزود: امام خمینی (ره) می‌خواست بسیجی شکل بگیرد که افرادی ولایتمدار در کمال تواضع و فروتنی، اخلاق دینی و اسلامی با غیرت و شجاعت از ارزش‌های اسلام و انقلاب دفاع کنند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: امروز حاکمیت امنیت در کشور رقم خورده و در تصمیمات کل جهان تاثیرگذار بوده است که باید قدر این نعمت را دانست.

وی تصریح کرد: در راستای سیاست‌های نظام و دولت برای رشد و ثبات اقتصادی و عدالت محوری چیزی جز عزم ملی و روحیه بسیجی و حضور تمام وقت مردم تحت رهبری رهبر معظم انقلاب نمی‌تواند مشکلات را حل کند و امروز هم این حضور و اقتدار و صلابت می‌تواند گره‌گشای مشکلات باشد تا از نعمات انقلاب اسلامی شاهد رفع محرومیت و توسعه همه جانبه باشیم.

ملانوری گفت: مردمان خراسان جنوبی نه فقط در دوران دفاع مقدس و انقلاب و رویدادهای مختلف حضوری پرصلابت و انقلابی داشتند و ۲ هزار شهید را تقدیم کردند بلکه امروز رتبه‌های اول را در بسیاری از مسایل دارند.

وی افزود: مردم خراسان جنوبی با مشارکت ۷۴ درصدی در انتخابات اخیر رتبه اول مشارکت را کسب کردند و در بحث کمک‌های مومنانه پیشگام بودند و در بحث مدیریت بیماری کرونا و ‌طرح سردار سلیمانی مشارکت جدی داشتند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: این حضور پرشکوه، اقتدار و ولایتمداری، صلابت و گذشت و مقاومت را از سوی بسیجیان تقدیم به فرماندهی کل قوا می‌کنیم و همه بدانند این سرزمین به عطر شهدایی معطر است که این روزها هم هویت سه شهید مشخص شد، و مردم پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند و این حضورها بیش از پیش سبب اقتدار و صلابت کشور خواهد شد.

نمایش اقتدار بسیجیان خراسان جنوبی با حضور ۸۲ گردان/۳

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: نمایش اقتدار بسیجیان استان در هفته بسیج امسال با حضور ۸۲ گردان برگزار شد.

سردار “علی قاسمی” افزود: بسیجیان حاضر در خلق این اقتدار از گردان‌های امام علی (ع)، امام حسین (ع)، بیت‌المقدس، کوثر و فاتحین هستند.

وی گفت: به نمایندگی از ۲۷۳ هزار بسیجی خراسان جنوبی، مسوولان و مردم استان حضور سردار سلامی را در این همایش بزرگ گرامی می‌داریم و آمادگی خود را در جهت حفظ آرمان‌های امام راحل، منویات فرمانده معظم کل قوا و دستاوردهای انقلاب اسلامی اعلام می‌کنیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی اظهار داشت: در آستانه ۴۲ سالگی بسیج و طلیعه پنجم آذر، بسیجیان جان برکف خراسان جنوبی آمادگی کامل خود را برای اجرای فرامین مقام معظم رهبری و فرماندهی کل سپاه اعلام می‌دارند.

وی افزود: با شیوع ویروس کرونا هم در خراسان جنوبی آمادگی، هماهنگی و انسجام خوبی در تهیه و توزیع کمک‌های مومنانه و محرومیت‌زدایی تحت نظر نماینده ولی فقیه استان در قالب ستاد کمک‌های مومنانه صورت گرفته و اقدامات خوبی انجام شده است.

 

 

وعده‌هایی که صف‌های گاز مایع را کم نکرد

چند هفته‌ای است کمبود سیلندر گاز مایع در شهرستان خوسف منجر به سرگردانی مردم و تشکیل صف‌های طولانی شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان همه ساله با فرا رسیدن فصل سرما و افزایش تقاضا برای تأمین گاز مایع، مشکلات سر باز می‌کنند و مردم برای دریافت یک سیلندر گاز مایع، به دردسر می‌افتند؛ مردمی که مجبورند ساعت‌ها در صف بمانند، تازه اگر شانس بیاورند و یک سیلندر گیرشان بیاید و گرنه مجبورند دست خالی به خانه برگردند.

هر چند در خراسان جنوبی، تمامی شهر‌ها به شبکه گاز خانگی متصل شده اند، اما هنوز هستند مشترکان شهری و روستایی که اشتراک خانگی ندارند و از سیلندر گاز مایع برای سوخت خانگی استفاده می‌کنند.

یکی از اهالی خوسف به خبرنگار ما می‌گوید: برای گرفتن یک سیلندر گاز مایع، مجبورم ساعت‌ها در صف بایستم تا بلکه یک سیلندر به من برسد.

یکی دیگر از اهالی که از روستای بصیران خود را به خوسف رسانده است نیز می‌گوید: با وجود اینکه مسئولان یک هفته پیش قول دادند که مشکل را برطرف می‌کنند، اما مردم هنوز برای تأمین سیلندر گاز با مشکل مواجه هستند.

در تأمین مشکلی نداریم، بر نحوه توزیع باید نظارت کرد

مردم در حالی از کمبود سیلندر گاز مایع و صف‌های طولانی می‌گویند که مسئولان شرکت ملی پخش فرآوردهای نفتی منطقه خراسان جنوبی با رد کمبود سیلندر گاز مایع، مشکل را در جایی دیگر یعنی ضعف نظارت‌ها می‌دانند.

مردانی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی می‌گوید: در حال حاضر مشکلی در زمینه تأمین گاز مایع در شهرستان خوسف وجود ندارد و مشکل اصلی، نحوه توزیع بوده که برای رفع آن پیگیری‌های لازم انجام شده است.

او ادامه می دهد: در ماه گذشته، نمایندگی توزیع گاز مایع خوسف و شرکت بوتان گاز استان با مشکلی مواجه شدند که همین عامل باعث شد توزیع گاز مایع در خوسف با تأخیر انجام شود.

مردانی با اشاره به اینکه سهمیه مهرماه پارسال این شهرستان ۱۰۰ تُن گاز مایع بوده است بیان می‌کند: در مهرماه امسال نیز همین مقدار و حتی بیشتر توزیع شده است، این در حالی است که بسیاری از روستا‌های خوسف گازرسانی شده و مشخص می‌شود در نحوه توزیع گاز مایع مشکل وجود دارد که اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان موظف شده بر روند توزیع و مدیریت آن نظارت بیشتری داشته باشد.

شرکت بوتان سهمیه را کامل تحویل نمی‌دهد!

کمبود گاز مایع در شهرستان خوسف گویا فراتر از اینهاست و در این میان ظاهرا شرکتی که باید در این روز‌های سرد به فکر مردم باشد از تأمین سهمیه کامل سیلندر گاز مایع بنا به دلایل نامعلومی طفره می‌رود.

یوسفی متصدی تأسیسات سیلندر پرکنی گاز مایع خوسف می‌گوید: سه ماه است که شرکت بوتان به ما گاز کم می‌دهد؛ سهمیه ما ۱۲۰ تُن گاز مایع در ماه بوده که شهریور ماه ۳۰ تُن از سهمیه ما کم شده و مهر ماه هم تنها ۱۹ تُن و ۲۰ کیلوگرم گاز به شرکت تحویل شده و مابقی به دست ما نرسیده است.

او بیان می‌کند: هفته قبل مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی در خبر ۲۰ شبکه خاوران اعلام کرد که آبان ماه ۹۰ تُن گاز مایع به شرکت بوتان داده شده، در صورتی که تنها ۵۹ تُن گاز مایع تحویل ما شده است و ۳۱ تُن کسری گاز داشته ایم.

یوسفی اظهار می‌کند: پارسال ۵ دستگاه گاز ۲۳ تُنی به شهرستان خوسف تزریق شد که این مقدار کفاف می‌کند؛ معادن هیرد، کودکان، چدن و سایر معادن خوسف سیلندر‌های ۵۰ کیلویی گاز مایع دارند و مصارف زیادی دارند که باید برای رفع نیاز آن‌ها چاره اندیشی کرد.

