چند خبر از خراسان جنوبی

برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب در بیرجند
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: نمایشگاه شهدا، عفاف و حجاب با مشارکت دانش آموزان و معلمان ۶ آموزشگاه شهر بیرجند در دبیرستان نمونه تقوای این شهر افتتاح شد.

محمد علی واقعی با بیان این خبر اظهار کرد: این نمایشگاه دارای ۲۰ غرفه است که در هر یک تولیدات مرتبط با عفاف و حجاب دانش آموزان شهربیرجند در آن به نمایش در آمده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، محصولات فرهنگی، انواع چادر، مقنعه و تمثال شهدای گرانقدر دفاع مقدس و مدافع حرم را از جمله مهم ترین محصولات به نمایش در آمده در این نمایشگاه برشمرد و تصریح کرد: این نمایشگاه همه روزه به جز ایام تعطیل  از ساعت ۸ صبح الی ۱۴ برای بازدید علاقمندان باز است.

واقعی با بیان این که این نمایشگاه با همت امور بانوان اداره کل برپا شده است،  یاد آور شد: در برپایی این نمایشگاه دانش آموزان و دبیران دبیرستان های تقوا، حضرت زینب(س) صدرا، عفاف، عصر انقلاب، عصمتیه و سهام خیام مشارکت دارند.

بهره برداری از سالن چندمنظوره شهید مهدوی قاین
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: بهره برداری از سالن چند منظوره دبستان شهید مهدوی قاین در روستای محمد آباد علم شهرستان قاینات آغاز شد.

محمد علی واقعی در آیین افتتاح این سالن اظهار کرد: سالن چند منظوره دبستان شهید مهدوی روستای محمد آباد علم با زیربنای ۱۵۰ متر مربع با مشارکت خیرین نیکوکار احداث شده است.

وی با اشاره به هزینه کرد ۱۵۰ میلیون تومان برای احداث و تکمیل این سالن ادامه داد: مشارکت خیر در احداث این طرح ۶۰ میلیون تومان بوده و ۹۰ میلیون تومان نیز از محل اعتبارات اداره کل نوسازی؛ توسعه و تجهیز مدارس استان تأمین و هزینه شده است.

واقعی اضافه کرد: با بهره برداری از این طرح آموزشی و پرورشی، ۳۴۰ دانش آموز دختر و پسر روستای محمدآباد علم از مزایای این طرح بهره مند شدند.

برای اولین بار در کشور و در خراسان جنوبی

رونمایی از اولین سامانه آنلاین کارآفرینی و توانمندسازی سازمان های مردم نهاد جوانان کشور

رونمایی از اولین سامانه آنلاین کارآفرینی و توانمندسازی سازمان های مردم نهاد جوانان کشور
در حاشیه کنفرانس ملی منطقه ای جوان خلاق ایران پیشرو از اولین سامانه آموزشی آنلاین کارآفرینی و توانمندسازی سازمان های مردم نهاد جوانان کشور با حضور امیرحسین آل اسحاق ، مدیرکل طرح های ملی و فراکیر جوانان وزارت ورزش و جوانان، مهران سرپرست، مدیرکل ورزش و جوانان استان و علی ناصری ،فرماندار بیرجند رونمایی شد.
این سامانه توسط کانون پرورش افکار پارند از سمن های مردم نهاد اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی تهیه و طراحی شده است که شامل سرفصل های آموزشی از قبیل : اشتغال زایی و کارآفرینی، مدیریت سمن ها، خیریه و نیکوکاری، فرهنگی – اجتماعی، کمک رسانی و امداد و انتقال تجارب موفق سمن ها می باشد.
لازم به ذکر است این اولین سامانه آموزشی مرتبط با سمن های مردم نهاد جوانان کشور می باشد که برای اولین بار در خراسان جنوبی رونمایی شده است.
گالری

 

 

 

 

 

