اخبار خراسان جنوبی /بهره برداری از فاز دوم طرح آۤبرسانی به ۱۴محله عشایری

 

 

 

 

 

قطع جریان گاز ۲۳۶ دستگاه اجرایی پرمصرف در خراسان جنوبی

جریان گاز ۲۳۶ دستگاه اجرایی پرمصرف در دو هفته گذشته به دلیل جدی نگرفتن اخطار‌ها قطع شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: در تداوم برنامه‌های اجرایی در راستای اصلاح الگوی مصرف و جلوگیری از هدررفت گاز به منظور جلوگیری از بروز بحران احتمالی افت فشار در اوج مصرف زمستان، مصارف گاز بخش‌های دولتی و ادارات پایش می‌شود.

هاشمی افزود: در دو هفته گذشته بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ مورد بازدید از ادارات خراسان جنوبی انجام شد که ۴۵۶ فقره اخطار برای ادارات پرمصرف صادر شد.

وی گفت: بازرسان شرکت گاز به دلیل جدی نگرفتن اخطارها، جریان گاز ۲۳۶ دستگاه اجرایی پرمصرف را قطع کردند.

 

 

برگشت بیش از ۲۲ میلیارد ریال به شاکیان خراسان جنوبی

از ابتدای امسال ۲۲ میلیارد و ۸۹۵ میلیون و ۵۷۸ هزار ریال به شاکیان برگشت داده شده است.

تهوری، معاون سازمان صمت در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران  گفت: با بررسی و پیگیری‌های صورت گرفته از سوی بازرسان در خصوص شکایت‌های مردمی و گزارشات سامانه ۱۲۴  بیش از ۲۲ میلیارد ریال به شاکیان برگشت داده شده است.

او با اشاره به شیوع بیماری کرونا و ضرورت عدم مراجعه حضوری، سامانه تلفنی ۱۲۴ را در مرکز استان و تمامی شهرستان‌ها پل ارتباطی میان مردم و معاونت بازرسی سازمان عنوان کرد و افزود : در این مدت، ۱۸ هزار و ۶۳۵ مورد گزارش مردمی از طریق سامانه ۱۲۴ در سطح استان دریافت و مورد رسیدگی قرار گرفته است که این همراهی جای قدردانی از مردم عزیز استان دارد

تهوری گفت: همچنین به منظور نظارت بر بازار کالا و خدمات در سطح استان، از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۶۸ هزار و ۷۰۸ مورد بازرسی در قالب گشت مشترک و یا به صورت مستقل از واحد‌های صنفی و غیر صنفی انجام شده است.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: در این راستا یک هزار و ۱۰۸ فقره پرونده تخلف نیز به ارزش ۳۷ میلیارد و ۷۲۵ میلیون و ۳۳۸ هزار ریال برای واحد‌های متخلف در استان تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

جهادگران فنی و مهندسی در ایام دهه فجر به تمام روستاهای خراسان جنوبی اعزام می‌شوند

  • جهادگران فنی و مهندسی در ایام دهه فجر به تمام روستاهای خراسان جنوبی اعزام می‌شوند

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی از برگزاری اردوی جهادی ارایه خدمات فنی و مهندسی به مردم مناطق محروم و روستایی استان در دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حسین خوش‌آیند ظهر امروز در بازدید از اردوی جهادی روستای خسروآباد شهرستان درمیان اظهار داشت: رویکرد گروه جهادی فنی و مهندسی، ارائه خدمات رایگان به مردم نیازمند و مناطق محروم است.

وی افزود: این برنامه در راستای خدمت رسانی به مناطق محروم و با هدف ارائه خدمات فنی و مهندسی به مردم، رفع برخی از مشکلات روستائیان محروم و سالمند، کمک به اقشار آسیب پذیر، ترویج فرهنگ مهارت آموزی، آشنایی مربیان با نیازهای واقعی بازار کار، توسعه روحیه مشارکت جویی و ایثاردر کارکنان، ایجاد نشاط و امید در روستاییان، صرفه جویی در هزینه و وقت روستائیان، نیازسنجی آموزش های روستایی و برنامه ریزی آموزشی برای این مناطق انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به روند برگزاری اردوهای جهادی فنی و مهندسی آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: تیم اردوی جهادی خدمات فنی و مهندسی در ۱۰ رشته برق، تعمیر وسایل گازسوز، تعمیرلوازم خانگی، جوشکاری، تاسیسات و لوله کشی، خیاطی، پیرایشگری، دوزندگی خیاطی و تعمیر لباسی مردانه و زنانه، تاسیسات مکانیکی، تعمیر لوازم صوتی و تصویری ساماندهی شده‌اند و بر اساس نیازسنجی مطابق با نیاز روستا تعدای از این تیم ها به روستا ها اعزام می‌شوند.

خوش‌آیند با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته  بیان کرد: در سال ۹۸ این طرح در مناطق محروم و روستایی تمام شهرستان‌های استان اجرا شده که یک هزار و ۶۵۰ نفر خدمات دریافت کردند و در سالجاری نیز در مناطق روستایی ۳ شهرستان قاین،  درمیان و سربیشه خدمات فنی و مهندسی به بیش از ۳۰۰ نفر از روستاییان این مناطق  ارایه شده است.

وی افزود: به مناسبت دهه مبارک فجر این خدمات در تمام شهرستانهای استان به روستاییان ارایه خواهد شد.

مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان بیان کرد: حضور گروه جهادی در روستا باعث می‌شود افرادی که به مهارتی علاقه دارند شناسایی شده و برای آموزش در آموزشگاه‌های سطح شهر معرفی شوند که در نهایت منجر به اشتغال افراد خواهد شد.

وی عنوان کرد: در روستای خسرو آباد بیش از ۷۰ نفر از خدمات آموزش فنی و حرفه‌ای بهره مند شدند.

 

 

 

۷۵ دصد پذیرفته شدگان کارخانه فولاد از قاین هستند

۹۵درصد پذیرفته شدگان کارخانه فولاد بومی خراسان جنوبی هستند /۲

 فرماندار قائنات در جلسه بررسی و رسیدگی به اعتراضات آزمون استخدامی فولاد قائنات که با حضور کارشناسان فولاد کشور و دیگر مسئولین ذیربط، برگزار گردید؛ گفت: شایسته گزینی، استفاده از توانمندی ها و منابع انسانی توانمند شهرستان، خواسته و مطالبه شهروندان شهرستان قائنات می باشد.

کریمی در ادامه، بیان داشت: به همت همه دلسوزان کارخانه فولاد قائنات شروع و خوشبختانه با اختصاص بیش از هزار میلیارد تومان فاز اول ( احیاء ) فولاد تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد. لذا حفاظت و صیانت و افزایش بهره وری، نیازمند به توجه در بکارگیری نیروهای مستعد، توانمند و نیروهای بومی شایسته است که از ابتدای احداث کارخانه فولاد مدنظر همه مسئولین و متنفذین بوده است.

در ادامه آقایان مهندس خادمی و گلی از کارشناسان فولاد کشور گزارشی  از نحوه پذیرش نیرو در این واحد ارائه کردند.

مهندس گلی گفت: ۲۳۵۶ نفر در آزمون فولاد شرکت نمودند که ۵۱۴ نفر برای مصاحبه دعوت شدند و در نهایت ۱۸۵ نفر پذیرفته شدند و با راه اندازی کامل فولاد بیش از ۱۰۰۰ نفر بکارگیری خواهند شد.

وی افزود: همچنین در آزمون اخیر ۲۵ درصد از خانواده معظم شهدا و ایثارگران برای جذب نیرو اعمال گردیده است و بیش از ۷۰ درصد پذیرفته شدگان از شهرستان قائنات می باشند و ۹۵ درصد پذیرفته شدگان بومی استان و از شعاع ۱۰۰ کیلیومتری کارخانه فولاد می باشند. لذا ضمن اینکه سوابق کاری در سایت فولاد و بومی بودن نیروها مدنظر قرار گرفته است؛ در صنعت فولاد یکسری استاندارد هایی داریم که می بایست در جذب نیروها حداقل تخصص ها را لحاظ نماییم.

پیکر شهید «سعید بنی اسدی» در بیرجند تشییع شد/۴

پیکر شهید نیروی انتظامی در بیرجند تشییع شد

 پیکر استوار یکم شهید «سعید بنی اسدی» مامور انتظامی خراسان جنوبی روز چهارشنبه با حضور جمعی از مردم و مسوولان در بیرجند تشییع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

پیکر این شهید مدافع حریم وطن از میدان بهشت متقین (قتلگاه) بیرجند به سمت گلزار شهدای این شهر بر دستان مردم شهیدپرور بیرجند تشییع شد و نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بر پیکر این شهید والامقام نماز اقامه کرد.

پلیس برای حفظ سلامت و امنیت جامعه جان خود را کف دستانش گذاشته است

 فرمانده انتظامی استان در آیین تشییع شهید مدافع حریم وطن”سعید بنی اسدی” در بیرجند گفت: جان ما در کف دستمان برای حفظ سلامت و امنیت جامعه است و امیدواریم رهرو خوبی برای شهدا باشیم.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سردار”ناصر فرشید”در آیین تشییع شهید مدافع حریم وطن”سعید بنی اسدی” با بیان حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص) اظهار داشت: شریف‌ترین نوع مردن، شهادت است.
وی افزود: در روز قیامت انبیا، اولیا، علما و ‌شهدا بندگان را شفاعت خواهند کرد و امروز شهید بنی اسدی به خیل شهدا، سالار شهیدان، سردار مقاومت و دیگر شهدای راه حق علیه باطل پیوست.
فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی گفت: سال گذشته مثل چنین روزی مراسم تشییع و تدفین سردار شهید سلیمانی به صورت میلیونی در کرمان برگزار شد و امروز شاهد هستیم مراسم تشییع شهید بنی اسدی با این شکوه و عظمت در حال برگزاری است.
وی با بیان اینکه باب شهادت در نیروی انتظامی باز است اظهار داشت: ۱۶۳ شهید انتظامی خراسان جنوبی هدیه مردم این خطه از مرز و بوم برای تامین امنیت است.
این مقام انتظامی تصریح کرد: نیروی‌های خدوم انتظامی از نقطه صفر مرزی تا مرکز استان به صورت شبانه‌روزی در حال انجام وظیفه هستند.
سردار فرشید گفت: ما امروز افتخار داریم که مدال مجاهد فی سبیل‌الله را از ولی امر مسلمین دریافت کردیم و ایشان گفتند کسانی که در قالب نیروی انتظامی، امنیت را فراهم می‌کنند مجاهد فی سبیل‌الله هستند.
وی با بیان اینکه خداوند مجاهد فی سبیل‌الله را در بهشت مقام والا می‌دهد افزود: شهید بنی اسدی مرگ با عزتی داشت زیرا به غیر از مسئولان و همرزمان، مردم هم در مراسم خاکسپاری او حضور دارند.
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی تصریح کرد: شهید بنی اسدی جوان با اخلاق و با اخلاص بود و هدف خدمت داشت که در شهرستان‌ها و نقاط عملیاتی خدمت کرد و روحیه جهادی داشت.

 امام جمعه سربیشه نیز در این مراسم گفت: استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی اصلی‌ترین شعار نظام است که برای تک تک این ارکان مردم هزینه داده‌اند و خون شهدا آن را تحقق بخشید.

حجت الاسلام احمد نجمی پور افزود: اقتدار اولین ثمره آزادی است و اگر امروز کشور ما از نظر نظامی به جایی رسیده که استکبار جهانی نمی‌تواند به کشور چپ نگاه کند از اقتدار نیروهای نظامی و انتظامی است.

وی گفت: امروز اگر دشمن بخواهد وارد مرزهای مختلف کشور شود با اقتدار با آنها رفتار می‌شود مانند همان سربازان آمریکایی که توسط نیروهای سپاه در وسط دریا دستگیر شدند.

امام جمعه سربیشه ادامه داد: امروز اگر در حوزه‌های علمی، فناوری، نظامی، غنی‌سازی اورانیوم و هسته‌ای حرفی برای گفتن داریم به برکت خون همین شهدا است.

وی گفت: برکت بعدی، امنیت است که خیلی از کشورها امروز از نبود آن رنج می‌برند و یادمان باشد که هزینه‌های زیادی پرداخت کردیم و شهدای زیادی به خون غلطیدند تا این امنیت پابرجا مانده است.

حجت الاسلام نجمی پور تصریح کرد: شهید احمدی روشن، علی محمدی، پدر موشکی ایران شهید تهرانی مقدم، شهید محسن فخری زاده و سایر شهدا در حوزه علمی افتخار آفریدند و امروز سربازان آنها در عرصه‌های مختلف می‌درخشند.

وی گفت: شهدای حریم وطن و مدافع حرم هم کوشیدند تا ما در امنیت کامل به سر ببریم و نتیجه استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی همین خون‌ها و مجاهدت شهدا است.

امام جمعه سربیشه تاکید کرد: نسل جوان مراقب باشد و از توطئه‌های دشمن غافل نشوند زیرا برای اینکه ایران کوه تابان شود با خون دل به اینجا رسیدیم.

وی با بیان اینکه شهید بنی اسدی در راه مبارزه با کاسبان مرگ به شهادت رسید افزود: در شهرستان سربیشه هشت شهید را در حوزه مبارزه با مواد مخدر تقدیم کردیم و از ۶۰ تن مواد مخدر کشف شده از ابتدای سال جاری در خراسان جنوبی بیش از چهار تن در سربیشه کشف و ضبط شد که بیانگر جانفشانی جان برکفان نیروی انتظامی است.

استوار یکم سعید بنی اسدی از کارکنان پاسگاه عملیاتی حسین آباد شهرستان سربیشه صبح دوشنبه پانزدهم دی ماه طی عملیاتی در راه مبارزه با مواد مخدر در این شهرستان به شهادت رسید.

