اخبار خراسان جنوبی / آمریکاپرستان تحریم دارویی را ندیدند اما می‌گویند واکسن را سیاسی نکنید

اتمام مرحله اول احداث پادگان ارتش در نهبندان تا پایان امسال

امیر آذریان فرمانده قرارگاه شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز گذشته وارد شهرستان نهبندان شد و مورد استقبال فرماندار، امام جمعه و اعضای شورای تامین شهرستان نهبندان قرار گرفت و از تیپ ۲۵۸ متحرک هجومی ارتش این شهرستان بازدید کرد.

فرمانده قرارگاه شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سفر به نهبندان از پادگان در حال احداث ارتش در نهبندان بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند احداث آن قرار گرفت.

امیر آذریان گفت: احداث و استقرار نیرو در پادگان ارتش شهر‌های نهبندان و قاین از منویات رهبر انقلاب و اوامر فرماندهی کل قوا بود که خوشبختانه این مهم محقق شد و از سال قبل تیپ ۲۵۸ نیروی زمینی ارتش در نهبندان و نوار مرزی شرق کشور نیز مستقر شد.
وی گفت: مرحله اول احداث پادگان ارتش نهبندان ۸۸ درصد پیشرفت کاری دارد و تا پایان امسال فاز اول آن به پایان می رسد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا همچنین از یگان‌های مستقر در نوار مرزی نهبندان بازدید کرد و از نزدیک میزان آمادگی و توان رزمی آنان را ارزیابی کرد.

«مجید بیکی»، فرماندار نهبندان در خصوص برنامه های فرمانده قرارگاه شمال شرق نیروی زمینی ارتش گفت: فرمانده قرارگاه شمال شرق نیروی زمینی ارتش در ابتدای ورودش به شهرستان از محل پادگان و تیپ ۲۵۸ متحرک هجومی ارتش نهنبدان بازدید میدانی داشت.

وی بازدید از پروژه های عمرانی و ساخت و سازهای ارتش و نوار مرز، نیروها و یگان های مستقر در نوار مرزی را از دیگر برنامه های فرمانده قرارگاه شمال شرق نیروی زمینی ارتش عنوان کرد.

کمبود اعتبار طرح توسعه بیمارستان شهید آتشدست نهبندان را تعطیل کرد

بیرجند- معاون فرماندار نهبندان گفت: اجرای طرح توسعه اورژانس بیمارستان شهید آتشدست با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی به دلیل کمبود اعتبار تعطیل است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا صادقی ظهر سه شنبه در سومین کارگروه پیش بینی و پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد شهری استان با اشاره به اقدامات انجام شده در نهبندان بیان کرد: در راستای اشتغال زایی برای بانوان، ۱۳ فقره وام مشاغل خانگی به زنان سرپرست خانوار پرداخت شده است.

وی با اشاره به اقدامات بنیاد برکت به عنوان معین محرومیت زدایی نهبندان بیان کرد: تاکنون از طریق این دستگاه، بیش از ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات توانمند سازی به جوانان پرداخت شده است.

صادقی از اجرای طرح روستای بدون بیکار خبر داد و گفت: در راستای اجرای این طرح ۷۵ جوان بیکار واجد الشرایط از روستای دهک برای دریافت تسهیلات اشتغال به بانک معرفی شدند.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار نهبندان با اشاره به پروژه‌های زیرساختی در حال اجرا بیان کرد: در حال حاضر عملیات گازرسانی به ۱۶۱ روستا در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه طی دهه فجر پروژه گازرسانی به ۷۷ روستا و ۲۲ واحد صنعتی افتتاح می‌شود، افزود: همچنین تا نیمه نخست سال ۱۴۰۰ تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار گاز رسانی می‌شوند.

صادقی از اجرای پروژه برق رسانی به منطقه معدنی شاهکوه خبر داد و افزود: همچنین در حال حاضر هشت واحد صنعتی در شهرستان در حال اجرا است.

وی با اشاره به اجرای طرح توسعه اورژانس بیمارستان شهید آتشدست نهبندان بیان کرد: این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی به دلیل کمبود اعتبار تعطیل است.

یک کارشناس آتش نشانی

درصد زیادی از واحد‌های صنفی بازار بیرجند نا ایمن هستند

 

یک کارشناس آتش نشانی بیرجند گفت:درصد زیادی از واحد‌های صنفی بازار بیرجند و مجتمع‌های تجاری نا ایمن هستند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران سلمانی افزود: نداشتن سطح ایمنی مناسب برای واحد‌های صنفی، می‌تواند آن‌ها را در معرض خطر قرار دهد که باید با همکاری صاحبان مشاغل، سیستم ایمنی آن ها اجرا شود.

وی گفت: عدم اجرای سیستم‌های ایمنی در شهر بیرجند و علی الخصوص بازار، این مکان را مستعد حادثه‌های تلخ می‌کند و همیاری صاحبان مشاغل با سازمان آتش نشانی، می‌تواند در جهت پیشبرد این مهم بسیار موثر باشد.

سلمانی کارشناس پیشگیری از حوادث سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بیرجند افزود: متاسفانه درصد زیادی از واحد‌های صنفی در بازار بیرجند و مجتمع‌های تجاری نا ایمن هستند.

سلمانی با اشاره به صدور اخطار برای تعدادی از واحد‌های صنفی، عنوان کرد : تعدادی از مغازه‌ها و مجتمع‌های تجاری نیز شناسنامه ایمنی دریافت کرده اند.

او در خصوص مجوز‌های ایمنی برای واحد‌های تجاری گفت: هر واحد تجاری و صنفی، می‌بایست در هنگام ساخت مجوز‌هایی را از سازمان نظام مهندسی، شهرداری و آتش نشانی اخذ کند، اما این اقدام در هنگام تمدید مجوز‌ها انجام نمی‌شود.

سلمانی با گلایه از اتحادیه‌های صنوف در خصوص عدم معرفی واحد‌ها به آتش‌نشانی جهت انجام بازدید و ایمن سازی اظهار کرد: هر واحد صنفی می‌بایست دارای سیستم اعلام حریق، تهویه، سیم کشی و راه خروجی مناسب باشد.

 

 

 

 حضور فرمانده قرارگاه شمال شرق نیروی زمینی ارتش در نهبندان

 امیر آذریان فرمانده قرارگاه شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز گذشته وارد شهرستان نهبندان شد و مورد استقبال فرماندار، امام جمعه و اعضای شورای تامین شهرستان نهبندان قرار گرفت و از تیپ ۲۵۸ متحرک هجومی ارتش این شهرستان بازدید کرد.

«مجید بیکی»، فرماندار نهبندان در خصوص برنامه های فرمانده قرارگاه شمال شرق نیروی زمینی ارتش گفت: فرمانده قرارگاه شمال شرق نیروی زمینی ارتش در ابتدای ورودش به شهرستان از محل پادگان و تیپ ۲۵۸ متحرک هجومی ارتش نهنبدان بازدید میدانی داشت.

وی بازدید از پروژه های عمرانی و ساخت و سازهای ارتش و نوار مرز، نیروها و یگان های مستقر در نوار مرزی را از دیگر برنامه های فرمانده قرارگاه شمال شرق نیروی زمینی ارتش عنوان کرد.

بیکی گفت: فرمانده قرارگاه شمال شرق نیروی زمینی ارتش در جریان این بازدیدها، موضوعات مرزی و آمادگی رزمی نیروهای ارتش را بررسی خواهد کرد.

 

 

آموزش حضوری در مدارس خراسان جنوبی اختیاری است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی آموزش حضوری در مدارس برای دانش آموزان را اختیاری اعلام کرد.

واقعی  گفتٖآموزش حضوری در مدارس خراسان جنوبی اختیاری است: هیچگونه الزامی برای حضور دانش آموزان در کلاس درس به مدارس نخواهد بود و خانواده‌ها می‌ توانند فرزندان خود را به صورت دلخواه به کلاس‌های درس بفرستند.