از کارآفرینان برتر خراسان جنوبی تجلیل شد

از کارآفرینان برتر خراسان جنوبی تجلیل شد

به مناسبت هفته جوان از کارآفرینان برتر خراسان جنوبی تجلیل بعمل آمد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی، در آیین اختتامیه کنفرانس ملی منطقه ای جوان خلاق ایران پیشرو که با حضور مدیرکل طرح های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش و جوانان، مدیرکل ورزش و جوانان استان ،فرماندار بیرجند ، مسوولین هیئت های ورزشی ، ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها و اعضای سازمان های مردم نهاد جوانان خراسان جنوبی و در سالن اجلاس دانشگاه پیام نور بیرجند برگزار شد، از ۵ کارآفرین برتر استان و ۳ نفر برتر کارگاه های آموزشی خلاقیت و نوآوری که با مدرسی آرین اکبری، پویا ودایع و ایلیا ایمانی از اساتید برتر کشوری برگزار شد، تجلیل بعمل آمد.
در این مراسم پوریا انجمنی، حمزه قائم پناه، مهدی اسدزاده، سجاد حیدری و سیدابوالفضل تقی زاده به عنوان کارآفرینان برتر استان و صادق در چمن، مهدی اکبرزاده و مرضیه گورکانی به عنوان نفرات برتر کارگاه های آموزشی با اهدای لوح سپاس و تندیس تجلیل شدند.

در مراسم اختتامیه کنفرانس ملی منطقه ای جوان خلاق ایران پیشرو عنوان شد

ظرفیت بالقوه جوانان مستعد خراسان جنوبی و درایت مدیران استان کلید حل مشکلات جوانان

آل اسحاق:ظرفیت بالقوه جوانان مستعد خراسان جنوبی و درایت مدیران استان کلید حل مشکلات جوانان
مراسم اختتامیه کنفرانس ملی منطقه ای جوان خلاق ایران پیشرو با حضور امیرحسین آل اسحاق ، مدیرکل طرح های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش و جوانان، مهران سرپرست، مدیرکل ورزش و جوانان استان، علی ناصری ، فرماندار بیرجند ،مسوولین اداره کل ،روسای هیئت های ورزشی استان، روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها ، اعضای سازمان های مردم نهاد جوانان استان ، پیش کسوتان و ورزشکاران در سالن اجلاس دانشگاه پیام نور بیرجند برگزار شد.
آل اسحاق، مدیرکل طرح های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به ظرفیت های بالقوه جوانان و درایت مدیران استان در شکوفایی این استعدادها گفت: در سفر به خراسان جنوبی با توانمندی هایی مواجه شدم که نظرم را نسبت به این استان کاملا تغییر داد و مطمئنا در آینده نه چندان دور این تغییر نگاه و وجود این استعداد های ارزشمند باعث بروز اتفاقات خوشایندی در تخصیص اعتبار به بخش جوانان خراسان جنوبی خواهد شد.
مهران سرپرست، مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی نیز در این مراسم عنوان کرد: با توجه به کوچک شدن ساختار دولت و رشد جمعیت بویژه جمعیت جوان، متاسفانه با توجه به زیر ساخت های نامطلوب آموزشی و عدم شناخت کافی جوانان از توانایی های جسمی و فکری خودشان باعث شده جوان به نوعی غیر مستقل پرورش پیدا کند و برای ایجاد استقلال مالی و حتی فکری متکی به دیگران باشد. لذا همه دستگاه های اجرایی در سطوح مختلف کشور به فراخور وظایف محوله و منابع مالی در اختیار ، با اجرای برنامه های ویژه جوانان بالاخص در بخش اشتغال نسبت به کاهش آثار بیکاری و عدم اشتغال موثر جوانان در جامعه گام موثر بردارند.
وی ادامه داد: در استان خراسان جنوبی نیز با توجه به تعامل و همکار بسیار سازنده مجموعه استانداری و مدیران استانی و نیز نگاه ویژه همه فرمانداران، در شهرستان های استان اقدامات بسیار قابل توجهی صورت گرفته که برگزاری این کنفرانس ملی منطقه ای چهار روزه، با حضور اساتید برجسته و حضور ۵ استان شرقی کشور در آغاز سال ۱۳۹۸ و همزمان با هفته جوان، می توان از جمله مهمترین اقدامات در این حوزه برشمرد.
در این مراسم آرین اکبری، پویا ودایع و ایلیا ایمانی از اساتید برجسته کشوری در حوزه های خلاقیت و ایده، ژنتیک و زبان بدن به بیان راه ها و شیوه های ایده پردازی موثر و کارآفرینی موفق پرداختند.
در حاشیه این مراسم، از اولین سامانه آموزشی آنلاین کار آفرینی و توانمند سازی سازمان های مردم نهاد کشور با محوریت استان خراسان جنوبی و با سرفصل های آموزشی از قبیل : اشتغال زایی و کار آفرینی، مدیریت سمن ها، خیریه و نیکو کاری، فرهنگی و اجتماعی، کمک رسانی و امداد و استفاده از تجارب موفق سمن ها رونمایی شد.
از دیگر برنامه های این کنفرانس، اجرای موسیقی سنتی توسط گروه آوای کویر خراسان جنوبی بود.
در پایان این کنفرانس نیز از پنج نفر از کارآفرینان برتر جوان استان و سه نفر از شرکت کنندگان در کارگاه های آموزشی خلاقیت با نظر اساتید دوره ها تجلیل شد.
گالری

