اخبار خراسان جنوبی / آبرسانی به ۹ روستای نهبندان از مصوبات سفر استاندار انجام شد

اطعام نیازمندان با کمک آیت الله رئیسی/۲-۳

نیازمندان خراسان جنوبی، مانند هر سال در ایام شب‌های قدر با کمک نماینده‌ی مردم استان در مجلس خبرگان رهبری اطعام می‌شوند.

 رئیس دفتر نمانیده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری گفت: آیت الله رئیسی هر سال در ایام شب‌های قدر، هزینه اطعام تعدادی از نیازمندان استان را تقبل می‌کنند و امسال ۲۰۰۰ پرس غذای گرم را برای این کمک، اختصاص دادند.
حجت الاسلام سلم آبادی افزود: این غذا‌ها در آشپزخانه کمیته امداد امام خمینی (ره) استان و زیرنظر کارشناسان علوم پزشکی تهیه و بین نیازمندان توزیع می‌شود که تعدادی از این غذا‌ها دیشب در اولین شب قدر بین نیازمندان توزیع شد.
وی گفت: همچنین علاوه بر این غذاها، ۵۰۰ سبد کالا به ارزش هر بسته ۳۰۰ هزار تومان از سوی آیت الله رئیسی تا پایان ماه مبارک رمضان بین نیازمندان توزیع می‌شود.

فراخوان تولید فیلم کوتاه خراسان جنوبی منتشر شد۲-۳

فراخوان تولید فیلم کوتاه خراسان جنوبی منتشر شد
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از انتشار فراخون تولید فیلم کوتاه خراسان جنوبی خبر داد.

سید علی زمزم با بیان این خبر عنوان کرد: انجمن سینمای جوانان ایران دفتر بیرجند، با حمایت و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی فراخون تولید فیلم کوتاه را منتشر کرده است.

وی با اشاره به این که انجمن سینمای جوانان خراسان جنوبی با هدف حمایت از تولیدات فیلمسازان جوان در نظر دارد با اولویت سه موضوع چهلمین سالگرد دفاع مقدس، نماز و ایثار و شهادت اقدام به تولید فیلم کوتاه نماید، ادامه داد: علاقه مندان تا ۱ تیر ماه مهلت دارند متن فیلمنامه را ارسال نمایند. به گفته وی میزان حمایت از فیلم ها تا سقف ۳۰ میلیون ریال خواهد بود.

زمزم با بیان این که ذکر خلاصه فیلمنامه، معرفی کارگردان و شماره تلفن همراه در صفحه اول فیلمنامه الزامیست، خاطرنشان کرد: فیلم باید بین ۳ تا ۱۰ دقیقه با احتساب تیتراژ اول و پایان باشد.

گفتنی است فیلمسازان باید فیلمنامه کامل خود را به انجمن سینمای جوان ارائه دهند و طرح پذیرفته نمی شود. فیلم سازان فیلم اولی یا فارغ التحصیلان جدید انجمن بایستی یک مشاور را با نظارت انجمن به همراه داشته باشند.

 

 

 

 

 

کرونا ۷ میلیارد تومان به ورزش و جوانان خراسان جنوبی خسارت زد/۷
قطبی گفت: از زمان شیوع کرونا و تعطیلی اماکن و فعالیت های ورزشی خراسان جنوبی، حدود ۷ میلیارد تومان به بخش ورزش و جوانان خراسان جنوبی خسارت وارد شده است.

«محسن قطبی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با بیان اینکه طبق دستور العمل ستاد ملی کرونا، فعالیت تمامی اماکن ورزشی خصوصی و دولتی استان از ۱۰ اسفندماه تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است، گفت: در طی این مدت همانند سایر صنوف به این بخش نیز خساراتی وارد شده است.

 

سرپرست معاونت توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی افزود: با توجه به دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا در ورزش کشور میزان خسارت وارد شده به ورزش استان در مجموع حدود ۷ میلیارد تومان برآورد شده است.

 

قطبی به تفکیک خسارت ماهیانه به بخش ورزش استان را بیش از ۲ میلیارد و ۹۵ میلیون تومان، بخش جوانان را بیش از ۱۳۰ میلیون تومان و اماکن ورزشی اداره کل از جمله سالن و استخرها که به بخش خصوصی واگذار شده را ۲۵ میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: این خسارت در بخش‌های مختلف از جمله ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، همگانی، باشگاه‌های ورزشی، ورزش بانوان، سازمان‌های مردم نهاد، مراکز مشاوره در حوزه جوانان و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی و مسابقات هیأت‌های ورزشی بوده است.

 

وی با بیان اینکه در مجموع ۲۱۶ باشگاه ورزشی خصوصی و ۱۵۱باشگاه دولتی در استان وجود دارد که در این مدت با تعطیلی مواجه هستند، گفت: در حال حاضر ۲۰۸ باشگاه ورزشی در استان خراسان جنوبی مستاجر هستند که بیشترین دغدغه ها مربوط به باشگاه های خصوصی است.

ساخت گیت ضدعفونی کننده لباس در مرکز رشد خلاقیت و نوآوری‌های بسیج۵-۷

گیت ضد عفونی کننده لباس در مرکز رشد خلاقیت و نوآوری‌های بسیج استان به همت شرکت فناور ارگو ساخته شد.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان با اشاره به اینکه شرکت ساخت گیت ضد عفونی کننده لباس در مرکز رشد خلاقیت و نوآوری‌های بسیجفناور ارگو مستقر در پردیس شرکت‌های دانش بنیان بسیج خراسان جنوبی است، گفت: این گیت دیشب در اولین شب از لیالی قدر در حسینیه جماران برای ضد عفونی کردن لباس شرکت کنندگان در مراسم احیاء و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد استفاده قرار گرفت.
عظیمی فر به نامگذاری سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: بسیج علمی ، پژوهشی سعی کرده است منویات رهبر معظم انقلاب را در همه عرصه های تولید و حمایت از محصولات داخلی سرلوحه کار خود قرار دهد.
گیت ضدعفونی کننده لباس تحت حمایت سازمان بسیج علمی ،  پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی است.

