چند خبر از خراسان جنوبی

 تلاش می‌کنیم چرخ تولید در خراسان جنوبی بهتر بچرخدتلاش می‌کنیم چرخ تولید در خراسان جنوبی بهتر بچرخدمحمدصادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی عصر یکشنبه در برنامه زنده تلویزیونی «فرمول یک» حضور یافت.
استاندار خراسان جنوبی در این گفت و گوی اختصاصی طی سخنانی اظهار داشت: این استان سرزمین ناشناخته‌هاست و ظرفیت های بالقوه فراوانی دارد که باید به فعلیت تبدیل گردد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری، محمدصادق معتمدیان عصر یکشنبه در برنامه زنده تلویزیونی فرمول یک افزود: خراسان جنوبی کم تراکم‌ترین استان کشور از لحاظ جمعیت به نسبت پهناوری است؛ به عنوان مثال طبس به عنوان بزرگترین شهرستان خاورمیانه ۱،۲ درصد تراکم جمعیتی دارد، بنابراین روند خدمت‌رسانی و توسعه زیرساخت‌ها در چنین شرایطی زمان بر و هزینه‌بر است.
وی گفت: خشکسالی های ۲۰ ساله، افزایش دما و کاهش بارندگی مشکلات متعددی را در تامین آب به ویژه برای روستاها به وجود آورده اما در دولت‌های یازدهم و دوازدهم علیرغم همه محدودیت‌های مالی ۳۷ مجتمع آبرسانی پیش‌بینی شده که ۶۵ درصد پیشرفت داشته است.
استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: تذکر جدی ما به آب و فاضلاب روستایی، موجب هم‌افزایی و تعامل همه دستگاه‌ها شد و اکنون با افتخار اعلام می کنیم که طی این مدت کوتاه، آب‌رسانی به روستاها نسبت به قبل ۲ برابر شده است.
وی یادآور شد: خراسان جنوبی علیرغم هم‌مرز بودن با افغانستان و ناامنی در کشورهای همسایه، جزء امن‌ترین استان‌های کشور است و با تلاش های ارتش، مرزبانی و اشراف اطلاعاتی – امنیتی و تعامل همه دستگاه‌های نظامی و انتظامی، الحمدلله مشکل خاصی در حوزه امنیتی نداریم.
معتمدیان گفت: بیرجند بنابر اعلام چندباره روسای سازمان حفاظت محیط زیست، پاکیزه‌ترین شهر کشور است و زحمات پاکبانان و شهرداری قابل ستایش، اما مهمترین علت پاکیزه بودن شهر، فرهنگ بالای مردم بیرجند و خراسان جنوبی است.
وی ادامه داد: امسال با تدبیر مقام معظم رهبری سال رونق تولید اعلام شده و دولت نیز اختیارات خوبی به استان‌ها داده است ما نیز با بازدید و سرکشی از واحدهای تولیدی و پیگیری مشکلات آنان در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، تلاش می‌کنیم چرخ تولید در استان خراسان جنوبی بهتر بچرخد.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی ظرفیت‌های قابل توجهی در حوزه گردشگری دارد گفت: نوروز امسال با ارایه بسته خدمات نوروزی، شاهد حضور سه میلیون گردشگر در استان بودیم و میزان اقامت نسبت به سال گذشته از ۶ ساعت به ۴۸ ساعت افزایش داشته است.
وی اظهار داشت: نزدیکترین و بهترین دسترسی به قلب کویر و بیابان لوت که ثبت جهانی نیز شده، از طریق نهبندان است که بخشی از این ناشناخته بودن به صدا و سیما بر می‌گردد و انتظار داریم ظرفیت‌های استان بیش از پیش معرفی شود.
معتمدیان توجه به فرآوری محصولات استراتژیک خراسان جنوبی را یکی از اولویت ها در توسعه استان برشمرد و گفت: با شناسایی بازار فروش برای واحدهای تولیدی عمده مشکلات آنها مرتفع خواهد شد.
وی ادامه داد: از برکات دیدارهای بدون واسطه با مردم در سفرهای شهرستانی، احصاء و بیان مشکلات مردم از زبان آنهاست و در انتصاب مدیران استان، جوان‌گرایی، تخصص گرایی و بومی گرایی در کنار استفاده از نیروهای باتجربه لحاظ شده است.

 

 

 

بخشداران خط مقدم پاسخگویی به مردم هستند
بخشداران خط مقدم پاسخگویی به مردم هستند
نشست مشترک بخشداران استان به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری برگزار شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، دکتر خوش خبر با اشاره به جایگاه ممتاز بخشداران در خدمت‌رسانی به مردم اظهار داشت: بخشداران، خط مقدم پاسخگویی به مردم هستند و ضروری است از سعه ی صدر بالایی برخوردار باشند.
وی افزود: بخشداران باید برای پاسخگویی به مطالبات به حق مردم از همه ظرفیت ها و امکانات دستگاه های اجرایی استان استفاده کنند.
معاون سیاسی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به نزدیک شدن به تقویم انتخابات مجلس در سال ۹۸ گفت: توصیه بنده به بخشداران این است که فضای مناسب جهت حضور پر شور و نشاط مردم در انتخابات را فراهم آورند و با همگرایی و هم افزایی در تقویت وحدت و انسجام ملی بکوشند.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری نیز طی سخنانی گفت: در جریان فشارها و کمبود امکانات بخشداری‌ها هستیم و به عنوان کسی که قبلا در جایگاه شما بوده، این شرایط برایم ملموس است.
مهندس حسینی افزود: به دنبال راهکاری برای جبران کمبود نیروی انسانی در قالب مأموریت و انتقال، برای فرمانداری و بخشداری ها هستیم و ان شاالله به زودی با حضور میدانی در بخشداری ها، سایر مشکلات را در حد توان برطرف خواهیم کرد.
گفتنی است: بخشداران نیز مسائل و مشکلات حوزه کاری شان را به بحث گذاشته و آمادگی کامل خود را برای برپایی هرچه باشکوه تر انتخابات اعلام کردند. 