فاز نخست پارک خطی بیرجند قبل از ماه مبارک رمضان به بهره‌برداری می‌رسد

شهردار بیرجند گفت: تلاش می‌شود فاز نخست پارک خطی قبل از آغاز ماه مبارک رمضان به بهره برداری برسد و پیش‌بینی شده در این مکان ایستگاه دوچرخه سواری، وسایل ورزشی، میدان اجتماعات و ورزشی و مکان‌های رفاهی تعبیه شود که انتهای آن به پارک جنگلی ختم می‌شود.

فاز نخست پارک خطی بیرجند قبل از ماه مبارک رمضان به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدعلی جاوید ظهر امروز  به مناسبت روز جوان با اعضای شورای تبیین مواضع ناحیه بسیج دانشجویی خراسان جنوبی دیدار کرد.

شهردار بیرجند در این دیدار درپاسخ به درخواست‌ها و صحبت‌های دانشجویان ناحیه بسیج گفت: مسئولان کشور بارها شهر بیرجند را در بین ۱۴۰۰ شهر کشور به عنوان تمیزترین شهر معرفی کرده‌اند که این مساله از فرهنگ، اعتقادات دینی، همکاری و هماهنگی بین شهروندان و شهرداری نشات می گیرد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه هیچ‌گونه کمک دولتی به شهرداری‌ها نمی‌شود شهرداری باید درآمدها، حقوق کارکنان، پروژه‌ها و فعالیت‌های روزمره خود را بدون وابستگی انجام دهند که خود کار بزرگی است.

تدوین طرح کامل و بلند مدت در بحث طرح جامع ترافیکی شهر بیرجند

جاوید هزینه بلیت اتوبوسها را مرتبط با بالا رفتن هزینه استهلاک و حامل‌های انرژی دانست و ادامه داد: در ارتباط با ورودی‌های شهر که مطالبه عمومی شهروندان است سال گذشته زیباسازی بلوارعبادی انجام و تعریض دو طرف خیابان صورت گرفت و علیرغم اینکه بحث میدان خارج از محدوده است بی تفاوت نبوده و با راه و شهرسازی همکاری داریم.

شهردار بیرجند از طرح کامل و بلند مدت در بحث طرح جامع ترافیکی خبر داد و افزود: در زمینه بحث ورودی‌های شهر، زیبا سازی بلوار امام رضا (ع) شامل نورپردازی، فضای سبز و جداول آن نیز از میدان آزادی تا تقاطع چهار راه صیاد در حال انجام است.

وی از اجرای میدان ایثار و شهادت (عروج) و برنامه ریزی برای اجرای میدان شهدا خبر داد و  اضافه کرد: در بحث آسیب های اجتماعی و برخورد با متکدیان، شهرداری دستگاه متولی این کار نیست و تنها در زمینه جمع آوری و تحویل به دستگاه‌های مربوطه همکاری می‌کند و علیرغم اینکه شهرداری‌های بزرگ اقدامات بیشتری در بحث نگهداری از متکدیان انجام می‌دهند اما متاسفانه شهرداری بیرجند از امکانات و شرایط مالی خوبی برای این امر برخوردار نبوده و لازم است دستگاه‌های متولی برای رفع این مشکل همکاری کنند.

جاوید در زمینه دغدغه نماینده ولی فقیه در استان در زمینه برج سازی اظهار داشت: در بحث طرح جامع شهرسازی، تنها تصمیم گیرنده شهرداری نبوده و و اکثراً اقدام به برج سازی کرده‌اند و در زمینه ساخت و ساز در محله‌های جدید شهرداری می‌تواند پیشنهاد تجدید نظر در طرح جامع را داشته باشد.

شهر بیرجند به ۵۲ محله تقسیم می‌شود
شهردار بیرجند یادآور شد: شهرداری تنها متولی برگزاری جشن‌های ملی و مذهبی در سطح شهر نیست و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، اقدامات فرهنگی برجسته‌ای ازجمله تقدیر از پیرغلامان حسینی که بازخورد خوبی داشته انجام داده است.