کشف ۱۴۶ کیلوگرم تریاک و دستگیری ۲ متهم در”بیرجند”/۴

 فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۴۶ کیلوگرم تریاک در شهرستان”بیرجند” خبر داد و گفت: مأموران در این رابطه یک خودرو توقیف و ۲ متهم دستگیر کردند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سردار”ناصر فرشید” اظهار داشت: مأموران پاسگاه”باقران” شهرستان بیرجند هنگام گشت زنی در محورهای فرعی به یک وانت مزدا مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.
وی بیان داشت: مأموران در بازرسی از وانت مزدا ۱۴۶ کیلوگرم تریاک که به طرز ماهرانه ای داخل خودرو جاساز شده بود کشف کردند.
فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی افزود: مأموران در این رابطه یک خودرو توقیف و ۲ متهم دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و روانه زندان شدند.
سردار فرشید تصریح کرد: پلیس در راستای برقراری نظم و امنیت و آرامش عمومی برای هموطنان عزیز درتمامی ساعات شبانه روز از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد لذا همکاری شهروندان و تعامل و پشتیبانی دستگاه های تاثیرگذار با پلیس نیز در کاهش جرایم نقش به سزایی خواهد داشت.

یخ زدن تولیدات چهار واحد کشاورزی بر اثر قطع برق/۴

قطع برق دو ساعته به چهار واحد بخش کشاورزی شهرستان‌های بشرویه و فردوس خسارت زد.

۳واحد گلخانه‌ای در شهرستان بشرویه و یک واحد پرورش بلدرچین در شهرستان فردوس شامگاه ۱۵دی با قطع دو ساعته جریان برق و یخ زدن تولیداتشان، دچار خسارت شدند.

سرچاهی رئیس جهادکشاورزی بشرویه میزان خسارت وارده شده به این ۳واحد گلخانه‌ای را ۵۰۰میلیون تومان اعلام کرد.

شرکت توزیع برق خراسان جنوبی پیش از این در خصوص اعمال خاموشی در مناطق شهری و روستایی به دلیل محدویت سوخت نیروگاه‌ها و کاهش مصرف گاز هشدار داده و اعلام کرده بود: این خاموشی‌ها در ساعات ۱۲شب تا ۴بامداد خواهد بود، بنابراین از مشترکین تقاضا می‌شود پیش بینی‌های لازم را داشته باشند

اما صاحبان واحد‌های آسیب دیده با گلایه از شرکت برق می‌گویند: در خصوص زمان قطع برق به آنان اطلاع رسانی نشده بود و جبران این خسارت با توجه هزینه زیادی راه اندازی این واحد‌ها، برایمان امکان پذیر نیست.

اما رئیس اداره شرکت برق بشرویه امروز در گفتگو با خبر رادیو گفت: واحد‌های خسارت دیده تا چند ماه پیش راکد و غیرفعال بودند و نسبت به معرفی خود بعنوان مشترک حساس به این اداره کوتاهی کردند.

نیازمند افزود: همچنین واحد‌های تولیدی می‌بایست نسبت به تامین برق اضطراری برای واحد خود اقدام می‌کردند.

فرماندر قاین

پیشگیری نکینم، خسارت های آنفلوانزای فوق حاد پرندگان جبران ناپذیر است

فرماندار قائنات در جلسه کمیته آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شهرستان قائنات گفت: مراقبت و پیشگیری نکینم، خسارت های مالی و جانی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان جبران ناپذیر است.
کریمی در ادامه، اجرای به موقع واکسیناسیون، رصد، پایش و مراقبت های جدی را تأکید نمود و اظهار داشت: همراهی مسئولین واحدهای تولیدی دام و طیور و کلیه اعضای کارگروه در شرایط بحران و بالاخص سوق دادن جامعه هدف را به سمت و سوی پوشش بیمه ای مدنظر قرار گیرد.

با پیگیری های استاندار خراسان جنوبی رقم خورد؛

قول صندوق توسعه ملی برای تأمین اعتبار راه آهن

 

با پیگیری های استاندار خراسان جنوبی، قول مساعد صندوق توسعه ملی برای تأمین اعتبار پروژه راه آهن استان صادر شد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ ملانوری طی دیداری با شهیدزاده رئیس صندوق توسعه ملی موضوع تأمین اعتبار احداث راه آهن استان را به عنوان اصلی ترین راهکار برای شتاب بخشی به روند اجرای کار عنوان نمود.
وی با اشاره به اهمیت راه آهن خراسان‌جنوبی در توسعه شرق کشور، متذکر شد: این راه آهن می تواند به عنوان یک شاهراه اساسی، تأثیر بسزایی در مبادلات کالا، بار و مسافر داشته باشد.
به گفته وی؛ نقش این راه آهن در اتصال بندر چابهار به کشور های همسایه شمالی بر هیچ کس پوشیده نیست.
استاندار با تأکید بر اهمیت این پروژه برای مناطق مختلف کشور، از نقش راه آهن در کاهش هزینه های تولید در خراسان جنوبی گفت.
ملانوری تصریح نمود: با توجه به بعد مسافت تا مراکز تأمین مواد اولیه و بازار فروش برای برخی از واحدهای تولیدی فعال استان، راه اندازی این راه آهن می تواند کمک شایان توجهی به جهش تولید در خراسان جنوبی باشد.
وی با اشاره به روند اجرای کار و ارائه گزارشی درخصوص پیشرفت فیزیکی پروژه، تأمین اعتبار را مهمترین نیاز آن برشمرد.
شایان ذکر است؛ در این جلسه که با حضور تعدادی از پیمانکاران پروژه راه آهن برگزار شد، رئیس صندوق توسعه ملی برای هرگونه همکاری قول مساعد داد و مقرر شد با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی و بانک های عامل به زودی مشکل تأمین اعتبار پروژه مرتفع شود.

پرونده انتقال آب به استان روی میز صندوق توسعه ملی

علاوه براین در این سفر با حضور استاندار خراسان‌جنوبی، پرونده انتقال آب به استان روی میز صندوق توسعه ملی قرار گرفت.
ملانوری با حضور در محل صندوق توسعه ملی، شتاب بخشی به روند اجرای کار در طرح انتقال آب را خواستار شد.
وی به اهمیت تأمین آب برای احداث واحدهای صنعتی و نیز توسعه بخش کشاورزی تأکید کرد.
استاندار با اشاره به تأثیر خشکسالی در کیفیت آب منطقه، تصریح نمود: تأمین آب شرب سالم، یکی از مهمترین دغدغه‌های ما در خراسان جنوبی است.
ملانوری متذکر شد: اجرای پروژه انتقال آب به استان های شرقی باید تسریع شود.
شایان ذکر است؛ در این جلسه که با حضور شهیدزاده رئیس صندوق توسعه ملی و مجریان اجرای پروژه انتقال آب خلیج فارس به استان های کرمان و یزد برگزار شد، موضوع انتقال آب به استان های شرقی به ویژه خراسان جنوبی، بحث و بررسی شد و درخصوص راهکار های شتاب بخشی به روند اجرای کار رایزنی های لازم صورت گرفت.

دیدار استاندار خراسان جنوبی با تعدادی از سرمایه گذاران بخش خصوصی در تهران

استاندار خراسان جنوبی همچنین با تعدادی از سرمایه گذاران بخش خصوصی در تهران دیدار کرد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ ملانوری در این دیدارها بر موضوع سرمایه گذاری در بخش های معدن ، صنعت و فرآوری محصولات کشاورزی در استان تأکید نمود.
پیشنهادات استاندار در زمینه نحوه حضور در استان و اشکال سرمایه‌گذاری مورد قبول سرمایه گذاران واقع شد.
شایان ذکر است؛ در این دیدارها مقرر گشت، موارد توافق شده به زودی در قالب نشست های مشترک و تخصصی بحث و بررسی گردد تا به زودی شاهد تحقق آنها و سرمایه‌گذاری در استان باشیم.

استاندار خراسان جنوبی در مراسم رونمایی از سند توسعه خاوران

همه سرمایه های مادی و معنوی باید در فضایی هم افزا در خدمت توسعه استان قرار گیرد

استاندار خراسان جنوبی، توسعه همه جانبه ، متوازن و پایدار استان را در گروی به خدمت گرفتن همه سرمایه های مادی و معنوی ممکن دانست.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ ملانوری با بیان این مطلب در جلسه” ستاد توسعه خاوران” که با حضور معاونین استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، رؤسای کمیته ها و همچنین فرمانداران و مدیران استان که به صورت ویدئوکنفرانس حضور داشتند، گفت: خطه زرخیز خراسان جنوبی با همه ظرفیت ها و منابع کم نظیر در بسیاری از بخش ها نظیر معدن، گردشگری،کشاورزی، مرز و همجواری با شش استان کشور،… و با همه تلاش های صورت گرفته همچنان از استان های کم برخوردار کشور محسوب می شود، که این موضوع مهم باید با نقش آفرینی مردم و تلاش مضاعف مدیران برطرف گردد.
وی افزود: هدف تشکیل این ستاد، شناساندن ظرفیت های کم نظیر استان در سطح کشور و حوزه بین المللی است.
استاندار ادامه داد: همه سرمایه های استان باید در کنار هم و در فضایی هم افزا برای خدمت در توسعه همه جانبه استان قرار گیرند و در کنار هم برای استان تلاش نمایند.
ملانوری رقم خوردن هر اتفاق مثبت در جامعه را محصول کار جمعی دانست و گفت : توسعه زمانی محقق می گردد که با ایجاد سازوکاری مناسب با مدیریت محلی و بومی و با استفاده از همه امکانات و ظرفیت ها، رشد و توسعه را برای این جغرافیا به ارمغان آوریم.
وی به برگزاری نشست های کارشناسی متعدد در جهت چکش کاری طرح توسعه خاوران اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۵ جلسه کارشناسی برای پخته تر شدن طرح توسعه خاوران برگزار گردیده تا در کنار آن با ظرفیت دستگاه های اجرایی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، جامعه روحانیت و فعالان بخش خصوصی، توانمندی مردمی را برای توسعه استان به صحنه آوریم.
استاندار، بهترین نسخه شفابخش و الگوی رفتاری ورود و حرکت به سمت توسعه پایدار را وجود هم افزایی مثبت میان همه ظرفیت های دولتی و خصوصی عنوان کرد و افزود: هدف از تشکیل این ستاد استفاده از همه ظرفیت های دولتی استان در کنار بخش خصوصی است تا در کنار هم و در فضایی هم افزا، توسعه پایدار در استان محقق گردد.
ملانوری به وظیفه دبیرخانه ستاد توسعه خاوران در تسهیل فرآیند سرمایه گذاری در استان اشاره کرد و گفت: همه درخواست های سرمایه گذاری باید به این ستاد معرفی شوند و آنها موظفند با نگاهی مثبت و با تدبیر، مجوزهای سرمایه گذاری در استان را صادر نمایند.
وی تصریح نمود: توسعه استان باید مبتنی بر سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی درون زا، متوازن و بر پایه علم و دانش باشد.
استاندار افزود: دولت با همه ظرفیت، در خدمت توسعه کشور قرار دارد اما به هرحال امکانات دولت محدود است و می بایست از ظرفیت های بخش خصوصی در این رابطه استفاده شود، لذا باید از همه حوزه هایی که دل در گرو توسعه پایدار استان دارند، دعوت کرد تا در این عرصه تلاش نمایند و از حرکت جزیره ای بپرهیزند.
ملانوری با اشاره به اجرای طرح معین های توسعه ای ذیل ستاد توسعه خاوران، متذکر شد: بنگاه های بزرگ اقتصادی استان باید به مسئولیت های اجتماعی و فرهنگی خویش عمل نمایند و لازم است از ظرفیت آنها در جهت تزریق تفکر توسعه ای و رشد و آبادانی استان بهره ببریم.
وی انجام مسئولیت های اجتماعی را از وظایف مهم بنگاه های بزرگ برشمرد و افزود: مدیران مجموعه های موفق استان باید در فرهنگ سازی فرهنگ توسعه ای، موفق عمل نمایند و با ایجاد جوشش و تحرک در مردم، آن ها را به سرمایه گذاری ترغیب کنند.

به گفته وی؛ در این راستا، فعالیت هایی شروع شده که می طلبد با شتاب بیشتری ادامه یابد.
استاندار به جایگاه رفیع روحانیت در نزد مردم اشاره کرد و گفت: باعنایت به توجه ویژه مردم به کلام و لباس روحانیت، هیچ رسانه و تریبونی بهتر از روحانیت نمی تواند سیاست های ما را در این طرح به مردم اعلام نماید و این ارتباط دوسویه می تواند همراهی مردم را در برنامه های توسعه ای استان به دنبال داشته باشد.
ملانوری خاطر نشان کرد: در استانی که تدین، تقوا و دینداری مردم زبانزد است، باید از ظرفیت روحانیون به عنوان حلقه وصلی که مورد اعتماد دوطرف است، در جهت پیشرفت و توسعه استان بهره برد.
وی از لزوم توجه ویژه به آسیب های اجتماعی گفت و تصریح نمود: کارهای اجتماعی محصول کار جمعی است، لذا همانطور که جامعه در موفقیت انسان های موفق دخیل است، در آسیب های اجتماعی و بزهکاری پیش آمده نیز مسئول می باشد.
استاندار اظهار داشت: خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهد مگر آنکه خودشان بخواهند سرنوشتشان را تغییر دهند که در این صورت خداوند به حرکت و تلاش آن ها برکت می دهد.
ملانوری به منابع سپرده گذاری شده مردم در بانک های استان گریزی زد و اظهار داشت: مردم در بانک های استان ،مبالغ قابل توجهی را سپرده گذاری نموده اند، که می طلبد با فرهنگ سازی در خدمت توسعه استان قرار گیرند.
وی ادامه داد : مدیریت اجرایی استان باید در کنار نهاد های اجتماعی ، مدنی و بخش خصوصی ، ضمن بهره گیری از همه ظرفیت ها، ثروت ها و منابع، در جهت ارتقاء کیفی زندگی مردم تلاش نماید.
شایان ذکر است: در این جلسه، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار به عنوان دبیر ستاد توسعه خاوران به تشریح سند پرداخت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان بخش خصوصی حاضر در جلسه نیز به ارائه توضیحاتی درخصوص شرایط استان و اهمیت توسعه خراسان جنوبی پرداختند.