وی افزود: بر اساس آخرین تصمیم ستاد ملی کرونا مقرر شد در مدارسی که جمعیت دانش آموزان زیر ۵۰ نفر باشد مدارس با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و با ظرفیت حداکثر ۱۰ دانش آموز بازگشایی شود.

واقعی گفت: همچنین در مدارس فنی و حرفه‌ای و کاردانش و مدارسی که کلاس‌های آن‌ها به صورت عملی برگزار می‌شود مقرر شد مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حداکثر ظرفیت ۱۰ دانش آموز دایر شود.

وی افزود: همچنین پایه‌های اول و دوم ابتدایی در تمام مدارس و تمامی شهرستان‌های استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و باز هم با ظرفیت حداکثر ۱۰ دانش آموز دایر شود.

افزایش وقوع سرقت های خرد در خراسان جنوبی/۷۵ درصد جرایم کشف شد

بیرجند- رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی از افزایش وقوع سرقت های خرد طی سال جاری در استان خبر داد و گفت: از شهروندان خواستاریم رعایت مسائل ایمنی را جدی بگیرند.

سرهنگ غلامرضا حسینی در گفت و گو با مهر با بیان اینکه سرقت به معنای ربودن مال غیر است، افزود: خوشبختانه خراسان جنوبی دارای مردمی فهیم بوده و هشدارهای پلیسی را به خوبی لحاظ می کنند.

وی با بیان اینکه اگر چه در سطح استان سرقت های آنچنانی و بزرگ نداریم اما این امر به معنای عدم مستعد بودن در بروز سرقت نیست، گفت: در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش وقوع سرقت های خرد را داشته ایم.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین در سال جاری ۷۵ درصد جرایم مربوط به سرقت در استان کشف شده و سارقین زمین گیر شده اند.

سرهنگ حسینی با بیان اینکه برخی از شهروندان سرقت ها را جدی نمی گیرند، اظهار کرد: از شهروندان خواستاریم ساختمان ها را ایمن سازی کنند چراکه ساده انگاری بستر فعالیت بزهکاری را فراهم می کند.

توصیه های پلیسی

وی با اشاره به سرقت خودرو و وسایل داخل خودرو در استان بیان کرد: از هم استانی ها خواستاریم برای جلوگیری از این سرقت ها، خودرو را مجهز به قفل پدال، سیستم های دزد گیر و زنجیر فرمان کنند.

سرهنگ حسینی ادامه داد: متاسفانه گاهاً مشاهده می شود که راننده درب خودرو را قفل نکرده و در حاشیه خیابان یا درب منزل پارک کرده که این امر بستر را برای افراد سودجو فراهم می کند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی با اشاره به سرقت گوشی و کیف بری، گفت: تنها رعایت نکات ساده از سوی شهروندان می تواند سارق را ناکام می کند.

وی با بیان اینکه شهروندان تنها وسایل مورد نیاز را در کیف حمل کنند، تاکید کرد: بانوان از جایگذاری و حمل طلا و جواهرات و وسایل قیمتی در کیف به جد خودداری کنند.

منازل مسکونی ایمن سازی شوند

سرهنگ حسینی در توصیه ای به شهروندان برای در امان بودن از سرقت منازل بیان کرد: از شهروندان خواهشمندیم منزل مسکونی را به سیستم ایمنی مجهز کنند.

وی با اشاره به وقوع سرقت توسط مسافر نماها و مسافرکش نماها داخل تاکسی بیان کرد: بعضاً مشاهده می شود برخی مسافرنماها خودرو ها را با هزینه بالا کرایه کرده و در مسیرهای خارج شهر به اهداف شوم خود می رسند.

سرهنگ حسینی با تاکید بر اینکه از رانندگان خواستاریم ابتدا مسافر و مسیر وی را ارزیابی کرده و سپس سرویس بپذیرند، گفت: همچنین برای مسیرهای خارج شهر، یکی از بستگان را در جریان سفر بگذارند.

تذکر به آژانس های بانوان

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی تاکید کرد: از بانوان خواهشمندیم سرویس خارج از شهر را نپذیرند و تا حد ممکن از پذیرش مسافر آقا خودداری کنند.

وی با بیان اینکه همچنین مسافرها به هیچ وجه نوشیدنی از سوی راننده را نخورند، افزود: از شهروندان خواستاریم از تاکسی های تحت نظارت و موجه استفاده کنند.

سرهنگ حسینی با بیان اینکه پلیس با مجرمان برابر قانون رفتار می کند، اظهار کرد: شهروندان در صورت بروز سرقت و یا مواجه با سارق، مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های ۱۱۰ گزارش دهند تا زمان طلایی برای تحقیقات علمی پلیس از بین نرود.

 

 

 

 

 

 

 

رئیس جدید اداره اوقاف و امورخیریه زیرکوه معرفی شد/۲

با حضور عربشاهی فرماندار زیرکوه،حجت الاسلام بخشی پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی و تعدادی از مسئولین شهرستان رئیس جدید اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان زیرکوه معرفی شد

در این جلسه از زحمات حجت الاسلام رمضان پور تقدیر و حجت الاسلام مختاری به عنوان رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان معرفی شد.

امام جمعه اهل سنت بیرجند:

احتمال انتقال بیماری با تزریق واکسن فایزر/ دشمنان ایران خیرخواه ما نیستند!

مولوی فاروقی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر مشکوک بودن واکسن فایزر گفت: واکسن فایزر مشکوک است و احتمال انتقال بیماری با تزریق این واکسن وجود دارد چراکه دشمنان ایران خیرخواه نیستند.

مولوی«غلام حیدر فاروقی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند با توجه به تحریم رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و موسسه دانش‌بنیان برکت و همچنین شرکت های اقتصادی آستان قدس رضوی، با اشاره به اعمال توطئه های دشمنان در طول تاریخ گفت: ترامپ می خواهد در پایان ریاست جمهوریش با این بازی ها و تحریم ها خود را راضی کند.

امام جمعه اهل سنت بیرجند افزود: هدف دشمنان با اعمال تحریم ها، بیماری و… از بین بردن ایران اسلامی است چراکه ایران در برابر آمریکا؛ بزرگترین ابرقدرت جهان ایستاده و مقاومت می کند.

وی با بیان اینکه دشمنان به هیچ نحوی موفق نمی شوند، یادآور شد: اعمال تحریم ها، توطئه ها و… علیه ایران از ابتدای انقلاب تاکنون نتیجه ای جز شکست برای دشمنان نداشته است.

وی از جامعه اهل سنت و شیعه خواست در برابر ترفندهای دشمنان ایران به خصوص آمریکا و اسرائیل بیدار باشند و با استقامت، پایداری و صبر در صحنه ها حضور داشته و با دشمنان مبارزه کنند.

امام جمعه اهل سنت بیرجند با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر مشکوک بودن واکسن فایزر، یادآور شد: واکسن فایزر آمریکا مشکوک است و احتمال ورود بیماری از طریق این واکسن به کشور وجود دارد چراکه دشمنان ایران خیرخواه نیستند.

مولوی فاروقی ضمن ابراز خرسندی از موفقیت دانشمندان و نخبگان ایرانی گفت: پس از ساخت، تست و تأیید واکسن ایرانی همه ملت از واکسن استفاده می کنند.

 

 

 

 

 

 

 

فرماندار قاین

خطر های کاهش ازدواج و افزایش طلاق اطلاع رسانی شود/۲

با حضور کریمی فرماندار قائنات و دیگر مسئولین ذیربط، جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی، سلامت خانواده و زنان با محوریت بررسی  وضعیت طلاق در شهرستان قائنات در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

فرماندار قائنات در این جلسه تأکید کرد آسیب زدایی با مشارکت همه شهروندان، متنفذین و نهاد های مدنی امکان پذیر است.