 

 

نقره‌داغ متخلفان خدماتی؛ تشکیل ۲میلیارد و ۸۰۰میلیون ریال پرونده تخلف‌ در خراسان‌جنوبی‌

معاون بازرسی ‌سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای طرح نظارتی ویژه خدمات عمومی و دولتی ۲میلیارد و ۸۴۶میلیون و ۱۳۱هزار ریال پرونده تخلف برای واحدهای ارائه‌دهنده خدمات عمومی و دولتی متخلف تشکیل شد‌.

نقره‌داغ متخلفان خدماتی؛ تشکیل 2میلیارد و 800میلیون ریال پرونده تخلف‌ در خراسان‌جنوبی‌

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی تهوری بعدازظهر امروز در بازدید از مدارس غیرانتفاعی شهرستان بیرجند اظهار داشت: تعداد پرونده‌های متشکله در این طرح ۶۹ فقره بوده که این تعداد پرونده طی بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ مورد بازرسی از واحدهای ارائه‌دهنده خدمات عمومی و دولتی خراسان جنوبی تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی با بیان اینکه در این طرح با بررسی‌های صورت‌گرفته در برخی از تخلفات، پرونده‌هایی با ارزش ریالی بالایی تشکیل شده تصریح کرد: ۴۰۰ میلیون ریال، ۳۶۰ میلیون ریال و ۳۱۰ میلیون ریال به‌تنهایی ارزش ۳ پرونده متشکله در این طرح بوده است.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی به برگزاری مستمر گشت‌های مشترک بازرسی در نوبت صبح و عصر اشاره کرد و گفت: از ابتدای این طرح برگزاری گشت مشترک با سایر دستگاه‌های نظارتی و مرتبط در راستای نظارت هرچه بهتر و بررسی تمامی جوانب به‌منظور رعایت حقوق مصرف کنندگان از سوی واحدها در سطح استان در دستور کار بازرسان قرار گرفته است.

تهوری خاطرنشان کرد: هم‌استانی‌ها می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی از سوی واحدهای ارائه‌دهنده خدمات عمومی و دولتی از جمله اماکن ورزشی، مهدهای کودک‌، مدارس غیرانتفاعی و آموزشگاه‌ها مراتب را به سامانه ارتباطی ۱۲۴ این معاونت در مرکز استان و ادارات تابعه در شهرستان‌ها اعلام کنند تا ضمن بررسی گزارش با متخلفین برخورد قانونی صورت گیرد.

وی یادآور شد: طرح نظارتی ویژه خدمات عمومی و دولتی خراسان جنوبی از دهم تیر ماه سال جاری آغاز شده و تا دهم مرداد در سطح استان ادامه دارد.

 

 

 

 

 

وزارت بهداشت برای راه‌اندازی بخش پیوند کلیه در بیرجند موافقت کرد

رئیس اداره درمان بیماری‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با راه‌اندازی بخش پیوند کلیه در بیمارستان رازی بیرجند موافقت کرد.

وزارت بهداشت برای راه‌اندازی بخش پیوند کلیه در بیرجند موافقت کردهادی دهقانی اظهار داشت: برای نخستین بار در استان به‌دلیل آماده بودن زیرساخت‌های لازم برای ایجاد بخش پیوند کلیه این بخش در بیمارستان رازی  راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر شده اما هنوز از سوی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند دریافت نشده است افزود: به‌محض دریافت مجوز، عمل پیوند کلیه  انجام خواهد شد که احتمال می‌رود نیمه دوم سال باشد.

رئیس اداره درمان بیماری‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از فعال بودن بخش کلیه در بیمارستان رازی بیرجند خبرداد و گفت: در این بیمارستان دو اطاق عمل و یک ICU در اختیار دو تیم جراحی کلیه قرار می‌گیرد تا عمل پیوند کلیه از افرادی که دچار مرگ مغزی نشدند با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شود.

دهقانی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲۸۰ نفر در مرکز بیماری‌های خاص پرونده داشته و در نوبت دیالیز قرار دارند گفت: از این تعداد حدود ۳۰ تا ۴۰ نفر آماده پیوند کلیه از افراد دچار مرگ مغزی و یا افراد زنده هستند.

 

 

 

 

۵ مورد حادثه ناشی از توفان در بیرجند

بیرجند – ایرنا – پنج مورد حادثه از صبح دیروز (یکشنبه) تاکنون بر اثر وزش باد شدید و توفان در شهر بیرجند گزارش شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اولین حادثه افتادن نمای سنگ از منزلی در خیابان محبت مهرشهر بود که ساعت ۹ و ۱۳ دقیقه روز گذشته اعلام شد.

علی حسینی گفت: افتادن نمای آلومنیوم در بلوار شهدای عبادی و نمای سنگ در خیابان حافظ مهرشهر از دیگر حوادثی بود که گزارش شد.

وی ادامه داد: ۲ حادثه سقوط درخت روی خودرو در خیابان نیروی هوایی و میدان توحید نیز دیروز اعلام شد که امدادرسانی توسط نیروهای آتش نشانی انجام گرفت.

وی با بیان اینکه هنوز میزان دقیق خسارت‌ها اعلام نشده است گفت: نیروهای آتش نشانی همچنان در آمادگی کامل به سر می‌برند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی هم گفت: براساس گزارش‌های رسیده از ۱۱ شهرستان استان، توفان تاکنون خسارت قابل توجهی را ایجاد نکرده اما به چند درخت، تیر چراغ برق و برخی مزارع و باغات خسارت وارد شده است.