جاوید از تقسیم بیرجند به ۵۲ محله خبر داد و تصریح کرد: دانشجویان می‎توانند برای برقراری مساوات و اینکه هیچ محله‌ای در سطح شهر مغفول نماند در این زمینه با شهرداری همکاری داشته و مشارکت کنند.

اجرای چهارشنبه بازار جدید بیرجند با هزینه سه میلیارد و صد میلیون تومان

وی با اشاره به اجرای چهارشنبه بازار جدید با هزینه کرد سه میلیارد و صد میلیون تومان در مدت زمان ۶ ماه ادامه داد: این اقدام در جهت مطالبات شهروندان و با هدف کمک به منطقه کم برخوردار شهر صورت گرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد فاز اول پارک نشاط (پارک خطی) قبل از آغاز ماه مبارک رمضان به بهره برداری برسد و پیش‌بینی شده در این مکان ایستگاه دوچرخه سواری، وسایل ورزشی، میدان اجتماعات و ورزشی و مکان‌هایی مانند فست فود و اغذیه فروشی تعبیه شده که انتهای آن به پارک جنگلی ختم می‌شود.

شهردار بیرجند با اشاره به اینکه در بحث مناسب سازی معلولین در خیابان جمهوری با توجه به ترافیک بالای آن اقدامات خوبی انجام شده خاطرنشان کرد: در طرح پیاده راه فرهنگی خیابان جمهوری باند کندرو، فضاهایی برای نشستن، استراحت بزرگسالان، حل مشکل ترافیکی منطقه و ایجاد مکانی در شأن شهروندان مدنظر بوده که قرار است در ابتدای کار ۱۰۰ متر اول آن را انجام داده و برای انجام ادامه آن از شهروندان نظرخواهی کنیم.

طرح بند دره تصویب شد

جاوید با اشاره به اینکه در زمینه کانال های هدایت سیلاب، متولی آن شرکت آب منطقه‌ای است افزود: مراقبت از کانال‌ها در قسمت‌هایی که داخل محدوده است توسط شهرداری انجام و مناطق خارج از محدوده مسئولیت آن با شرکت آب منطقه‌ای است.

وی از فضاسازی شهر در ایام محرم امسال با کمک مردم و هیئت‌های مذهبی خبر داد و ادامه داد: تلاش داریم تا شهر بیرجند محرم امسال را متفاوت تجربه کند.

شهردار بیرجند گفت: طرح بند دره تصویب شده و خارج از محدوده شهری و در اختیار شرکت پویش قرار دارد.

جاوید به بهره‌‌برداری از فرهنگسرای بزرگی در محدوده صیاد در سال جاری اشاره کرد و گفت: این فرهنگسرا در حال ساخت بوده و ساختمان‌های الحاقی زیادی دارد.

زیباسازی پارک جنگلی به مساحت ۴۰ هکتار

وی یادآور شد: میدان اجتماعات و باغ ملی برای مناسبت‌های ملی و مذهبی و برگزاری جشن‌ها در این مکان، زیباسازی پارک جنگلی به مساحت ۴۰ هکتار، بلوار صیاد شیرازی، آسفالت خیابان‌هایی از مهرشهر، انتقال آب غیر شرب به شمال شهر، انجام ۱۰۰ درصدی عملیات پل موسی بن جعفر (ع) و طرح فرزان و بحث پسماند از دیگر اقدامات انجام شده توسط شهرداری بیرجند بوده است.

در این دیدار دانشجویان بسیجی ضمن تشکر از عملکرد مثبت شهرداری و اقدامات موثر مدیریت شهری در زمینه زیباسازی، اقدامات عمرانی و فرهنگی در سطح شهر خواستار برگزاری جشن‌های مذهبی در شأن دین اسلام، رسیدگی به بند دره به عنوان مکانی برای تفریح و گردشگری ، تخفیف هزینه بلیت اتوبوس‌های دانشگاه و مناسب سازی معابر و خیابان ها برای معلولان شدند.

 

 

 

 

تحقق ۱۳۰ درصدی آموزش‌های مهارتی در خراسان جنوبی

بیرجند-مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی از تحقق ۱۳۰ درصدی آموزش‌های مهارتی در بخش دولتی استان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین خوش آیند بعد از ظهر پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در سال گذشته بالغ بر سه میلیون و ۵۰۴ هزار و ۵۱۹ نفر ساعت آموزش مهارتی برای تعداد ۲۳ هزار و ۲۵۴ نفر از جوانان جویای کار استان ارائه شد.