مردانی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی نیز می‌گوید:  ۹ سال پیش که هیچ گازکشی در خوسف نبوده، میانگین گاز توزیعی خوسف ماهانه ۱۰۰ تُن بوده است در صورتی که هم اکنون ۹۰ درصد خوسف به شبکه گاز وصل شده است، اما همچنان ماهانه ۹۰ تُن گاز مایع توزیع می‌شود.

او بیان می‌کند: شرکت بوتان تنها طرف شرکت پخش و توزیع نیست و شرکت‌های امید گاز و اتان گاز هم در پخش و توزیع همکاری دارند.

 

 

 

 

 

در شبانه روز گذشته

ماهمیران خوسف رکورددار بارش های خراسان جنوبی/۲

ماهمیران خوسف با ۱۶ میلیمتر رکورددار بارش باران شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی است.

رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی های جوی گفت: در شبانه روز گذشته ماهمیران خوسف ۱۶، ماژان ۱۳ میلمتر، مود ۱۴، خور ۱۲، سربیشه و روستای درمیان ۱۳، جنوب بیرجند و اسفزار ۱۱، خلف و مختاران ۱۰، خوسف، بیرجند و کنگان ۹، خنگ و دستگرد اسدیه ۸، اسدیه، گزیک، قهستان و کلاته گاویج ۷، زنوغان و جفت رود ۶، حجت آباد، آلنگ و کفاز ۵، دیهوک، کنیف و پیکوه ۳، علی اباد زارعین و معدن پروده ۲، زهری، درح و چیروک یک میلیمتر و زهان، کره، ماژان بارش کمتر از یک میلیمتر باران را ثبت کردند.

نخعی افزود: امروز ناپایداری‌ها به شکل خفیف در مناطق مرکزی و شرق استان ادامه دارد.

وی گفت:دما از امشب کاهش محسوس خواهد داشت و فردا صبح و جمعه سرما و یخ‌بندان در مناطق شرق ، شمال شرق و مرکز استان پیش‌بینی می‌شود.

 

 

 

وقف جدید در سربیشه/۲

خیر سربیشه‌ای ۴۰۰ میلیون ریال برای ساخت زائرسرا وقف کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سربیشه گفت: واقف خیراندیش آقای محمد مودی ۴۰۰ میلیون ریال برای احداث یک باب زائر سرا در آستانه مبارکه بی بی زینب خاتون (س) به نیابت از خودشان وقف کرد.

حسن عطایی افزود: از این پس خیران می‌توانند علاوه بر املاک وجوه نقدی را هم به نیت وقف اهدا کنند.

این موقوفه ششمین وقف جدید در سال جاری است.

 

 

پدر شهید اشرفی مقدم به فرزند شهیدش پیوست/۲

مرحوم حاج کربلایی محمدکلوخ اشرفی مقدم به فرزند شهیدش پیوست.

مرحوم حاج کربلایی محمدکلوخ اشرفی مقدم در سن ۹۷ سالگی به علت بیماری وپدر شهید اشرفی مقدم به فرزند شهیدش پیوست کهولت سن در بیمارستان فردوس درگذشت.
شهید مختار اشرفی مقدم در تاریخ ۱۷ شهریور سال ۴۵ متولد و در تاریخ ۲۹ آبان ۶۲ در سن ۱۷ سالگی در محل پنجوین عراق به شهادت رسید این شهید بزرگوار از طرف بسیج به جبهه اعزام شده بود

پیکر پدر شهید اشرفی مقدم امروز ساعت ۱۴ در قطعه صالحین روستای گستج بخش اسلامیه به خاک سپرده می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

ساماندهی بافت تاریخی خوسف و طرح گردشگری گواب/۲

بافت تاریخی و طرح گردشگری گواب شهرستان خوسف ساماندهی می شود.

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خوسف در جلسه ساماندهیبافت تاریخی خوسف و طرح گردشگری گواب ساماندهی می‌شود این طرح گفت: پس از ارائه طرح گردشگری گواب توسط کارشناسان اداره‌کل مقرر شد در اسرع وقت نواقص و مشکلات طرح برطرف شود و نسبت به نحوه آبگیری و هدایت آب اضافی گواب طرح‌های لازم ارائه شود.

علی صالحی افزود: پس از تکمیل طرح و تصویب در شورای شهرستان، طرح برای اعلام نظر و تصویب دستگاه‌های استانی به مرکز استان ارسال‌ می شود تا مورد تصویب قرار گیرد.

در ادامه جلسه نکاتی در خصوص بافت تاریخی خوسف و ساخت‌وسازهای غیرمجاز مطرح شد و بازدید میدانی از دریاچه گواب انجام شد.

 

 

 

 

 

 

خبرهای خوش مدیرعامل سازمان تعاون روستایی؛

حالِ خوب برای ۳ محصول استراتژیک خراسان جنوبی

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور گفت: این سازمان قصد دارد با تنظیم گری بازار محصولات کشاورزی، به خصوص برای سه محصول استراتژیک خراسان جنوبی بنابر تاکیدات ریییس جمهور در راستای سوددهی به کشاورز و رونق صادرات و برندسازی فعالیت کند.

اسماعیل قادری فر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سازمان تعاون روستایی وزارت جهاد کشاورزی در دور جدید، رویکرد و شعار “سازمان هوشمند تنظیم گر بازار محصولات کشاورزی” را سرلوحه خود قرار داده است.

وی با اشاره به سخنان رییس جمهور و تأکید بر پرداختن به موضوع تولیدات زرشک و زعفران به عنوان دو محصول استراتژیک ملی که توسط کشاورزان خراسان جنوبی تولید می‌شود، افزود: زرشک خراسان جنوبی به عنوان یاقوت سرخ ایران به عنوان یک محصول با ارزش افزوده بالا در تمام دنیا شناخته شده است و با پیگیری مسئولان محلی و با ورود سازمان تعاون روستایی برای خرید زرشک در سال زراعی جاری تصمیم گرفتیم با روند حمایتی و با رویکرد خرید تصمینی و توافقی ئوارد بازار زرشک شویم.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور بیان کرد: خرید تضمینی بسته به کیفیت، تنوع و نوع محصولی که کشاورزان تحویل شبکه تعاون روستایی می‌دهند انجام شود و در کوتاه‌ترین زمان ممکن پس از تحویل، وجه آن تقدیم کشاورزان خواهد شد.

قادری فر ادامه داد: خوشبختانه با ورود به موقع و هوشندانه جهاد کشاورزی که در ابتدای دولت سیزدهم به بازار زعفران صورت گرفت و همچنین مصوبه شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی، قیمت کف برای زعفران نگین را به ازای هر کیلوگرم ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان درنظر گرفتیم که این قیمت باعث شده که نه تنها امسال شاهد افت قیمت در بازار زعفران نباشیم بلکه راه را برای واسطه گری و سودجویی دلالان سد کرده‌ایم.

وی افزود: این فق کشاورزان با خیال راحت بدانند که شبکه تعاون روستایی و انبارهای این سازمان تا پایایان شهریور ماه ۱۴۰۱ که پایان سال زراعی امسال و شروع سال زراعی جدید خواهد بود با این رنج قیمتی در اختیار کشاورزان است.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور  به محصول عناب این استان نیز اشاره کرد و گفت: روی زنجیره ارزش محصول کلیدی و راهبردی عناب و بازارهای حجهانی و صادراتی آن  کار نشده است؛ البته فعالیت‌های خوبی در بخش علم و فناوری روی زنجیره ارزش عناب انجام شده، اما باید حتما برای افزایش رویکرد تجارتی و بازرگانی و برندسازی عناب کار کنیم و کارهالیی در حال انجام است که به زودی خبرهای خوش آن را به مردم خواهیم داد.