کریمی افزود: توصیف وضعیت فعلی شهرستان حاکی از آن است که آسیب پذیری در جامعه بالا و تاب آوری پائین است و افراد در برابر خطرات و شوک هایی که به آنها وارد می شود قادر به مقابله نیستند و در برابر هر شوک یا تهدید جدید در وضعیت نامطلوب تری نسبت به وضعیت قبلی قرار می گیرند.

کریمی در پایان، ااظهار داشت: خانواده ها، نهاد های فرهنگی، قانون گذاری و اجرایی، بایستی از پیامد ها و خطر های حاصل از کاهش ازدواج و افزایش طلاق آگاه شوند.

دو کشته در تصادف محور طبس یزد/۴

برخورد دو خودرو در محور طبس یزد دو کشته برجا گذاشت.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: ساعت ۱۴۰۰ عصر امروز بر اثر برخورد سواری پراید با کامیون در حوالی مسجد شکر شهرستان طبس، راننده و سرنشین خودروی پراید جان باختند.

سرهنگ علیرضا رضایی افزود: خودرو‌ها پس از برخورد، دچار آتش سوزی شدند و راننده و سرنشین پراید در آتش سوختند.

وی گفت: علت حادثه در دست بررسی است.

 

اجرای موفق طرح توانمندسازی روستاییان در نهبندان/۲

طرح توانمندسازی روستاییان در ۳دهستان شهرستان نهبندان، حدود ۲۲هزار نفر را بهره‌مند کرده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان جنوبی، حجت الاسلام یدالله وحدانی نیا در سومین کارگروه پیش‌بینی و پیشگیری از اجرای موفق طرح توانمندسازی روستاییان در نهبندانگسترش بافت‌های ناکارآمد شهری گفت: هدف از اجرای این طرح انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان در مبدأ (روستا‌های هدف) و مقصد (حاشیه شهرها) است.

وی با اشاره به اینکه طرح توانمندسازی روستاییان از سال گذشته در سه دهستان نه، میغان و بندان شهرستان مرزی نهبندان آغاز شده است، گفت: در این طرح دستگاه‌های اجرای مختلف در این دهستان‌ها برنامه‌های مختلفی در حوزه اشتغال، فرهنگی، آموزش فنی و حرفه‌ای، صنایع دستی و احداث گلخانه اجرا می‌کنند که تاکنون این اقدامات رضایت بخش بوده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با گلایه از عدم حضور میدانی مدیران برخی دستگاه‌های اجرایی در شهرستان مرزی نهبندان، افزود: در صورت موفقیت در طرح اول، توانمندسازی سال آینده در یک دهستان دیگر استان هم اجرا خواهد شد.

 

 

 

 

با هدف تحرک بیشتر در ایام کرونا

اجرای لیگ تندرستی ایرانیان در خراسان جنوبی/۷

لیگ تندرستی ایرانیان همزمان با سراسر کشور و با هدف تحرک بیشتر اقشار مختلف مردم، از ۴بهمن در خراسان جنوبی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان جنوبی، رئیس هیأت ورزش‌های همگانی خراسان جنوبی امروز در نشست خبری این لیگ گفت:لیگ تندرستی ایرانیان در تمام استان‌ها و شهرستان‌ها تا ۳۰ اسفند امسال ادامه دارد.
چراغ بیرجندی با بیان اینکه در این لیگ، تمام دانش آموزان، دانشجویان، ورزشکاران و خانواده هایشان می‌توانند شرکت کنند افزود: از آنجایی که در ایام کرونا با ایجاد محدودیت‌های مختلف در همه بخش‌ها از جمله تعطیلی مدارس و باشگاه‌های ورزشی، تحرک اقشار مختلف مردم کم شده است، سعی می‌شود با اجرای لیگ تندرستی، همگان به تحرک بیشتر تشویق شوند.
وی گفت: در لیگ تندرستی ایرانیان، فدراسیون ورزش‌های همگانی هر روز ویدئویی از ورزش‌ها و حرکات ورزشی در فضای مجازی باگذاری و منتشر می‌کند که افراد علاقه‌مند به شرکت در این لیگ، پس از مشاهده این ویدئوها، حرکات ورزشی را در مدت ۳۰ثانیه انجام و فیلم آن را به آدرس اینترنتی لیگ ارسال می‌کنند.
  • رئیس هیأت ورزش‌های همگانی خراسان جنوبی افزود: علاقه‌مندان به شرکت در لیگ تندرستی ایرانیان باید ابتدا با مراجعه به نشانی الکترونیکی لیگ به آدرس، Hamegani.khorasan.jonobi نام نویسی کنند.
چراغ بیرجندی با اشاره به رتبه بندی استان‌های کشور در لیگ تندرستی ایرانیان گفت: در این لیگ، ۱۶ استان به عنوان لیگ برتر، و ۱۶ استان دیگر به عنوان لیگ دسته یک مشخص خواهند شد.
وی با بیان اینکه برای لیگ تندرستی ایرانیان جوایز نقدی هم در نظر گرفته شده است افزود: افراد شرکت کننده بر اساس امتیازاتی که در این لیگ کسب می‌کنند از جوایز یک، ۲و۳ میلیون تومانی بهره مند می‌شوند.

 

 

فرمانده قرارگاه شمال شرق نیروی زمینی ارتش وارد نهبندان شد
دقایقی پیش فرمانده قرارگاه شمال شرق نیروی زمینی ارتش وارد شهرستان نهبندان شد و از تیپ ۲۵۸ متحرک هجومی ارتش این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، دقایقی پیش امیر سرتیپ دوم «رضا آذریان» فرمانده قرارگاه شمال شرق نیروی زمینی ارتش وارد شهرستان نهبندان شد.

«مجید بیکی»، فرماندار نهبندان در خصوص برنامه های فرمانده قرارگاه شمال شرق نیروی زمینی ارتش در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: فرمانده قرارگاه شمال شرق نیروی زمینی ارتش در ابتدای ورودش به شهرستان از محل پادگان و تیپ ۲۵۸ متحرک هجومی ارتش نهنبدان بازدید میدانی داشت.

وی بازدید از پروژه های عمرانی و ساخت و سازهای ارتش و نوار مرز، نیروها و یگان های مستقر در نوار مرزی را از دیگر برنامه های فرمانده قرارگاه شمال شرق نیروی زمینی ارتش عنوان کرد.

بیکی گفت: فرمانده قرارگاه شمال شرق نیروی زمینی ارتش در جریان این بازدیدها، موضوعات مرزی و آمادگی رزمی نیروهای ارتش را بررسی  خواهد کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

تخریب اماکن مخروبه و پاتوق معتادان در بیرجند/۲-۳

۴۲بنای مخروبه و غیرمناسب با هدف جلوگیری از تجمع مصرف کنندگان موادمخدر در بیرجند تخریب و یا تسطیح شدند.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری بیرجند در کارگروه پیش‌بینی و پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد شهری گفت: امسال در منطقه یک شهرداری ۲۸مورد و در منطقه دو شهرداری ۱۴مورد شناسایی شد که تخریب و یا تسطیح شده است.

مهدی حدیدی نژاد همچنین افزود: در حال حاضر ساختمان مرکز متکدیان و گرمخانه بیرجند با زیربنای ۵۰۰متر زیربنا در حال احداث است که در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد.

 

حجت الاسلام وحدانی نیا معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هم گفت: شهرداری در راستای ماده ۱۱۰ قانون شهرداری می‌تواند نسبت به زمین یا بنا‌های مخروبه و غیرمناسب با تصویب انجمن شهر به مالک اخطار دهد اگر مالک پس از مهلت دوماهه مسامحه یا امتناع کرد، شهرداری می‌تواند برای زیبائی و پاکیزگی شهر هر گونه اقدامی را انجام دهد.