وی بیان کرد: از این تعداد ۱۴ هزار و ۳۷۸ نفر مرد و هشت هزار و ۸۷۶ نفر زن در بخش‌های خدمات، صنعت، کشاورزی و فرهنگ و هنر آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: این آموزش‌ها در مراکز ثابت دولتی، معتادان بهبود یافته، حاشیه شهرها، کارگاه‌های مهارت آموزی درمحیط واقعی، مرکز تخصصی مهارت‌های پیشرفته، افرادتحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، سیار شهری، زندان، پادگان، مناطق روستایی، جوار کارخانجات، عشایر، جوار دانشگاه و مراکز SCD، صنعت ساختمان و سایر تفاهمنامه های منعقده اجرا شد.

به گفته خوش آیند تعهد استان در بخش آموزش دولتی در سال ۹۷ به میزان دو میلیون و ۹۹۰ هزار و ۱۰۹ نفر ساعت بود که با تلاش پرسنل، این اداره کل موفق به تحقق ۱۳۰ درصدی تعهدات شده است.

وی افزود: آموزش‌های مهارتی توسط کادر مجرب آموزشی و با تجهیزات نوین و در قالب استانداردهای بین المللی اجرا تابسترلازم را برای رسیدن به اهداف سازمان و ایجاد زمینه اشتغال پایدار فراهم شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اجرای برنامه بازدید دانش آموزی در استان گفت: اطلاع رسانی، هدایت و فراگیر نمودن هرچه بیشتر آموزش‌های مهارتی در بین دانش آموزان و دانشجویان، همچنین ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مهارت آموزی در کشور از ابزار کلیدی و زیرساختی تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های اشتغال به شمار می‌رود، بر این اساس برنامه «بازدید دانش آموزی و دانشجویی از مراکز آموزش فنی و حرفه ای» به صورت هماهنگ کشوری از دوم تا یازدهم اردیبهشت ماه، هم زمان با هفته معرفی مشاغل و هفته کارگر در تمامی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان برگزار می‌شود.

خوش آیند اضافه کرد: از این رو از تمامی دانش آموزان و دانشجویان عزیز، اساتید ارجمند و معلمان گرانقدر دعوت می‌کنیم برای آشنایی با ظرفیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان محل اقامت خود بازدید و یاری گر ما در توسعه فرهنگ مهارت آموزی باشند.

 

 

 

 

دولت در اجرای نظام اسلامی مانده است / مردم باید جذب عدالت شوند

بیرجند-نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه دولت مسئول اجرای نظام است، گفت:با این وجود غالباً می بینیم هر دولت سلیقه خاص خود را دارد و قانون اساسی و نظام اسلامی پیاده نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی ظهر چهارشنبه در دیدار با مدیرکل و کارکنان اداره کل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر در جامعه شاهد بروز آسیب‌هایی هستیم که ریشه در فرهنگ جامعه دارد.

وی بیان کرد: این آسیب‌ها وقتی درست خواهد شد که فرهنگ جامعه، فرهنگ اسلامی باشد و از درون تنظیم شود وگرنه تا سبب است معلول نیز وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر نسبت به آرمان‌های اسلامی خود یک راهی را در پیش گرفته ایم، عنوان داشت: در این راه منازلی را طی کرده ایم و منازلی را نیز در پیش داریم چراکه با آرمان‌های خود هنوز فاصله داریم.

عبادی با اشاره به اینکه در دنیای امروز به دیگران کوچک‌ترین اجازه‌ای داده نمی‌شود که حتی الف آزادی را بر زبان بیاوردند، بیان داشت: در دنیا از آزادی خبری نیست اما مردم ما هزینه کردند و نهضت آنها نیز پیروز شد.

وی با بیان اینکه در قدم بعدی بر خلاف تصور همه دنیا توانست نظامی را توانست سراپا کند و بر اساس آن دولت تشکیل شد، افزود: اما در این نباید خلاصه شود بعد از آن باید جامعه و تمدن اسلامی به وجود آید اما ما هنوز در دولت آن مانده ایم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه دولت مسئول اجرای نظام است، گفت: با این وجود غالباً شاهد هستیم هر دولت سلیقه خاص خود را دارد و قانون اساسی و نظام اسلامی پیاده نشده است.