 

 

 

 

مراسم تجلیل از «داریوش ارجمند» در بیرجند برگزار شد/
مراسم تجلیل از استاد داریوش ارجمند، هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون شامگاه (۲ آذر ) در بیرجند برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این مراسم که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، هنرمندان و جمعی از ورزشکاران، در محل سینما فردوسی بیرجند برگزار شد، عنوان کرد: نقش آفرینی بی بدیل استاد ارجمند در بیش از ۴۰ فیلم سینمایی و ۲۲ سریال تلویزیونی شخصیت های ماندگاری را در ذهن مردم خلق کرده است.

 

«ناصر نبی زاده» خاطرنشان کرد: برگزیده شدن این هنرمند پیشکسوت در بزرگترین و معتبرترین رویدادها و جشنواره های سینمایی ملی و بین المللی، نشان از استعداد والا و کارنامه پرافتخار او دارد.

 

به گفته وی دانش و مطالعه غنی او در تاریخ، هنر و ادبیات ایران و جهان و عشق وسیع به فرهنگ این مرز و بوم و دلبستگی فراوان به مردم از داریوش ارجمند شخصیتی همه جانبه و تاثیر گذار به جا گذاشته است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که هیچگاه نمی توان شخصیت مالک اشتر در فیلم امام علی (ع) و شخصیت ناخدا خورشید را بدون نقش آفرینی داریوش ارجمند تصور کرد، ادامه داد: خلق این نقش ها به دلیل دغدغه استاد در حوزه فرهنگی و هنری، سخت گیری در انتخاب نقش ها و دلبستگی به مفاهیم انسانی امکان پذیر شده است.

 

نبی زاده ضمن قدردانی از کوشش های داریوش ارجمند برای سینمای ایران، بیان کرد: افتخار می کنیم که فرزند خراسان جنوبی هستید و این استان چنین برگ های زرینی به قاب تصویر و اندیشه این سرزمین افزوده است.

 

«علی ناصری» فرماندار شهرستان بیرجند نیز در این مراسم با بیان این که تمامی نقش های داریوش ارجمند ماندگار است، اضافه کرد: بیش از هر چیز تلاش شما برای احیای روح پهلوانی در نقش هایی که ایفا کردید، ارزشمند است.

 

به گفته وی کار بازیگری و هنر خلاصه کلام، حس و حرکت است و زمانی که بازیگر هر سه این موارد را در کنار هم قرار می دهد، نقش باور پذیر می شود؛ کاری که استاد داریوش ارجمند با تسلط کامل در هر ایفای نقش به آن توجه می کند و این چنین است که شاهد نقش آفرینی های بی بدیل او در عرصه سینما و تلویزیون هستیم.

 

 

 

 

کاهش ۲۰ درصدی قیمت بلیت پروازهای فرودگاه بیرجند/۲

کاهش ۲۰ درصدی قیمت بلیت پروازهای فرودگاه بیرجند

مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی از کاهش ۲۰ تا ۲۵ درصدی قیمت بلیط پروازهای بیرجند به تهران و بیرجند به مشهد خبر داد.

عظیم طهماسبی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طبق آخرین دستورالعمل‌ها و بخش‌نامه های کشوری با افزایش واکسیناسیون در جامعه ظرفیت ۶۰ درصدی پذیرش مسافر برای پروازها در تمام کشور و به طبع آن برای پروازهای فرودگاه بیرجند و طبس برداشته شد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: لغو ظرفیت ۶۰ درصدی پذیرش مسافر برای پروازها موجب کاهش قیمت بلیت برای سفرهای هوایی شده است که این مهم را درباره پروازهای بیرجند- تهران و بیرجند- مشهد شاهد هستیم.

طهماسبی با بیان اینکه در حال حاضر شاهد کاهش ۲۰ تا ۲۵ درصدی قیمت بلیت پروازها در خراسان‌جنوبی هستیم، گفت: قیمت بلیت پرواز بیرجند به تهران و به عکس یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده که به ۷۵۰ هزار تا ۸۹۶ هزار تومان کاهش یافته است.

وی ادامه‌داد: قیمت بلیت پرواز بیرجند به مشهد و به عکس نیز بین ۷۰۰ هزار تومان بوده است که با کاهش حدود ۲۰ درصدی به ۵۹۰ هزار تومان تا ۶۳۰ هزار تومان رسیده است که در برخی از هفته‌ها به ۴۰۰ هزار تومان نیز می‌رسد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی گفت: پرواز بیرجند به مشهد در حال حاضر تک پرواز است ولی رایزنی‌ها و تلاش‌های ما بر این است که بتوانیم با کمک سایر ایرلاین‌ها پرواز دیگری نیز برای مسیر بیرجند به مشهد و به عکس داشته باشیم تا رضایت هم استانی‌های عزیز را فراهم آوریم.

مدیر کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی انتقاد کرد؛

بی توجهی به هویت فرهنگی در ساخت و سازهای اداری خراسان جنوبی

بی توجهی به هویت فرهنگی در ساخت و سازهای اداری خراسان جنوبی

مدیر کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی از بی توجهی به هویت فرهنگی در ساخت و سازهای اداری انتقاد کرد و گفت: برای ۶۰ هکتار بافت تاریخی بیرجند طرح تفصیلی ویژه‌ای تهیه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن رمضانی عصر سه شنبه در جلسه شورای اسلامی شهر بیرجند اظهار کرد: بیرجند با دارا بودن ۶۰ هکتار بافت تاریخی ارزشمند چیزی از دیگر شهرهای کشور در این زمینه کم نداریم اما نباید همه اقدامات برای احیا آن توسط میراث فرهنگی با منابع اندک باشد.

وی ادامه داد: با تعامل همه دستگاه‌ها اتفاقات خوبی در این خصوص می‌تواند بیفتد همان طوری که در یکی از محورهای مهم بیرجند این کار اجرایی شد.

وی اضافه کرد: هر سال در قالب طرح باز آفرینی اعتباراتی اختصاص می‌یابد که در بناها و یا معابر هزینه می‌شود و برای گسترش بهسازی‌ها نیاز به همکاری شورا و شهرداری داریم.

رمضانی عنوان کرد: در بناهای سال‌های اخیر هم یک بنا که بیانگر هویت فرهنگی و معماری گذشته باشد، نداریم و در ساختمان‌های اداری با پول بیت‌المال ساخت و سازهای بی هویتی انجام شده و معماری بی هویت سبب به وجود آمدن افراد بی هویتی می‌شود.

ایجاد بوتیک هتل‌ها

وی با اعلام اینکه طرح‌های خوبی با سرمایه گذاری بخش خصوصی برای اجرا در بافت تاریخی تهیه شده است، تصریح کرد: از ۱۰۰ اقامتگاه بوم گردی استان بیش از ۹۵ درصد آنها در بناهای تاریخی ایجاد شده و اغلب آنها در روستاها هستند که سبب اشتغالزایی شده‌اند.

وی بیان داشت: ایجاد بوتیک هتل در بناهای تاریخی یکی از طرح‌های سرمایه گذاری است که در باغ و عمارت معصومیه با پیشرفت ۹۰ درصدی این کار در حال انجام است و تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

به گفته وی در خانه شریف بیرجند هم با الحاق چند بنا به آن ایجاد بوتیک هتل در حال انجام است تا قدمی مهم برای حفظ ذخایر ارزشمند تاریخی برداشته شود.

مدیر کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی از هزینه ۴۰۰ میلیون تومانی با مشارکت شهرداری برای سنگ فرش معابر اصلی روستای اکبریه خبر داد و اضافه کرد: مرمت بناهای تاریخی و ملحقات باغ اکبریه در حال انجام است و هرکسی از صاحبان املاک این روستا که بخواهند خانه‌های خود را به تأسیسات گردشگری تبدیل کند به آنها برای مرمت و مصالح کمک می‌کنیم.