سید ابوالحسن میرجلیلی اظهار داشت: سرعت بادهای شدید در برخی ساعات شبانه روز از ۱۰۰ کیلومتر گذشت که با توجه به ماهیت بادهای ۱۲۰ روزه سیستان انتظار می رود تا یک یا ۲ ماه آینده ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه توصیه های لازم به کشاورزان و دامداران اعلام شده است افزود: خسارت‌ها در برابر میزان وزش بادها جزئی بوده است.

همچنین روز گذشته بر اثر باد شدید و توفان برق برخی مشترکان در شهرهای بیرجند و مود قطع شده بود که با تلاش ماموران شرکت برق وصل شد.

سرعت وزش باد لحظه‌ای در بیرجند مرکز خراسان جنوبی صبح روز گذشته (یکشنبه) به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسید که ضمن ایجاد گرد و خاک موجب کاهش دید افقی در برخی مناطق شد.

 

 

 

کمبود از جنس کلاس درس

بیرجند – ایرنا – با وجود خدمات گسترده نظام و دولت در نقاط مختلف کشور هنوز کمبودها و محرومیت‌هایی است که نبود کلاس درس استاندارد و مناسب برای آینده سازان کشور از جمله آنها و دارای نمود بیشتری است.

خراسان جنوبی با دارا بودن مدرسه تاریخی شوکتیه به عنوان سومین مدرسه نوین کشور پس از دارالفنون تهران و رشدیه تبریز امروز در تنگنای فضای آموزشی به سر می‌برد که این وضعیت در مرکز استان شدت بیشتری دارد.

با مصوبه مجلس شورای اسلامی و تقسیمات کشوری در سال ۱۳۸۳ خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند از استان خراسان بزرگ جدا شد و وجود امکانات جدید و اداراتی با سطح اختیارات بالاتر، مهاجرت روستاییان را تشدید کرد.

این مهاجرت نه تنها در حواشی شهر موجب پدیدار شدن شهرک‌های جدیدی همچون مهرشهر شد بلکه شهرک‌های اقماری بیرجند همچون حاجی آباد، دستگرد، چهکند و امیرآباد هم از آن بی نصیب نماندند.

بیرجندی که روزی فضای آموزشی مناسبی نسبت به متوسط میانگین کشور داشت امروز به دلیل مهاجرت بی رویه و ساخت و سازهای بدون در نظر گرفتن زیرساخت های آموزشی از کمبود کلاس درس رنج می‌برد.

بدون شک توجه بیش از پیش خیران مدرسه ساز در کنار نگاه دولت برای تخصیص اعتبارات ویژه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، کارگشای برخی از تنگناهای آموزشی استان خواهد بود.

کمبود ۳۷۰ فضای آموزشی در خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: با توجه به کمبود ۳۷۰ فضای آموزشی در استان و افزایش چهار درصدی ورودی دانش آموزان به دوره ابتدایی در صورت افزایش نیافتن فضای آموزشی موجود در آینده با مشکل سرانه آموزشی مواجه خواهیم شد.

محمدعلی واقعی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه ۶۴ مدرسه خراسان جنوبی در سال تحصیلی گذشته به صورت دونوبته فعالیت می کردند اما با توزیع دقیق و صحیح نیروی انسانی هیچگونه مشکلی در روند تعلیم و تربیت استان ایجاد نشد اما بدون شک ادامه این روند و عدم افزایش فضای آموزشی مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: بیشترین کمبود کلاس درس و فضای آموزشی استان مربوط به شهرستان بیرجند به عنوان مرکز خراسان جنوبی است که دلیل اصلی آن مهاجرت روستاییان به شهر بیرجند و افزایش جمعیت بوده است.

واقعی یادآور شد: از لحاظ کیفیت آموزشی ۴۰ درصد از فضای آموزشی استان هوشمندسازی شده اند اما با توجه به نیازمندی‌های دانش‌آموزان ارتقای کیفیت آموزشی در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: با توجه به ورود آستان قدس و خیران مدرسه ساز به این حوزه چندین پروژه با همت نوسازی مدارس در حال ساخت است که قدری از کمبودها را جبران خواهد کرد اما ارتقای فضای آموزشی جز با کمک خیران میسر نخواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش از افزایش چهار درصدی و پیش بینی ثبت نام ۱۷ هزار و ۵۰۰ دانش آموز کلاس اولی در استان خبر داد و افزود: امیدواریم با توزیع مناسب امکانات و نیروی انسانی عدالت آموزشی در سراسر استان رعایت شود.

اعتبارات دولتی / کمبود فضای آموزشی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی هم گفت: کمبود فضای آموزشی استان با اعتبارات دولتی قابل جبران نیست و توجه بیش از پیش خیران را می‌طلبد.

محمدرضا بیکی افزود: وضعیت سرانه فضای آموزشی خراسان جنوبی ۶/۹ متر مربع در ازای هر دانش آموز است که با توجه به فضای ۸/۳ متر مربعی استاندارد در تامین فضای آموزشی فاصله داریم.

وی ادامه داد: ۹ هزار و ۳۹۸ کلاس درس در استان وجود دارد که هزار و ۲۱۵ کلاس نیازمند تخریب و بازسازی، چهار هزار و ۵۱۸ کلاس نیازمند مقاوم سازی و سه هزار و ۶۶۵ کلاس درس مستحکم است.

بیکی با بیان اینکه بیشترین کمبود فضای آموزشی مربوط به مساکن مهر است، افزود: بدون احتساب مرکز استان از ابتدای ساخت مساکن مهر تاکنون ۱۸۸ کلاس درس تحویل، ۴۵ کلاس نیمه تمام و ۱۱۹ کلاس درس دیگر مورد نیاز است.