 

 

اتوبوس حامل احشام و سوخت قاچاق به مقصد نرسید

مأموران انتظامی قاین در بازرسی از یک اتوبوس مسافربری گوسفند قاچاق و سوخت خارج از شبکه توزیع فراورده‌های نفتی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان قاین گفت: مأموران انتظامی شهرستان قاین در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا ودام، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک اتوبوس مسافربری مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
سرهنگ زال بیکی افزود: مأموران با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از خودرو ۱۵ رأس احشام قاچاق فاقد مجوز دامپزشکی و ۳۰۰ لیتر سوخت خارج از شبکه توزیع فراورده‌های نفتی کشف کردند که ارزش ریالی کالای قاچاق و دام مکشوفه ۳۳۰ میلیون ریال برآورد شد.
فرمانده انتظامی شهرستان قاین افزود: ماموران در این رابطه یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی:

روند ابتلاء به کرونا در خراسان جنوبی صعودی شد/۳

روند ابتلاء به کرونا در خراسان جنوبی صعودی شد

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی از افزایش روند موارد بستری و ابتلا به کرونا در استان خبر داد و گفت: شهروندان رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند.

غلامرضا شریف زاده  با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در خراسان جنوبی بیان کرد: تاکنون ۳۵ هزار و ۳۸۰ نمونه از بیماران مشکوک به کرونا اخذ شده که از این تعداد ۱۴ هزار و ۸۱۶ نمونه مثبت بوده است.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار تا پایان وقت اداری دیروز طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۵ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

شریف زاده با بیان اینکه ۴۱ بیمار بستری قطعی کرونا در بیمارستان‌ها بستری هستند، افزود: از این تعداد هشت بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی با بیان اینکه حال چهار بیمار کرونایی مساعد نیست، اظهار کرد: شمار فوتی‌های ناشی از این ویروس در استان به ۷۳۳ مورد رسیده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: متاسفانه روند موارد بستری و ابتلا به کرونا در استان افزایشی شده است.

وی خواستار رعایت پروتکل‌های بهداشتی شد و افزود: از شهروندان خواهشمندیم از مسافرت‌ها و برگزاری دورهمی ها خودداری کنند.

شریف زاده ادامه داد: اگر رعایت مسائل بهداشتی از سوی شهروندان جدی گرفته نشود، به روزهای اوج شیوع ویروس بر می‌گردیم.

خراسان جنوبی، امروز هم بدون فوتی کرونا

آمار فوت ناشی از کرونا در خراسان جنوبی با احتساب این که در ۲۴ساعت گذشته مورد فوتی جدید ثبت نشد همچنان ۷۳۳نفر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۲۴ساعت گذشته ۸۴ آزمایش تشخیص کرونا در خراسان جنوبی انجام شد که مجموعا ۹ بیمار جدید شامل ۷بستری و ۲سرپایی شناسایی شدند.

دکتر مهدی زاده افزود: از این تعداد ۲مورد از بیرجند، ۴مورد از قاین، ۲مورد از سربیشه و ۱ مورد از طبس بوده است.

وی گفت: در حال حاضر ۱۴۲بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۴۴نفر کرونا مثبتند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: از این تعداد ۱۱نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال عمومی ۴نفر وخیم است.

مهدی زاده گفت: در ۲۴ساعت گذشته ۳۸بیمار باعلائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی پذیرش و در همین مدت ۳۹بیمار شامل ۱۹بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب ترخیص شدند.

وی افزود: از ابتدای شیوع کرونا تا امروز ۱۴هزار و ۴۸بیمار با حال عمومی خوب ترخیص شده یا در حال حاضر در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

به گفته مهدی زاده تا روز گذشته ۳۵هزار و ۷۷۳آزمایش تشخیص کرونا در خراسان جنوبی گرفته شده که منجر به شناسایی ۱۴هزار و ۸۲۵بیمار شد.

 

 

توقیف هزار و ۸۰۰قطعه مرغ فاقد مجوز در شهرستان سربیشه

مأموران انتظامی در بازرسی از یک کامیون هزار و ۸۰۰قطعه مرغ غیرمجاز و بدون مجوز بهداشتی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سربیشه گفت: مأموران انتظامی شهرستان سربیشه هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک کامیون مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند. 
سرهنگ کارگر افزود: مأموران در بازرسی از کامیون هزار و ۸۰۰قطعه مرغ زنده قاچاق فاقد مجوز حمل به ارزش ۳۳۰میلیون ریال کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان سربیشه افزود: مأموران در این رابطه یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

بزرگترین مجتمع آموزشی شرق کشور، آماده بهره برداری/۲

بزرگترین مجتمع آموزشی شرق کشور درخراسان جنوبی تکمیل شده است و بزودی به بهره بردار می‌رسد.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان زیربنای مجتمع سردار شهید سلیمانی را ۱۰ هزار و ۲۶۳ مترمربع دانست و گفت: این مجتمع ۴۵ کلاس درس برای تمام مقاطع تحصیلی دارد که بیش از هزار و ۳۵۰ دانش آموز را از فضای آموزشی استاندارد بهره مند می‌کند.

چاوشان آمفی تئاتر، سالن ورزشی و آزمایشگاه‌های فیزیک، شیمی و زیست شناسی را از دیگر امکانات مجتمع سردار شهید سلیمانی اعلام کرد و افزود: برای ساخت این مجتمع بیش از ۳۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

 

 

 

توزیع ۲۰۰بسته کمک معیشتی بین نیازمندان عشق آباد/۲

۲۰۰بسته کمک معیشتی بین نیازمندان عشق آباد شهرستان طبس توزیع شد.

ارزش این تعداد بسته کمک معیشتی ۵۶میلیون تومان به همت خیّران مؤسسه خیریه باب الحوائج، کمیته امداد امام خمینی(ره)، حوزه مقاومت بسیج مالک اشتر و گروه‌های جهادی عشق آباد تهیه و بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا توزیع شد.

 

 

پایان هفته بارانی در خراسان جنوبی/۲

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی از بارش پراکنده برف و باران در پایان هفته جاری خبر داد.

نخعی گفت: امروز شرایط جوی پایدار، اما به تدریج از فردا تا جمعه افزایش ابر در استان قابل پیش بینی است. 

وی افزود:۵شنبه ناپایدار‌ی های جوی به صورت وزش باد شدید تا خیلی شدید همراه با خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی و همچنین کاهش کیفیفت هوا ظاهر خواهد شد.
نخعی گفت: همچنین ۵شنبه تا جمعه بارش پراکنده‌ی باران و برف برای نواحی شمال استان قابل پیش بینی است و به لحاظ دمایی فردا شب افزایش نسبی دمای هوا را انتظار داریم، اما طی روز‌های جمعه تا شنبه هفته آینده ۱۰تا۱۵ درجه کاهش دما سبب گسترش سرما و یخبندان شبانه خواهد شد.

 

تمدید مهلت هفتمین جشنواره “روستاها و عشایر دوستدار کتاب”/۲-۳

    
معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از تمدید مهلت شرکت در هفتمین جشنواره “روستاها و عشایر دوستدار کتاب” تا ۱۰ بهمن ماه خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمود رمضانی با بیان این خبر، عنوان کرد: با توجه به مشکلات پستی و درخواست های مکرر از روستاهای سراسر کشور، فرصت مشارکت در هفتمین جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب» تمدید شد.

وی با اشاره به این که روستاهای متقاضی شرکت در این جشنواره می‌توانند مستندات و مدارک و برنامه‌های تدوین و انجام‌شده در زمینه کتابخوانی و ترویج کتاب را به دبیرخانه مرکزی یا دبیرخانه استانی جشنواره ارسال کنند ، ادامه داد: انتظار می‌رود علاقه‌مندان شرکت در رقابت را به روز آخر موکل نکنند تا در بازه زمانی و مهلت اعلام شده آثارشان به دبیرخانه مرکزی برسد.