نیاز روزانه ۵۰۰کامیون برای حمل مواد اولیه فولاد قاین

فعالیت ۲۷۰۰ دستگاه کامیون سنگین در شهرستان قاین/۲

فرماندار قائنات در نشست با مسئولین فولاد و شرکت های حمل و نقل بار شهرستان قائنات که با حضور جلالی مدیرکل راهداری و حمل نقل خراسان جنوبی در محل کارخانه فولاد برگزار شد گفت: انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل بار شهرستان قائنات با دارا بودن ۲۷۰۰ دستگاه کامیون سنگین آماده هرگونه همکاری برای حمل مواد اولیه و تولیدات کارخانه فولاد قائنات می باشد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، کریمی در ادامه با بین اینکه بنا داریم با همراهی همه شرکت های حمل بار، تمامی شرکت ها از این طرح عظیم منتفع گردند افزود: لذا با توجه به ورود روزانه ۵۰۰ دستگاه کامیون حمل مواد اولیه برای فولاد، فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در حوزه حمل بار ایجاد شده است.

گفتنی است مسئولین فولاد هم در این نشست قول همکاری با شرکت های حمل و نقل بار شهرستان قائنات را دادند.

دیدار فرماندار نهبندان با مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری عنوان شد

سرمایه گذاری ۶۰۰۰میلیاردی در نهبندان/۲

فرماندار نهبندان با مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی دیدار کرد. در این دیدار مجید بیکی فرماندار شهرستان ضمن بیان اقدامات صورت گرفته در راستای جذب سرمایه گذاران در شهرستان نهبندان گفت: پیگیری های انجام شده طی ۲ سال اخیر منجر به سرمایه گذاری قریب به ۶۰۰ میلیارد تومان در سطح شهرستان بویژه در حوزه فرآوری معدنی شده است.

وی از حوزه اقتصادی استانداری دعوت نمود تا با حضور میدانی و بررسی مسائل مربوطه، به ادامه روند رو به رشد و توسعه شهرستان کمک نمایند.

بیکی افزود: با رایزنی های صورت گرفته توانستیم در سال ۱۳۹۸، شهرک صنعتی نهبندان را که در اشتغال و استقرار واحدهای تولیدی وضعیت مناسبی نداشت، با سرمایه گذاری بخش خصوصی فعال کرده و شاهد آغاز روند احداث دو کارخانه کنسانتره آهن و فرآوری منیزیت باشیم که پیشرفت مناسبی نیز دارند و طی ماه های آتی شاهد افتتاح آن ها خواهیم بود. در ادامه نیز اکبری راد مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته، قول مساعد در جهت پیگیری رفع برخی مشکلات و برنامه ریزی به منظور بازدید میدانی از واحدهای در حال احداث را داد.

بخشی از منزل موسوی قاین مرمت شد/۲

ریئس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قاین از مرمت بخشی از منزل موسوی قاین به عنوان اولین اقامتگاه بوم گردی شهرستان خبر داد.

حمید عباس زاده گفت: با توجه به این که موریانه بخش قابل توجهی از کاهگل دیواره ضلع غربی بنا (حاشیه معبر) را تخریب و نمای آن را نازیبا کرده بود، کاه‌گل فرسوده جمع آوری و مجدد اندود شد.
وی افزود: آثار تاریخی و به‌ جای مانده از مردمان گذشته در حقیقت جزء نهاد‌ها و عناصر فرهنگی کشور‌ها است که بی‌توجهی به آن، رخوت، از هم‌گسیختگی و در نهایت اضمحلال فرهنگی و تاریخی جوامع را به دنبال دارد، برهمین مبنا حفظ و حراست از آثار تاریخی ملموس و غیرملموس در اولویت سیاستگذاری‌های فرهنگی و حتی اقتصادی کشور‌ها قرار دارد، زیرا سودبردن از برکات اجتماعی و سودآوری مالی آن بر کسی پوشیده نیست.
منزل موسوی قاین به شماره ۶۷۳۲ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و تحت حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.
در جلسه شورای آرد و نان شهرستان نهبندان عنوان شد

سهمیه آرد روستاها به درستی توزیع شود/۲

جلسه شورای آرد و نان شهرستان نهبندان به ریاست «صادقی» معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری برگزار شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی  معاون فرماندار در جلسه شورای آرد و نان شهرستان نهبندان گفت: لازم است سهمیه آرد در روستاها به درستی توزیع شود

صادقی افزود: نظارت بر نانوایی ها در رعایت موارد بهداشتی انجام گیرد و با متخلفین برخورد شود.

سه کانون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی مهار شد

سه کانون مثبت آنفلوانزای فوق حاد در خراسان جنوبی طی پنج روز عملیات طاقت فرسا، معدوم سازی و مهار شد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، زنبور عسل و آبزیان اداره کلپایان عملیات معدوم سازی و مهار سه کانون آنفلوانزای فوق حاد دامپزشکی استان گفت: متأسفانه یکی از این سه واحد، بزرگترین مجموعه مرغ تخمگذار استان بود که بیش از ۳۰۰ هزار مرغ تخمگذار آن در چهار روز معدوم سازی و دفن بهداشتی شد.

قاسم عجم افزود: روز چهارشنبه، نهم دی ماه نتیجه مثبت اولین مرغداری به استان اعلام شد که بلافاصله اکیپ‌های قرنطینه تشکیل و واحد قرنطینه و همان روز ستاد استانی آنفلوانزای فوق حاد تشکیل و هماهنگی‌های بین بخشی انجام شد.

وی گفت: کانون دوم و سوم طی روز‌های بعد مشخص شدند که همگی تا تاریخ ۱۶ دی ماه معدوم سازی و مهار شدند.

عجم با بیان اینکه سویه ویروس جدا شده از آنفلوانزای خراسان جنوبی H۵N۸ بود که مشابه سویه ویروس شایع در سال ۹۶ ارزیابی شد، افزود: این سویه در سال جاری در تعداد زیادی از کشور‌های آسیایی و اروپایی شایع است و خوشبختانه شواهدی مبنی بر انتقال آن به انسان و ایجاد بیماری در انسان وجود ندارد.

وی گفت: حساسیت طیور گوشتی به این ویروس کمتر از مرغ تخمگذار است.

عجم از تأمین واکسن آنفلوانزای فوق حاد برای همه طیور تخمگذار استان خبر داد و گفت: واکسیناسیون، به تنهایی قادر به مهار بیماری نیست و رعایت ضوابط امنیت زیستی مرغداری اهمیت بیشتری دارد.

دستگیری شکارچی سابقه دار در خوسف/۴

متخلف شکارو صید سابقه دار در شهرستان خوسف دستگیر شد.

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان خوسف گفت: ماموران نیروی انتظامی شهرستان خوسف هنگام گشت زنی در محور روستای سلم آباد، حوزه ماژان شهرستان خوسف به یک نفر متخلف شکارو صید سابقه دار برخورد کردند.
تقی زاده افزود: پس از بررسی، از نامبرده دو قطعه کبک، یک قبضه سلاح ساچمه زنی ویک قبضه سلاح بادی کشف و ضبط شد.
وی گفت: پرونده متهم دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شهرستان شد.
تا یک ماه آینده

بهره برداری از فاز دوم طرح آۤبرسانی به ۱۴محله عشایری/۸

مرحله دوم طرح آۤبرسانی به محلات عشایری چاه زرد شهرستان زیرکوه و خواجه منجی کوه شهرستان نهبندان دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.

 مدیرکل امور عشایر استان گفت:در افق اینبهره برداری از فاز دوم طرح آۤرسانی به محلات عشایری چاه زرد و خواجه منجی کوه طرح ۱۴محله عشایری با بهره مندی ۲۸۰خانوار و جمعیت هزار و ۴۵نفر و ۱۴هزار و ۵۰۰رأس دام سبک هدفگذاری شده است.

مهدی عصمتی پور هدف از اجرای این طرح را تأمین آب شرب انسان و دام با توجه به کمبود بسیار شدید آب و ایجاد اشتغال پایدار و افزایش تولید محصولات دامی و امنیت مرز‌ها عنوان کرد.

وی افزود:عملیات اجرای طرح آبرسانی به محلات عشایری خواجه منجی کوه شهرستان نهبندان با مشخصات فنی، لوله گذاری به طول بیش از ۸۱کیلومتر، علاج بخشی و تجهیز چاه گرم تمام ده، احداث یک باب مخزن ۲۰۰مترمکعبی، احداث ۱۳باب مخزن به ظرفیت ۷۸۰مترمکعب، ساختمان کلرزنی، اجرا حدود ۱۵۰باب حوضچه شیرآلات و اجرای ۵باب ایستگاه پمپاژ  در حال اجرا است.

عصمتی پور گفت: برای فاز دوم طرح آبرسانی خواجه منجیکوه ۱۰میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

فاز اول این طرح با اعتبار ۸میلیارد تومان در هفته دولت افتتاح شد.

عطر گلهای نرگس خوسف در دبی/۲-۳

عطر گل های نرگس خوسف خراسان جنوبی در شهر دبی هم پیچید.

مدیر تعاون روستایی استان با اشاره به آغاز خرید توافقی گل نرگس از آبان سال جاری، گفت: ۳ هزار شاخه گل نرگس از استان به شهر دبی کشور امارات صادر شد.
ضیائیان احمدی افزود: در اثر شیوع بیماری کرونا بازار محصولات گیاهی با کمبود شدید بازار فروش مواجه شد که تعاون روستایی با عاملیت یکی از تشکل‌های خود در شهرستان خوسف اقدام به اجرایی کردن طرح خرید توافقی گل نرگس کرد.
وی گفت: در این مدت ۵۰ هزار شاخه گل نرگس از کشاورزان استان خریداری توافقی شد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶۰ درصد افزایش داشته است.
ضیائیان احمدی با اشاره به اینکه برای معرفی و افزایش بازار فروش گل نرگس در استان‌های تهران و مشهد هماهنگی‌های خوبی انجام شده، افزود: در این خصوص با شرکت‌های دانش بنیان برای فرآوری این گل خوش بو در حال رایزنی هستیم که باعث رونق بخشیدن به بازار فروش این محصول خواهد داشت.
وی با اشاره به پرداخت بخشی از مطالبات نرگس کاران استان، گفت: قیمت خریداری شده گل نرگس بر اساس کیفیت و اندازه بین ۶۰۰ تا ۸۵۰ تومان است.
مدیرتعاون روستایی استان با اشاره به اینکه محدودیتی در خرید گل از کشاورزان وجود ندارد، افزود: خرید گل نرگس از کشاورزان تا اوایل اسفند در استان ادامه دارد.
پیش بینی می شود ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل نرگس از ۴۲ هکتار سطح زیر کشت این محصول برداشت شود.

کمیته امداد امروز در حال مبارزه در تمام صحنه‌‎های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است

کمیته امداد امروز در حال مبارزه در تمام صحنه‌‎های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است

گروه استان‌ها- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی  با بیان اینکه امروز کشورهای غربی در تمامی صحنه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در حال جنگ با جامعه ما هستند گفت: کار امدادگران کمیته امداد جهاد است چرا که در برابر این هجمه‌ها در حال مبارزه هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی در دیدار با دکتر زارع زاده رئیس مرکز برنامه ریزی کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) و هیئت همراه با اشاره به اینکه در این شرایط کار امدادرسانی جهادی است که خداوند فیض آن را نصیب نیروهای کمیته امداد امام خمینی (ره) کرده است گفت: این کار شما در این مقطع زمانی هر جزء آن دارای ابعاد گوناگونی است.

عبادی با بیان اینکه امروز استکبار جهانی علاوه بر میدان نظامی در تمامی صحنه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نیز در حال جنگ با جامعه ماست افزود: این کار شما جهاد است چرا که در برابر تمام این هجمه‌ها در حال مبارزه هستید.

وی با تاکید بر اینکه از همه این مسائل بالاتر که ارزشی مضاعف دارد، مقام قرب الی الله است گفت: زمانی که شما شرمندگی سرپرست خانواده در نزد فرزندانش را برطرف می‌کنید و قلب او را شاد کنید در بالاترین مقام نزد خدا قرار گرفته‌اید.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه خوشبختانه در کمیته امداد حضرت امام (ره) اینگونه شادی آفرینی‌ها بسیار یافت می‌شود گفت: در این شرایط اقتصادی و کاهش قدرت اقتصادی مردم به دلیل شیوع بیماری کرونا نهادهایی همچون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کمیته امداد، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرامین حضرت امام خمینی(ره) در کنار مردمی که همواره در صحنه ‌ای مختلف جلوتر از مسئولین بوده و هستند، کمک حال خیلی از خانواده‌های آسیب دیده شده‌اند.

عبادی با اشاره به اقدامات موثر قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم مردم با حضور در صحنه، زمینه انتخاب دولت جوان انقلابی در گام دوم انقلاب را فراهم کنند.

 

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و پژوهش کمیته امداد:

۲۰۰ هزار واحد مسکونی محرومان و نیازمندان در کشور ساخته می‌شود

۲۰۰ هزار واحد مسکونی محرومان و نیازمندان در کشور ساخته می‌شود

بیرجند- رئیس مرکز برنامه‌ریزی و پژوهش کمیته امداد امام(ره) گفت: برنامه‌ریزی ما برای دو سال آینده ساخت ۲۰۰ هزار مسکن محرومان است که ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی شروع شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید زارع زاده سه شنبه شب در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: بعد از فرمان رهبر معظم معظم انقلاب مبنی بر کمک به نیازمندان در شرایط کرونایی در قالب طرح ایران همدل، خیرین و نیکوکاران در برنامه‌هایی چون اطعام مهدوی و اطعام حسینی مشارکت بسیار خوبی داشتند.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و پژوهش کمیته امداد امام (ره) با اشاره به کمک مؤمنانه هزار میلیارد تومانی خیرین برای رسیدگی به وضعیت معیشت نیازمندان و محرومان در شرایط کرونایی بیان‌کرد: یکی از اقدامات کمیته امداد بحث توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش است.