وی بیان کرد: در مرکز استان هم ۸۷ کلاس تحویل شده و به غیر از ۸۳ کلاس نیمه تمام ۲۳۸ کلاس درس دیگر باید ساخته شود که کمبود این کلاس‌ها مشکلات زیادی را در مساکن مهر ایجاد کرده است.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان جنوبی با بیان اینکه ۶۳ کلاس درس در شهرک‌های اقماری مورد نیاز است، اظهار داشت: در ارتباط با فضاهای آموزشی کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز، هم اکنون ۴۸ کلاس درس در حال اجرا است که تا اول مهرماه اکثر کلاس های بالای ۱۰ دانش آموز تحویل خواهد شد.

مدارس دونوبته و کمبود فضای آموزشی

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۶۴ فضای آموزشی استان به صورت دونوبته فعالیت می کند که ۳۴ مدرسه با ۳۴۴ کلاس درس مربوط به مرکز استان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۵۶ هزار و ۹۰۰ دانش آموز در خراسان جنوبی تحصیل می کنند که طبق پیش بینی ها تا سال ۱۴۰۰ این تعداد به ۱۷۲ هزار دانش آموز خواهد رسید که این روند علاوه بر نوسازی و مقاوم سازی مدارس موجود نیازمند تاسیس فضای آموزشی جدید است.

در حال حاضر ۲ هزار و ۷۵۰ آموزشگاه در خراسان جنوبی فعال است.

 

 

 

مصرف ۱۰ میلیارد مترمکعبی چاه‌های غیرمجاز کشاورزی

بیرجند – ایرنا – معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: اکنون ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار حلقه چاه کشاورزی غیرمجاز در کشور وجود دارد که سالانه بیش از ۱۰ میلیارد مترمکعب آب با این چاه‌ها مصرف می‌شود.

علیمراد اکبری روز دوشنبه در نشست کارگروه سازگاری با کم آبی خراسان جنوبی افزود: در یک گفتمان عمومی و غیرکارشناسی در کشور میزان مصرف آب بخش کشاورزی ۹۰ تا ۹۲ درصد اعلام می‌شود در حالی که این گونه نیست.

وی با بیان اینکه مصرف آب کشاورزی در کشور از ۶۵ درصد هم کمتر است اظهار داشت: از دو سال گذشته تاکنون برای بررسی میزان آب مصرفی در بخش کشاورزی به صورت میدانی ورود کرده‌ایم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در این طرح ۳۵ محصول عمده در ۷۰ درصد عرصه‌های تولیدی کشور هدف‌گذاری شد و با استفاده از توان بزرگترین و قوی‌ترین نیروهای آمار کشور اکنون نتایج ۱۵ محصول به اتمام رسیده و میزان مصرف آب کمتر از ۶۵ درصد گزارش شده است.

او با بیان اینکه ۲۵ تا ۳۰ درصد در کشور کم‌آبیاری می‌شود عنوان کرد: به عنوان مثال دور آبیاری در محصول پسته در کرمان تا ۹۰ روز است که نشان می دهد به این بخش جفا می‌شود.

اکبری با تاکید بر اینکه باید از منابع آبی کشور صیانت کنیم یادآور شد: با برنامه‌های طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب‌های زیرزمینی ۱۰۰ درصد موافق هستیم اما باید امور به صورت کارشناسی شده باشد.

وی اضافه کرد: نمی‌توان با بستن شیرآلات آب از منابع آبی صیانت کرد زیرا با شیر آب بازی کردن مدیریت کردن نیست لذا برای معیشت ۴.۵ تا پنج میلیون بهره‌بردار بخش کشاورزی باید به صورت کارشناسی شده برنامه‌ریزی کرد.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: در بازدیدهایی که دو روز گذشته از منابع آبی استان خراسان جنوبی داشتیم نظر ما را در این استان عوض کرد مردم مناطق روستایی با قنات‌های خشکیده چه می‌کنند.

وی افزود: مردم این استان انسان‌هایی فوق العاده بزرگوار، دلسوز و قانع هستند که کرامت آنها خیلی بالاست و در مقابل این مردم شرم می‌کنیم که قنات ۱۲ لیتری چند صد بهره‌بردار داشته باشد.

اکبری اظهار داشت: در بحث مدیریت منابع آبی خراسان جنوبی که ضامن اهمیت اقتصادی این استان است باید بیشتر تلاش کرد و نگاه‌ها را تغییر داد.

وی عنوان کرد: خراسان جنوبی دارای ظرفیت‌های فوق‌العاده زیادی است برای رسیدن به کاهش مصرف منابع آبی باید تلاش کنیم زیرا این سفره‌های آبی سرمایه آیندگان مملکت است.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: بیلان آبی خراسان جنوبی با مشکل مواجه بوده و آمار و ارقام به درستی جمع‌آوری نشده است که در این زمینه باید دستگاه‌های ذیربط جامع‌نگری داشته باشند.

او یادآور شد: مرجع تعیین سطح سفره‌های آب زیرزمینی در استان موجود است لذا باید در مدیریت آب‌های سطحی برای معیشت بهتر بهره‌برداران بخش کشاورزی بیشتر تلاش شود.

اکبری با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ تا ۷۰۰ میلیون مترمکعب از آب‌های سطحی از استان مرزی خراسان جنوبی خارج می‌شود گفت: همچنین مصرف آب در بخش فضاهای سبز شهری زیاد است در صورتی که این هدررفت در بیلان استان دیده نشده است.

وی افزود: در بیلان آب استان مشکلاتی وجود دارد که بایستی این موضوع با کمک دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت نیرو، جهاد کشاورزی و سایر بخش‌ها بیلان تطبیق داده شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه باید کاشت محصولات تابستانه در این استان تعطیل شود اظهار داشت: حتی در توسعه باغاتی که مصرف آب پایین دارند باید با احتیاط عمل شود.

وی گفت: خراسان جنوبی استانی فوق‌العاده آسیب پذیر است و انباشت خشکسالی در چند سال گذشته آسیب‌های زیادی به بخش کشاورزی وارد کرده است لذا بایستی بسته‌ای در بحث آبخیزداری، مدیریت آب سبز و عملیات مرمت و لایروبی قنوات تعریف شود.