عبادی با بیان اینکه دولت در مقام اجرا در اجرای نظام مانده است، افزود: اگر دولتی اسلامی شود جامعه اسلامی خواهیم داشت چراکه دولت اسلامی به همان نحوی که مسئول است نان مردم را تهیه کند باید با مردم همکاری کند تا مردم در جهت ارتقا فرهنگ، اسلامی شوند.

وی با اشاره به اینکه در بازتاب دولت‌های سلیقه‌ای نه تنها جامعه اسلامی به وجود نمی‌آید بلکه از جامعه اسلامی فاصله می‌گیریم، بیان داشت: هم اکنون جامعه در شرایطی قرار گرفته که عده‌ای با پول و عده‌ای را با فقر مشغول کرده اند که خود، آرامان و انقلاب خود را فراموش کرده اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه در دولت اسلامی باید شیوه اجرای قانون اساسی به گونه‌ای باشد که مردم جذب عدالت شوند، بیان کرد: راهی که آمده ایم راه بسیار مهمی است و کارهایی کردیم که معجزه بود اما هنوز نیمه راه هستیم.

وی اضافه کرد: اگر مردم را در شرایط ایمانی حفظ کنیم همه کار درست می‌شود اما دل دولت‌ها بیشتر از اجرای نظام و قانون اساسی به حال سیاست‌های حزبی خود سوخته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه مشکلات کشور درونی است هرچند دشمنان از این فضا استفاده می‌کنند، بیان کرد: زندگی در این فضا بیش از همه تعهد و بصیرت را می‌طلبد و اگر کسانی در این فضا بتوانند ایمان خود را حفظ کنند مقام آنها بیشتر از کسانی است که بعد از حضور حضرت مهدی (عج) زندگی می‌کنند.

 

 

 

 

 

محکومیت ۳۳ میلیارد تومانی متخلفین تعزیراتی در خراسان جنوبی

بیرجند- مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی از محکومیت ۳۳ میلیارد تومانی متخلفین تعزیراتی در استان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین اشرفی ظهر چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: تعزیرات حکومتی یک سازمان اداری شبه قضائی بوده که در سه حوزه کالا و خدمات، تخلفات بهداشت، درمان و دارو و قاچاق کالا و ارز صلاحیت رسیدگی دارد.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۷ در تمام این سه بخش چهار هزار و ۶۵۲ فقره پرونده وارد شعب تعزیرات حکومتی استان شده است، بیان کرد: همچنین در این مدت به چهار هزار و ۵۷۵ فقره رسیدگی شد و عملکرد نسبت پرونده‌های مختومه نسبت به وارده ۹۸ درصد بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی ادامه داد: بعد از رسیدگی بالغ بر ۳۳ میلیارد تومان جزای نقدی برای این پرونده‌ها صادر شده که بخشی وصول و بخشی نیز در حال اجرا است.

اشرفی با بیان اینکه متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در سال ۹۷ در هر سه بخش ۲۵ روز است، افزود: سازمان تعزیرات حکومتی تأکید دارد که شعب با دقت توأم با سرعت به پرونده‌ها رسیدگی کنند.

افزایش ۳۳ درصدی پرونده‌های تخلف

وی عنوان داشت: در بخش کالا و خدمات یک هزار و ۷۲۷ پرونده در سال گذشته دریافت کردیم که یک هزار و ۷۱۴ پرونده را رسیدگی کردیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی با بیان اینکه درصد وارده پرونده‌ها در سال ۹۷ نسبت به سال قبل ۳۳ درصد افزایش داشته است، عنوان داشت: برای این تعداد پرونده بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال جزای نقدی صادر شده است.

اشرفی، عدم درج قیمت، عدم ارائه فاکتور و گران‌فروشی را پرتکرارترین تخلفات این بخش عنوان کرد.

وی با تأکید بر اینکه اقتضائات بازار و شرایط کشور ایجاب می‌کند که تعزیرات در کنار سایر دستگاه‌ها حضور داشته باشد و همگام با آنها برای تأمین و توزیع کالا اقدام کند، بیان داشت: این هدف در قالب گشت‌های مشترک محقق شده و کارکنان این سازمان علاوه بر محیط اداره در قالب گشت‌های مشترک در کنار سایر دستگاه‌های متولی حضور دارند.