زارع زاده با تأکید بر اینکه یکی از راهبردهای ما راهبرد حمایتی ویژه بیماران و سالمندان است، ادامه‌داد: اما راهبرد دیگر ویژه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بانوی سرپرست خانواده و افراد زیر ۵۵ سال توانمندسازی اقتصادی است که رکن اصلی آن آموزش برای اشتغال است.

وی گفت: کمیته امداد در سال گذشته ۱۷۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است که این آمار ۳۰ درصد کل اشتغال ایجاد شده در کشور می‌شود.

برنامه‌ریزی برای ایجاد ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در سال آینده

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و پژوهش کمیته امداد امام (ره) با بیان اینکه امسال از ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی گذشته‌ایم، اظهار کرد: جهت سال آینده برای ۳۰۰ هزار فرصت شغلی برنامه‌ریزی کرده‌ایم و در حال تدوین ساز و کارهای آن هستیم.

زارع زاده با بیان اینکه برنامه‌ریزی بر این است که مجموع نهادهای زیر نظر رهبرمعظم انقلاب اسلامی برای سال آینده ۷۵۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کنند، بیان‌کرد: این نهادها شامل مجموعه‌هایی چون کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بسیج است.

وی گفت: برنامه‌ریزی ما برای دو سال آینده ساخت ۲۰۰ هزار مسکن محرومان توسط کمیته امداد امام (ره) است که الان ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی شروع شده که پنج هزار تای آن در خراسان‌جنوبی است.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و پژوهش کمیته امداد امام (ره) یادآور شد: ما در سال جاری ۲۷۰ میلیارد تومان جهیزیه به زوج‌های نیازمند داده‌ایم.

تأمین ۷۰ هزار تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند

زارع زاده با اشاره به مشکلات در حوزه دانش‌آموزی برای تهیه تبلت بیان‌کرد: با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مستضعفان ۷۰ هزار تبلت مرحله به مرحله خریدیم و تحویل دانش‌آموزان نیازمند دادیم تا از آموزش عقب نمانند.

رضا سلم‌آبادی، مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی نیز در این دیدار گفت: در پایان مهر ماه ۱۷۰ درصد تحقق منابع کمیته امداد خراسان‌جنوبی داشته‌ایم که بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود در اسفندماه تحقق منابع به ۲۴۰ درصد برسد، بیان کرد: ما در بحث مسکن ۱۲۵ میلیارد تومان منابع مسکن از محل منابع دولتی و ۲۵ میلیارد تومان از محل منابع مرکز داشتیم.

مدیرکل کمیته امداد کمیته امداد امام (ره) ادامه داد: ۶۲ میلیارد تومان برای چهار هزار و ۴۰۰ مسکن محرومان کمیته امداد خراسان جنوبی گذاشته شد که با این رقم مساکن نیمه تمام را به اتمام خواهیم رساند.

سلم‌آبادی با اشاره به اینکه ۶۰۰ مسکن شهری نیز داشتیم که برای اتمام آنان نیز رایزنی و جلساتی برگزار شد، گفت: در بحث کمک‌های مؤمنانه، تأمین جهیزیه و تأمین لوازم گرمایشی اتفاقات بسیار خوبی رخ که در این زمینه از مردم و خیرین تشکر می‌کنم.

هوانوردی عمومی راهی برای رونق گردشگردی و اقتصاد در خراسان‌جنوبی

بیرجند- بنا بر گفته صاحب نظران صنعت هوانوردی عمومی راهی برای رونق گردشگردی و اقتصاد در خراسان‌جنوبی است.

به گزارش خبرنگار مهر، عظیم طهماسبی مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی صبح چهارشنبه در اولین نشست تخصصی هوانوردی عمومی خراسان جنوبی اظهارکرد: فرودگاه بیرجند امکانات کمک ناوبری و زیرساخت‌های بسیار مناسبی را داراست که متاسفانه به دلیل کمبود پرواز در این فرودگاه از این سرمایه‌گذاری میلیاردی استفاده مناسبی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های حل این مشکل و استفاده مناسب از فرودگاه و ظرفیت‌های آن گسترش هوانوردی عمومی در این استان است، گفت: با توجه به هواپیماهای در اختیار شرکت‌های هواپیمایی فعال در کشور که عمداً بدنه متوسط به بالا هستند و با توجه به تعداد مسافر ورودی و خروجی به مرکز استان این شرکت‌ها خیلی تمایلی به برقراری پرواز در این فرودگاه نداشته از این رو گسترش هوانوردی عمومی کمک شایانی به این استان خواهد کرد.

هوانوردی عمومی راهی برای گسترش صنعت گردشگری در خراسان‌جنوبی

طهماسبی افزود: از مزایای بسیار مناسب گسترش هوانوردی عمومی رونق صنعت گردشگری در خراسان‌جنوبی است.

رامین کاشف آذر، دبیر کمیته هوانوردی عمومی و معاون اداره کل بازرگانی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه اهمیت توسعه حمل و نقل هوایی بر هیچ سرمایه‌گذاری پوشیده نیست، عنوان کرد: راه‌های هوایی مناسبی آماده شده و سرمایه‌گذاران با کمک فرودگاه‌ها می‌توانند هوانوردی عمومی را گسترش دهند.

وی با بیان اینکه در حال ایجاد خط تسهیلاتی برای حمایت از این حوزه هستیم، بیان داشت: اصلاح قوانین و مقررات مرتبط با این حوزه و اصلاح نظام تعرفه‌گذاری در دستور کار است چرا که پیش از این بر اساس شرکت‌های تجاری بوده است.

تلاش جهت تسهیل ورود وسایل پرنده به کشور

دبیر کمیته هوانوردی عمومی و معاون اداره کل بازرگانی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: امروز این قوانین را به طور کامل تغییر داده‌ایم و به عنوان مثال برای هواپیماهای زیر ۱۹ صندلی (۹ تن) ۹۰ درصد کاهش نرخ عوارض فرودگاهی داشته‌ایم.

به گفته وی دومین کار شرکت فرودگاه رایزنی با سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص شرایط ورود وسایل پرنده به کشور و تسهیل در این زمینه بوده است.

آرش خانباشی رئیس گروه فضایی و هوانوردی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت عملی و فناوری ریاست جمهوری نیز در این جلسه گفت: تفاهم اقدامات اجرایی جهت تسهیل و توسعه هوانوردی عمومی با هدف رونق اقتصادی کشور و اشتغال‌زایی بین سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و ستاد توسعه فناوری‌های فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در اوایل خرداد ماه سال گذشته به امضا رسیده است.

هوانوردی عمومی منجر به رشد اقتصادی می‌شود

خانباشی با اشاره به پتانسیل‌های بالای استان خراسان‌جنوبی خصوصاً در حوزه گردشگری افزود: رشد هوانوردی عمومی منجر به رشد اقتصادی و کاهش بیکاری در این استان خواهد شد.

خانباشی گفت: با ورود این استان به موضوع هوانوردی عمومی صد در صد شاهد رشد شرکت‌های فعال در حوزه تعمیرات و نگهداری هواپیماها و دیگر موارد مرتبط با هوانوردی عمومی خواهیم بود و معاونت عملی و فناوری ریاست جمهوری قول حمایت از این شرکت ها را داده است.

آرمان بیات مشاور مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و عضو کمیته هوانوردی ضمن قرائت پیام ریاست هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به اولین نشست تخصصی هوانوردی عمومی در استان خراسان جنوبی گفت: بسیاری از فرودگاه‌های سطح کشور زیان دهی دارند و یکی از دلایل آن متکی بودن به شرکت‌های هواپیمایی است.

وی ادامه‌داد: در حال بستر سازی برای سرمایه گذاری در این حوزه هستیم تا بتوانیم این کسب و کار را با حداقل منابع سرمایه گذاری راه اندازی کنیم.

بیات با اشاره به انواع خدمات هوایی در این حوزه گفت: این هواپیماها می‌توانند خدمات متنوعی نظیر تاکسی هوایی، خدمات آمبولانس‌های هوایی، خدمات گردشگری و همچنین خدمات باری هوایی با ظرفیت کم را ائه دهند.

کسب و کار در حوزه هوانوردی نیاز به هزینه میلیاردی ندارد

مشاور مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و عضو کمیته هوانوردی ضمن اشاره به زیرساخت‌های مورد نیاز راه اندازی کسب و کار در حوزه هوانوردی عمومی افزود: برای راه‌اندازی و فراهم نمودن زیرساخت‌های مناسب در این حوزه نیاز به صرف هزینه‌های میلیاردی نداریم و می‌توان تنها با فراهم نمودن یک باند کوچک بدون نیاز به داشتن ترمینال مسافری، تجهیزات کمک ناوبری و … این صنعت را فعال کنیم.

بیات افزود: گسترش هوانوردی عمومی و دسترسی به حمل و نقل هوایی بسیار حیاتی است و این امر در استان خراسان جنوبی با توجه به دوری از مرکز کشور دو چندان می‌شود.

وی بیان‌کرد: از این رو بخش خصوصی می‌بایست ضمن حمایت از حوزه هوانوردی عمومی و ساخت باند و خرید هواپیما در توسعه این استان کمک نماید.

تحریم‌ها بر روی هواپیماهای این بخش اثر ندارد

مشاور مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و عضو کمیته هوانوردی یادآور شد: تحریم‌های ظالمانه روی هواپیماهایی که جهت خدمات دهی در این حوزه خریداری می‌شوند اثر چندانی نداشته و سرمایه‌گذاران بدون نگرانی می‌توانند در این زمینه ورود کنند.

بیات گفت: کمیته هوانوردی عمومی از تمامی سرمایه‌گذاران در این حوزه حمایت و در کنار آنها از ابتدای خرید تا ورود به کشور و راه اندازی کسب و کار خواهد ماند.

در پایان جلسه اکبری مدیر کل دفتر جذب و حمایت سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی در این نشست گفت: استانداری خراسان‌جنوبی و این دفتر ضمن حمایت از سرمایه‌گذاران آماده هر گونه همکاری در خصوص ایجاد و گسترش هوانوردی عمومی در این استان خواهد بود.

بخشی از منزل موسوی قاین مرمت شد

ریئس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قاین از مرمت بخشی از منزل موسوی قاین به عنوان اولین اقامتگاه بوم گردی شهرستان خبر داد.

عباس زاده گفت: با توجه به این که موریانه بخش قابل توجهی از کاهگل دیواره ضلع غربی بنا (حاشیه معبر) را تخریب و نمای آن را نازیبا کرده بود، کاه‌گل فرسوده جمع آوری و مجدد اندود شد.
وی افزود: آثار تاریخی و به‌ جای مانده از مردمان گذشته در حقیقت جزء نهاد‌ها و عناصر فرهنگی کشور‌ها است که بی‌توجهی به آن، رخوت، از هم‌گسیختگی و در نهایت اضمحلال فرهنگی و تاریخی جوامع را به دنبال دارد، برهمین مبنا حفظ و حراست از آثار تاریخی ملموس و غیرملموس در اولویت سیاستگذاری‌های فرهنگی و حتی اقتصادی کشور‌ها قرار دارد، زیرا سودبردن از برکات اجتماعی و سودآوری مالی آن بر کسی پوشیده نیست.
منزل موسوی قاین به شماره ۶۷۳۲ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و تحت حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.
رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی:
عملکرد بانک ها زیر ذره بین دادستان ها/ هیچ واحد تولیدی تعطیل نشود
حجت الاسلام حمیدی خطاب به دادستان های حوزه های قضایی خراسان جنوبی گفت: دستگاه قضایی نباید با اندک بهانه ای مانع تولید واشتغال شود چرا که فعالیت یک واحد تولیدی و رونق اشتغال در اولویت قرار دارد و عملکرد بانک ها را در این راستا زیرنظر داشته باشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «ابراهیم حمیدی» پیش ازظهر امروز (۱۷ دی) در نشست فصلی روسا و دادستان های حوزه های قضایی سراسر استان اظهار کرد: باید ما به عنوان مسئولان قضایی در استان همت بیشتری داشته باشیم و با برنامه ریزی، حرکت جهادگونه مدنظر ریاست قوه قضاییه و رهبر معظم انقلاب در استان ما هم شکل بگیرد.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: در این ۴۰ سال قوه قضاییه برنامه های تحولی خود را آغاز و اجرا کرده است و در سطح قابل قبولی از بالندگی برخوردار است.

 

وی با تبیین سند تحول قضایی قوه قضاییه، ادامه داد: فصل نخست با عنوان «کلیات» از سه مبحث با عنوان «تعاریف و اختصارات»، «روش‌شناسی و فرایند تدوین» و «چرخش‌های تحول‌آفرین» تشکیل شده است.

 

حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه اساس سند تحول قضایی در فصل دوم شکل گرفته است، تصریح کرد: در این فصل هفت مأموریت برای قوه قضاییه تعریف شده که چالش ها، عوامل ریشه ای آن، راهبردها و راهکارها ارائه شده است.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی ادامه داد: فصل سوم نظام مدیریتی اجرای برنامه تحول و فصل چهارم نظام راهبری و پایش است.

 

وی با اشاره به اینکه در این سند تحول قضایی هفت مأموریت، ۱۸ چالش و ۴۸ عامل شناسایی شده است، عنوان کرد: همچنین ۷۳ راهبرد را قوه قضاییه برای از بین بردن چالش ها و ۱۰۸ راهکار عملی پیش بینی کرده است.