به گفته وی همچنین متقاضیان مشارکت می‌توانند مستندات‌شان را به پست الکترونیک جشنواره به نشانی iranbookpromotion@gmail.com  ارسال کنند. برای کسب اطلاع بیشتر نیز می‌توان به سایت ش

 

 

 

 

 

 

مشکلات مالیات و بیمه حوزه فرهنگ و رسانه خراسان جنوبی بررسی شد/۷

    
مشکلات مالیات و بیمه حوزه فرهنگ و رسانه خراسان جنوبی بررسی شد
جلسه بررسی مشکلات نشریات، چاپخانه ها، کانون های آگهی و تبلیغات، موسسات و کتابفروشی های استان پیرامون مالیات و بیمه تامین اجتماعی سه شنبه ۳۰ دی ماه جاری به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، عباسعلی بهاری معاون امور فرهنگی و اجتماعی استانداری در ابتدای جلسه با اشاره به مطالبات خبرنگاران و فرهیختگان در حوزه مالیات و بیمه عنوان کرد‌: تاکنون نشست های متعددی مطرح شده اما اصحاب رسانه پاسخ های قانع کننده ای دریافت نکردند.
وی با تاکید بر این که باید به صورت اقناعی و در جهت مرتفع شدن مشکلات صحبت کرد، ادامه داد: خواسته ها، مشکلات و انتظارات اصحاب رسانه در این نشست مطرح و در پایان گزارشی مبتنی بر واقعیت ها و کارهای عملیاتی و اجرایی به استاندار ارائه شود.
در ادامه مشکلات بیمه و مالیات فعالان حوزه نشر، چاپ، کانون های آگهی و تبلیغات، موسسات و کتابفروشی ها مطرح شد که از اهم آن ها می توان به معاف نشدن نشریات و موسسات فرهنگی و هنری و کانون های آگهی تبلیغات از مالیات، مشکلات بیمه ای فعالان حوزه چاپ و خبرنگاران و سختی عضویت در صندق اعتباری هنر، توجیه نبودن کارشناسان بیمه و مالیات، حق بیمه کارفرما و افزایش حمایت دولت از بیمه شدگان اشاره کرد.دیدگاه ما به عرصه فرهنگ دیدگاه مالی نیست
احسانی مهر مدیر کل امور مالیاتی خراسان جنوبی در پاسخ به برخی از موارد مطرح شده عنوان کرد : یقین داشته باشید دیدگاه ما به عرصه فرهنگ دیدگاه مالی نیست و تا حد امکان برای تسهیل امور قانون را منعطف می کنیم.
وی با بیان این که مشمولان مالیات به نرخ صفر طبق جدول وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعم از انتشاراتی ها، مطبوعات، فعالیت های فرهنگی و هنری و جشنواره های قرآنی مشخص شده اند، تصریح کرد: مگر این که موسسه مد نظر فعالیتی خارج از جدول انجام داده و یا درآمدی غیر عملیاتی داشته باشد که معاف نخواهد بود.
مدیر کل امور مالیاتی همچنین با بیان این که مودیان هر ساله از کارشناسان این اداره استعلام درخصوص بدهکاری یا عدم بدهکاری اخذ کنند، ادامه داد: در راستای رسیدگی تخصصی تر نیز سعی می کنیم بررسی مسایل مالیاتی حوزه رسانه و فرهنگ را به فردی با وحدت رویه واگذار کنیم .احسانی مهر به مشکل نداشتن وسع کافی برای استخدام حسابدار تخصصی و تنظیم دفاتر در موسسات کوچک اشاره کرد و افزود: اگر فرد دارای شخصیت حقوقی است که باید نسبت به تکلیف خود عمل کند کار مشکلی نیست ولی اگر در قالب شخص حقیقی است ، تکلیفی درخصوص نگهداری دفاتر ندارد.
وی پیشنهاد داد: به صورت هفتگی یا ماهیانه با حضور کارشناسان این اداره کل و فعالان اصحاب فرهنگ و رسانه، دوره های آموزشی در خصوص تکمیل دفاتر و سایر مسایل مالیاتی برگزار شود.
احسانی مهر همچنین عنوان کرد: این اداره کل آمادگی دارد به صورت مصداقی به مشکلات فعالین فرهنگ و رسانه حضوری پاسخ دهد .بازرسان حوزه فرهنگ و رسانه آموزش داده خواهند شد
محمدی مدیر کل تامین اجتماعی خراسان جنوبی نیز در پاسخ به برخی موارد مطرح شده ، بیان کرد: دولت هزینه ۲۰ درصد سهم کارفرما برای استخدام تا ۵ نفر را در چاپخانه ها و رسانه ها تقبل کرده است و در حال حاضر مشولین شرایط از این امتیاز استفاده می کنند.
به گفته وی همچنین تفاهم نامه ای برای بیمه هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عقد شده است و ۱۷ درصد سهم بیمه این افراد پرداخت می شود.
محمدی با بیان این که مسئولیت صحت مندرجات لیست بیمه بر عهده کارفرما است، تصریح کرد: از آنجاییکه احتمال سوءاستفاده از گذرواژه کارفرما هنگام تهیه لیست اعضا در کافی نت ها وجود دارد، آمادگی داریم علاوه بر آموزش به کارفرمایان ، نرم افزار تهیه لیست را نیز در سیستم شخصی آن ها نصب کنیم.
وی همچنین با تاکید بر این که بازرسان حوزه فرهنگ و رسانه آموزش داده خواهند شد، برای برگزاری نشست های مشترک با این فعالین در راستای حل مشکلات بیمه ای اعلام آمادگی کرد.کارگاه های آموزشی بسیار کارا خواهند بود
ناصر نبی زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز با تاکید بر استمرار این جلسات ، عنوان کرد: نشست های تخصصی و عمومی براساس پیشنهاد مدیران حوزه بیمه و مالیات ، با هماهنگی خانه مطبوعات، نشریات ، موسسات فرهنگی و هنری ، چاپخانه ها، کانون های آگهی و تبلیغات و کتابفروشی ها برگزار شوند.به گفته وی کارگاه های آموزشی بسیار کارا خواهند بود و  بخش عظیمی از مشکلات را حل می کنند.

 

آمریکاپرستان تحریم دارویی را ندیدند اما می‌گویند واکسن را سیاسی نکنید/ به توان داخلی افتخار می‌کنیم

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه هر زمان باور “ما می‌توانیم” ریشه دوانده کشور موفق و پیروز بوده است گفت: خنثی‌سازی تحریم‌ها با سازش و لبخند محقق نمی‌شود و مسئولان از نتایج مذاکره با غرب درس بگیرند.

 آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی صبح امروز در نشست با جمعی از مسئولان در بیرجند اظهار داشت: بالاترین ارزش برای جبهه ولایی توانمند شدن و ایستادگی در مقابل تفکر لیبرالی غرب است.

وی گفت: اینکه امروز مشاهده می‌کنید ساختار سازمان تحریم آمریکا و اروپا زمین گیر شده، دلیل آن این است هرکجا که باور “ما می‌توانیم” ریشه دوانده ایران اسلامی موفق و پیروز بوده است و هر کجا که از موضع سازش وارد شده‌ایم خسارت‌های جبران ناپذیری به کشور وارد شده است.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه خنثی‌سازی تحریم‌ها با سازش و لبخند محقق نمی‌شود تأکید کرد: مسئولان از نتایج مذاکره با غرب در این سال‌ها درس بگیرند و تمرکز امور را بر حمایت از جوانان، شرکت‌های دانش بنیان و دیگر نهادهای توانمند داخلی قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه رفتار کشورهای آمریکایی و اروپایی در جریان ویروس منحوس کرونا گواه محکمی از نوع تفکر غرب در برابر انسان‌ها است گفت: کشورهایی که مدعی رفاه و حقوق شهروندی بوده در حدود یکسال گذشته همه‌ دنیا مشاهده کردند که چگونه نسبت به مردم خودشان و مهاجرین عمل کردند؛ عده‌‌ای خوش باور هنوز به دنبال این هستند که ایران را وابسته به غرب کنند.