اکبری بر استفاده از مالچ‌های پلاستیکی در مزارع کشاورزی تاکید کرد و گفت: از این طریق می‌توان تا ۹۰ درصد جلوی تبخیر آب در اراضی کشاورزی را کاهش داد.

وی تصریح کرد: توسعه کشت‌های نشایی، تغییر الگوی کشت، پرورش آبزیان، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، توسعه آبیاری نوین و میکرو، استفاده از کشاورزی حفاظتی، افزایش مواد آلی خاک و سایر از جمله راهکارهای مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی به ویژه در خراسان جنوبی است.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی در ارتباط با چاه‌های غیرمجاز درخراسان جنوبی گفت: در این استان تعداد چاه‌های غیرمجاز و مصرف آب بسیار پایین است اما بایستی مدیریت شود.

وی افزود: همچنین چاه‌های کم بازده کشاورزی با آب یا خاک شور فعال هستند که می‌توان آنها را به فعالیت‌های غیرزراعی مانند پرورش آبزیان اختصاص داد.

 

 

 

 

 

انتقال حق‌آبه کشاورزی به دیگر کاربری‌ها غیرقانونی است

بیرجند – ایرنا – رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: هر گونه انتقال حق‌آبه کشاورزی به سایر کاربری‌ها به منظور حفظ کاربردی زمین‌هایی کشاورزی و بهره‌وری از آنها غیرمجاز است و با افراد متخلف طبق قانون برخورد می‌شود.

علیرضا اورنگی روز دوشنبه در نشست کارگروه سازگاری با کم آبی خراسان جنوبی افزود: چارچوب قوانین و مقررات اجازه نمی‌دهد نوع فعالیت با آب موجود به کار غیرکشاورزی هدایت شود.

وی با بیان اینکه حتی برخی از این فعالیت‌ها مشمول اخذ عوارض هم نمی‌شوند، اظهار داشت: به تازگی با وزارت نیرو به توافق رسیدیم که در مکان‌هایی که چاه‌های کشاورزی دارای شرایط برق بودند و به دلایلی امکان تامین آب میسر نیست بر اساس قوانین اجازه دهیم بدون اینکه زمین‌های کشاورزی آسیب ببینند برای تولید برق در آنها نیروگاه‌های خورشیدی ایجاد شود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور عنوان کرد: در استان مرکزی آب قنات به طول ۳.۵ کیلومتر به شهرک صنعتی منتقل شده بود و با وجود اینکه آب و زمین خریداری شده بود اما حکم داده شد خط انتقال جمع‌آوری شود و این کار انجام شد.

وی تاکید کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی در تصمیم‌سازی‌ها دقت داشته باشند که تبدیل حق آبه کشاورزی به غیر کشاورزی بر اساس ماده قانونی خلاف است و در صورت انجام این کار، مشکلاتی برای متقاضی یا دستگاه مربوطه ایجاد می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی هم گفت: نیاز حق آبه زیست محیطی استان بر اساس مصارف موجود و توسعه آتی آب سطحی ۱۳.۴ میلیون مترمکعب است.

حسین امامی ادامه داد: این در حالی است که در سال منتهی به ۹۰ میزان تامین حق آبه زیست محیطی حوضه‌های آبریز استان ۱۲۴ میلیون مترمکعب بوده است.

وی از ظرفیت‌سازی مخازن آب در استان تا افق ۱۴۱۰ خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی شده برای شهرهای قاین، سرایان، خوسف، آبیز، درمیان و بیرجند که مقداری با کمبود مخزن مواجه هستند این مهم انجام شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی اظهار داشت: امسال پنج چاه در مناطق مختلف استان حفر خواهد شد تا در سال‌های آتی برای تامین آب با مشکل مواجه نشویم.

وی بیان کرد: بسته جامعی با همکاری دستگاه‌های مربوطه در استان تعریف شد تا در سال‌های آتی به لحاظ کمی مشکلی در تامین آب استان وجود نداشته باشد.

امامی عنوان کرد: کسری مخازن در سال‌های اخیر از ۱۷۰ میلیون مترمکعب به کمتر از ۱۲۰ میلیون مترمکعب رسید.

وی یادآور شد: مقرر شد با همکاری سازمان جهاد کشاورزی موضوع مصرف آب در بخش کشاورزی مدیریت شود تا سفره‌های زیرزمینی به پایداری برسد و وضعیت سالانه توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی رصد شود تا برای سال‌های آتی بتوان بهتر برنامه‌ریزی کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی یادآور شد: بخش کشاورزی به عنوان بزرگترین مصرف کننده آبی شناخته شده است و تصمیم داریم با تعامل بین بخش کشاورزی و آب منطقه‌ای آمارها را تطبیق دهیم و برای مصرف، تعریف مناسبی داشته باشیم.

۷۵۵۷ *۶۰۵۴

 

 

 

نمایشگاه مهارت، اشتغال و تولید ملی در بیرجند گشایش یافت

بیرجند – ایرنا – نمایشگاه مهارت، اشتغال و تولید ملی روز دوشنبه به مناسبت هفته ملی مهارت با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در محل مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران بیرجند گشایش یافت.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران بیرجند در آیین گشایش این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه با هدف آشنایی هرچه بیشتر جامعه هدف مرکز که بانوان هستند افتتاح شد.

زهرا شاهرخی افزود: به نمایش گذاشتن هنرهای مهارت‌آموزان، ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و تشویق افراد جویای کار به فراگیری این نوع مهارت‌ها از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

وی بیان کرد: در این نمایشگاه بیش از ۲ هزار اثر از هنرهای تجسمی، صنایع چوب، چرم، گوهرتراش، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، نقاشی روی چوب و سوخت نگار چوب و چرم کارآموزان به نمایش گذاشته شده است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران بیرجند ادامه داد: نمایشگاه مهارت، اشتغال و تولید ملی از ۳۱ تیرماه جاری تا ۶ مردادماه هر روز از ساعت هشت صبح تا ۱۶:۳۰ به روی علاقمندان باز خواهد بود.