آبرسانی به ۹ روستای نهبندان از مصوبات سفر استاندار انجام شد۳-۷

 مدیر امور آب و فاضلاب نهبندان گفت: آبرسانی به ۹ روستا از مصوبات سفر استاندار خراسان جنوبی به این شهرستان بوده که آبرسانی به ۶ روستا در هفته دولت سال گذشته افتتاح شد و آبرسانی به سه روستا نیز آماده افتتاح است.

محمد محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای آبرسانی به سه روستای آتشکده سفلی، آتشکده علیا و دهو بیش از سه میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی بیان کرد: ۹۴ خانوار با جمعیت ۳۳۱ نفر از مزایای آب سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

وی احداث یک حلقه چاه، یک ایستگاه پمپاژ، احداث مخزن ۴۰۰ مترمکعبی، ۴.۵ کیلومتر احداث شبکه برق، ۱۰ کیلومتر خط انتقال آب و ۹ کیلومتر شبکه توزیع آب را از مشخصات فنی این طرح ذکر کرد.

مدیر امور آب و فاضلاب نهبندان با اشاره به اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر استاندار خراسان جنوبی در زمینه آبرسانی به روستاهای نهبندان گفت: بازسازی خطوط و شبکه‌های فرسوده روستایی به طول ۱۰ کیلومتر به طور کامل اجرایی شده است.

سفر استاندار خراسان جنوبی به شهرستان نهبندان ۳۹ مصوبه داشت و در حال حاضر این مصوبات پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی:

احداث باند دوم در ۷۰ کیلومتر از محورهای نهبندان در حال اجرا است۳-۷

احداث باند دوم در ۷۰ کیلومتر از محورهای نهبندان در حال اجرا است

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی گفت: احداث باند دوم در ۷۰ کیلومتر از محورهای نهبندان در حال اجرا است.

وحید داعی صبح چهارشنبه به رسانه‌های گروهی اظهار کرد: در تاریخ ۱۸ فروردین سال جاری در اولین سفر کاری به شهرستان نهبندان، مطرح شد که به زودی مناقصه اجرای ۲۴ کیلومتر از باند دوم محور نهبندان – زابل و همچنین ۳۰ کیلومتر دیگر از باقیمانده محور نهبندان – سربیشه برگزار خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از همان زمان تحقق این وعده پیگیری شد، بیان‌کرد: امروز در ۲۴ اردیبهشت ۹۹ و به فاصله زمانی تنها حدود یک ماه این وعده با حمایت‌های استاندار خراسان‌جنوبی و مساعدت وزیر راه و شهرسازی این قول به مردم شریف نهبندان محقق شد.

داعی افزود: آگهی فراخوان مناقصه عمومی این دو محور منتشر شده که در زمان تعیین شده کمیسیون مناقصه برگزار، پیمانکاران مشخص و عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

وی یادآور شد: در حال حاضر نیز به جز پروژه‌های فوق، نزدیک به ۷۰ کیلومتر از محورهای شهرستان در حال احداث باند دوم است که این میزان عملیات راه سازی در شهرستان نهبندان بی سابقه است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در مجموع در سال ۹۷ منابع ملی تخصیص یافته در حوزه راه‌های استان ۶۰۰ میلیارد ریال بود اما در سال ۹۸ این رقم به ۲,۲۲۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

آغاز ثبت‌نام از متقاضیان ایجاد مراکز خدمات بهزیستی در خراسان جنوبی۳-۵

مدیر کل بهزیستی استان خراسان جنوبی گفت: ثبت‌نام الکترونیکی از متقاضیان حقیقی و حقوقی تاسیس مراکز خدمات بهزیستی (مثبت زندگی) آغاز شد و به مدت ۱۵ روز نیز ادامه خواهد داشت.

علی عرب نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سازمان بهزیستی به عنوان یکی از نهادهای اصلی و تأثیرگذار در حوزه رفاه اجتماعی کشور و متولی ارتقای سلامت اجتماعی، منشا خدمات ارزشمند تخصصی و حمایتی به گروه‌های مختلف جامعه است.

وی گفت: در گام دوم انقلاب و با گذشت بیش از ۴۰ سال از تشکیل سازمان بهزیستی کشور و گسترش ماموریت‌ها، نیازها، انتظارات و مطالبات جامعه از این سازمان، بهره‌مندی از پتانسیل و ظرفیت‌های مردمی در قالب مراکز و  موسسات غیردولتی، به منظور تقویت و توسعه خدمات حمایتی و تخصصی امری اجتناب‌ناپذیر است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: در چنین شرایطی، طراحی و اجرای راهکاری که امکان ارائه مجموعه‌ای از خدمات را فراهم کند و موجب تسهیل مراجعه، پیگیری و پاسخگویی به جامعه شود، بیش از پیش ضروری به نظر می‌رسد.

وی با بیان اینکه مراکز مثبت زندگی در چارچوب فعالیت بهزیستی و سطح یک خدمات سازمان فعال خواهند بود عنوان کرد: با توجه به اینکه طبق برنامه ششم‌ توسعه، متولی سلامت اجتماعی سازمان بهریستی است، در این چارچوب مراکز فعال می‌کنند.

عرب نژاد بیان کرد: متقاضیان حقیقی و حقوقی واجد شرایط می‌توانند از ۲۲ اردیبهشت ماه جاری (به مدت ۱۵ روز) با مراجعه به سامانه صدور مجوز سازمان بهزیستی کشور به نشانی اینترنتی http://centers.behzisti.net/register درخواست خود را برای صدور مجوز تاسیس این مراکز ثبت کنند.

وی گفت: درخواست تاسیس مرکز خدمات بهزیستی به صورت غیرحضوری صورت می‌گیرد و اشخاص حقیقی و افراد تحصیلکرده در رشته‌های مددکاری اجتماعی و رشته‌های مرتبط طبق دستورالعمل اعلام‌ شده می‌توانند درخواست بدهند و هر فرد پنج نقطه را به عنوان نقاط مطلوب خود برای احداث مرکز مثبت زندگی پیشنهاد می‌دهد و براساس اولویت‌ها مرکز تاسیس می‌شود.