وی با بیان اینکه راه و شهرسازی برای محدوده دارای ارزش روستای رحیم آباد اعتباری گرفته است، بیان داشت: مشاور در حال تهیه طرح ویژه این محدوده است و مالکانی که بنای با ارزش تاریخی دارند با دریافت مجوز از میراث فرهنگی برای بازسازی آن می‌توانند اقدام کنند.

کم کاری در نگهداری باغ تاریخی شوکت آباد

رمضانی موروثی و کوچک بودن بناهای محله «ته ده» را یکی از مشکلات بافت تاریخی اعلام و اظهار کرد: همه روستای شوکت آباد وقف است و زمانی که این مسؤلیت را برعهده گرفتم با حکم دادگاه و مکاتبه با وزیر وقت دادگستری در باغ را باز کردیم و در دو سال گذشته با سرمایه گذاری بخش خصوصی بخشی از باغ مرمت شد و استاد سرا هم برای تبدیل به اقامتگاه در حال مرمت است.

وی عنوان کرد: اما برای نگهداری شوکت آباد کم کاری شده و با وجود اینکه برای ایجاد سکو و… حدود ۲۰۰ میلیون تومان هزینه کرده‌ایم اکنون وضعیت مناسبی ندارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در باره مدرسه شوکتیه هم که از ارزش‌های فرهنگی بیرجند است، عنوان کرد: کاربری آن تربیت حفاظ قرآن است و برای بازدید از آن باید با اوقاف مکاتبه شود.

وی اظهار کرد: در سال‌های گذشته با پی گیری های انجام شده قرار شد ارگ کلاه فرنگی بیرجند در اختیار میراث فرهنگی قرار گیرد اما بعد که برای تفکیک آن برای بازدید راحت تر مردم اقدام کردیم با انجام این کار مخالفت شد.

رمضانی بیان داشت: همچنین در ارگ بهارستان نیز شرکت آب منطقه‌ای استان با خریداری ارگ از یک سال قبل بازسازی آن را با هدف ایجاد موزه آب آغاز کرده است.

به گفته وی برای ۶۰ هکتار بافت تاریخی بیرجند هم طرح تفصیلی ویژه‌ای تهیه شده است.

بی توجهی به هویت فرهنگی در ساخت و سازهای اداری خراسان جنوبی

آمادگی شورا برای احیای بافت تاریخی

علیرضا محمودی راد رئیس شورای شهر بیرجند اظهار کرد: آمادگی داریم تا در راستای احیای بافت تاریخی بیرجند در حد مقدورات قانونی موجود و بودجه شهرداری اقدامات خوبی را با همکاری میراث فرهنگی و دیگر دستگاه‌های مربوط انجام دهیم.

عباس سروری از اعضای شورای هر بیرجند هم نگرانی‌های مردم را در باره حسینیه امام رضا (ع)، بافت تاریخی روستاهای اکبریه، رحیم آباد و شوکت آباد، بافت تاریخی اطراف قلعه بیرجند و ضرورت بازسازی بناهای مورد نظر را بیان کرد.

رضا حسنی صفت دیگر عضو شورای شهر بیرجند هم با تاکید بر اینکه استفاده ما از میراث فرهنگی از حداقل هم کمتر است، تصریح کرد: به دلیل اینکه بخش‌هایی از آن دست اوقاف و بنیاد مستضعفان است مردم نمی‌توانند از آنها استفاده کنند لذا با همکاری شورا، شهرداری و دیگر دستگاه‌ها و رسانه‌ها باید نهضتی در این زمینه ایجاد شود تا از در آمد حاصل از محلات در آنها سرمایه گذاری شود.

مرتضی یزدان شناس دیگر عضو شورا هم با تاکید بر اینکه توسط حاکمیت به میراث فرهنگی جفای زیادی شده است، اضافه کرد: احداث ساختمان استانداری در حریم باغ رحیم آباد سبب خارج شدن آن از لیست ثبت جهانی شد.

وی عنوان کرد: با توجه به مطالبه مردم فرمانداری باید ارگ کلاه فرنگی را تخلیه کند تا مردم بتوانند از آن به راحتی بازدید و در آن بخش خصوصی سرمایه گذاری کند.

توجه به گردشگری مذهبی و سلامت

مهدی بهترین شهردار بیرجند هم در این جلسه توجه به گردشگری مذهبی و سلامت را از برنامه‌های ویژه خود بیان و عنوان کرد: گردشگری سلامت سبب تحول در بیرجند و استان می‌شود و اگر بتوانیم عید امسال با بهبود شرایط کرونا و واکسیناسیون حضور یک شب گردشگران را در بیرجند داشته باشیم کار مهمی انجام داده‌ایم.

به گفته وی همه ساخت و سازها باید با صدور پروانه انجام شود اما در قانون تخفیف‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است و با هدف افزایش نشاط اجتماعی شهرداری آماده همکاری با میراث فرهنگی و بخش خصوصی در این زمینه است.

 

 

 

زعفران خراسان جنوبی به قیمت تضمینی فروخته نشد/

زعفران خراسان جنوبی به قیمت تضمینی فروخته نشد

بیرجند – ایرنا – مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: به دلیل افزایش قیمت زعفران در سال جاری و انتظار کشاورزان برای افزایش مجدد قیمت تاکنون محصولی از سوی زعفران‌کاران به تعاون روستایی تحویل نشده است.

وحید ضیائیان احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قیمت زعفران در سال جاری نسبت به سال گذشته ۲.۵ برابر در استان افزایش یافته است.

وی بیان کرد: به عنوان مثال قیمت تضمینی هر کیلوگرم زعفران دسته ۱۱ میلیون و ۵۰۰ تومان اعلام شده ولی ما ۲۲ میلیون تومان هم خریداری می‌کنیم اما کشاورزان به دلیل انتظار افزایش قیمت محصول خود را نمی‌فروشند.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر در زمینه محصول زعفران فروشنده‌ای نداریم و قیمت هر کیلوگرم زعفران نگین هم ۳۲ میلیون تومان در بازار آزاد است در حالی که قیمت تضمینی آن ۲۲ میلیون تومان تعیین شده است.

وی افزود: کاهش برداشت زعفران در سال زراعی جاری به دلیل خشکسالی و عرضه کمتر آن در افزایش قیمت تاثیرگذار بوده است.

ضیائیان احمدی گفت: در حال حاضر با توجه به هزینه تمام‌شده تولید زعفران، کشاورزان از دسترنج خود سود می‌برند در حالی که سال گذشته این گونه نبود.

وی با اشاره به اینکه طرح خرید حمایتی زعفران از اول آبان اجرا شد گفت: پنج مرکز خرید حمایتی زعفران در استان خراسان جنوبی به‌ منظور مدیریت بازار این محصول راه‌اندازی شده و آماده تحویل گرفتن زعفران کشاورزان است.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر قیمت‌های بازار از قیمتی که چند ماه قبل تعیین شده بود، بالاتر است ولی طبق قانون باید مراکز خرید حمایتی را باز نگه داریم که اگر قیمت نزول کرد، محصول را تحویل بگیریم.

وی درباره خرید تضمینی زرشک گفت: در حال آماده کردن دستورالعمل‌های لازم هستیم و استعلام لازم درخصوص قیمت تمام‌شده زرشک برای کشاورز و سود آن با همکاری جهاد کشاورزی صورت گرفته و به مرکز ارسال شده است که منتظر هستیم در شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی به تصویب نهایی برسد.

ضیائیان احمدی عنوان کرد: تاکنون هزار و ۷۰ تُن زرشک از کشاورزان خراسان جنوبی به‌صورت توافقی خریداری کردیم و در حال حاضر به دلیل ورود دولت در خرید تضمینی زرشک، برنامه خرید توافقی متوقف شده است.