وی یادآور شد: در دوران سخت کرونا که علاوه بر مشکلات بهداشتی و درمانی، مسئله معیشت و اقتصاد مردم در دنیا دچار بحران شده بود در ایران اسلامی در همه شهرهای کشور کارهای بزرگ جهادی برای کمک به کادر درمانی و بهداشتی و همچنین معیشت مردم صورت گرفت.

امام جمعه بیرجند با اشاره به رفتار غیر انسانی کشورهای آمریکایی و اروپایی در تحریم دارویی کشور در گذشته گفت: کشورهای غربی نشان داده‌اند که هیچ‌گاه قابل اعتماد نیستند، تجربه خون‌های آلوده به ایدز در سال‌های گذشته بزرگترین سند رسوایی غرب است، این موضوع نباید در واردات واکسن کرونا بار دیگر تکرار شود.

وی خاطرنشان کرد: جای تأسف است روزی که آمریکا و همراهان او تحریم دارویی را علیه مردم ایران آغاز کردند آمریکا پرستان داخلی و خارجی سکوت کردند و حال در زمانی که باید به توان داخلی کشور در تولید واکسن ایرانی افتخار کنیم می‌گویند که واکسن را سیاسی نکنید!

عبادی افزود: آمریکا، انگلیس و فرانسه هیچ‌گاه دلسوز مردم ایران نبوده و نیستند، اگر آنها دلسوز ملت ایران بودند پانسمان بیماران پروانه‌ای، حمل و نقل اقلام سلامت محور و بسیاری از داروهای دیگر را تحریم نمی‌کردند و حالا باید از آمریکا پرستان پرسید چرا پانسمان را سیاسی کردید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از صدها شرکت دانش بنیان در زمینه‌های داروسازی و سلامت با هدف قطع وابستگی کشور به غرب فعال هستند و بالاترین هدف آنان ارتقای کرامت انسان‌ها است.

عبادی با اشاره به تحریم نهادهای انقلابی کشور از سوی آمریکا گفت: آمریکا متوجه این موضوع شده که ایران اسلامی وقتی اراده کند می‌تواند تحریم‌ها را خنثی کند، بنابراین تحریم آقای مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) و مؤسسه وابسته به این نهاد شرکت دانش بنیان برکت و همچنین سازمان‌های اقتصادی آستان قدس رضوی که موفقیت‌های زیادی در دستیابی به واکسن کرونا و تأمین مواد بهداشتی و درمانی کشور به دست آوردند، در همین جهت است و خباثت غرب علیه نهادها و اشخاص انقلابی ایران تمامی ندارد.

وی با بیان اینکه تحریم‌های آمریکا هیچ‌گاه نتوانسته در روحیه خودباوری و تفکر “ما می‌توانیم ملت ایران” خللی وارد سازد افزود: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) همواره مورد اعتماد و افتخار مردم بوده و در طول بیش از چهل ساله انقلاب خدمات و اقدامات شایسته‌ای در زمینه اقتصادی، اجتماعی و در حال حاضر کرونا به ملت ایران عرضه داشته است.

 

 

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی: کارخانه داروسازی در خراسان جنوبی احداث می‌شود/۲

 

استاندار خراسان جنوبی: کارخانه داروسازی در خراسان جنوبی احداث می‌شود

استاندار خراسان جنوبی از تقویت زیرساخت‌های استان در بحث مقابله با مواد مخدر خبر داد و گفت: شرکت ایدرو و قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) برای احداث کارخانه داروسازی در استان اعلام آمادگی کردند.

حمید ملانوری  با اشاره به دیدار با سردار مؤمنی دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر ریاست جمهوری اظهار داشت: در این دیدار به ظرفیت‌های معدنی، کشاورزی و گردشگری استان اشاره شد و از مرز نیز به عنوان پتانسیلی در راستای توسعه خراسان جنوبی نام برده شد.

استاندر خراسان جنوبی گفت: با چنین ظرفیت‌هایی خراسان جنوبی به لحاظ امکانات و زیرساخت‌ها ضعیف است اما توانسته رتبه اول کشور را در بحث امنیت در سرمایه گذاری از آن خود کند.

وی به مرز گسترده خراسان جنوبی با افغانستان و قرار گرفتن این استان در مسیر دو کریدور اصلی کشور اشاره کرد و گفت: با تلاش شبانه روزی نیروهای نظامی و انتظامی، مرزبانی و ارتش، امنیت خوبی بر منطقه  حاکم است.

ملانوری با تأکید بر آمار کشفیات صورت گرفته از ابتدای سال تاکنون، خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از این کشفیات با سختی و با کمترین امکانات و تجهیزات انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌ها و تقویت امکانات موجود قطعاً می‌تواند توان مقابله را افزایش دهد.

استاندار خراسان جنوبی به مکاتبات صورت گرفته با ستاد مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: همان گونه که در این مکاتبات اشاره شده موضوع راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶، تقویت ایستگاه‌های بازرسی سهل آباد و علی آباد، اجرای طرح‌های فرهنگی و پیشگیری، کمک به حوزه درمان معتادان از جمله درخواست‌های استان است و راه‌اندازی مرکز درمان ماده ۱۶، درمان معتادان متجاهر و کم بضاعت از مطالبات دیرینه استان است که علیرغم پیگیری‌های متعدد، تاکنون به جایی نرسیده است.

ملانوری تأکید کرد: در حال حاضر تنها مرز فعال استان ماهیرود است اما برای بازگشایی مرز یزدان هم رایزنی‌هایی صورت گرفته و قطعاً این دو مرز، نیاز به تقویت زیرساخت‌ها و تأمین تجهیزات و امکانات دارند.

وی از اعلام آمادگی شرکت ایدرو و قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) برای احداث کارخانه داروسازی در استان گفت و متذکر شد: تحقق این برنامه هم حمایت‌های ستاد را می‌طلبد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: سردار مؤمنی دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر ریاست جمهوری ضمن موافقت با درخواست‌های استان در زمینه تقویت زیرساخت‌ها و تأمین تجهیزات مورد نیاز در راستای مقابله با مواد مخدر، دستورات لازم برای تحقق آنها را صادر کرد.

 

 

 

 

 

 

کمک‌های مردمی در خراسان جنوبی ۸۵ درصد افزایش یافت/۲-۳

کمک‌های مردمی در خراسان جنوبی ۸۵ درصد افزایش یافت

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی از جمع‌آوری ۸۵ میلیارد و ۲۹۷ میلیون تومان کمک‌های مردمی در استان خبر داد و گفت: این میزان کمک‌های مردمی در سال جاری نسبت به سال گذشته ۸۵ درصد افزایش داشته است.

رضا سلم‌آبادی  اعلام کرد: از این میزان کمک‌های مردمی در ۹ ماه سال جاری، ۴۲ میلیارد تومان نقدی و ۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان غیرنقدی بوده است.

وی افزود: مجموع درآمدهای کمیته امداد در مدت مشابه سال گذشته ۳۳ میلیارد و ۱۸۷ میلیون تومان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی سرانه کمک ماهانه هر خانوار به محرومان در این استان را ۳۸۰ هزار تومان عنوان کرد و گفت: مبالغ جمع‌آوری شده مربوط به صدقات، زکوات، ایتام و محسنین است که در سرفصل‌های مختلف اشتغال، معیشت، ازدواج، مسکن، تحصیل و سایر نیازمندهای جامعه هدف این نهاد هزینه می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی هم گفت: مردم خیر و سخاوتمند استان در سال جاری تا پایان آذر ماه، سه میلیارد و ۸۳۷ میلیون تومان صدقه به نیازمندان اهدا کردند.

احمد رفیعی از رشد ۱۰ درصدی صدقات در خراسان جنوبی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: چهار درصد از سهم کل درآمدهای کمیته امداد استان از محل صدقات است و بیشترین صدقات جمع‌آوری شده از صندوق‌های کوچک خانگی بوده است.