 

 

استاندار خراسان جنوبی: شهادت دریادلان غم سنگینی را بر دل‌ها نشاند/۳

استاندار خراسان جنوبی: شهادت دریادلان غم سنگینی را بر دل‌ها نشاند

 استاندار خراسان جنوبی با صدور پیام تسلیت اظهار داشت: شهادت جمعی از دریادلان سپیدپوش و غیور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، غم سنگینی را بر دل‌ها نشاند.

 محمدصادق معتمدیان افزود: دلاورمردان نیروی دریایی در دفاع از مرزهای آبی کشور همواره چون نگینی درخشیده‌اند و تاریخ پرافتخار کشورمان هیچ گاه رشادت‌های این فرزندان غیور خود را فراموش نخواهد کرد.

وی گفت: اینجانب شهادت این دریادلان و به ویژه شهید والامقام محمد اردونی که از خطه شهیدپرور خراسان جنوبی در حادثه ناوچه کنارک به لقاء ا… پیوست را  به محضر فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی)، دلاورمردان ارتش جمهوی اسلامی ایران، مردم داغدار استان و به خصوص خانواده این شهید عزیز تسلیت عرض کرده، از خداوند متعال برای آن شهید والامقام علو درجات و برای خانواده معظمش صبر و اجر مسألت دارم.

روز یکشنبه بیست و یکم اردیبهشت حین انجام تمرین دریایی توسط تعدادی از شناورهای نیروی دریایی ارتش در آب‌های جاسک و چابهار، شناور پشتیبانی سبک کنارک دچار حادثه شد و تعدادی از دریادلان نیروی دریایی به فیض شهادت نائل آمدند و شماری نیز مجروح شدند.

پیکر ۱۹ شهید نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در سانحه دریایی شناور کنارک به شهادت رسیدند، امروز (سه‌شنبه) در منطقه سوم دریایی کنارک تشییع شد.

 

 

 

«الغوث الغوث» برای دفع کرونا در شب قدر/ چراغ مساجد خراسان جنوبی روشن شد۷-۵
همزمان با شب ضربت خوردن مولای متقیان امام علی (علیه السلام) و در نخستین شب از لیالی پرفیض قدر با روشن شدن چراغ مساجد، نوای «الهی العفو» و «الغوث الغوث» مردم خراسان جنوبی به آسمان برخاست.

خبرگزاری شبستان-خراسان جنوبی، زهرا مهرور؛ پایت را که از خانه بیرون بگذاری دوباره صدای دلنشین مناجات و سوز و گدازهای عارفانه مردم شهر را می‌شنوی، چراغ مساجد و هیئات مذهبی پس از دو ماه تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا، شب گذشته برای میزبانی از مردم متدین و ولایتمدار دیار خاوران روشن شد تا دست نیاز به سوی بارگاه الهی گشوده و از خالق یکتا طلب عفو و بخشش کنند.

غم دل با او گفتن و گره عقده‌های فراق را در حضورش گشودن. غبار غفلت از آینه جان زدودن و نور ذکر در آن تابانیدن، همه و همه بر سر سفره رحمان و ضیافت رمضان میسر است. دیشب متفاوت‌تر از هر سال همزمان با شب ضربت خوردن مولای متقیان امام علی (علیه السلام) و در نخستین شب از لیالی پرفیض قدر ندای «العفو العفو و الغوث  الغوث» مردم، از مساجد و خلوت‌های منازل به آسمان بلند شد.

آیین معنوی شب قدر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با فاصله اجتماعی در فضای معنوی مساجد، تکایا و حسینیه‌های خراسان جنوبی از ساعت ۹:۳۰ شب با قرائت دعای جوشن کبیر و مداحی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (علیه السلام) آغاز شد.

یک جلد قرآن مجید، کتاب دعا و جانماز در دست بسیاری از خانواده‌های است که با دستکش و ماسک بر صورت در مساجد مشغول عبادت و تفکر هستند، مردم خراسان جنوبی در نخستین شب از لیالی قدر آمده بودند تا با توسل به قرآن و عترت و با وسیله قرار دادن آنها بهترین تقدیر را برای خود رقم بزنند و برای دفع کرونا و شفای بیماران گرفتار دعا کنند.

در  خلوتگاه راز و نیاز  مسجد، مرد جوانی با چشمانی اشک‌بار، دستهایش را به آسمان سبز دعا می رساند و زیر لب می گوید: «العفو، العفو»…… «سُبْحانَکَ یا لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ خَلِّصْنا مِنَ النّارِ یا رَبِّ  سُبْحانَکَ یا لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَآلِهِ وَ خَلِّصْنا مِنَ النّارِ یا رَبِّ یا ذَاالْجَلالِ وَالاْکْرامِ یا اءرْحَمَ الرّاحِمینَ».

در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد، این شب، شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه و روح نیز نام گرفته است. بر اساس روایات و احادیث یکی از شب‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ رمضان، شب قدر است و مؤمنان و روزه‌داران در این سه شب به دعا و راز و نیاز با خداوند می‌پردازند و شب زنده‌داری می‌کنند.

درهای توبه در شب های قدر باز است و مسلمانان اعم از پیر و جوان، زن و مرد، مومن و گناهکار همه با این امید و آرزو برای کسب اجر اخروی، بخشش گناهان و ذخیره اخروی در مصلی ها، حسینیه ها، تکایا و مساجد حضور  می یابند تا از دریای بیکران معنویت شب قدر بنوشند و از خداوند آرزوی عافیت کرده و تقدیر احسن یک سال آینده شان را تضمین کنند.

اما امسال شرمسار از آنچه که گذشت و قدر ندانستی و خوشحال از فرصت دوباره هستی که «قدر» به تو داده می شود. آری قدر یک فرصت است که باید قدر آن را دانست. چه کسی فکرش را می کرد، روزی یک ویروس که با چشم دیده نمی شود همه عالم را بهم ریزد و بسیاری از نعمت های که سالها داریم اما از آن غافل هستیم، را بر چشم بهم زدنی از ما بگیرد!