وی گفت: به دلیل کاهش برداشت زرشک بر اثر خشکسالی و کاهش عرضه تا پایان سال جاری شاهد افزایش قیمت این محصول نیز خواهیم بود.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال جاری قیمت زرشک نسبت به سال گذشته افزایش داشته است افزود: قیمت زرشک پفکی با کیفیت از ۵۰ هزار تومان در سال گذشته به ۸۰ هزار تومان در سال جاری افزایش یافته است و اکنون زرشک خرمنی در بازار ۵۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی گفت: در مجموع باز شدن بازار مشهد به عنوان مرکز اصلی فروش محصول زرشک و زعفران استان در افزایش قیمت این محصولات تاثیرگذار بوده است.

بنابر اعلام سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی سطح زیرکشت زعفران در سال جاری بیش از ۱۷ هزار و ۶۰۰ هکتار است و پیش‌بینی می‌شود امسال ۵۶ تن زعفران از مزارع این استان برداشت شود.

سال گذشته ۷۰ تن زعفران از اراضی خراسان جنوبی برداشت شد و امسال پیش‌بینی این است که تولید زعفران در مقایسه با سال قبل ۲۰ درصد کاهش داشته باشد.

سطح زیر کشت زرشک نیز در خراسان جنوبی ۱۸ هزار و ۶۰۰ هکتار است و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری از این سطح ۲۲ هزار و ۳۰ تن زرشک خشک معادل ۱۱۰ هزار تن زرشک تازه برداشت شود.

 

 

 

 

 

پایگاه قهرمانی بدمینتون شرق کشور به مزایده رفت/ تنها کورت اختصاصی اهدایی فدراسیون بی‌مکان می‌شود؟

حال که با پشتوانه وجود پایگاه قهرمانی بدمینتون شرق کشور و نمره قبولی میزبانی از اردوهای تیم‌های ملی و آسیایی فدراسیون کشورمان کورت اختصاصی به خراسان‌جنوبی اهداء کرده، سالن ورزشی غدیر بیرجند به مزایده رفته است؟

پایگاه قهرمانی بدمینتون شرق کشور به مزایده رفت/ تنها کورت اختصاصی اهدایی فدراسیون بی‌مکان می‌شود؟

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، بازی بدمینتون که با راکت و توپ پردار در سالن‌های سرپوشیده اجرا می‌شود برای نخستین‌بار در هندستان باب شد و توسط افسران ارتش مستقر در هند به انگلستان برده و به سرعت در اکثر کشورهای جهان گسترش یافت.

در سال ۱۹۳۴ فدراسیون بین‌المللی بدمینتون تاسیس و در ایران نیز حدود یکصدسال پیش نخستین زمین بدمینتون در سالن ورزشی مسجد سلیمان خط کشی و به  بهره‌برداری رسید و سرانجام در سال ۱۳۵۱ فدراسیون بدمینتون ایران فعال شد.

همزمان با تاسیس استان خراسان‌جنوبی هیات بدمینتون استان نیز راه‌اندازی شد و با برنامه‌ریزی‌های راهبردی و سیاست‌های اجرایی مسوولان پرتلاش هیات، علاقمندان زیادی به این رشته پرتحرک و نشاط‌آور روی‌آوردند و در مسابقات قهرمانی کشور خوش درخشیدند.

هزینه‌کرد ۴۰ میلیون تومانی و مجهزکردن سالن ورزشی غدیر بیرجند

کسب مدال‌های رنگارنگ بدمینتون‌بازان خراسان‌جنوبی در رقابت‌های کشوری و دعوت ورزشکاران این خطه زرخیز به اردوهای تیم ملی؛ مسوولان هیات را برآن داشت تا سالن ورزشی به منظور برگزاری دوره‌های آموزشی و همگانی‌کردن رشته بدمینتون در اختیار گیرند.

سالن ورزشی غدیر خیابان پونه‌ شهر بیرجند در حالی از سوی  ورزش و جوانان در نیمه دوم سال ۹۳ تحویل هیات بدمینتون گردید که کلی بدهی‌ داشت، تجهیزات سرمایشی و گرمایشی خراب بود و کف سالن، سرویس بهداشتی و حصار سکوهای تماشاچیان نیازمند تعمیر و بازسازی بود.

 همت مسوولان هیات بدمینتون خراسان‌جنوبی و هزینه‌کرد ۴۰ میلیون تومان از اعتبارات شخصی که تاکنون علیرغم برگزاری جلسات متعدد و قول‌های مسوولان اداره‌کل ورزش و جوانان برگشتی نداشته است، این مکان ورزشی به یکی از مجهزترین و زیباترین سالن‌های ورزشی بیرجند کرده است.

مکاتبات، تعاملات و پیگیری‌های مسولان هیات بدمینتون خراسان‌جنوبی به پشتوانه ملی‌پوشان این مرز و بوم در سال ۹۴ نتیجه داد و سالن ورزشی غدیر بیرجند از سوی فدراسیون به عنوان پایگاه قهرمانی بدمینتون شرق کشور معرفی شد و تا سال ۹۸ هرساله میزبان مسابقات قهرمانی نونهالان و باشگاههای کشور بود و مکانی برای برگزاری اردوهای تیم ملی و مشترک آسیایی گردید.

نمره قبولی میزبانی از اردوهای تیم ملی و آسیایی

فدراسیون بدمینتون جمهوری اسلامی خراسان‌‌جنوبی را بعنوان بهترین میزبان اردوهای مشترک ایران پاکستان و افغانستان معرفی کرد و سالن غدیر بیرجند به لحاظ امکانات سخت‌افزاری و تجهیزاتی مورد تایید فدارسیون بدمینتون آسیایی قرار گرفت.

طی سال‌های اخیر این سالن ورزشی محل برگزاری دوره‌های متنوع آموزشی و ارتقاء مربیان و داوران بدمینتون خراسان‌جنوبی  با حضور مدرسان بین‌المللی بوده و  بستر توسعه این رشته ورزشی و همگانی‌کردن آن در مدارس و دانشگاهها استان شده است.

رشته پارابدمینتون که یک نوع بدمینتون برای طیف وسیعی از ورزشکاران با معلولیت‌های جسمی می‌باشد در سالن غدیر بیرجند خراسان‌جنوبی برای نخستین‌بار راه‌اندازی و نخستین بازیکن را به مسابقات آسیایی اعزام کرده است.

تلاش‌ها و پیگیری‌های مسولان هیات بدمینتون خراسان‌جنوبی در تجهیز سالن ورزشی غدیر بیرجند برای راه‌اندازی کورت اختصاصی بدمینتون نتیجه داد و فدراسیون طی نامه‌ای به تاریخ ۱۸ آبانماه ۱۴۰۰ به مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی اعلام کرد در ششمین نشست هیات رئیسه فدراسیون مصوب گردید یک تخته کورت به استان اهدا شود.

بی‌مکان شدن تخته‌کورت بدمینتون اهدایی فدراسیون

ارزش ریالی این تخته کورت بدمینتون ۶۰ میلیون تومان است که ضمن اینکه بصورت اختصاصی مورد استفاده قهرمانان و مدال‌آوران قرار می‌گیرد، می‌تواند در راستای توسعه این رشته ورزشی نقش بسزایی داشته باشد.

اما چند وقتی است که سیاست‌های کور اداره‌کل ورزش و جوانان و حاشیه‌هایی نامیمون واگذاری مدیریت سالن ورزشی غدیر بیرجند از طریق مزایده اماکن ورزشی مثال بختک‌ به جان پایگاه قهرمانی بدمینتون شرق کشور افتاده است و تمام زحمات و خدمات مسولان هیات بدمینتون را دارد بر باد فنا می‌دهد.

چنانچه این سالن ورزشی در مزایده اماکن ورزشی به افراد حقیقی یا حقوقی غیرمتخصی واگذار شود! هزینه‌هایی که توسط مسولان هیات بدمینتون خراسان‌جنوبی بابت تجهیزات گرمایشی، سرمایشی و نورافشانی سالن، امکانات و وسایل اختصاصی بدمینتون از جمله سکوهای داوری، پایه‌ها وتورها، محافظ زمین‌های بدمینتون، دستگاه پیشرفته زه کشی شده و از  سرمایه‌های هیات استان می‌باشد از بین خواهد رفت!