 

حجت الاسلام حمیدی اولین ماموریت قوه قضاییه را رسیدگی به تظلمات، تعدیات، شکایات، حل ‌و فصل دعاوی و رفع خصومات دانست و گفت: ۸۰ درصد خدماتی که قوه قضاییه انجام می دهد در این مأموریت است.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در مأموریت نخست سه چالش غیرمتقن بودن برخی از آراء و تصمیمات قضائی، اطاله در فرایند رسیدگی و اجرای ناقص و دیرهنگام برخی از احکام است، افزود: عوامل این چالش ها شناسایی شده و برای حل آن راهبردها و راهکارهای پیشنهاد شده است.

 

حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه موضوع رسیدگی به پرونده های معوقه، امسال در دستور کار دادگستری قرار دارد، افزود: بارها بر این موضوع تاکید شده است و باید پرونده های معوقه به طور دائمی رصد شوند تا در شعبات باقی نمانند.

 

وی در ادامه بیان کرد: رئیس قوه قضائیه تاکید کرده اند که تا پایان سال جاری نباید هیچ گونه پرونده معوقه ای در شعبات دادگستری ها وجود داشته باشد.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح غربالگری زندانیان گفت: عملکرد همه حوزه های قضائی در این زمینه یکسان نیست و در برخی از شهرستان های مهم استان نتایج خوبی در این زمینه حاصل نشده است و برای این موضوع باید یک قاضی ویژه در نظر بگیرند تا خراسان جنوبی بتواند رتبه خوبی را در این زمینه کسب کند.

 

حجت الاسلام حمیدی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی کشور باید از تولید و اشتغال حمایت جدی شود، افزود: این موضوع نباید کمرنگ شود و دادستان ها و روسای دادگستری ها نباید اجازه دهند که دستوری مبنی بر تعطیلی واحدهای تولیدی صادر شود.

 

وی در پایان عنوان کرد: برای حل مشکلات واحدهای تولیدی راهکارهایی پیدا کنید؛ نباید دستگاه قضایی با اندک بهانه ای مانع تولید و اشتغال شود و این موضوع زیبنده و شایسته نیست و بدانید فعالیت یک واحد تولیدی و رونق اشتغال در اولویت قرار دارد و عملکرد بانک ها را در این راستا زیر نظر داشته باشید.

 

 

 

 

 

سه کانون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی مهار شد

سه کانون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی مهار شد

 رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، زنبور عسل و آبزیان اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی از پایان عملیات معدوم‌سازی و مهار سه کانون مثبت آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این استان خبر داد.

قاسم عجم افزود: سه کانون مثبت آنفلوآنزای فوق حاد در خراسان جنوبی طی پنج روز عملیات طاقت‌فرسا، معدوم‌سازی و مهار شد.

وی گفت: متاسفانه یکی از این سه واحد، بزرگترین مجموعه مرغ تخمگذار استان بود که بیش از ۳۰۰ هزار مرغ تخمگذار آن طی چهار روز معدوم‌سازی و دفن بهداشتی شد.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، زنبور عسل و آبزیان اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی اظهار داشت: نهم دی ماه نتیجه مثبت اولین مرغداری به استان اعلام شد که بلافاصله اکیپ‌های قرنطینه تشکیل و واحد مورد نظر قرنطینه شد.

وی افزود: همان روز ستاد استانی آنفلوآنزای فوق حاد تشکیل و هماهنگی‌های بین بخشی انجام شد.

عجم تصریح کرد: کانون دوم و سوم طی روزهای بعد مشخص شدند که همگی تا ۱۶ دی ماه معدوم‌سازی و مهار شدند.

وی گفت: تحت تیپ ویروس جدا شده از آنفلوآنزای فوق حاد در خراسان جنوبی H۵N۸ بود که مشابه تحت تیپ ویروس شایع در سال ۹۶ ارزیابی شد و این تحت تیپ سال جاری در تعداد زیادی از کشورهای آسیایی و اروپایی شایع است که خوشبختانه شواهدی مبنی بر انتقال آن به انسان و ایجاد بیماری در انسان وجود ندارد.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، زنبور عسل و آبزیان اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین حساسیت طیور گوشتی به این ویروس کمتر از مرغ تخمگذار است.

وی همچنین از تامین واکسن آنفلوآنزای فوق حاد برای همه طیور تخمگذار استان خبر داد و گفت: واکسیناسیون به تنهایی قادر به مهار بیماری نیست و رعایت ضوابط امنیت زیستی مرغداری اهمیت بیشتری دارد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی هم گفت: جواب آزمایش سومین واحد مرغ تخمگذار استان واقع در شهرستان خوسف مثبت اعلام شد و معدوم‌سازی ۲۷ هزار قطعه مرغ و مقداری تخم مرغ موجود در این واحد عصر دیروز به پایان رسید.

محمد اصغرزاده افزود: ابتدا ۲ واحد درگیر این بیماری در شهرستان بیرجند شناسایی و ۴۰۰ هزار قطعه مرغ و تخم مرغ موجود در این واحدها معدوم شدند، واحد مرغداری سوم هم در ۲۰ کیلومتری واحدهای درگیر شده اولیه است.

وی تصریح کرد: آنفلوآنزای تایید شده در واحد مرغداری استان، سویه‌ای است که تاکنون موردی از انتقال آن به انسان در کشور گزارش نشده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه تمامی محصولات مرغ و تخم مرغ زیر نظر دامپزشکی استان هیچ گونه منعی برای مصرف ندارند گفت: خروج محصولات مرغ و تخم مرغ از استان نیز هیچ گونه منعی ندارد.

وی افزود: خوشبختانه جواب آزمایش سه مرغداری نزدیک ۲ واحد درگیر اولیه در شهرستان بیرجند نیز منفی شده است.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و بیش از ۸۰۰ مرغداری در این استان فعالیت می‌کنند که در هر دوره بیش از ۴۰۰ مرغداری فعال است.

 

 

 

 

 

 

 

نخستین نشست تخصصی هوانوردی عمومی در خراسان جنوبی برگزار شد

 

نخستین نشست تخصصی هوانوردی عمومی در خراسان جنوبی برگزار شد

گروه استان‌ها- مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی از برگزاری نخستین نشست تخصصی هوانوردی عمومی  به میزبانی این اداره کل و با حضور سرمایه گذاران بخش دولتی و خصوصی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، عظیم طهماسبی صبح امروز در نشست تخصصی هوانوردی عمومی که در بیرجند برگزار شد اظهار داشت: فرودگاه بیرجند امکانات کمک ناوبری و زیرساخت‌های بسیار مناسبی داراست که متاسفانه به دلیل کمبود پرواز در این فرودگاه از این سرمایه گذاری میلیاردی استفاده مناسبی نمی‌شود و یکی از راه‌های حل این مشکل و استفاده مناسب از فرودگاه و ظرفیت‌های آن گسترش هوانوردی عمومی در این استان است.

وی گفت: با توجه به هواپیماهای در اختیار شرکت‌های هواپیمایی فعال در کشور که عمداً بدنه متوسط به بالا هستند و با توجه به تعداد مسافر ورودی و خروجی به مرکز استان این شرکت‌ها خیلی تمایلی به برقراری پرواز در این فرودگاه نداشته از این رو گسترش هوانودری عمومی کمک شایانی به این استان خواهد کرد.

مدیرکل فرودگاه های استان خراسان جنوبی افزود: از مزایای بسیار مناسب گسترش هوانوردی عمومی گسترش صنعت گردشگری در این استان است.

دبیر کمیته هوانوردی عمومی و معاون اداره کل بازرگانی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران  نیز در این نشست گفت: اهمیت توسعه حمل و نقل هوایی بر هیچ سرمایه گذاری پوشیده نیست و در هر منطقه‌ای که حمل و نقل هوایی گسترش یافته آن منطقه پیشرفت و توسعه بسیاری یافته است.

رامین کاشف آذر بیان کرد: اهداف اصلی ما در فرودگاه‌ها افزایش فرصت‌های دسترسی برای نفوس جوامع است.

وی افزود: با کمک همکاران  شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران راه‌های هوایی مناسبی آماده کرده‌ایم و سرمایه گذاران با کمک فرودگاه‌ها می‌توانند هوانوردی عمومی را گسترش دهند.

دبیر کمیته هوانوردی عمومی و معاون اداره کل بازرگانی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خاطرنشان کرد: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در حال ایجاد تسهیلات جهت حمایت از این حوزه است که به عنوان مثال می‌توان اطلاح قوانین و مقررات مرتبط با این حوزه و اصلاح  نظام تعرفه گذاری اشاره کرد که پیش از این بر اساس شرکت‌های تجاری بوده و امروز این قوانین را به طور کامل تغییر داده‌ایم.

کاشف‌آذر گفت: به عنوان مثال برای هواپیماهای زیر ۱۹ صندلی (۹ تن) ۹۰ درصد کاهش نرخ عوارض فرودگاهی داشته‌ایم دومین کار شرکت فرودگاه رایزنی با سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص شرایط ورود وسایل پرنده به کشور و تسهیل در روند این امر بوده است.

وی با اشاره به مرکز وارسی پروازی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: این مرکز از سال ۱۳۱۸ فعالیت خود را آغاز کرده که تا به امروز مشغول فعالیت بوده و به عنوان فعال‌ترین مرکز در منطقه خاورمیانه شناخته می‌شود.

دبیر کمیته هوانوردی عمومی و معاون اداره کل بازرگانی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اظهار داشت: یکی دیگر از حمایت‌ها و تسهیلات در این حوزه عدم نیاز شرکت‌های فعال در حوزه هوانوردی عمومی به اخذ مجوز بهره‌برداری است و تمام سرمایه گذاران در این امر می‌توانند اخذ مجوز بهره‌برداری و استفاده از هواپیمای خریداری شده خود را از طریق این مرکز انجام دهند.

رئیس گروه فضایی و هوانوردی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت عملی و فناوری ریاست جمهوری نیز در این نشست گفت: در اوایل خردادماه سال گذشته یادداشت تفاهم اقدامات اجرایی جهت تسهیل و توسعه هوانوردی عمومی با هدف رونق اقتصادی کشور و اشتغال‌زایی بین سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و ستاد توسعه فناوری‌های فضایی، حمل و نقل  پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسید و فعالیت آن  آغاز شد.

آرش خانباشی ضمن اشاره به  پتانسیل‌های بالای استان خراسان جنوبی خصوصاً در حوزه گردشگری افزود: رشد هوانودری عمومی منجر به رشد اقتصادی و کاهش بیکاری در هر منطقه خواهد شد.

وی افزود: کار معاونت عملی و فناوری ریاست جمهوری بعد از سرمایه گذاری در این حوزه و خرید هواپیما از سوی سرمایه گذاران است.

رئیس گروه فضایی و هوانوردی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت عملی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در استان خراسان جنوبی بیش از ۲۰۰ شرکت دانش بیان مشغول فعالیت دارند که این نوید آینده بسیار خوب و کمک شایانی برای شرکت‌هایی است که در این حوزه فعالیت دارند.

خانباشی افزود: با ورود این استان به موضوع هوانوردی عمومی ۱۰۰ درصد شاهد رشد شرکت‌هایی که در حوزه تعمیرات و نگهداری هواپیماها و دیگر موارد مرتبط با هوانوردی عمومی خواهیم بود که معاونت عملی و فناوری ریاست جمهوری از این شرکت ها حمایت خواهد کرد.

در ادامه مشاور مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و عضو کمیته هوانوردی با قرائت پیام ریاست هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به اولین نشست تخصصی هوانوردی عمومی در استان خراسان جنوبی گفت: بسیاری از فرودگاه‌های سطح کشور زیان ده هست و یکی از دلایل آن متکی بودن به شرکت‌های هواپیمایی فعال در کشور هستند و با توجه به اینکه ۷۵ درصد ناوگان کشور بالای ۱۰۰ صندلی هستند و این ظرفیت مناسب شهرهایی که تعداد مسافر کمتری دارند نیست و از این رو شرکت‌های هواپیمایی تمایلی به برقراری پرواز به این شهرها ندارند.

آرمان بیات افزود: در حال بسترسازی هستیم بتوانیم منابع سرمایه گذاری خیلی کمتر جهت ورود سرمایه گذران  به این حوزه را فراهم کنیم تا این کسب و کار ارزان‌تر شکل بگیرد.

وی با اشاره به انواع خدمات هوایی در این حوزه گفت: این هواپیماها می‌توانند خدمات متنوعی نظیر تاکسی هوایی، خدمات آمبولانس‌های هوایی، خدمات گردشگری و همچنین خدمات باری هوایی با ظرفیت کم ارائه کنند.

بیات با اشاره به زیرساخت‌های مورد نیاز راه‌اندازی کسب و کار در حوزه هوانوردی عمومی گفت: جهت راه‌اندازی و فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب در این حوزه نیاز به صرف هزینه‌های میلیاری نیست و می‌توان تنها با فراهم کردن یک باند کوچک بدون نیاز به داشتن ترمینال مسافری، تجهیزات کمک ناوبری این صنعت را در هر منطقه از کشور فعال کرد.

وی افزود: گسترش هوانوردی عمومی و دسترسی به حمل و نقل هوایی بسیار حیاتی است و این امر در استان خراسان جنوبی با توجه به دوری از مرکز کشور دو چندان می‌شود و  از این رو بخش خصوصی باید ضمن حمایت از حوزه هوانوردی عمومی ضمن ساخت باند و خرید هواپیما در توسعه این استان کمک کند.

مشاور مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و عضو کمیته هوانوردی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تحریم‌های ظالمانه روی هواپیماهایی که جهت خدمات دهی در این حوزه خریداری می‌شوند اثر جندانی نداشته و سرمایه گذاران بدون نگرانی می‌توانند نسبت به خرید هواپیما اقدام کنند.