دل عاشقان در سینه بی‌قراری می‌کند، فضا دلپذیر است و وقت اندک، گویا مردم هرکدام به زبان حال خود این نغمه را مدام تکرار می‌کنند «یارب نظر تو برنگردد؛ برگشتن روزگار سهل است».

زنی در سکوتی معنادار سرش را بر دیوار مسجد تکیه داده و با چشمانی پر از خواهش می خواند: «یَا خَیْرَ الْغَافِرِینَ یَا خَیْرَ الْفَاتِحِینَ یَا خَیْرَ النَّاصِرِینَ یَا خَیْرَ الْحَاکِمِینَ یَا خَیْرَ الرَّازِقِینَ یَا خَیْرَ الْوَارِثِینَ یَا خَیْرَ الْحَامِدِینَ یَا خَیْرَ الذَّاکِرِینَ یَا خَیْرَ الْمُنْزِلِینَ یَا خَیْرَ الْمُحْسِنِینَ».

 پس از قرائت دعای جوشن کبیر و ندای الغوث الغوث، خداجویان با توسل به درگاه الهی، قرآن‌ها را بر سر گرفتند تا عهد بندند که زیر سایه قرآن زندگی کنند. و ملتمسانه از خدا درخواست می کردند که به ظهورش گره از کار فرو بسته عالم بگشای.

و اما بسیاری از مردم مومن دیار کویر هم به دلیل شرایط کرونایی ترجیح دادند با در خانه ماندن از ظرفیت فضای مجازی جهت بهره بردن از اعمال دینی استفاده کنند و یا در عزلت و تنهایی با معبود پرودگار خود به راز و نیاز بپردازنند.

آری این شب ها بهانه ای است برای بغض‌هایی که ماه‌ها در گلو حبس شده، بغض‌هایی که در شب های ملکوتی قدر، شکوه عروج یک شهر را در خلوت شب همراه با طنین عاشقانه قرائت قرآن و دست هایی که مخلصانه رو به آسمان بلند شده به نجوا و راز و نیاز فرا می خواند. همه ما در این شب های پرفیض به باران لطف ازلی پروردگار و عنایت پدر کوفه امید داریم و برای طهارت دل سراز پا نمی شناسیم.

پیام تسلیت آیت الله عبادی در پی شهادت جمعی از دریادلان نیروی دریایی ارتش

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پی شهادت جمعی از دریادلان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیام تسلیت صادر کرد.

در بخشی از این پیام تسلیت آمده است… خبر شهادت دردناک شهید محمد اردونی از فرزندان غیور شهرستان ولایتمدار نهبندان به همراه جمعی از دریادلان شجاع نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در انجام تمرین نظامی در آب‌های نیلگون خلیج فارس موجب تأسف و تأثر عمیق اینجانب و مردم شریف استان شد.
این شهدای والامقام در راه ارتقای توان دفاعی و بازدارندگی کشور برای حفاظت از مرز‌های آبی کشور جان خود را فدا کردند که از پاداش و ثواب الهی برخوردارند .
اینجانب شهادت شهید محمد اردونی و جمعی از نیرو‌های مومن ، متعهد و انقلابی ارتش جمهوری اسلامی ایران را به محضر حضرت ولی عصر (عج) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، فرماندهان نیرو‌های مسلح، خانواده محترم و بازماندگان معزز تبریک و تسلیت عرض کرده و همچنین برای مجروحان شفای عاجل را از درگاه الهی مسئلت دارم.

جذب ۱۴۹ حامی در اولین شب قدر/۲

۱۴۹ حامی در اولین شب از لیالی قدر ، حمایت ایتام و فرزندان نیازمند خراسان جنوبی را برعهده گرفتند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان گفت: اینجذب ۱۴۹ حامی در اولین شب قدر حامیان حمایت از ۱۶۲ یتیم و فرزند طرح محسنین را بر عهده گرفتند.
رفیعی افزود: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون ۷۳۱ نفر حامی حمایت از ۸۱۶ یتیم و فرزند طرح محسنین (دارای پدر از کارفتاده و نیازمند) را پذیرفته اند.
وی مجموع ایتام و فرزندان محسنین زیرپوشش این نهاد در استان را ۷ هزار و ۸۸۱ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۶۴۳ یتیم و و ۵ هزار و ۲۳۸ نفر فرزندان طرح محسنین هستند.

پیام تسلیت فرمانده ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان در پی شهادت دریادلان

فرمانده ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خراسان جنوبی در پی شهادت جمعی از دریادلان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حادثه ناو کنارک پیام تسلیت صادر کرد.

بخشی از پیام تسلیت امیر سرتیپ دوم ستاد محمود محمودی به شرح ذیل است:
پوشیدن خلعت شهادت آرزوی رزمندگان مومنی است که صادقانه و جان برکف زندگی خود را وقف دفاع از آرمان‌ها و حدود و ثغور کشور کرده اند.
وصول به این مطلب اگر چه برای شهیدان شیرین و گواراست، برای بازماندن تلخ و جانکاه است و فراغ آن‌ها جز به لطف خداوند رحمان و رحیم جبران نمی‌شود.
شهادت جمعی از رزمندگان سپید پوش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و بویژه مهناوی یکم شهید محمد اردنی (قهرمان غواصی ارتش‌های جهان در سال ۲۰۱۹) را به محضر فرمانده‌ی معظم کل قوا، مردم شهید پرور استان، خانواده معظم شهدا و همه‌ی همرزمان عزیزم تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

بیش از ۱۱ میلیارد ریال پاداش به مشترکان برق خراسان جنوبی پرداخت شد/۲-۳

بیش از ۱۱ میلیارد ریال پاداش به مشترکان برق خراسان جنوبی پرداخت شد

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: سال گذشته، ۱۷۱ هزار و ۸۱۴ مشترکان خانگی استان، با رعایت الگوی مصرف برق در فصل تابستان، ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پاداش خوش‌مصرفی دریافت کردند.