کورت اختصاصی بدمینتون اهدایی فدراسیون به هیات خراسان‌جنوبی بی‌مکان خواهد ماند، فرصتی طلایی راه‌اندازی  پایگاه اختصاصی پارابدمینتون ایران در سالن ورزشی غدیر بیرجند از دست خواهد رفت و دیگر شاهد برگزاری میزبانی اردوهای تیم‌های ملی و آسیایی در خراسان جنوبی نخواهیم بود و جایگاه رفیع بدمینتون استان در فدراسیون متزلزل می‌شود و امیدهای بدمینتون خراسان‌جنوبی قربانی سیاست‌زدگی و اختلاف‌نظرهای متولیان ورزشی با مسولان هیات خواهند شد.

 

 

 

پذیرش دانشجوی بومی در دو رشته جدید در مجتمع سلامت نهبندان/۲

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه از پذیرش داوطلبان بومی در رشته‌های کاردانی بهداشت خانواده و بهداشت مبارزه با بیماری‌ها در مجتمع سلامت نهبندان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، آقای نخعی در گفت و گو با خبرنگار صدا و سیما افزود: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته برای پذیرش داوطلبان بومی شهرستان نهبندان در رشته‌های کاردانی بهداشت خانواده و بهداشت مبارزه با بیماری‌ها در مجتمع سلامت نهبندان موافقت شد.
وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی می‌تواند برای کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ ظرفیت پذیرش دانشجو از میان داوطلبان بومی شهرستان را طبق ضوابط و مقررات اعلام کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

استقبال از مادر شهید اصغر رستمی در شهرستان زیرکوه

شهید اصغر رستمی جزو چهار شهیدی است که چند روز گذشته خبر تعیین هویت این شهید والا مقام در خراسان جنوبی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، خانواده شهید «اصغر رستمی شاپورآبادی» از شهدای گمنام خراسان جنوبی که به استقبال از مادر شهید اصغر رستمی در شهرستان زیرکوهتازگی احراز هویت شده؛ امروز مهمان مردم شهرستان زیرکوه هستند.
این شهیدسال۸۵به عنوان شهید گمنام در شهرستان زیرکوه به خاک سپرده شده است.
شهید «اصغر رستمی شاپورآبادی» متولد آذر ۱۳۴۵ شاپورآباد برخوار در استان اصفهان است که ۲۱ تیر ۶۷ در نهر عنبر دهلران در سن ۲۲ سالگی به فیض شهادت نائل آمد.

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان چشم انتظاری ۳۳ ساله/ وصال «مادر و پسر» در نقطه صفر مرزی زیرکوه
۳۳ سال چشم انتظاری مادر شهید «اصغر رستمی شاپورآبادی» امروز (۳ آذر) در شهرستان زیرکوه نقطه صفر مرزی کشور به پایان رسید و شیرینی وصال، تلخی فراق را کمرنگ کرد.

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی؛ شهادت گل واژه ای است که با شهید معنا می شود و در راه شهادت است که می توان به مکتب زینبی و حماسه حسینی دست یافت و چه قدر زیبا بزرگ مردانی فداکار در دوران دفاع مقدس با خون خود این دو راه بزرگ را دوباره روشن کردند.

*شهدا راهنمای دل های عاشق خدا

در دوران دفاع مقدس انسان های پاک و عاشق بسیاری دست از دنیا، مال، جان و خانواده خود کشیدند و به فرمان پیر مراد خود برای حفظ انقلاب اسلامی و حماسه حسینی به میدان نبرد با باطل رفتند و چه عاشقانه و دلیرانه به مبارزه با غول بی شاخ و دم صدام پرداختند و نگذاشتند حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی به دست دشمنان بیافت.

شهدا همان انسان های فداکار، ایثارگر، عاشق و راهنمای دل هایی هستند که در کتاب ها و رسانه ها نامشان را شنیده ایم کسانی که به قول سردار دل ها شهیدانه زندگی کردند و شهید شدند و اکنون هم نام و یادشان از دل های مردم ایران نرفته است و هر وقت نام شهید می آید قطره های اشک راه خود را برای رسیدن به عشق جاودانه می پیمایند.

شهدا در دل های تمام اقشار مختلف جامعه در هر سن و سالی و هر تیپ و قیافه ای جا باز کرده اند در این میان شهدای گمنام به گونه ای دیگر برای مردم ایران عزیز هستند چرا که هویت آنان مشخص نیست و هر زن و مردی به عنوان خواهر و بردار شهید گمنام از هر طریقی به آن شهید عشق می ورزد و نمی گذارد تنهایی را احساس کند.

شهدا به خصوص شهدای گمنام بارها دست انسان های مختلف با هر نوع لباس و شغل و عقیده فکری را گرفته اند و چه بسا ستاره ای در دنیای تاریک برخی افراد شدند که راه را گم کرده بودند و این شهدا بودند که دستشان را گرفتند و به مسیر درست هدایتشان کردند.

*مادران شهدا؛ گنجینه های تاریخ انقلاب

در دوران دفاع مقدس کسانی بودند که بیشترین از خودگذشتگی را رقم زدند کسانی که امروز کمتر از آن ها یاد می شود و آن مادران شهدا هستند کسانی که با جان و عشق فرزندان و سربازانی غیور و باایمان و جان بر کف برای اسلام و حسین(ع) تربیت کردند و بدون هیچ چشم داشتی و با رضایت قلبی فرزندان و پاره های جگر خود را به میدان جنگ فرستادند.

آری مادران شهدا گنجینه های تاریخ هستند کسانی که مکتب زنیبی را زنده نگهداشتند و با الهام گرفتن از مکتب حضرت زهرا(س) با خدا معامله کردند و فرزندانشان را به راه حق وحقیقت فرستادند، چنین مادرانی مقام و جایگاهی ارزشمند نزد خدا دارند.

مادران شهدا فرزندان‌شان را به‌دست خویش راهی جبهه‌ها کردند و پس از شهادت‌شان نیز ضمن داشتن احساسات قوی مادرانه، مصالح اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را ترجیح دادند و گفتند که امانت را به صاحبش بازگرداندیم.

*زیرکوه میزبان مادر شهید «اصغر رستمی شاپورآبادی»

چه مادران شهید بسیاری که هنوز بعد از ۳۴ سال از پایان جنگ تحمیلی نتوانسته استخوان های بی جان فرزندان خود را به آغوش بکشند و برایشان لالایی بخوانند و شهید «اصغر رستمی شاپورآبادی» یکی از همان شهدای گمنامی است که در شهرستان زیرکوه استان خراسان جنوبی در سال ۸۵ به عنوان شهید گمنام بدون حضور مادر و پدرش به خاک سپرده شده بود.

چند روز پیش بود که خبر شناسایی شهید «اصغر رستمی شاپورآبادی» به گوش و جان و دل مادرش رسید و چه زیبا اشک بر گونه های مادر روانه شد و لحظه ها را برای رسیدن به فرزندش ثانیه شماری می کرده است تا کمی از درد فراقش کاسته شود.

امروز ۳ آذر ماه ۱۴۰۰ روزی به یاد ماندنی برای مادر «شهید اصغر رستمی شاپورآبادی» است چرا که فراق به وصال تبدیل شده است و می تواند در گوش های فرزندش نجوای دوری و دلتنگی زمزمه کند و با تمام وجودش قبر فرزند دلبرش را در آغوش بگیرد.

زیرکوه امروز میزبان مادری دلسوخته است که ۳۳ سال در فراق فرزند دلبرش اشک می ریخته است و اکنون اشک هایش به لبخند تبدیل شده است آری مردم زیرکوه ۱۵ سال میزبان این شهید ۲۲ ساله بودند و نگذاشتند درد دوری مادر و خانواده خود را احساس کند.