انجام ۳۸۱ گشت مشترک

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی اضافه کرد: در شهرستان‌هایی نیز که فاقد اداره هستیم تلاش می‌شود در قالب شعبه سیار در بازار حضور پیدا کنیم.

اشرفی با بیان اینکه در سال گذشته ۳۸۱ اکیپ گشتی را در استان راه اندازی کردیم که یک هزار و ۱۷۶ بازرسی انجام گرفت، بیان کرد: در این گشت‌ها به ۱۴۴ واحد صنفی تذکر داده شد و ۶۵۵ واحد نیز بدون تخلف بودند.

وی اجرای طرح‌های نظارتی را یکی دیگر از اقدامات این سازمان برشمرد و گفت: یکی از طرح‌ها، طرح نظارتی ویژه نوروز بود که تا ۱۵ فروردین ماه ادامه داشت و طرح نظارتی ماه رمضان نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت‌های دیگری که در سازمان تعزیرات حکومتی دنبال می‌شود بحث رعایت اوضاع و احوال مراجعین و به خصوص متهمین است، گفت: در همین راستا تلاش می‌شود شرایطی مهیا شود که جنبه ارشادی و پیشگیری داشته باشد و به همین منظور در سال گذشته طی مناسبت‌های مختلف شرایط عفو محکومین مهیا شد.

اشرفی ادامه داد: همچنین اداره تعزیرات حکومتی توانست از نظر ارزیابی عملکرد نماز رتبه دوم را در سطح کشور کسب کند.

 

 

مدیرکل طرح های ملی و فراگیر وزارت ورزش و جوانان:

خراسان جنوبی به عنوان مرکز ثقل برنامه ریزی شرق کشور معرفی می شود

آل اسحاق : خراسان جنوبی به عنوان مرکز ثقل برنامه ریزی شرق کشور معرفی می شود

مدیرکل طرح های ملی و فراگیر وزارت ورزش و جوانان گفت: نوع نگاه مدیریت و ساختار و تیم کاری در خراسان جنوبی بی نظیر است و این استان به عنوان مرکز ثقل برنامه ریزی شرق کشور معرفی می شود

  آل اسحاق که در دیدر با اعضای مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان استان در محل خانه جوانان بیرجند سخن می گفت، با بیان اینکه نوع نگاه مدیریت و کار تیمی هماهنگ وبی نظیر موجود در استان باعث تغییر نگاه من به لحاظ ساختاری تغییر کرد و یکی از بهترین تیم ها در خراسان جنوبی می باشد.
وی گفت: به دنبال معرفی یک استان در شزق کشور به عنوان مرکز برنامه ریزی هستیم که با توجه به نوع نگاه و کار تیمی موجود در استان خراسان جنوبی را به عنوان مرکز ثقل برنامه های شرق کشور معرفی خواهیم کرد.
آل اسحاق گفت: انرژی و پتانسیل سمن های جوان استان همراه با نوع مدیریت و ساختار ورزش و جوانان استان، اوضاع سمن های استان را در مقایسه با استان های تهران، آذربایجان شرقی اصفهان و خراسان رضوی از وضعیت خوبی برخوردار ساخته که قابل مقایسه نیست.
مدیرکل طرح های ملی و فراگیر جوانان وزارت در مورد گفت: هر نتیجه ای که در استان گرفته شود از طرف ما قابل پیگیری خواهد بود و هر طرحی در هر سطحی که در شورای بررسی طرح ها در اداره کل تایید شود و پس از تایید شورای ملی طرح های در وزارت، برای آن تسهیلاتی در نظرگرفته خواهد شد.
آل اسحاق از اجرای طرح سرباز مهارت با اجرای اداره کل ورزش و جوانان و پیمانکاری جهاد دانشگاهی و همچنین مرکز شتاب دهنده ذهن خلاق در استان خبر داد که به زودی اجرایی خواهد شد.
وی ظهور و بروز فعالیت مجمع جوانان استان در فضای کشور را پایین برشمرد و تاکید کرد : وظیف جدی برای اعضای مجمع این است که میزان فعالیت افزایش یابد و برای انجام فعالیت های رو به جلو با توجه به طرح های بی نظیر در شهرستان ها و ایده های خلاقانه ،وقت گذاشته شود.
در این جلسه موضوعاتی از قبیل احداث خانه های جوان در شهرستان ها،شناسه ملی برای سمن ها،طرح های آسیب های اجتماعی ،استفاده از ظرفیت تجارت در نقاط مرزی و دریافت آموزش های لازم در انی زمینه مطرح شد.
در حاشیه این جلسه از کافه کتاب خانه جوان استان بازدید شد.
مهران سرپرست مدیرکل ورزش و جوانان نیز در این جلسه گفت: تا قبل از ماه مبارک رمضان خانه های جوانان شهرستان ها افتتاح و تجهیز خواهند شد.
سرپرست خط قرمز اداره کل را نوع تفکر نگاه های انحصاری و از بالا به پایین در حوره جوانان دانست و افزود: مقابل این نوع نگاه به شدت خواهیم ایستاد، همانطور که در هیئت های ورزشی به شدت مقابل این نوع نگاه ایستادیم و برطرف شده است و اگر کارشناسی توانایی و قابلیت کار کردن در حوزه جوانان را ندارد می تواند خداحافظی کند.
وی با انتقاد از حوزه استانداری گفت: انتظار بیشتری برای شرکت و حضور مسوولان استان در برنامه های ملی که  در حوزه جوانان برگزار شد، داشتیم.
مدیرکل ورزش و جوانان آمادگی اداره کل ورزش و جوانان استان را برای تجهیز پارک های بانوان و همکاری لازم را با شهرداری ها اعلام کرد.
وی با اشاره به اینکه نگاه من به حضور مسوولین و آدم ها در استان مادی نیست و این نگاه تاریخ مصرف دارد، افزود: اگر این نگاه بلند مدت همراه با همدلی و کمک و همگرایی باشد باشد، مطمئنا با کمک هم توفیقات بهتری حاصل می شود .
وی سازمان های مردم نهاد را به عنوان حلقه اتصال به جوانان خواند و تاکید کرد : باید رویه امیدآفرینی را در بین جوانان و اعضای سمن ها افزایش دهند و انتظارم از سمن ها این است که قبل از بیان هر اظهارنظری اطلاعات خود در حوزه کاری با مطالعه درست افزایش دهند وی همچنین گفت: یکی از مشکلات ما در کشور موازی کاری است و اگر اطلاعات خود را در زمینه کاری مان افرایش دهیم ، مطالبه گری موثر ومفدی انجام خواهد شد که بتوانیم با کمک و همکاری با یکدیگر با توجه به کمبود امکانات به آینده ای روشن برسیم و از ظزفیت های حضور مسوولین استفاده مناسب و حداکثری داشته باشیم.