محسن بخشایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۸۳ درصد مشترکان خراسان جنوبی در تعرفه خانگی، چهار درصد عمومی، یک درصد کشاورزی، یک درصد صنعتی، ۱۰ درصد تجاری و بقیه هم مربوط به بخش روشنایی معابر است.

وی با بیان این که ترکیب مصرف انرژی خراسان جنوبی تولیدی است افزود : ۵۱ درصد انرژی مصرفی این استان صرف بخش‌های مولد صنعتی و کشاورزی می‌شود که مشابه میانگین مصرف این بخش در کشور است.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی ادامه داد: برق استان ۲۱ درصد در بخش صنعت و ۳۰ درصد در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

وی تصریح کرد: شرکت توزیع برق در قالب یک دستگاه خدمت‌رسان به عنوان پیشخوان صنعت برق ارائه خدمت می‌کند و با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی خدمات مورد نظر به مردم ارائه می‌شود.

بخشایی اضافه کرد: به منظور تسهیل در ارائه خدمات و جلوگیری از مراجعه حضوری مردم به مراکز خدمت رسانی شرکت توزیع برق در شهرستان‌ها ، ۲۸ خدمت در حوزه فروش انشعاب و خدمات پس از فروش انشعاب به صورت الکترونیکی و از طریق پایگاه اینترنتی این شرکت قابل دریافت است.

وی یادآور شد: در حال حاضر حدود ۳۷۷ هزار و ۷۲۵ مشـترک برق از خـدمات شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی بهره‌مند هستند.

 

 

 

 

 

کشف بیش از۱۱۵ کیلوگرم هروئین و شیشه در خراسان جنوبی/۴

فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۰۶کیلو و۹۰۰ گرم هروئین و ۱۰ کیلو و ۲۰۰گرم شیشه در شهرستان”قاین” خبر داد.

سردار”مجید شجاع” اظهار داشت: مأموران ایست و بازرسی شهید “غلامی” شهرستان قاین هنگام کنترل محورهای عبوری به یک اتوبوس مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی بیان داشت: مأموران در بازرسی از خودرو ۱۰۶کیلو و۹۰۰ گرم هروئین و ۱۰ کیلو و ۲۰۰گرم شیشه که به طرز ماهرانه ای در خودرو جاساز و از مرزهای شرقی کشور وارد شده بود؛ کشف کردند.

سردار شجاع تصریح کرد: مأموران در مجموع این عملیات ۱۱۵کیلو و۱۰۰گرم هروئین و شیشه کشف، یک خودرو توقیف و ۳ متهم دستگیر کردند که متهمان به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادگاه اعزام و روانه زندان شدند.

وی بیا بیان این که مبارزه با پدیده شوم موادمخدر با جدیت از سوی پلیس دنبال می شود؛ خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده و برخورد با فروشندگان موادمخدر و هرگونه بی نظمی و اخلال در نظم عمومی، با مرکز فوریت های پلیسی۱۱۰تماس و موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

 

 

 

دستگیری سارقان اماکن خصوصی در خوسف/۴

فرمانده انتظامی شهرستان خوسف از دستگیری سارقان اماکن خصوصی با کشف ۱۰ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “کاظم صادقی”در تشریح این خبر بیان داشت: با اعلام وقوع چندین فقره سرقت در سطح شهرستان، بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: پلیس شهرستان،با انجام تحقیقات میدانی و مراقبت های نامحسوس مخفیگاه سارقان را شناسایی و در عملیات ضربتی آنان را دستگیر کردند.

سرهنگ صادقی با بیان اینکه متهمان در اظهارات خود به ۱۰ فقره سرقت منزل و اماکن خصوصی اعتراف کردند بیان داشت: در این رابطه ۳ متهم دستگیر و با شتکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

اخبار کوتاه حوادث/۴
فرمانده انتظامی شهرستان”سربیشه” از کشف ۱ کیلو و ۵۰۰گرم هروئین در این شهرستان خبر داد.

مأموران انتظامی شهرستان نهبندان از یک وانت پیکان ۴۲ بسته مواد مخدر حاوی ۴۴کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک که در خودرو جاساز شده بود؛ کشف کردند.

 

ماموران انتظامی شهرستان سرایان در بازرسی از این خودرو ۲ هزار و ۴۰۰ قطعه مرغ فاقد مجوز بهداشتی به ارزش ۸۴۰ میلیون ریال کشف کردند.

 

 

 

تعداد مبتلایان کرونا در خراسان جنوبی به ۶۱۷ نفر رسید۲-۳

با شناسایی ابتلای ۳ نفر دیگر به ویروس کرونا، در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد مبتلایان به این ویروس در خراسان جنوبی به ۶۱۷ نفر رسید.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۲۴ ساعت گذشته از تعداد ۱۰۷ آزمایش انجام شده، ۱۰۴ مورد منفی و ۳ مورد مثبت اعلام شد.
وی افزود: در این مدت همچنین یک مورد فوتی در استان داشتیم که بدین ترتیب آمار کل فوتی استان به ۴۵ نفر رسید.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از تعداد ۶۱۷ نفر مبتلایان استان، ۵۶۹ مورد با حال عمومی خوب ترخیص شدند و هم اکنون ۳ بیمار در بیمارستان‌ها بستری هستند.

 

 

 

 

 

با تفاهم هلال احمر خراسان‌جنوبی با اداره کل امور عشایر؛

عشایر خراسان‌جنوبی از آموزش‌های امدادی بهره‌مند می‌شوند/۵-۷

عشایر خراسان‌جنوبی از آموزش‌های امدادی بهره‌مند می‌شوند

 طبق تفاهم هلال احمر خراسان‌جنوبی با اداره کل امور عشایر استان، عشایر خراسان‌جنوبی از آموزش‌های امدادی بهره‌مند می شوند.

 سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در مراسم امضا تفاهم نامه با اداره کل امور عشایر با اشاره به اینکه خراسان‌جنوبی چهارمین استان کشور از نظر دارا بودن بیشترین جمعیت عشایر است، گفت: زندگی عشایر در خارج از محورهای مواصلاتی سبب شده امدادرسانی در حوادث طبیعی همچون سیل و خشکسالی با مشکل با مواجه شود.