وی افزود: کمیته هوانوردی عمومی ضمن حمایت از تمام سرمایه گذاران در این حوزه در کنار آنها از ابتدای خرید تا ورود به کشور و راه‌اندازی کسب و کار آنها در هر منطقه از کشور خواهد بود.

اکبری مدیرکل دفتر جذب و حمایت سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی نیز با قدردانی از مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی برای برگزاری نشست گفت: استانداری خراسان جنوبی و این دفتر ضمن حمایت از سرمایه گذاران آماده هر گونه همکاری در زمینه ایجاد و گسترش هوانوردی عمومی در این استان خواهد بود.

 

 

 

پیکر شهید نیروی انتظامی در بیرجند تشییع شد

پیکر شهید نیروی انتظامی در بیرجند تشییع شد

بیرجند – ایرنا – پیکر استوار یکم شهید «سعید بنی اسدی» مامور انتظامی خراسان جنوبی روز چهارشنبه با حضور جمعی از مردم و مسوولان در بیرجند تشییع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

به گزارش ایرنا پیکر این شهید مدافع حریم وطن از میدان بهشت متقین (قتلگاه) بیرجند به سمت گلزار شهدای این شهر بر دستان مردم شهیدپرور بیرجند تشییع شد و نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بر پیکر این شهید والامقام نماز اقامه کرد.

استوار یکم سعید بنی اسدی از کارکنان پاسگاه عملیاتی حسین آباد شهرستان سربیشه صبح دوشنبه پانزدهم دی ماه طی عملیاتی در راه مبارزه با مواد مخدر در این شهرستان به شهادت رسید.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی در آیین تشییع این شهید با بیان حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص) گفت: شریف‌ترین نوع مردن، شهادت است.

سردار ناصر فرشید افزود: در روز قیامت انبیا، اولیا، علما و ‌شهدا بندگان را شفاعت خواهند کرد و امروز شهید بنی اسدی به خیل شهدا، سالار شهیدان، سردار مقاومت و دیگر شهدای راه حق علیه باطل پیوست.

وی گفت: سال گذشته مثل چنین روزی مراسم تشییع و تدفین سردار شهید سلیمانی به صورت میلیونی در کرمان برگزار شد و امروز شاهد هستیم مراسم تشییع شهید بنی اسدی با این شکوه و عظمت در حال برگزاری است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه باب شهادت در نیروی انتظامی باز است اظهار داشت: ۱۶۳ شهید انتظامی خراسان جنوبی هدیه مردم این خطه از مرز و بوم برای تامین امنیت است.

وی تصریح کرد: نیروی‌های خدوم انتظامی از نقطه صفر مرزی تا مرکز استان به صورت شبانه‌روزی در حال انجام وظیفه هستند.

سردار فرشید گفت: ما امروز افتخار داریم که مدال مجاهد فی سبیل‌الله را از ولی امر مسلمین دریافت کردیم و ایشان گفتند کسانی که در قالب نیروی انتظامی، امنیت را فراهم می‌کنند مجاهد فی سبیل‌الله هستند.

وی با بیان اینکه خداوند مجاهد فی سیبیل‌الله را در بهشت مقام والا می‌دهد افزود: شهید بنی اسدی مرگ با عزتی داشت زیرا به غیر از مسوولان و همرزمان، مردم هم در مراسم خاکسپاری او حضور دارند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: شهید بنی اسدی جوان با اخلاق و با اخلاص بود و هدف خدمت داشت که در شهرستان‌ها و نقاط عملیاتی خدمت کرد و روحیه جهادی داشت.

وی گفت: جان ما در کف دستمان برای حفظ سلامت و امنیت جامعه است و امیدواریم رهرو خوبی برای شهدا باشیم.

 

امام جمعه سربیشه: خون شهدا شعار استقلال و آزادی را تحقق بخشید

امام جمعه سربیشه: خون شهدا شعار استقلال و آزادی را تحقق بخشید

بیرجند – ایرنا – امام جمعه سربیشه گفت: استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی اصلی‌ترین شعار نظام است که برای تک تک این ارکان مردم هزینه داده‌اند و خون شهدا آن را تحقق بخشید.

حجت الاسلام احمد نجمی پور روز چهارشنبه در آیین تشییع پیکر استوار یکم شهید سعید بنی اسدی در بهشت متقین بیرجند افزود: اقتدار اولین ثمره آزادی است و اگر امروز کشور ما از نظر نظامی به جایی رسیده که استکبار جهانی نمی‌تواند به کشور چپ نگاه کند از اقتدار نیروهای نظامی و انتظامی است.

وی گفت: امروز اگر دشمن بخواهد وارد مرزهای مختلف کشور شود با اقتدار با آنها رفتار می‌شود مانند همان سربازان آمریکایی که توسط نیروهای سپاه در وسط دریا دستگیر شدند.

امام جمعه سربیشه ادامه داد: امروز اگر در حوزه‌های علمی، فناوری، نظامی، غنی‌سازی اورانیوم و هسته‌ای حرفی برای گفتن داریم به برکت خون همین شهدا است.

وی گفت: برکت بعدی، امنیت است که خیلی از کشورها امروز از نبود آن رنج می‌برند و یادمان باشد که هزینه‌های زیادی پرداخت کردیم و شهدای زیادی به خون غلطیدند تا این امنیت پابرجا مانده است.

حجت الاسلام نجمی پور تصریح کرد: شهید احمدی روشن، علی محمدی، پدر موشکی ایران شهید تهرانی مقدم، شهید محسن فخری زاده و سایر شهدا در حوزه علمی افتخار آفریدند و امروز سربازان آنها در عرصه‌های مختلف می‌درخشند.

وی گفت: شهدای حریم وطن و مدافع حرم هم کوشیدند تا ما در امنیت کامل به سر ببریم و نتیجه استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی همین خون‌ها و مجاهدت شهدا است.

امام جمعه سربیشه تاکید کرد: نسل جوان مراقب باشد و از توطئه‌های دشمن غافل نشوند زیرا برای اینکه ایران کوه تابان شود با خون دل به اینجا رسیدیم.

وی با بیان اینکه شهید بنی اسدی در راه مبارزه با کاسبان مرگ به شهادت رسید افزود: در شهرستان سربیشه هشت شهید را در حوزه مبارزه با مواد مخدر تقدیم کردیم و از ۶۰ تن مواد مخدر کشف شده از ابتدای سال جاری در خراسان جنوبی بیش از چهار تن در سربیشه کشف و ضبط شد که بیانگر جانفشانی جان برکفان نیروی انتظامی است.

پیکر استوار یکم شهید «سعید بنی اسدی» مامور انتظامی خراسان جنوبی روز چهارشنبه با حضور جمعی از مردم و مسوولان در بیرجند تشییع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

استوار یکم سعید بنی اسدی از کارکنان پاسگاه عملیاتی حسین آباد شهرستان سربیشه صبح دوشنبه پانزدهم دی ماه طی عملیاتی در راه مبارزه با مواد مخدر در این شهرستان به شهادت رسید.

 

 

 

 

کتاب دانشگاه بیرجند و دفاع مقدس منتشر شد/۵-۷

کتاب دانشگاه بیرجند و دفاع مقدس منتشر شد

 جلد اول کتاب «دانشگاه بیرجند و دفاع مقدس» به همت ‏دکتر محمدحسین قریشی و دکتر بهارک ولی‌نیا تدوین و منتشر شد.

مجری طرح کتاب دانشگاه بیرجند و دفاع مقدس گفت: این کتاب به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند منتشر شد و در ۳۹۱ صفحه دارای ۲ فصل ‏شهدای دانشگاه بیرجند و گفت و گو با ایثارگران دانشگاه است.‏

سید محمدحسین قریشی، دانشیار ‏زبان‌شناسی و عضو هیات علمی گروه زبان انگلیسی دانشگاه بیرجند که سال ۱۳۹۵ به کسوت بازنشستگی نائل ‏آمد، افزود: از آنجا که مصاحبه‌ها تکمیل نشد و در زمان تدوین ۴۱ مورد گفت و گو پیاده‌سازی شده بود و بقیه به اینجانب ‏تحویل نشد لذا با نظر کمیته تدوین مقرر شد این کتاب در ۲ جلد منتشر شود و امیدوارم به‌زودی کار تدوین ‏جلد دوم به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آغاز شود.‏

وی افزود: بخش‌ مهمی از کتاب تاریخ شفاهی است و تدوین تاریخ شفاهی شیوه‌های خاص خود را می‌طلبد که مصاحبه‌‏گر باید متخصص و مطلع از دفاع مقدس باشد لذا آن موقع ما تجربه زیادی نداشتیم ولی ضمن کار تجربه‌های ‏ارزشمندی حاصل شد که می‌تواند برای تدوین جلد دوم به کار گرفته شود.‏

مجری طرح کتاب دانشگاه بیرجند و دفاع مقدس اظهار داشت: ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ که جنگ تحمیلی آغاز شد سیل مردم داوطلب به جبهه‌ها اعزام شدند؛ از پیر و جوان و نوجوان، ‏کارمند و کاسب از همه اقشار بودند، بدنه دانشگاه نیز از جامعه جدا نبود و در مقدمه کتاب و در تاریخچه اتاق ‏جنگ توضیح دادم که یک سوم دانشگاهیان دانشگاه بیرجند عازم جبهه شدند.

وی گفت: آنهایی هم که ماندند، خدمت ‏پشتیبانی انجام می‌دادند و در جبهه هم علاوه بر نبرد در برابر دشمن در کارهای علمی و پژوهشی مربوط به تعمیر ‏و ساخت سلاح و بیسیم و دیگر امور مشارکت داشتند.‏

دکتر قریشی افزود: ایثارگران پس از اتمام جنگ با همان روحیه به عرصه کار، تولید و آموزش کشور برگشتند و دانشگاهیان و سایر ‏ایثارگرانی که جذب دانشگاه شدند و بخش مهمی از بدنه دانشگاه را تشکیل می‌دهند با همیاری و همکاری ‏جامعه دانشگاهی، مجتمع آموزش عالی آن روز را به دانشگاه بزرگ بیرجند، نگین آموزش عالی شرق ‏کشور تبدیل کردند.‏

وی درباره نقش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در انتشار این کتاب گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، متولی اصلی آثار مکتوب و غیر مکتوب مرتبط با دفاع مقدس در ‏استان است و بدیهی است که این کار هم باید با همکاری و مساعدت آنها انجام می‌شد لذا انجام گفت و گو و ‏پیاده‌سازی آن برعهده آنها بود.‏

این استاد دانشگاه تصریح کرد: آنچه جامعه امروز ما به آن نیاز دارد، الگو ‏است و الگوهایی که در نسل جوان و نوجوان تأثیرگذار باشند بنابراین جامعه دانشگاهی در همه جوامع نقش پیشتاز در ‏الگوسازی دارد.

وی گفت: امید است همه ما با همان اخلاص در خدمت جامعه و پیشبرد اهداف علمی و پژوهشی و ‏آموزشی دانشگاه اهتمام ویژه داشته باشیم و الگوهای خوبی برای فرزندان ایران باشیم.

جلد اول کتاب دانشگاه بیرجند و دفاع مقدس به همت ‏دکتر محمدحسین قریشی و دکتر بهارک ولی‌نیا گردآوری، بازنویسی و تدوین شد.

این کتاب پاییز امسال در چاپ اول به تیراژ ۵۰۰ نسخه توسط انتشارات ‏صبح امروز منتشر شد.‏

مقدمه دکتر احمد خامسان رییس دانشگاه بیرجند، یادداشت دکتر غلامرضا زمانی رزمنده دفاع مقدس و استاد ‏دانشگاه بیرجند، مقدمه معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و مقدمه دکتر محمدحسین قریشی و تاریخچه ‏ستاد جنگ دانشگاه در بخش ابتدایی این کتاب آمده است.‏

فهرست رزمندگانی که از دانشگاه بیرجند به جبهه اعزام شدند و فهرست اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه ‏بخش پایانی این کتاب را شکل می‌دهد.‏

 

 

 

 

 

ادامه شیوع آنفلوآنزای پرندگان در خراسان جنوبی؛

بالا گرفتن بحث بر سر منشاء آنفلوآنزای پرندگان در خراسان جنوبی۵-۷

بالا گرفتن بحث بر سر منشاء آنفلوآنزای پرندگان در خراسان جنوبی

آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان پس از ۶ سال خراسان جنوبی را درگیر کرده و شایعاتی برای منشاء این بیماری در استان خبرساز شده است.

چند روزی است که پاسخ نمونه‌برداری بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از یک واحد مرغداری تخم‌گذار در استان مثبت شده و مردم خراسان جنوبی هراسان از انتقال بیماری بین انسان و پرندگان شده اند. در این روزها علاوه بر مبارزه با بیماری، بحث منشاء این بیماری که پس از چندین سال به خراسان جنوبی رسیده نیز خبرساز شده است.

کارشناسان دامپزشکی، منشاء این بیماری را وجود پساب تصفیه خانه بیرجند دانستند که توسط پرندگان آزاد پرواز از جمله کبوتر و سایر پرندگان منتشر شده است. این امر در فضای مجازی  تنش‌هایی را ایجاد کرده که پاسخ مسئولان را در ادامه می بینید

پساب با واحدهای درگیر با آنفلوآنزای پرندگان فاصله دارد

احمد قندهاری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به فرآیند تصفیه فاضلاب به ایسنا گفت: دستگاه‌های مختلفی درگیر فرآیند تصفیه فاضلاب هستند؛ آب و فاضلاب استان مسئول جمع آوری و تصفیه فاضلاب است و محیط زیست مسئول کنترل کیفیت پساب تولیدی.