وی در ارتباط با فعالیت‌های مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران بیرجند نیز اظهار داشت: در حال حاضر در این مرکز ۹ کارگاه با ۳۷ حرفه آموزشی برای ارایه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به بانوان فعال است.

شاهرخی با بیان اینکه تمامی خدمات در مرکز خواهران رایگان است عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۵۵۰ نفر در قالب ۳۸ نفردوره در دوره‌های آموزشی این مرکز مهارت‌های لازم را فرا گرفتند.

وی با اشاره به اینکه این مرکز سالانه توانایی آموزش ۲۵۰۰ نفر را دارد یادآور شد: استفاده از کلاس‌های مرکز خواهران برای عموم آزاد است و دختران ۱۵ سال به بالا با حداقل مدرک پایان دوره راهنمایی می‌توانند در این مرکز ثبت نام کنند.

یکم تا ششم مردادماه به عنوان هفته ملی مهارت نامگذاری شده است.

 

 

 

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:
لزوم طراحی سامانه کشف استعدادها/ خود را متناسب با روز تجهیز کنیم
آیت الله عبادی با بیان اینکه نوع استعدادها در انسان متفاوت است، گفت: در استعدادسنجی باید سامانه ای پیدا کنید تا بتواند بقیه استعدادها را کشف کند و تنها به استعدادهای آموزشی ختم نگردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» پیش از ظهر امروز (۳۱ تیر) در دیدار با مسئولان مرکز امور نخبگان حوزه های علمیه ضمن اشاره به راه اندازی دفتر رسیدگی به نخبگان و استعدادهای برتر حوزوی در استان اظهار کرد: ساماندهی استعدادهای قوی حوزوی و قرار دادن آن ها در یک جاده مخصوص بسیار ارزشمند است و این برای ما خبر بسیار خوشی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند با بیان اینکه اصل کار بسیار خوب و قابل ارزش است، افزود: البته در این راه باید جوانب آن رعایت گردد تا علاوه بر آموزش، نیروهایی که متناسب با شرایط زمان آینده و نسل آینده باشند، پرورش پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز با دنیایی روبرو هستیم که اگر خود را متناسب با آن تجهیز نکنیم آسیب خواهیم دید، گفت: تصریح کرد: عدالت یعنی هر چیزی را در جای خودش قرار دادن، لذا اگر افرادی با شرایط خاصی وجود دارند باید یک راه ویژه ای نیز برای آن ها قرار داد و نیازهای آینده نیز این را ایجاب می کند.

وی با اشاره به اینکه آموزش ستون فقرات و مادر همه رُشدهاست، گفت: اینگونه نیست که اگر یک عده را به عنوان نخبه کنار گذاشتیم در بقیه افراد نخبه یافت نمی شود، بلکه باید جستجو کرد و استعدادهای آن ها را در دیگر مسائل نیز پیدا و مدنظر قرار داد، زیرا افرادی شاید از نظر آموزشی در رده های پایین قرار داشته باشند اما این امکان وجود دارد که از نظر ذوق و ابتکار، نخبه باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه نوع استعدادها در انسان متفاوت است، ادامه داد: در استعدادسنجی باید سامانه ای پیدا کنید تا بتواند بقیه استعدادها را کشف کند و تنها به استعدادهای آموزشی ختم نگردد.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات مهمی که در کشور وجود دارد این است که نیروی لازم تربیت نکرده و پرورش نداده ایم، عنوان داشت: اگر نیروی لازم در قسمت های مختلف از جمله قضایی، اجرایی، سیاسی و اقتصادی را دارا بودیم این کشور با این استعداد درمانده برخی از امور نبود.

وی گفت: این کار مقدسی است اما اول کار شماست که هم باید توسعه و هم باید سرعت پیدا کند.

در ابتدای این جلسه نیز حجت الاسلام و المسلمین «مجید نصیرایی» رئیس حوزه علمیه خراسان جنوبی اظهار کرد: روز گذشته دفتر رسیدگی به نخبگان و استعدادهای برتر حوزوی در استان افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه استان خراسان جنوبی هشتمین استانی است که دفتر رسیدگی به نخبگان و استعدادهای برتر حوزوی در آن افتتاح می شود، افزود: مطالبه گری و رسیدن به یک نقطه مطلوب در این مورد را ادامه خواهیم داد.

رئیس حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه مهمترین فرصت و ظرفیت در این استان وجود نماینده ولی فقیه در استان است، گفت: این همدلی، رفاقت و صمیمیت بین ارکان حوزه بالاترین فرصت برای استان است که باید از آن به بهترین شکل استفاده کرد.

 

 

 

 

به دنبال طوفان شدید در خراسان جنوبی صورت گرفت؛ 
خسارت ۵۰ درصدی به محصولات باغی سربیشه
مدیر جهاد کشاورزی سربیشه گفت: وزش طوفان و گرد و خاک شدید در شهرستان سربیشه به ۵۰ درصد محصولات کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرد.

«مریم جوادی بایگی» در گفتگو با خبرنگار خیرگزاری شبستان اظهار داشت: به دنبال طوفان شدید در شهرستان سربیشه، به ۵۰ درصد محصولات باغی این شهرستان خسارت وارد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه با ابراز تاسف از اینکه محصولات باغی کشاورزان فاقد بیمه بوده اند، گفت: کشاورزان این منطقه با توجه به خشکسالی های پی در پی و وقوع باران های سیل آسا باید نسبت به بیمه محصولات کشاورزی خود اقدام کنند.