محمدرضا رضایی افزود: با توجه به اینکه تهدیدات و حوادث طبیعی زندگی عشایر را تهدید می‌کند، ضرورت آموزش امداد و کمک‌های اولیه به این افراد دوچندان شده است.

وی گفت: امضای تفاهم نامه بین جمعیت هلال احمر استان با اداره کل امور عشایر به منظور آموزش این افراد است و آموزش‌ها با توجه به سبک زندگی این قشر از جامعه صورت خواهد گرفت.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان با اشاره به نقش عشایر در تأمین امنیت مرزهای استان افزود: برای سایر اقشار جامعه شعار «در هر خانواده یک امدادگر» را ترویج می‌کنیم اما بر اساس نوع زندگی که عشایر دارند، در هر خانواده عشایری نیاز به آموزش حداقل دو امدادگر است.

در ادامه سرپرست اداره کل امور عشایر استان هم گفت: ۸۱ هزار نفر جمعیت عشایری در خراسان‌جنوبی زندگی می‌کنند که شامل ۱۵ هزار و ۶۷۶ خانوار می‌باشد.

عصمتی پور با اشاره به اینکه ۸۰ درصد جمعیت عشایری استان در مرز زندگی می‌کنند افزود: خوشبختانه با توجه به اطلاع رسانی‌های هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی و همچنین همراهی عشایر استان، تاکنون در بین عشایر، موردی از ابتلاء به کرونا یافت نشده است.

سرپرست اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه ۶۰ درصد جمعیت عشایر خراسان‌جنوبی کوچ می‌کنند، گفت: عشایر در مسیر کوچ، با مشکلاتی چون مارگزیدگی، زنبور گزیدگی و بسیاری از آسیب‌های مشابه رو به رو می‌شوند که با آموزش‌های امدادی می‌توان نحوه صحیح برخورد با این مسائل را فرا بگیرند.

گفتنی است در پایان این مراسم آقای عصمتی پور سرپرست اداره کل امور عشایر استان عضو داوطلب جمعیت هلال احمر استان شد.

بر اساس این تفاهم نامه عشایر خراسان‌جنوبی از این پس آموزش‌های امدادی را فرا می‌گیرند.

۱۲ میلیارد ریال تسهیلات تولید اقلام بهداشتی در خراسان جنوبی پرداخت شد/۵-۷

۱۲ میلیارد ریال تسهیلات تولید اقلام بهداشتی در خراسان جنوبی پرداخت شد

بیرجند – ایرنا – مدیر شعب صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به ۱۲ متقاضی یا تعاونی تولید اقلام بهداشتی در استان پرداخت شده است.

محمد زنگنه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع تاکنون ۲۰ شخص حقیقی و شرکت تعاونی توسط ستاد استانی و شهرستانی مقابله با کرونا برای دریافت تسهیلات به شعب صندوق کارآفرینی امید استان معرفی شده است.

وی اظهار داشت: مجموع تسهیلات مورد نیاز این افراد ۲۰ میلیارد ریال است که برای تهیه اقلام بهداشتی از قبیل ماسک، ملزومات بهداشتی، گان، دستکش و مواد ضدعفونی مورد تایید معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند قرار گرفته است.

مدیر شعب صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی تصریح کرد: پرونده باقیمانده تسهیلات متقاضیان تولید اقلام بهداشتی در صندوق در حال بررسی است و بعد از اخذ ضمانت پرداخت می‌شود.

وی عنوان کرد: این تسهیلات به صورت قرض‌الحسنه با باز پرداخت ۲۴ ماهه به متقاضیان پرداخت می‌شود.

 

 

 

 

به مناسبت هفته هلال احمر صورت گرفت؛

مرهم کاروان سلامت بر زخم مردم روستای کلاته بلوچ سربیشه/۲

مرهم کاروان سلامت بر زخم مردم روستای کلاته بلوچ سربیشه

رئیس جمعیت هلال احمر سربیشه گفت: کاروان سلامت در روستای کلاته بلوچ سربیشه برپا و متعاقب آن ویزیت رایگان بیماران صورت گرفت.

الله یار توسلی نیا صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روز گذشته بمناسبت هفته هلال احمر کاروان سلامت به روستای کلاته بلوچ سربیشه اعزام شد، اظهار کرد: در این کاروان علاوه بر ویزیت و تحویل رایگان دارو، گندزدایی منازل و مسجد روستا توسط جوانان انجام شد.

رئیس جمیعت هلال احمر شهرستان سربیشه با اشاره به ویزیت ۴۴ نفر توسط پزشک عمومی، بیان‌کرد: مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال برای خرید داروهای تجویزی اختصاص یافته است که تحویل بیماران می‌شود.

وی افزود: در این کاروان یک پزشک عمومی، یک کارشناس بهداشت محیط، یک مربی بهداشت، دو نفر پرسنل هلال احمر و ۵ نفر عضو داوطلب هلال احمر مشارکت داشتند.

توسلی نیا ادامه داد: آموزش مسائل بهداشتی به ۳۰ نفر و توزیع ماسک از دیگر برنامه‌های این کاروان بود.

اعلام آمادگی ‌سرمایه‌گذاران چینی، ایتالیایی و سوئدی‌ برای تأمین منابع مالی پروژه‌های بزرگ خراسان‌جنوبی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی گفت: ‌سرمایه‌گذاران چینی، ایتالیایی و سوئدی‌ برای تأمین منابع مالی پروژه‌های بزرگ خراسان‌جنوبی اعلام آمادگی کردند.