وی شمار مشترکان صدقات در این مدت را ۷۸ هزار و ۴۱۲ مشترک عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۷۵ هزار و ۹۴ مشترک صندوق کوچک، یک هزار و ۹۳۹ صندوق بزرگ اماکن و یک هزار و ۷۳۹ صندوق بزرگ معابر در استان فعال است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی اظهار داشت: صدقات جمع‌آوری شده مردم براساس موازین شرعی در سرفصل‌های مختلف از قبیل خدمات درمانی، فرهنگی، ازدواج، مسکن و سایر موارد مربوط به مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند هزینه می‌شود.

وی به پرداخت صدقات با روش‌های نوین الکترونیکی اشاره کرد و گفت: هم‌استانی‌های خیر می‌توانند با استفاده از گوشی تلفن همراه و شماره‌گیری #۰۵۶*۸۸۷۷*، ارسال یک پیام بدون متن به سر شماره ۸۸۷۷، شماره‌گیری تلفن گویای ۰۹۶۸۸۷۷ و سایت امداد از آسان‌ترین روش‌های پرداخت صدقه الکترونیکی استفاده کنند.

رفیعی اضافه کرد: در راستای سیاست‌های جدید این نهاد در سال جاری برخی صندوق‌های کوچک صدقات در استان به مراکز نیکوکاری واگذار می‌شود.

 

 

 

کشف ۲ تن شیر خشک قاچاق در بیرجند/۴

کشف ۲ تن شیر خشک قاچاق در بیرجند

 سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی در بازرسی از یک وانت نیسان ۲ تن شیر خشک غیرمجاز به ارزش یک میلیارد ریال را کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ محمدعلی ابراهیمی افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی بیرجند – مشهد به یک وانت نیسان مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی اظهار داشت: ماموران با هماهنگی مقام قضایی در بازرسی از این خودرو ۲ تن شیر خشک غیرمجاز را کشف کردند که ارزش ریالی کالای قاچاق مکشوفه بنا بر نظریه کارشناسان یک میلیارد ریال برآورد شده است.

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی گفت: در این رابطه یک متهم دستگیر و به همراه پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

 

 

 

۶ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت زورخانه بین‌المللی بیرجند تخصیص یافت/۷

۶ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت زورخانه بین‌المللی بیرجند تخصیص یافت

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از ابلاغ موافقت‌نامه ۶ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت زورخانه بین‌المللی بیرجند خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود این طرح سال ۱۴۰۱ به اتمام برسد.

حسن عزیزی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: موافقت‌نامه احداث زورخانه بین‌المللی مرکز استان با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و مبلغ شروع ۲ میلیارد تومان و مبلغ کل ۶ میلیارد تومان به استان ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: با پیگیری انجام شده مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی اولیه احداث این طرح با افزایش چهار برابری به ۲ میلیارد تومان افزایش یافت و سقف پیش‌بینی این پروژه ۶ میلیارد تومان است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اظهار داشت: مهر امسال عملیات اجرایی زورخانه بین‌المللی بیرجند به زمین خورد و این طرح ورزشی در زمینی به مساحت ۸۰۰ مترمربع در منطقه مهرشهر بیرجند احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ نفر ورزشکار ثبت سامانه فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای کشور هستند گفت: ورزش زورخانه‌ای، نگین رشته‌های ورزشی در خراسان جنوبی است و افتخارت زیادی در این رشته کسب شده که امیدواریم این ورزش بیش از قبل بدرخشد.

 

 

 

 

آموزش حضوری در مدارس خراسان جنوبی اختیاری است۲-۳

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی آموزش حضوری در مدارس برای دانش آموزان را اختیاری اعلام کرد.

 

گسترش فرهنگ وقف برای آموزش دانش‌آموزان ضروری است

محمدعلی واقعی  در نشست شورای آموزش و پرورش مناطق مرزی که به میزبانی شهرستان زیرکوه برگزار شد، افزود: توسعه فعالیت‌های فرهنگی و آموزش مهارت‌های زندگی در مناطق مرزی ضروری است.

وی طرح موضوع گسترش فرهنگ وقف برای دانش‌آموزان در شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها را موثر دانست و گفت: سنت حسنه وقف یک پدیده‌ دیرپای بشری است که ریشه در عقل، منطق و طبیعت انسان دارد.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: پیش‌شرط و مقدمه هدایت افکار و اندیشه انسان‌ها و جلب مشارکت در هر زمینه‌ای نیازمند افزایش آگاهی آنهاست و آگاهی دانش‌آموزان و توجه آنان به ضرورت توسعه جامعه، روش‌ها و ابعاد آن، حس مسؤولیت‌پذیری آنان را افزایش داده و مشارکت افراد را در توسعه‌ تا حد قابل توجهی تضمین می‌کند.

وی ادامه داد: نبود زیرساخت‌های لازم برای دسترسی دانش‌آموزان به شبکه شاد به‌ویژه در مناطق مرزی و عشایری از مهمترین مشکلات آموزش و پرورش در ارائه آموزش‌های نوین به شمار می‌رود.

واقعی گفت: از سوی وزارت آموزش و پرورش در دی سال جاری مبلغ ۸۴۰ میلیون تومان کمک سرانه به مدارس عشایری استان تخصیص یافت.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت کشور با هدف تامین گوشی و تبلت هوشمند دانش‌آموزان با نیازهای ویژه خبر داد و افزود: بیش از یک هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز با نیاز ویژه در تمامی دوره‌های تحصیلی این استان نیز از مزایای گوشی و تبلت هوشمند به منظور استفاده از آموزش‌های نوین و شبکه شاد بهره‌مند می‌شوند.

وی اظهار داشت: برای انتقال صحیح و آموزش اصولی ارزش‌های والای اسلامی، فرهنگی و علمی باید از روش‌های مناسب و نوین مبتنی بر فناوری روز و منطبق با سند تحول بنیادین بهره گرفت.

 

 

 

 

 

 

 

با هدف تحرک بیشتر در ایام کرونا

اجرای لیگ تندرستی ایرانیان در خراسان جنوبی

برگزاری نخستین جلسه هماهنگی لیگ تندرستی ایرانیان

اولین جلسه هماهنگی لیگ تندرستی ایرانیان با حضور محسن قطبی معاون توسعه امور ورزش، اسلامی معاون ورزش بانوان ، غلامی مقدم رییس گروه ورزش همگانی و چراغ بیرجندی رییس هیات همگانی استان برگزار شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، معاون توسعه امور ورزش در این جلسه گفت : فدراسیون ورزش های همگانی و به تبع آن هیات همگانی استان در سالیان گذشته در این راستا و با هدف همگانی کردن ورزش همایش های پیاده روی و جشنواره های ورزشی خانوادگی مختلفی را برای خانواده ها و ورزشکاران برنامه ریزی و اجرا می کرد که باعث ترغیب مردم و خانواده ها به سمت ورزش و نهادینه کردن ورزش همگانی در بین آنان شد.
قطبی تصریح کرد: متاسفانه در شرایط فعلی مقابله با ویروس کرونا و محدودیت اجرای برنامه های ورزشی جشنواره ها و همایش ها را از دست دادیم و باعث کاهش تحرک در بین خانواده ها و یک سری معضلات به خصوص افزایش وزن در بین کودکان و خانواده ها و به ویژه خانم ها شد .
معاون توسعه امور ورزش اداره کل اظهار داشت: در بحث ورزشکاران سازمان یافته نیز، یک سری مشکلاتی از قبیل کم تحرکی و از دست دادن میزان وزن مفید بدن یعنی میزان توده عضلانی شدیم که در همین راستا فدراسیون ورزش های همگانی طرح لیگ تندرستی ایرانیان را برای اجرا به استان ها ابلاغ کرد که در این لیگ یک سری فعالیت ها و ورزش ها انجام می شود .
رییس هیات ورزش های همگانی در ادامه گفت: فدراسیون ورزش های همگانی در راستای رسالت و برنامه های خود ، بزرگترین برنامه ای را که امسال در خصوص کم تحرکی پیش بینی کرده است بحث لیگ تندرستی ایرانیان است .
کاظم چراغ بیرجندی بیان کرد : هدف از برگزاری این رویداد آگاهی بخشی ، پیشگیری از کم تحرکی و افزایش فعالیت های جسمانی اقشار مختلف جامعه با مشارکت تمامی استان های کشور برگزار می شود .
وی تصریح کرد : این لیگ از ۴ بهمن تا ۳۰ اسفند ماه سال جاری به مدت ۴۹ روز برگزار واهد شد .