وی با بیان اینکه نهایتا این محصول در اختیار آب منطقه‌ای قرار می‌گیرد، افزود: آنچه تحویل آب منتطقه‌ای می‌شود طبق پایش‌های مکرر و روزانه از کیفیت مناسب برخوردار است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه طبق اظهارنظر مسئولان دامپزشکی بازدیدی از محل رهاسازی فاضلاب داشتیم، افزود: حداقل در فاصله ۵ تا ۶ کیلومتری واحد مرغداری درگیر پسابی وجود ندارد؛ پساب از آن منطقه حدود ۹ کیلومتربا لوله منتقل شده و در پایین دست رهاسازی می‌شود.

قندهاری با بیان اینکه در آن منطقه برکه کوچکی وجود دارد که مربوط به سیلاب‌های اخیر بوده و ربطی به پساب ندارد، تصریح کرد: هر مکانی منبع آبی روبازی باشد پرنده‌های مهاجر را به خود جذب می‌کند؛ پرندگان مهاجر از شمال به واسطه سردسیر بودن آن مناطق به ایران سفر می‌کنند و بسیاری از سدها و بندها میزبان پرندگان مهاجر در این فصل هستند.

وی با بیان اینکه پساب نیز وقتی در داخل رودخانه جریان می‌یابد میزبان این پرندگان خواهد بود، افزود: بعضی از این پرندگان ممکن است این بیماری را داشته باشند و انتقال دهند، اما امری که مهم است این است که پساب منشاأ نیست و تنها میزبان پرندگان است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: طبق گزارشات و بررسی‌ها این مطلب را تایید نمی‌کنیم و امروز جلسه‌ای با مدیران مرتبط با این موضوع داریم و قرار است راجع به الگوی کشت مناسب در کشاورزی به نتیجه برسیم.

استاندارد رهاسازی آب در مسیر رودخانه فصلی باید رعایت شود

حسن اکبری، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی به ایسنا گفت: پایش فاضلاب وظیفه محیط زیست بوده و اگر اشکالی ایجاد شود به دستگاه‌های ذیربط منتقل می‌شود.

وی افزود: استاندارد رهاسازی آب در مسیر رودخانه فصلی باید رعایت شود.

مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: همواره با آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب مکاتباتی داشته‌ایم و گفته‌ایم سیستم تضفیه امروز بروز نیست و پارامترها براساس ورودی فاضلاب نوساناتی دارد. در آخرین پایشی که انجام دادیم فاضلاب استاندارد نبود و این در حالی بود که در پایش‌های قبلی استاندارد بود و این نشان دهنده این نوسانات است که باعث می شود که جانب احتیاط را رعایت کنیم.

وی بیان کرد: وقتی پساب فاضلاب رهاسازی می‌شود مشکل ساز می‌شود مگر اینکه تصفیه خانه جدید راه اندازی شود که نوساناتی نداشته باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی اظهار کرد: پرندگان مهاجر با تراکم کمی در تالاب‌ها موقتا استقرار پیدا می‌کنند، دلایل مستند علمی که این بیماری از پرندگان مهاجر آمده و بیماری منتقل شده باشد نداریم، اگرچه این مسئله را کاملا رد نمی‌کنیم.

اکبری ادامه داد: اگر هیچ دلیل دیگری از جمله نهاده‌ها و کود برای انتقال ویروس پیدا نشود، این موضوع نیز قابل رد کردن نیست.

معدوم کردن ۲۷ هزار قطعه مرغ در سومین واحد آلوده به آنفلوانزا

محمد اصغرزاده، مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه جواب آزمایش سومین واحد مرغ تخمگذار استان واقع در شهرستان خوسف مثبت اعلام شده است، اظهار کرد: ۲۷ هزار قطعه مرغ تخمگذار به دلیل ابتلا به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی در حال معدوم سازی است.

وی با بیان اینکه در نزدیکی این واحد مرغ تخمگذار نیز پساب شبکه فاضلاب عبور می‌کند، ادامه داد: خوشبختانه آنفلوانزای تأیید شده در واحد مرغداری استان سویه‌ای است که تاکنون موردی از انتقال آن به انسان در کشور گزارش نشده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی بیان کرد: در ابتدا دو واحد درگیر این بیماری در شهرستان بیرجند، شناسایی و ۴۰۰ هزار قطعه مرغ و تخم مرغ موجود در این واحدها روز گذشته معدوم شدند و واحد مرغداری سوم در ۲۰ کیلومتری واحدهای درگیر شده اولیه است.

اصغرزاده تصریح کرد: تمامی محصولات مرغ و تخم مرغ زیر نظر دامپزشکی استان هیچ‌گونه منعی برای مصرف ندارند و خروج محصولات مرغ و تخم مرغ از استان نیز هیچ گونه منع خروج از استان را ندارند.

ورود ۷۵۰ هزار دوز واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به خراسان جنوبی

وی افزود: برای کنترل و پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان ۷۵۰ هزار دوز واکسن آنفلوانزا ، وارد خراسان جنوبی شد. این واکسن با اولویت مرغداری‌های مجاور واحد درگیر بیماری و مرغداری‌های با تراکم بالای مرغ تخمگذار و مرغ مادر توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن طی چند روز آینده وارد استان شود، افزود: هیچ مشکلی برای تأمین واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان وجود ندارد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: واکسن‌ها به مرغداری‌هایی تعلق می‌گیرد که قبل از واکسیناسیون، نسبت به انجام آزمایشات لازم درخصوص نبود بیماری آنفلوانزا مورد تأیید آزمایشگاهی قرار گرفته باشد.

اصغرزاده افزود: این تعداد واکسن در پی رخداد بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در دو واحد مرغداری شهرستان بیرجند وارد استان شده و برای سایر مرغداری‌ها قابلیت تزریق دارد. واکسیناسیون در دو نوبت انجام خواهد شد که نوبت دوم پس از طی یک ماه تکرار خواهد شد.

 

 

 

مدیر کل محیط زیست خراسان جنوبی

تشکل های مردم نهاد درحوزه محیط زیست بخوبی شکل نگرفته اند۳-۲

نشست هم اندیشی مدیریت اجتماعی دانشگاه بیرجند با اداره کل محیط زیست خراسان جنوبی با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان دانشگاه بیرجند و اداره کل محیط زیست خراسان جنوبی برگزارشد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی مدیر اجتماعی دانشگاه بیرجند گفت: این نشست در جهت ارتباط بیشتر دانشگاه با جامعه و هم افزایی دانشگاه بیرجند و اداره کل محیط زیست خراسان جنوبی برگزارشد.

دکتر اکبری بورنگ، ضمن تأکید بر ارتباط جامعه دانشجویی با جامعه و لزوم ارتباط دوسویه، خاطر نشان کرد: کانونهای فرهنگی و هنری و انجمنهای علمی دانشجویی باید در بستر جامعه قرار گیرند.

دکتر اکبری مدیر کل محیط زیست خراسان جنوبی نیز در جلسه به ارتباطات بین دو دستگاه دانشگاه بیرجند و اداره کل محیط زیست اشاره کرد وخاطر نشان کرد: سازمان محیط زیست همواره در کنار دانشگاهها بوده و این سازمان آمادگی همکاری بین دو دستگاه را دارد. مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی در ادامه به لزوم ایجاد سمن و NGO اشاره کرد و گفت: متأسفانه علیرغم فارغ التحصیلان فراوانی که که در سالیان سال داشته ایم،اما تشکل های غیردولتی مردم نهاد در این حوزه بخوبی شکل نگرفته اند. وی از دانشگاه بیرجند خواست تا زمینه برگزاری وبینارها و نشست‌های تخصصی در حوزه محیط زیست را فراهم کنند.
شایان ذکر است در این جلسه نمایندگان تشکلهای دانشجویی در حوزه محیط زیست به تشریح فعالیتها و اقدامات صورت گرفته پرداختند

 

 

 

 

مقام سوم مسابقات دارت آنلاین کشوری بیماران خاص از آن خراسان جنوبی/۷

دارتر خراسان جنوبی در مسابقات دارت آنلاین کشوری ویژه بیماران خاص و پیوند اعضا مقام سوم را کسب کرد.

پنجمین دوره مسابقات دارت آنلاین کشوری ویژه بیماران خاص و پیوند اعضا با مقام سوم مسابقات دارت آنلاین کشوری ویژه بیماران خاص و پیوند اعضا از آن خراسان جنوبیحضور ۱۸دارتر برتر کشور برگزار شد که علی یوسفی از خراسان جنوبی و اکبر فاتحی از استان کرمان مقام سوم مشترک را کسب کردند.

در این مسابقات رضا و علی تازیکه لمسکی از گلستان مقام‌های اول و دوم را کسب کردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شناسایی ۲۱بیمار مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی/۳

۲۱بیمار مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند  با بیان اینکه در شبانه روز گذشته از ۱۲۹آزمایش کرونا در استان ۲۱آزمایش، مثبت قطعی اعلام شد گفت: از ۲۱مبتلای جدید به کرونا، ۴نفر در بیمارستان‌ها بستری اند و  ۱۷نفر نیز نمونه گیری سرپایی شدند.

مهدی زاده افزود: از این تعداد ۶مورد در بیرجند، ۵مورد فردوس، ۴نفر قاین و شهرستان‌های طبس، نهبندان، درمیان، سرایان، بشرویه و زیرکوه هر کدام یک مورد مثبت گزارش کردند.

وی گفت: شهرستان‌های خوسف و سربیشه در شبانه روز گذشته مورد جدیدی از بیماری گزارش نکردند.

مهدی زاده با بیان اینکه هم اکنون ۱۲۲بیمار با علائم بیماری حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: از این تعداد ۳۲نفر مبتلا قطعی بیماری کرونا و ۱۳نفر از مبتلایان کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی افزود: حال عمومی ۴نفر از بیماران کرونایی بستری در بخش مراقبت‌های ویژه وخیم است.

مهدی زاده گفت: در ۲۴ساعت گذشته ۳۲بیمار تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش و در همین مدت ۳۷بیمار با حال عمومی خوب ترخیص شدند که ۹نفر از این بیماران دارای تست مثبت کرونا بودند.

ترخیص ۱۳هزار و ۸۰۳بیمار کرونایی در خراسان جنوبی/۳

۱۳هزار و ۳۰۸بیمار کرونا مثبت خراسان جنوبی با حال عمومی خوب ترخیص شده و یا در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

 معاون بهداشتی علوم پزشکی بیرجند گفت: با ثبت یک مورد فوت جدید در شبانه روز گذشته مجموع قربانیان کرونا در استان به ۷۲۶نفر رسیدند.

مهدی زاده با بیان اینکه هم اکنون ۱۲۲بیمار با علائم بیماری حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند افزود: از این تعداد ۳۲نفر مبتلا قطعی بیماری کرونا و ۱۳نفر از مبتلایان کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی گفت: حال عمومی ۴نفر از بیماران کرونایی بستری در بخش مراقبت‌های ویژه وخیم است.

تا کنون ۳۴هزار و ۴۰۷تست کرونا در استان انجام شده که جواب تست ۱۴هزار و ۵۶۱نفر مثبت اعلام شده است.

 

 

اجرای مرحله سوم از گام دوم رزمایش مومنانه در سرایان/۲

در راستای فرمان رهبر معظم انقلاب مرحله سوم از رزمایش نهضت کمک‌های مومنانه و کمک به قشر آسیب دیده از ویروس منحوس کرونا برگزار شد.

فرمانده سپاه پاسداران شهرستان سرایان در این مرحله از رزمایش در مجموع ۳۵۰ میلیون تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی شامل بسته‌های معیشتی، بهداشتی، لوازم التحریر، جهیزیه و پرداخت وام‌های قرض الحسنه امروز توزیع شد.
این کمکها با همکاری خیرین بومی و غیربومی شهرستان، آستان قدس، کمیته امداد امام خمینی، اداره اوقاف، ستاد عتبات و عالیات و سپاه شهرستان جمع آوری شد.

 

 

 

 نماینده خراسان‌جنوبی حریف تیم صدرجدولی نشد/۷

در مرحله دوم از دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر هندبال کشور تیم زغال سنگ طبس در مصاف با صنعت مس کرمان تن به شکست داد.

لیگ برتر هندبال | نماینده خراسان‌جنوبی حریف تیم صدرجدولی نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، در نخستین روز از مرحله دوم  دور برگشت سی‌وسومین دوره رقابت‌های لیگ برتر هندبال بخش مردان باشگاه‌های کشور یادواره شهید «حسین‌ پورجعفری» نماینده خراسان‌جنوبی در مقابل نارنجی‌پوشان صنعت مس کرمان به میدان رفت.

تیم هندبال زغال‌سنگ‌ طبس که با هدایت علیرضا بیمکاز، سرمربی جوان در این ماراتن ملی خودنمایی می‌کند در نیمه نخست بازی علی‌رغم تلاش‌های خستگی‌ناپذیر با عملکرد خوب در مصاف با تیم صدرنشین گروه(ب) به نمایش گذاشت با نتیجه ۱۳ بر ۱۰ به نفع تیم مس کرمان به رخت‌کن رفت.

نماینده خراسان‌جنوبی پس از ۶۰ دقیقه دوندگی پرهیاهو در مقابل تدابیر حمید صادقی سرمربی تیم صنعت مس کرمان تسلیم شد و با نتیجه ۲۸ بر ۲۳ بازی را واگذار کرد تا باری‌دیگر شانس خود را برای صعود در آخرین بازی پیش‌رو امتحان کند.

تیم زغال‌سنگ طبس در آخرین دیدار از مرحله دوم دور برگشت سی‌وسومین دوره مسابقات لیگ برتر هندبال باشگاه‌های کشور روز پنجشنبه ۱۸ دی‌ماه در تهران به مصاف هوانیروز اصفهان خواهد رفت.

نماینده خراسان‌جنوبی در گروه (ب) این رویداد ورزش ملی با تیم‌های صنعت مس کرمان، کیمیا کاشت کردستان، فراز بام خاییز دهدشت، فولاد سپاهان اصفهان، پرواز هوانیروز اصفهان به رقابت می‌پردازد.