اعلام آمادگی ‌سرمایه‌گذاران چینی، ایتالیایی و سوئدی‌ برای تأمین منابع مالی پروژه‌های بزرگ خراسان جنوبی

عیسی جعفری‌گیو در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در بیرجند با اشاره به پرداخت یارانه نقدی در خراسان جنوبی اظهار داشت: برآورد می‌شود در فاز اول هدفمندسازی یارانه‌ها که تا پایان فروردین‌ماه سال ۹۳ را در بر می‌گیرد در مجموع طی ۳۸ مرحله حدود ۱۲ هزار و ۵۸۲ میلیارد ریال به حساب خانوارهای استان واریز شده باشد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: طبق برآورد انجام‌شده از ابتدای اجرای فاز دوم قانون یعنی از اردیبهشت ۹۳ تا پایان فروردین ماه ۹۹ در ۷۲ مرحله حدود ۲۴ هزار و ۶۲۴ میلیارد ریال یارانه نقدی در استان پرداخت شده است.

وی افزود: در مجموع از ابتدای اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها تا پایان فروردین ماه امسال در ۱۱۰ مرحله و در قالب دو فاز ۳۷ هزار و ۲۰۶ میلیارد ریال یارانه نقدی به حساب ۷۶۴ هزار و ۶۶۱ نفر از جمعیت استان معادل ۹۹ درصد جمعیت واریز شده است.

جعفری همچنین با اشاره به میزان سرمایه‌گذاری‌های خارجی استان در سال‌های گذشته اظهار داشت: طی سال‌های گذشته شرکت‌های سرمایه‌گذاری خارجی از کشورهای چین، ایتالیا و سوئد آمادگی خود را برای تأمین منابع مالی پروژه‌های بزرگ استان از جمله راه‌آهن و انتقال آب اعلام کردند که با توجه به اینکه پروژه‌های مذکور بین استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان مشترک است برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری در این زمینه به‌صورت متمرکز در مرکز صورت می‌گیرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی عنوان کرد: میزان سرمایه‌گذاری خارجی مصوب استان در سال ۱۳۹۸ به‌مبلغ ۵٫۴ میلیون دلار استرالیا معادل ۲٫۶۵ دلار آمریکا بوده است.

جعفری گفت: میزان کل سرمایه‌گذاری خارجی مصوب تا پایان سال ۹۸ به بیش از ۹۸۸ میلیون دلار رسیده که در مقایسه با ابتدای دولت دوازدهم رشد ۵۸درصدی داشته است و میزان سرمایه وارده خارجی در سال ۹۸ به‌مبلغ ۶٫۳ میلیون دلار در دو پروژه نیروگاه خورشیدی است.

وی بیان کرد: میزان کل سرمایه‌گذاری خارجی وارده و جذب‌شده تا پایان سال ۹۸ به بیش از ۸۷ میلیون دلار در ۱۱ پروژه سرمایه‌گذاری رسیده که در مقایسه با ابتدای دولت دوازدهم رشد ۸۶درصدی داشته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی تصریح کرد: در سال ۱۳۹۸ دو پروژه سرمایه‌گذاری خارجی نیروگاه خورشیدی ۷مگاواتی سربیشه و واحد ریخته‌گری چدن با سرمایه‌گذاری خارجی از کشور چین به بهره‌برداری رسیده است و استقبال سرمایه‌گذاران خارجی در استان طی چندسال اخیر بیشتر در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر و احداث نیروگاه خورشیدی و پروژه‌های حوزه فرآوری مواد معدنی استان بوده است.

 

ارزآوری ۳۵۷ هزار دلاری صادرات جوجه یک روزه برای خراسان‌جنوبی

بیرجند- مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی گفت: ۸۱۶ هزار و ۱۹۴ قطعه جوجه یک روزه به ارزش ۳۵۷ هزار دلار طی سال جاری از خراسان‌جنوبی به کشور افغانستان صادر شده است.

محمد اصغرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۱۶ هزار و ۱۹۴ قطعه جوجه یک روزه به ارزش ۳۵۷ هزار دلار از خراسان‌جنوبی به کشور افغانستان صادر شده که بی شک در کاهش مشکلات صنعت طیور استان بسیار گره‌گشا بوده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: همچنین ۷۸۶ هزار و ۶۱۶ کیلوگرم تخم مرغ خوراکی به ارزش ۴۲۴ هزار و ۷۷۲ دلار از ابتدای سال جاری از استان به کشور عراق صادر شده است.

اصغرزاده با اشاره صادرات کرک مو برای اولین بار از خراسان‌جنوبی به کشور چین ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷ تن کرک مو به ارزش ۱۳ هزار و ۴۷۱ دلار به کشور چین صادر شده و دو محموله دیگر از این کالا نیز آماده صادرات است.

وی بیان‌کرد: از ابتدای سال همچنین دو میلیون کیلوگرم خوراک طیور به ارزش یک میلیون دلار از مرز ماهیرود به افغانستان صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی گفت: اگر روند صادرات محصولات مرتبط با دامپزشکی با همین روند تا پایان سال ادامه پیدا کند، رویداد بسیار ارزشمندی در خراسان‌جنوبی در زمینه صادرات صورت خواهد گرفت که بسیار ارزشمند است.

اصغر زاده با تأکید بر اینکه صادرات زمینه‌ساز اشتغال‌زایی در خراسان‌جنوبی است، بیان‌کرد: صادرات انگیزه تولیدکننده از تولید محصول را افزایش داده و در بازاریابی محصول به او کمک می‌کند.

۶۹۰ شهروند خراسان جنوبی در ماه رمضان خون اهدا کردند

بیرجند – ایرنا – مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون ۸۹۴ نفر به مراکز اهدای خون استان مراجعه کردند و ۶۹۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

محمدرضا عاملی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان اهدای خون در این ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییر چندانی نداشته است.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان اهدای خون را به شب‌های قدر موکول نکنند گفت: ماه مبارک رمضان ۲ پایگاه اهدای خون در شهرهای بیرجند و طبس فعال است.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۰ درصد نیاز خونی مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان در داخل تامین شده است.

وی افزود: مردم نوعدوست خراسان جنوبی در همه شرایط یاریگر ما برای تامین خون و فرآورده‌های خونی مورد نیاز بیماران نیازمند به خون هستند.

عاملی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۶۲۱ واحد خون توسط مردم استان اهدا شده که ۲ هزار و ۳۶۲ واحد مربوط به آقایان و مابقی مربوط به بانوان بوده است.