*لحظه وصال مادر با فرزند پس از ۳۳ سال فراق و دوری

ساعت ۱۰ صبح مادر شهید«اصغر رستمی شاپورآبادی» وارد شهر حاجی آباد زیرکوه شد شهری که جگرگوشه اش را در دل خود جای داده است با دستی لرزان اشک های خود را پاک می کند و شاکر خداوند است که توانسته قبل از مرگ خود به فرزندش برسد.

مردم زیرکوه با گل هایی از لاله و نرگس به استقبال مادر شهید «اصغر رستمی شاپورآبادی» می آیند و در هر گوشه از این جمعیت سیل اشک می بینیم که بر گونه مردم جاری شده است و چه زیباست لحظه وصال مادر با فرزند پس از ۳۳ سال دوری و فراق.

بهمن سال ۸۵ مردم حاجی آباد زیرکوه با خواندن مداحی «شهید گمنام سلام» به استقبال شهیدی آمده بودند که مادرش از او بی اطلاع بود و «شهید اصغر رستمی شاپورآبادی» را به عنوان شهید گمنام در میدان آیت الله فقیه شهر حاجی آباد به خاک سپردند و امروز همان مردم با شور و حالی عجیب و وصف نشدنی به اسقبال مادر آن شهید آمده اند تا مادر را به فرزند شهیدش برسانند.

مداح با آه و سوزی در آوای خود ندا از بوی کربلا می دهد و ذکر «یاحسین» را بر لب ها جاری می سازد و می گوید: ۳۳ سال پیش هنگامی که شهید عزیز بر روی زمین افتاد نام «حسین» را زمزمه کرده است.

*از خودگذشتگی مهم ترین ویژگی شهید رستمی

«زین العابدین» رزمنده و همرزم شهید «رستمی شاپور آبادی» در این مراسم بیان می کند: دو سال و ۴ ماه با «اصغر» همراه بودم و ۲۰ روز قبل از شهادت از ما جدا شد و ما اسیر شدیم و او به معبود رسید.

وی ادامه می دهد: ۶ روز قبل از شهادت، مرخصی گرفته بود ولی بر اثر از خودگذشتگی هایی که داشت معلوم نیست جایش را به کسی دیگر داد و پیش قدم در عملیات ها بود و به جای رزمندگان مریض نگهبانی می داد و یکی از به خصوص ترین رزمندگان بود.

رزمنده شهید می گوید: مادر شهید از ۲۱ تیر ۶۷ که خبر مفقودی پسرش را دادند هر روز گریه می کرد و شب ها درب خانه اش را نمی بست و می گفت که چشم انتطار پسرش است.

*شیرینی لحظه وصال

مادر شهید «رستمی شاپورآبادی» با پاهایی لرزان و اشک های روان بر گونه به سمت مزار دلبند شهیدش قدم بر می دارد و هنگام وصال با شکر خداگویان فرزندش را بهره مند از آغوش گرم خود می کند و می گوید:«فراق به پایان رسید عزیز دلبندم».

چه سوزناک است ناله های مادری که پس از ۳۳ سال استخوان های فرزندش را در نقطه صفر مرزی می یابد و چه زیبا و شیرین است لحظه وصال مادر و جگر گوشه اش که در انتظار یکدیگر ذکر «یاحسین» را بر لب های خود داشته اند.

امروز ۳۳ سال چشم انتظاری خانواده شهید «اصغر رستمی شاپورآبادی» به پایان رسید و شیرینی وصال در میان استقبال کنندگان از این خانواده عزیز، تلخی فراق را کمرنگ کرد.

مادر شهید در کنار مزار فرزند عزیزش یک آذر سال ۱۳۴۵ را به یاد می آورد که فرزندش به دنیا آمد و خانه شان را روشن کرد و بوی شهادت را با تولد خود در خانه شان پیچاند و ماه آذر چه ماهی شیرینی برای آنان است چرا که در ماه آذر بود که فرزندش دو بار متولد شد و امروز سوم آذر ۱۴۰۰ دوباره «اصغر» برای مادرش متولد شده است.

گفتنی است؛شهید «اصغر رستمی شاپورآبادی» متولد آذر سال ۴۵ در شاپورآباد اصفهان است که ۲۱ تیر ۶۷ در نهر عنبر دهلران در ۲۲ سالگی به فیض شهادت نائل آمد.

زعفران خراسان جنوبی به قیمت تضمینی فروخته نشد

بیرجند – ایرنا – مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: به دلیل افزایش قیمت زعفران در سال جاری و انتظار کشاورزان برای افزایش مجدد قیمت تاکنون محصولی از سوی زعفران‌کاران به تعاون روستایی تحویل نشده است.

وحید ضیائیان احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قیمت زعفران در سال جاری نسبت به سال گذشته ۲.۵ برابر در استان افزایش یافته است.

وی بیان کرد: به عنوان مثال قیمت تضمینی هر کیلوگرم زعفران دسته ۱۱ میلیون و ۵۰۰ تومان اعلام شده ولی ما ۲۲ میلیون تومان هم خریداری می‌کنیم اما کشاورزان به دلیل انتظار افزایش قیمت محصول خود را نمی‌فروشند.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر در زمینه محصول زعفران فروشنده‌ای نداریم و قیمت هر کیلوگرم زعفران نگین هم ۳۲ میلیون تومان در بازار آزاد است در حالی که قیمت تضمینی آن ۲۲ میلیون تومان تعیین شده است.

وی افزود: کاهش برداشت زعفران در سال زراعی جاری به دلیل خشکسالی و عرضه کمتر آن در افزایش قیمت تاثیرگذار بوده است.

ضیائیان احمدی گفت: در حال حاضر با توجه به هزینه تمام‌شده تولید زعفران، کشاورزان از دسترنج خود سود می‌برند در حالی که سال گذشته این گونه نبود.

وی با اشاره به اینکه طرح خرید حمایتی زعفران از اول آبان اجرا شد گفت: پنج مرکز خرید حمایتی زعفران در استان خراسان جنوبی به‌ منظور مدیریت بازار این محصول راه‌اندازی شده و آماده تحویل گرفتن زعفران کشاورزان است.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر قیمت‌های بازار از قیمتی که چند ماه قبل تعیین شده بود، بالاتر است ولی طبق قانون باید مراکز خرید حمایتی را باز نگه داریم که اگر قیمت نزول کرد، محصول را تحویل بگیریم.

وی درباره خرید تضمینی زرشک گفت: در حال آماده کردن دستورالعمل‌های لازم هستیم و استعلام لازم درخصوص قیمت تمام‌شده زرشک برای کشاورز و سود آن با همکاری جهاد کشاورزی صورت گرفته و به مرکز ارسال شده است که منتظر هستیم در شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی به تصویب نهایی برسد.

ضیائیان احمدی عنوان کرد: تاکنون هزار و ۷۰ تُن زرشک از کشاورزان خراسان جنوبی به‌صورت توافقی خریداری کردیم و در حال حاضر به دلیل ورود دولت در خرید تضمینی زرشک، برنامه خرید توافقی متوقف شده است.

وی گفت: به دلیل کاهش برداشت زرشک بر اثر خشکسالی و کاهش عرضه تا پایان سال جاری شاهد افزایش قیمت این محصول نیز خواهیم بود.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال جاری قیمت زرشک نسبت به سال گذشته افزایش داشته است افزود: قیمت زرشک پفکی با کیفیت از ۵۰ هزار تومان در سال گذشته به ۸۰ هزار تومان در سال جاری افزایش یافته است و اکنون زرشک خرمنی در بازار ۵۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی گفت: در مجموع باز شدن بازار مشهد به عنوان مرکز اصلی فروش محصول زرشک و زعفران استان در افزایش قیمت این محصولات تاثیرگذار بوده است.

بنابر اعلام سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی سطح زیرکشت زعفران در سال جاری بیش از ۱۷ هزار و ۶۰۰ هکتار است و پیش‌بینی می‌شود امسال ۵۶ تن زعفران از مزارع این استان برداشت شود.