وی بیشترین خسارت وارده ناشی از طوفان را در بخش سربیشه و درح به نوع محصول زرشک برشمرد و گفت: به دنبال پیش بینی هواشناسی این وزش باد تا پایان روز پنج شنبه ادامه دارد که منجر به خسارات بیشتری خواهد شد.

وی از کشاورزان خواست تا برای کاهش خسارت طوفان و بادهای ۱۲۰ روزه سیستان نسبت به احداث بادشکن زنده در اراضی کشاورزی خود و اقدام کنند.

تلف و زخمی شدن ۴۲ راس گوسفند بر اثر طوفان درخوسف
صادقی از تلف شدن ۲۷ و زخمی شدن ۱۵ رأس گوسفند بر اثر طوفان شدید در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سرهنگ «کاظم صادقی» امروز (۳۱ تیر) به خبرنگاران رسانه های گروهی اعلام کرد: روز گذشته با اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر امداد رسانی بر اثر طوفان شدید در یکی از روستاهای این شهرستان بلافاصله مأموران به محل اعزام شدند.

 

فرمانده انتظامی شهرستان خوسف افزود: مأموران با بررسی موضوع دریافتند که دستگاه آب پاش کشاورزی بر اثر طوفان شدید، به دیوار محل نگهداری احشام برخورد می کند و باعث فرو ریختن دیوار آغل گوسفندان شده است که ۲۷ راس احشام تلف و ۱۵ راس دیگر زخمی شده اند.

وی تصریح کرد: کارشناسان ارزشی ریالی خسارت وارد شده به این شهروند را ۹۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

پ

خراسان جنوبی رتبه دوم طرح مهارت‌آموزی را به خود اختصاص داد
رکنی با اشاره به رتبه دوم خراسان جنوبی در طرح مهارت‌آموزی، گفت: در حال حاضر بخش زیادی از جویندگان کار استان فاقد مهارت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «عباس رکنی» امروز (۳۱ تیر) در حاشیه بازدید از نمایشگاه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در طرح مهارت‌آموزی فعالیت دارد و سال گذشته نیز خراسان جنوبی رتبه دوم کشور در طرح مهارت‌آموزی را کسب کرده است.

وی گفت: طرح مهارت آموزی سال گذشته برای ۵۸۰ نفر با کمک‌ واحدهای پذیرنده برگزار شده و این مهارت‌آموزی‌ در محیط کسب و کار واقعی انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی افزود: اگر این افراد در مدت دو سال در همان واحد پذیرنده به کارگیری شوند کارفرمایان می‌توانند از مشوق‌های بیمه‌ای استفاده کنند و در سال گذشته ۵۸۰ نفر از این طرح بهره مند شدند.

رکنی با بیان اینکه مهارت ورودی به سوی اشتغال است تصریح کرد: امسال هم طرح مهارت‌آموزی با کمک واحدهای پذیرنده در استان انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه افرادی که مهارت‌ها را فرا می‌گیرند اشتغالزایی آن‌ها سریعتر انجام می‌شود ادامه داد: امسال تلاش خواهیم کرد جز پنج استان برتر در طرح مهارت‌آموزی باشیم و هر کمکی برای هم‌افزایی بیشتر با آموزشهای فنی و حرفه‌ای انجام می‌دهیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: همچنین تلاش شده در قالب مشاغل خانگی نیز به افرادی که مهارت‌های لازم را فراگرفتند تسهیلاتی اعطا شود و در طرح مهارت‌آموزی با کمک تامین اجتماعی و سازمان فنی و حرفه‌ای اقدامات خوبی خواهد شد.

رکنی با بیان اینکه سال رونق تولید نقش زیادی در تکمیل چرخه مهارت دارد، اظهار کرد: مهارت سبب می‌شود

شناسایی ۳ هزار نخبه در حوزه های علمیه کشور

دفتر مرکز نخبگان واستعدادهای حوزه های علمیه کشور تاکنون بیش از ۳ هزار طلبه و استاد حوزه علمیه نخبه شناسایی کرده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیرکل دفتر حمایت ازجامعه نخبگان مرکزخدمات حوزه های علمیهشناسایی 3 هزار نخبه حوزه های علمیهکشور در مراسم راه اندازی هشتمین دفتر مرکز نخبگان و استعدادهای حوزه های علمیه کشور در بیرجند گفت: از این تعداد هزار و ۷۰۰ نفر از طلاب جوان نخبه و بقیه اساتید ممتاز و عالی حوزه های علمیه هستند که در حمایت این این دفتر هستند.
حجت الاسلام فولادی افزود: نخبگان در عرصه های آموزش و تحصیل، تدریس، پژهش، تبلیغ، فعالیتهای اجتماعی ومدیریت فرهنگی شناسایی می شوند.
وی با اشاره به فعالیت هشت دفتر حمایت از جامعه نخبگان مرکز خدمات حوزه های علمیه در کشور تاکنون گفت: شناسایی و کشف استعدادهای برتر، زمینه سازی، بستر سازی وپشتیبانی از نخبگان برای تحقق رسالتهای مهم و همچنین مرتفع نمودن موانع معیشتی و زیستی را از جمله مهترین اهداف این مراکز دانست .
مدیرکل دفتر حمایت از جامعه نخبگان مرکزخدمات حوزه های علمیه کشور با اشاره به راه اندازی هشتمین دفتر این مرکز در خراسان جنوبی گفت: این استان، استانی عالم پرور است و ظرفیت های خوبی دارد که امیدواریم دفتر حمایت ازجامعه نخبگان مرکزخدمات حوزه های علمیه خراسان جنوبی یکی از مراکز موفق در سطح کشور باشد.
حجت الاسلام جعفری راد مدیرکل مرکز خدمات حوزه های علمیه خراسان جنوبی نیز با اشاره به شناسایی ۲۵ استعداد برتر در حوزه آموزش و ۳۷ استاد برتر در استان اظهار امیدواری کرد در سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه ۱۳۰تا ۱۴۰ استعداد برتر دیگر شناسایی شود.