 

تخصیص۸۴۰میلیون تومان کمک سرانه به مدارس عشایری استان/بهره مندی ۱۵۰۰دانش آموز با نیاز ویژه از گوشی هوشمند

مدیر کل آموززش و پرورش خراسان جنوبی گفت: از سوی وزارت آموزش، در دیماه سال جاری مبلغ ۸۴۰ میلیون تومان کمک سرانه، به مدارس عشایری استان تخصیص یافت.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، محمد علی واقعی پیش از ظهر  امروز در نشست شورای آموزش و پرورش مناطق مرزی، که به میزبانی شهرستان زیرکوه، برگزار شد، اظهار کرد:نبودن زیرساخت های لازم جهت دسترسی دانش آموزان به شبکه شاد، به ویژه در مناطق مرزی و عشایری از مهم ترین مشکلات آموزش و پرورش در ارائه آموزش های نوین به شمار می رود.

وی، توسعه فعالیت های فرهنگی و آموزش مهارت های زندگی در مناطق مرزی را ضروری دانست و تصریح کرد: در زمینه گسترش فرهنگ وقف برای آموزش دانش آموزان لازم است، ائمه محترم جمعه جماعات از طریق خطبه های نماز جمعه ویا  برگزاری جلسات با روسای ادارات در فرمانداری ها در این خصوص اطلاع رسانی و فرهنگ سازی نمایند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی طرح در شورای فرهنگ عمومی شهرستان ها را نیز در موضوع گسترش فرهنگ وقف برای دانش آموزان مؤثر دانست و خاطر نشان کرد: سنّت حسنه‌ی وقف، یک پدیده‌ی دیرپای بشری است که ریشه در عقل، منطق و طبیعت انسان دارد.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان، با بیان این مطلب که پیش‌شرط و مقدّمه‌ی هدایت افکار و اندیشه‌ی انسان‌ها و جلب مشارکت آنان در هر زمینه‌ای نیازمند افزایش آگاهی آنهاست؛ یاد آور شد:  آگاهی دانش آموزان و توجّه آنان به ضرورت توسعه‌ی جامعه، روش‌ها و ابعاد آن، حسّ مسؤولیت‌پذیری آنان را افزایش داده و مشارکت آنان را در توسعه‌ تا حدّ قابل توجّهی تضمین می‌کند.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین وزارت خانه های آموزش و پرورش و کشور با هدف تأمین گوشی و تبلت هوشمند دانش آموزان با نیازهای ویژه خبر داد و بیان کرد: در خراسان جنوبی نیز بیش از یک هزارو۵۰۰دانش آموزبانیاز ویژه در تمامی دوره های تحصیلی از مزایای گوشی و تبلت هوشمند به منظور استفاده از آموزش های نوین و شبکه شاد بهره مندمی شوند.

به گفته واقعی، برای انتقال صحیح و آموزش اصولی  ارزش های والای اسلامی، فرهنگی و علمی باید  از روش‌های مناسب و نوین مبتنی بر فناوری روز و منطبق با سند تحول بنیادین  بهره گرفت.

 

 

مشارکت، همدلی و اتحاد مهم ترین سوغات زیرکوه

خطیب جمعه شهر زیرکوه گفت: مشارکت، همدلی، اتحاد و انسجام در تمامی امور، به ویژه در بحث تعلیم و تربیت، مهم ترین سوغات زیرکوه به شمار می رود.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، حجت الاسلام بخشی پور، امام جمعه زیرکوه،  صبح امروز  در نشست شورای آموزش و پرورش مناطق مرزی استان اظهار کرد: بهترین و بزرگترین سرمایه ی مردم مرز نشین این خطه ولایتمداری است.

وی، با بیان این مطلب که روح اتحاد و انسجام بر جزء جزء شهرستان مرزی زیرکوه حاکم است، تصریح کرد: این شهرستان سرزمین نخبه پروری است که نخبگان فراوانی نظیر دکتر موهبتی،  احمد موهبتی ،فلاحی  و سردار سیاریرا در دامان خود پرورش داده است.

امام جمعه زیرکوه، ادامه داد: به برکت نظام و خون شهدا و تلاش همه دولتمردان کارهای خوبی انجام شده که جای شکر دارد اما تا نقطه مطلوب هنوز فاصله زیادی داریم .

به گفته بخشی پور توجه به مسائل پرورشی و تربیتی، به ویژه تقویت مکارم اخلاق، در فرایند یاد دهی و یاد گیری ضروری بوده و باید تلاش،کنیم تا انسان شایسته ی در طراز جمهوری اسلامی تحویل جامعه دهیم.

فرماندار زیرکوه :
مشکلات با درایت، هوشمندی و همدلی حل می شود
فرماندار زیرکوه با بیان این که آموزش و پرورش در یکسال اخیر به جهت شیوع ویروس کرونا دوران سختی را گذراند، گفت: تجربه نشان داده است که مشکلات با درایت، هوشمندی و همدلی بین دستگاه های اجرایی حل می شود.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، محمد حسین عرب شاهی، صبح امروز در نشست شورای آموزش و پرورش مناطق مرزی استان اظهار کرد: آموزش و پرورش باسرانگشت تدبیر فرهنگیان جهادی خود و به پشتوانه ی راه اندازی شبکه شاد، فراگیری آموزش، برای دانش آموزان تسهیل و فراهم کرده است.

وی، با اشاره به آسیب های شیوع و گسترش بیماری کرونا به زیرساخت های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه، تصریح کرد: علی رقم فشارهای متعدد ویروس منحوس کرونا در ابعاد مختلف و درگیری همه جانبه جامعه با آن، حمایت های ائمه جمعه و جماعات التهاب را کم کرده ولی هنوز نگرانی هایی در حوزه آموزش و پرورش و برگزاری حضوری کلاس ها داریم.

وی با بیان این که نگاه معلمین فرهیخته استان به مقوله تعلیم و تربیت نشأت گرفته از اعتقاد راسخ ایشان به تعلیم و تربیت اسلامی ایرانی فرزندان این خطه از میهن اسلامی است، عنوان کرد: معلمان خراسان جنوبی به ویژه فرهنگیان مومن و متعهد شهرستان زیرکوه فارغ از دسته بندی های سیاسی، به انجام رسالت پیامبر گونه خود می اندیشند.

رئیس شورای آموزش و پرورش زیرکوه، مرزی بودن، عدم نفوذ بعضی زیرساخت ها در تعدادی از  روستاهای نوار مرز، و دوری از مرکز استان را عمده مشکلات این شهرستان در بحث ارتقاء شاخص های تعلیم و تربیت و ارائه شیوه های نوین آموزشی دانست و افزود: به همان میزان که مرزی هستیم به همان میزان از مرکز استان و امکانات دور هستیم و امیدواریم توجه بیشتری به شهرستانها و مناطق مرزی بشود.

به گفته فرماندار زیرکوه، شوراهای آموزش و پرورش مناطق مرزی، تکیه گاهی مستحکم برای ارتقاء شاخص های  نظام آموزشی و تربیتی در خط مقدم جنگ نرم به شمار می رود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*