سال گذشته ۷۰ تن زعفران از اراضی خراسان جنوبی برداشت شد و امسال پیش‌بینی این است که تولید زعفران در مقایسه با سال قبل ۲۰ درصد کاهش داشته باشد.

سطح زیر کشت زرشک نیز در خراسان جنوبی ۱۸ هزار و ۶۰۰ هکتار است و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری از این سطح ۲۲ هزار و ۳۰ تن زرشک خشک معادل ۱۱۰ هزار تن زرشک تازه برداشت شود.

 

 

 

مراسم تجلیل از استاد داریوش ارجمند برگزار شد

    
مراسم تجلیل از استاد داریوش ارجمند برگزار شد
شامگاه سه شنبه ۲ آذرماه جاری، مراسم تجلیل از استاد داریوش ارجمند، هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون برگزار شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این مراسم که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، هنرمندان و جمعی از ورزشکاران، در محل سینما فردوسی بیرجند برگزار شد، عنوان کرد: نقش آفرینی بی بدیل استاد ارجمند در بیش از ۴۰ فیلم سینمایی و ۲۲ سریال تلویزیونی شخصیت های ماندگاری را در ذهن مردم خلق کرده است.

ناصر نبی زاده خاطرنشان کرد: برگزیده شدن این هنرمند پیشکسوت در بزرگترین و معتبرترین رویدادها و جشنواره های سینمایی ملی و بین المللی، نشان از استعداد والا و کارنامه پرافتخار او دارد.

به گفته وی دانش و مطالعه غنی او در تاریخ، هنر و ادبیات ایران و جهان و عشق وسیع به فرهنگ این مرز و بوم و دلبستگی فراوان به مردم از داریوش ارجمند شخصیتی همه جانبه و تاثیر گذار به جا گذاشته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که هیچگاه نمی توان شخصیت مالک اشتر در فیلم امام علی (ع) و شخصیت ناخدا خورشید را بدون نقش آفرینی داریوش ارجمند تصور کرد، ادامه داد: خلق این نقش ها به دلیل دغدغه استاد در حوزه فرهنگی و هنری، سخت گیری در انتخاب نقش ها و دلبستگی به مفاهیم انسانی امکان پذیر شده است.

نبی زاده ضمن قدردانی از کوشش های داریوش ارجمند برای سینمای ایران، بیان کرد: افتخار می کنیم که فرزند خراسان جنوبی هستید و این استان چنین برگ های زرینی به قاب تصویر و اندیشه این سرزمین افزوده است.

علی ناصری فرماندار شهرستان بیرجند نیز در این مراسم با بیان این که تمامی نقش های داریوش ارجمند ماندگار است، اضافه کرد: بیش از هر چیز تلاش شما برای احیای روح پهلوانی در نقش هایی که ایفا کردید، ارزشمند است.

به گفته وی کار بازیگری و هنر خلاصه کلام، حس و حرکت است و زمانی که بازیگر هر سه این موارد را در کنار هم قرار می دهد، نقش باور پذیر می شود؛ کاری که استاد داریوش ارجمند با تسلط کامل در هر ایفای نقش به آن توجه می کند و این چنین است که شاهد نقش آفرینی های بی بدیل او در عرصه سینما و تلویزیون هستیم.

 

 

 

تاریخ برگزاری انتخابات هیأت مدیره و بازرسان خانه مطبوعات خراسان جنوبی اعلام شد

    
تاریخ برگزاری انتخابات هیأت مدیره و بازرسان خانه مطبوعات خراسان جنوبی اعلام شد
معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: انتخابات هیأت مدیره و بازرسان خانه مطبوعات استان، ۱۷ آذرماه جاری به صورت الکترونیک برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، محمود رمضانی با بیان این خبر، عنوان کرد:  اعضای اصلی خانه مطبوعات و رسانه های خراسان جنوبی می توانند چهار شنبه ۱۷ آذر ماه ۱۴۰۰ از ساعت ۱۰ صبح  تا  ۱۲ از طریق سایت خانه مطبوعات به آدرس khanehmatbooat.ir  در انتخابات شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: اعضای اصلی خانه مطبوعات که برای انتخاب بازرسان و هیئت مدیره خانه مطبوعات کاندیدا هستند نیز از روز ۳ لغایت ۱۰ آذرماه مهلت دارند با مراجعه به سایت خانه مطبوعات و ورود با نام کاربری خود، برای ثبت نام اقدام کنند.

رمضانی با اشاره به این که شرایط اختصاصی برای بازرسان و عضویت در هیات مدیره نیز تشریح شده است، اضافه کرد: عضویت در خانه مطبوعات، داشتن حداقل ۲۵ سال سن، ارائه گواهی عدم سوء پیشینه، داشتن پنج سال سابقه فعالیت مطبوعاتی با تایید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و فعالیت منظم رسانه محل فعالیت کاندیدا در شش ماهه اخیر جزو شرایط اعلام شده می باشد.

 

 

پاتوق معتادان مواد مخدر در شهرستان فردوس پلمپ شد
فرمانده انتظامی شهرستان فردوس گفت: در راستای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، ۲ واحد مسکونی که به پاتوق معتادان مبدل شده بود به دلیل بی توجهی های مالک آنان به تذکرات پلیس، پلمب و ۶ متهم دستگیر شدند.

سرهنگ «علیرضا فولادی»  اظهار داشت: ماموران انتظامی اخباری دریافت کردند که ۲ واحد مسکونی در مرکز شهر فردوس به پاتوق توزیع و مصرف مواد مخدر تبدیل شده و موجب سلب آسایش اهالی شده است که موضوع بصورت ویژه در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

 

وی بیان داشت: مأموران پلیس با اقدامات اطلاعاتی پاتوق این افراد را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی محل های مورد نظر را بازرسی کردند که در یک عملیات غافلگیرانه ۶ معتاد متجاهر دستگیر و ۱۰۰ گرم انواع موادمخدر از متهمان کشف شد.

 

فرمانده انتظامی شهرستان فردوس تصریح کرد: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی این ۲ پاتوق مواد مخدر را پلمپ کردند و متهمان دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

سرهنگ فولادی با اشاره به رضایتمندی شهروندان از این اقدام پلیس، خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با تمام توان در راستای تامین نظم، امنیت و آرامش شهروندان تلاش خواهد کرد و اجازه نخواهد داد فرد یا افرادی با اقدامات مجرمانه خود نظم عمومی و آسایش مردم را بر هم بزنند.

 

 

 

 

 

پلمپ ۴ پاتوق معتادان مواد مخدر در بیرجند/۴

چهار واحد مسکونی در بیرجند که به پاتوق مصرف کنندگان مواد مخدر تبدیل شده بود به دستور مقام قضائی پلمپ شد.

 فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند گفت: در راستای ارتقاء امنیت و آرامش عمومیپلمپ ۴ پاتوق معتادان مواد مخدر در بیرجند شهروندان، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در محلات جرم خیز شهرستان بیرجند اجرایی شد.

سرهنگ فولادی افزود: مأموران با انجام تحقیقات و بررسی‌های میدانی، ۴ پاتوق مصرف کنندگان مواد مخدر را شناسایی کردند و پلیس با توجه به حساسیت موضوع به مالکان منازلی که به پاتوق معتادان و برهم زنندگان امنیت و آرامش ساکنان محل مبدل شده بود، تذکر دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند گفت: علیرغم تذکرات متعدد مأموران پلیس، حضور معتادان در این منازل همچنان ادامه داشت که به دلیل بی توجهی مالکان واحد‌های مسکونی به هشدار‌های پلیس، پس از هماهنگی با مراجع قضائی ۴ پاتوق مصرف مواد مخدر پلمپ شد.

سرهنگ فولادی تاکید کرد: اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی تداوم دارد و شهروندان در صورت مشاهده هر گونه فعالیت مشکوک به ویژه در زمینه توزیع انواع مواد مخدر، مراتب را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*