 

 

 

جریمه حدود ۸۱ میلیون تومانی دو قاچاقچی سوخت

دو قاچاقچی سوخت در نهبندان و قاین به پرداخت ۸۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان جریمه نقدی محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیر کل تعزیرات استان گفت: با توجه به گزارش پلیس آگاهی مبنی بر جریمه حدود 81 میلیون تومانی دو قاچاقچی سوختکشف محموله ۴۵۰۰ لیتری نفت گاز درایست بازرسی سهل آباد نهبندان، پرونده ای تشکیل و به شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان نهبندان ارسال شد .
اشرفی افزود : پس از محرز شدن تخلف، متهم علاوه بر ضبط سوخت مکشوفه به پرداخت ۵۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان جزای نقدی در حق دولت محکوم شد .
وی گفت: همچنین مأموران نیروی انتظامی شهرستان قاین حین کنترل خودروهای عبوری محور بیرجند – قاین از یک دستگاه کامیونت مقدار ۳۲۳۰ لیتر نفت سفید قاچاق کشف کردند که متهم علاوه بر ضبط سوخت های مکشوفه به پرداخت مبلغ ۲۵ میلیون  و ۵۰۰ هزارتومان جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

ساماندهی استعدادهای حوزوی کاری ارزشمند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: ساماندهی استعدادهای قوی حوزوی و قرار دادن آن ها در یک جاده مخصوص ارزشمند است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی،  آیت الله عبادی در دیدار مسئولان مرکز امور نخبگان حوزه های علمیه خراسان با ساماندهی استعدادهای حوزوی کاری ارزشمنداشاره به  افتتاح دفتر رسیدگی به نخبگان و استعدادهای برتر حوزوی در خراسان جنوبی گفت: اصل کار بسیار خوب و قابل ارزش است و  البته در این راه باید جوانب آن رعایت شود تا علاوه بر آموزش، نیروهایی که متناسب با شرایط زمان آینده و نسل آینده باشند، پرورش پیدا کنند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز با دنیایی روبرو هستیم که اگر خود را متناسب با آن تجهیز نکنیم آسیب خواهیم دید افزود: در استعدادسنجی باید سامانه ای پیدا کنید تا بتواند بقیه استعدادها را کشف کند و تنها به استعدادهای آموزشی ختم نشود.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات مهمی که در کشور وجود دارد این است که نیروی لازم تربیت نکرده و پرورش نداده ایم، گفت: اگر نیروی لازم در قسمت های مختلف از جمله قضایی، اجرایی، سیاسی و اقتصادی را دارا بودیم این کشور با این استعداد درمانده برخی از امور نبود.

 

 

 

 

 

 

کارکنان هواشناسی خراسان جنوبی در جمع برترینهای کشور

محمد صادقی و جعفر پیشدادی از مدیران و کارکنان هواشناسی استان در نشست شورای مدیران سازمان هواشناسی کشور به عنوان برترینها انتخاب و معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیرکل هواشناسی استان گفت: در پنجاه و چهارمین نشست شورایکارکنان هواشناسی خراسان جنوبی در جمع برترینهای کشورمدیران سازمان هواشناسی کشور که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، افراد برتر در هفت بخش شامل پیش‌بینی رخداد سیلاب، ارائه‌دهندگان ایده‌های نو و کارشناسان برتر در حوزه‌های معاونت فنی و شبکه ایستگاه‌ها، معاونت توسعه مدیریت و منابع، معاونت توسعه و پیش‌بینی، ریاست و پژوهشکده هواشناسی معرفی شدند.

خندان رو افزود:  در این مراسم محمد صادقی رییس بخش مهندسی تجهیزات هواشناسی استان به عنوان کارشناس برتر و جعفر پیشدادی از کارکنان اداره هواشناسی سرایان به دلیل راه اندازی اپلیکیشن هواشناسی کشور به عنوان کارشناس برتر ایده های نو انتخاب و از آنان تجلیل شد.

وی گفت: این اپلیکیشن قابل نصب بر روی گوشیهای اندروید بوده که در این مراسم از آن رونمایی و مورد استفاده کاربران قرار گرفت.

 

 

 

 

 

 

 

استفاده از اموال دولتی به نفع کاندیدای خاص، ممنوع

بخشداران مراقب باشند تا در آستانه انتخابات از اموال دولتی به نفع کاندیدای خاص استفاده نشود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار در نشست مشترک بخشداران استان استفاده از اموال دولتی به نفع کاندیدای خاص ، ممنوعبا عنوان “انتخابات ۹۸، گام دوم انقلاب، قانون مداری و بی طرفی، انسجام ملی” گفت: بخشداران به عنوان نماینده عالی دولت در بخش ها، در صف مقدم هستند و باید با مدیریت واحد بر اوضاع بخش خود مسلط باشند.
خوش خبر با اشاره به هم افزایی و بهره گیری از همه ظرفیت های دولت در بخش ها، برای پاسخگویی به مطالبات مردمی گفت: چنانچه بخشداران برای رفع مطالبات مردمی همت بگمارند، قطعآ توسعه استان شتاب بیشتری خواهد گرفت.
وی به بخشداران توصیه کرد ؛ علاوه بر دهگردشی و شنیدن حرف مردم، نسبت به سفرهای شهرستانی استاندار حساس باشند و برای پیگیری بهتر مصوبات شهرستانی روند اقدامات را به فرمانداران منتقل کنند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار با اشاره به هم افزایی و بهره گیری از همه ظرفیت های دولت در بخش ها ، برای پاسخگویی به مطالبات مردمی گفت: چنانچه بخشداران در جهت رفع مطالبات مردمی همت بگمارند، قطعآ توسعه استان شتاب بیشتری خواهد گرفت.

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*