وی گفت: مرکز اهدای خون بیرجند روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۲:۳۰ فعال است.

وی افزود: مردم می‌توانند بعد از افطار نیز از ساعت ۲۰:۱۵ تا ساعت ۲۴:۳۰ بامداد با مراجعه به این مرکز اهدای خون داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: مرکز اهدای خون شهرستان طبس پس از افطار از ساعت ۲۰:۱۵ تا ۲۳:۴۵ و شب‌های قدر تا ساعت ۱:۳۰ بامداد حتی تا زمانی که مراجعه کننده داشته باشیم، فعال است.

وی بیشترین نیاز خونی استان را در حال حاضر گروه خونی B منفی ذکر کرد و گفت: از اهداکنندگان و افراد واجد شرایط درخواست داریم برای تامین خون و فرآورده‌های مورد نیاز بیماران به ویژه در شرایط کنونی، کمک ما در استان باشند.

 

 

 

 

ابتلای ۴۲ نفر از کادر درمان خراسان‌جنوبی به کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از ابتلای ۴۲ نفر از کادر نظام سلامت استان به کرونا خبر داد و گفت: از مجموع آزمایش‌های انجام شده، ۲۹۰ مورد منفی و ۳۲ مورد مشکوک بود که همه درمان شدند و یک نفر نیز تحت درمان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به وضعیت شهرستان درمیان و افزایش مبتلایان به کرونا در این شهرستان اشاره و اعلام کرد: علت این افزایش ابتلا در شهرستان ایجاد هفت کانون است که ضوابط فاصله‌گذاری اجتماعی کمتر رعایت شده که در این کانون‌ها بیشتر خانم‌ها درگیر بودند.

مهدی‌زاده وضعیت استان را از نظر ابتلا به بیماری به‌جز در شهرستان درمیان در حال فروکش کردن دانست و مطرح کرد: تا دو دوره کمون بدون موارد مثبت پشت سر گذاشته نشود نمی توان در اینباره با اطمینان اظهار نظر کرد.

اعلام آمادگی ‌سرمایه‌گذاران چینی، ایتالیایی و سوئدی‌ برای تأمین منابع مالی پروژه‌های بزرگ خراسان‌جنوبی

گروه استان‌ها ـ مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی گفت: ‌سرمایه‌گذاران چینی، ایتالیایی و سوئدی‌ برای تأمین منابع مالی پروژه‌های بزرگ خراسان‌جنوبی اعلام آمادگی کردند.

اعلام آمادگی ‌سرمایه‌گذاران چینی، ایتالیایی و سوئدی‌ برای تأمین منابع مالی پروژه‌های بزرگ خراسان‌جنوبی

عیسی جعفری‌گیو در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در بیرجند با اشاره به پرداخت یارانه نقدی در خراسان جنوبی اظهار داشت: برآورد می‌شود در فاز اول هدفمندسازی یارانه‌ها که تا پایان فروردین‌ماه سال ۹۳ را در بر می‌گیرد در مجموع طی ۳۸ مرحله حدود ۱۲ هزار و ۵۸۲ میلیارد ریال به حساب خانوارهای استان واریز شده باشد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: طبق برآورد انجام‌شده از ابتدای اجرای فاز دوم قانون یعنی از اردیبهشت ۹۳ تا پایان فروردین ماه ۹۹ در ۷۲ مرحله حدود ۲۴ هزار و ۶۲۴ میلیارد ریال یارانه نقدی در استان پرداخت شده است.

وی افزود: در مجموع از ابتدای اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها تا پایان فروردین ماه امسال در ۱۱۰ مرحله و در قالب دو فاز ۳۷ هزار و ۲۰۶ میلیارد ریال یارانه نقدی به حساب ۷۶۴ هزار و ۶۶۱ نفر از جمعیت استان معادل ۹۹ درصد جمعیت واریز شده است.

جعفری همچنین با اشاره به میزان سرمایه‌گذاری‌های خارجی استان در سال‌های گذشته اظهار داشت: طی سال‌های گذشته شرکت‌های سرمایه‌گذاری خارجی از کشورهای چین، ایتالیا و سوئد آمادگی خود را برای تأمین منابع مالی پروژه‌های بزرگ استان از جمله راه‌آهن و انتقال آب اعلام کردند که با توجه به اینکه پروژه‌های مذکور بین استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان مشترک است برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری در این زمینه به‌صورت متمرکز در مرکز صورت می‌گیرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی عنوان کرد: میزان سرمایه‌گذاری خارجی مصوب استان در سال ۱۳۹۸ به‌مبلغ ۵٫۴ میلیون دلار استرالیا معادل ۲٫۶۵ دلار آمریکا بوده است.

جعفری گفت: میزان کل سرمایه‌گذاری خارجی مصوب تا پایان سال ۹۸ به بیش از ۹۸۸ میلیون دلار رسیده که در مقایسه با ابتدای دولت دوازدهم رشد ۵۸درصدی داشته است و میزان سرمایه وارده خارجی در سال ۹۸ به‌مبلغ ۶٫۳ میلیون دلار در دو پروژه نیروگاه خورشیدی است.

وی بیان کرد: میزان کل سرمایه‌گذاری خارجی وارده و جذب‌شده تا پایان سال ۹۸ به بیش از ۸۷ میلیون دلار در ۱۱ پروژه سرمایه‌گذاری رسیده که در مقایسه با ابتدای دولت دوازدهم رشد ۸۶درصدی داشته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی تصریح کرد: در سال ۱۳۹۸ دو پروژه سرمایه‌گذاری خارجی نیروگاه خورشیدی ۷مگاواتی سربیشه و واحد ریخته‌گری چدن با سرمایه‌گذاری خارجی از کشور چین به بهره‌برداری رسیده است و استقبال سرمایه‌گذاران خارجی در استان طی چندسال اخیر بیشتر در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر و احداث نیروگاه خورشیدی و پروژه‌های حوزه فرآوری مواد معدنی استان بوده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*