تیم زغال سنگ طبس در گروه(ب) سی‌وسومین دوره مسابقات لیگ برتر هندبال باشگاه‌های کشور در مرحله نخست رقابت‌ها طی پنج بازی با چهار برد، یک باخت، ۱۳۵ گل زده، ۱۲۲ گل خورده و کسب هشت امتیاز در رده دوم جدول رقابت‌ها قرار گرفت.

نماینده خراسان‌جنوبی در دور نخست مرحله دوم از دور رفت این رویداد ورزش ملی در گروه(ب) رقابت‌ها طی هشت بازی و کسب ۹ امتیاز در رده سوم جدول بعد از تیم‌های صنعت مس کرمان و فولاد مبارکه قرار دارد.

 

 

 

تولید ۷ برابری تولید شیر با پرورش بز مورسیا/۲

«بز مورسیا»، یک نژاد اصلاح شده اسپانیایی است که کیفیت و بهره‌وری بالایی در صنعت دامداری دارد و در یک برنامه ۴ ساله می‌توان تولیدشیر را در بشرویه به بیش از ۷ برابر افزایش داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، کیانی دامدار بشرویه ای است که ۲۰ سال است  مشغول دامداری و پرورش انواع بز است.

او با بیان اینکه مورسیا، پاکستانی و سانن از جمله بزهای هایی است که تاکنون پرورش داده است ، افزود: از بین انواع بز ،مورسیا بهترین نژاد برای پرورش است.

این دامدار  برای اقتصادی کردن صنعت دامداری خود تصمیم به پرورش بز مورسیا گرفته و سال گذشته به کمک جهادکشاورزی ۲ بز مورسیا برای اصلاح نژاد استفاده کرده است.

حالا او در طول یکسال از تکثیر ۲ بز به ۴۰ بزغاله رسیده است.

کیانی  گفت : با توجه به اینکه تعداد دوقلو زایی در این نوع بز بالاست پیش بینی می کنم که سال آینده ۴۰‌ بز دیگر داشته باشم.

این دامدار بیان کرد : مورسیا بز اسپانیای قوی، اما کم توقعی است ، شیر با چربی بالا دارد ، نیاز به چرا ندارد و مقاومت در برابر بیماری‌ها بیشتر است.

سرچاهی مدیر جهاد کشاورزی بشرویه گفت: در ۷۵ واحد سنتی شهرستان کار اصلاح نژاد را شروع کردیم و ۸۰ بز را از قلعه گنج کرمان وارد کردیم تا چرخ دامپروری این شهرستان رونق یابد.

او افزود:درحال حاضر از تکثیر ۸۰ بز وارد شده به بشرویه به ۴۰۰بزغاله رسیده ایم.

سرچاهی گفت :در یک‌برنامه ۴ ساله برای اصلاح نژاد دام در بشرویه ،  تولید شیردام‌ سبک به بیش از ۷ برابر افزایش پیدا می کند.

 

 

 

 

 

 

طرح‌ها باید نقدپذیر باشند

جهش تولید همیشگی است/۳

استاندار خراسان جنوبی: موضوع جهش تولید همیشگی است

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: طرح‌های ارائه شده باید باز گذاشته شود که نقد‌ها و پیشنهاد‌ها را در بر بگیرد.

آیت الله عبادی در جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی گفت: نقدپذیر بودن طرح‌ها باید اجرایی شود چرا که کامل بودن هرقانونی در زمان اجرا مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه یک طرح زمانی می‌تواند مفید باشد که جامع و مانع باشد گفت: متاسفانه طرح‌هایی که تاکنون در این شورا مطرح شده است این ویژگی را نداشته اند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه در راستای تحقق جهش تولید باید کار‌های کوتاه مدت و بلندمدت انجام شود افزود: در استان باید موانع تولید را شناسایی و با تعیین مدت زمان در راستای حل آن تلاش کنیم.

خسروی گفت: حمایت از تولیدات داخل استان هم باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد و حمایت شود.

 

استاندار خراسان جنوبی نیز گفت: موضوع جهش تولید همیشگی است و باید به صورت مستمر و مداوم در برنامه‌ها وجود داشته باشد.

حمید ملانوری  در نشست شورای فرهنگ عمومی استان خراسان جنوبی افزود: شعارهایی که به تدبیر مقام معظم رهبری برای عناوین سال تعیین می‌شوند، بازه زمانی ندارد و اگرچه سال تمام می‌شود اما شعارها به عنوان راهبردهایی همیشگی در دستور کار قرار دارند.

وی بیان کرد: سند راهبردهای علمی و فرهنگی رونقِ جهش تولید در استان به عنوان بستر فرهنگی، نگاه استان به مقوله تولید را روشن می‌کند و با ایجاد این دید در جامعه، تکلیف دستگاه‌ها و وظیفه مردم در قبال تولیدکنندگان و در راستای تحقق شعار جهش تولید مشخص می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی افزود: مهمترین گام بعد از تدوین این سند و ابلاغ آن به حوزه‌های مختلف، این است که دستگاه‌های اجرایی و نهادهای متولی در زمینه تحقق اهداف این سند تلاش کنند.

وی گفت: دستگاه‌ها مکلفند، گزارش اقدامات خود را در راستای تحقق این سند، به دبیرخانه گزارش کنند تا در جلسات بعدی شورای فرهنگ عمومی ارائه شود.

ملانوری ادامه داد: تمامی دستگاه‌های اجرایی و نهادها باید طرح‌های فرهنگی مرتبط با حوزه کاری خود را نیز به دبیرخانه ارائه کنند تا در دستور کار شورا قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: برای مثال اگر قرار است فرهنگ ترافیک در جامعه ارتقا یابد، لازم است دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری، آموزش و پرورش، سپاه، فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیروی انتظامی به کمک هم بیایند و هر کسی در حد بضاعت و وظیفه خود اقداماتی انجام دهد تا منجر به ارتقای فرهنگ ترافیک و رانندگی در استان شود.

وی حمایت از تولید را از دیگر اهداف این سند برشمرد و گفت: به دستگاه‌های اجرایی تکلیف شده تا ساز و کارهای قانونی و بومی را در این زمینه تعریف کنند.

ملانوری ادامه داد: برای مثال در بحث توزیع ماسک، تکلیف بر برگزاری مناقصه بود که با همفکری دانشگاه علوم پزشکی، راهکار قانونی برای انجام این کار تعیین شد.

وی گفت: واحدهای داخل استان در حالی به تولید ماسک استاندارد می‌پردازند که ماسک‌های غیراستاندارد دیگر مناطق در مراکز مختلف، عرضه می‌شوند.

استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: به جهت حمایت از واحدهای تولیدی داخل استان، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صنعت، معدن و تجارت مکلف شدند نسبت به جمع‌آوری ماسک‌های غیراستاندارد از سطح مراکز عرضه اقدام کنند و ماسک مورد نیاز از واحدهای تولیدی داخل استان که به تولید ماسک استاندارد می‌پردازند، تامین شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ماسک استاندارد مورد نیاز استان از واحدهای تولیدی داخلی و با قیمت هزار تومان عرضه می‌شود.

ملانوری افزود: در پروژه‌های عمرانی دستگاه‌های اجرایی نیز باید مواد و مصالح تولیدی استان استفاده شود، مگر این که کالای لازم با کیفیت مورد نظر در داخل استان تولیدی نداشته باشد.

وی تاکید کرد: کیفیت کالا، تولید به موقع و قیمت رقابتی مناسب، سه اصل اساسی است که واحدهای تولیدی باید به آن توجه داشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی همچنین به سفر معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان اشاره کرد و گفت: در این سفر، دو اتفاق رقم خورد؛ یکی یکپارچه‌سازی مدیریت دانشگاه‌های خراسان جنوبی و تعیین رییس دانشگاه بیرجند به عنوان رییس جامع دانشگاه‌های استان بود که به جهت اهمیت موضوع و تاثیری که در مدیریت دانشگاه‌ها دارد، شایسته است.

وی ادامه داد: اتفاق دوم، تغییر ساختار برخی دانشگاه‌های استان بود که این موضوع را به صلاح استان نمی‌دانیم و با این تصمیم مخالفت کرده‌ایم.

ملانوری با اشاره به این که این اقدام بدون هماهنگی با استان صورت گرفته است گفت: تمامی دستگاه‌ها موظف هستند در زمان دعوت از مسوولان ملی، مطالب و موضوعات مرتبط را با استانداری هماهنگ کنند تا ما به جهت مدیریت موضوع، بدانیم قرار است درخصوص چه مواردی بحث و گفت و گو شود.

 

 

 

 

گاز مشترکان کم‌مصرف خراسان جنوبی رایگان محاسبه می‌شود/۲-۳

گاز مشترکان کم‌مصرف خراسان جنوبی رایگان محاسبه می‌شود

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: این استان به چهار اقلیم تقسیم‌بندی شده است و براساس مصوبه اخیر هیات دولت، مشترکان کم‌مصرف گاز خانگی در مناطق مختلف شهری، ‌روستایی و عشایری از تخفیف ۱۰۰ درصدی در قبوض گاز بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی سید محمود هاشمی اظهار داشت: با هدف کمک به دهک‌های پایین جامعه، موضوع رایگان شدن قبوض گاز در کشور مطرح شد و هیات دولت تصویب کرد تا قبوض گاز مشترکان کم‌مصرف از ابتدای دی ماه رایگان شود و این مشترکان از تخفیف ۱۰۰ درصدی بهره‌مند ‌شوند.

وی از تقسیم‌بندی خراسان جنوبی به چهار اقلیم خبر داد و گفت: بر این اساس در ایام سرد سال، مشترکان در اقلیم‌های ۱، ۲ و ۳ اگر در هر ماه کمتر از ۲۰۰ متر مکعب گاز مصرف کنند، از تخفیف ۱۰۰ درصدی بهره‌مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی تصریح کرد: بر همین اساس، میزان مصرف مجاز برای اقلیم ۴ در ایام سرد سال، ۱۵۰ متر مکعب در هر ماه تعیین شده است.

وی افزود: البته بهای گاز آن دسته از مشترکانی که مصرف آنان بیش از الگوی تعیین شده باشد، به پیشنهاد وزارت نفت و تصویب شورای اقتصاد افزایش می‌یابد.

وی گفت: این دسته از مشترکان ۶ ماه فرصت دارند نسبت به اصلاح رفتار مصرفی و کاهش مصرف گاز طبیعی اقدام کنند.

هاشمی افزود: این مصوبه از اول دی ماه اجرایی شده و قبض‌هایی که برای مشترکان پیامک می‌شود و الگوی مصرف را رعایت کرده‌اند، رایگان خواهد بود.

وی بیان کرد: در بخش دیگر این مصوبه، تمامی مصرف‌کنندگان اگر مصرف گاز را به نسبت سال های ۹۶ و ۹۷، بیش از ۱۰ درصد کاهش دهند، کل گازبها با ۱۵ درصد تخفیف محاسبه خواهد شد در عین حال اگر مشترکان پر مصرف به نسبت سال ۹۶ و ۹۷، بیش از ۱۵ درصد افزایش مصرف داشته باشند، قیمت کل گاز مصرفی آنها ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی از همه مشترکان درخواست کرد هرچه زودتر در مصرف گاز طبیعی صرفه‌جویی لازم را اعمال کنند تا از تخفیف گازبها بهره‌مند شوند همچنین با تعرفه افزایش گازبها مواجه نشوند.

گاز دستگاه‌های اجرایی پرمصرف قطع شد

وی همچنین گفت: در ۲ هفته گذشته گاز ۲۳۶ دستگاه اجرایی پرمصرف استان به دلیل جدی نگرفتن اخطارها قطع شد.

هاشمی تصریح کرد: در تداوم برنامه‌های اجرایی در راستای اصلاح الگوی مصرف و جلوگیری از هدررفت گاز به منظور جلوگیری از بروز بحران احتمالی افت فشار در اوج مصرف زمستان، مصارف گاز بخش‌های دولتی و ادارات پایش می‌شود.

وی افزود: در ۲ هفته گذشته بیش از سه هزار و ۷۰۰ مورد بازدید از ادارات خراسان جنوبی انجام و ۴۵۶ فقره اخطار برای ادارات پرمصرف صادر شد.

وی از افزایش ۴۵ درصدی مصرف گاز طبیعی روز پنجشنبه گذشته (۱۲ دی ماه) در بخش خانگی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در استان خبر داد و گفت: گاز جزو سرمایه های ملی کشور است که لازم است همگان با رعایت الگوی مصرف شرایط استمرار برخورداری از این نعمت الهی را فراهم آورند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی از همه مردم استان خواست با مدیریت مصرف در درجه اول هزینه‌های اقتصادی سبد خانوار را کاهش دهند و در راستای مسئولیت‌های اجتماعی نقش مهم و مؤثری را ایفا کنند.

وی گفت: راهکارهای بسیار ساده‌ای برای مدیریت و کاهش مصرف گاز در بخش خانگی وجود دارد که از آن جمله می‌توان به استفاده از وسایل گازسوز استاندارد با راندمان بالا، رعایت دمای رفاه ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد، بکارگیری پوشش گرم زمستانی در منزل، نصب پرده ضخیم روی پنچره‌ها، خاموش کردن وسایل گرمایشی در اتاق‌های بدون استفاده، نصب درزگیر در محل در و پنجره‌ ها اشاره کرد.

هاشمی افزود: امسال نیز مانند سال‌های گذشته رعایت بخشنامه صرفه‌جویی در ادارات استان توسط بازرسان شرکت گاز مورد پایش قرار می‌گیرد و جریان گاز ادارات پرمصرف قطع می‌شود.

۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۸۴ درصد جمعیت روستایی استان خراسان جنوبی از گاز طبیعی بهره‌مند هستند و پیش بینی می‌شود تا پایان شهریور سال ۱۴۰۰ تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان زیر پوشش این نعمت خدادادی قرار گیرند.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*