۱۴۶ سالن به فضای ورزشی خراسان جنوبی اضافه می شود

بیرجند – ایرنا – مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: ۱۴۶ سالن ورزشی مختلف تا پایان سال ۱۴۰۰ به فضای ورزشی استان اضافه می شود.

به گزارش ایرنا مهران سرپرست عصر پنجشنبه در نشست مدیرکل طرح های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش و جوانان با مدیران سازمان های مردم نهاد (سمن) خراسان جنوبی افزود: باید تلاش کنیم که رگ های امید و امیدواری را بین جوانان تزریق کنیم.
وی گفت: متاسفانه حمله های بی رحمانه ای به دولت و نظام می شود که اقدامی انجام نشده است.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فقط ۱۴ سالن ورزشی در خراسان جنوبی وجود داشت و تا اواخر سال گذشته این تعداد به ۱۴۰ سالن ورزشی دولتی و تعداد زیادی سالن ورزشی خصوصی افزایش یافته است.
وی افزود: با توجه به جمعیت زیاد استان، کمبودهایی در زمینه فضاهای ورزشی نیز وجود دارد و تلاش خواهیم کرد که این کمبودها جبران شود.
سرپرست گفت: پارک های بانوان در بیشتر شهرستان های استان راه اندازی شده است و با همکاری شهرداری ها نسبت به تجهیز این پارک ها اقدام خواهیم کرد.
وی بیان کرد: تاکنون خانه جوان در شهرستان های سربیشه، سرایان، فردوس و بشرویه راه اندازی شده است و به زودی در سایر شهرستان های استان نیز راه اندازی خواهد شد.
وی گفت: آمادگی تجهیز خانه های جوان در شهرستان ها را داریم و ساختمان خانه جوان در شهرستان های بیرجند و طبس در حال احداث است.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی افزود: این استان سال گذشته در زمینه ورزش های همگانی و روستایی جزو پنج استان برتر کشور بوده است.
وی با اشاره به کنفرانس ملی منطقه ای جوان خلاق – ایران پیشرو و آیین اختتامیه آن که امروز (پنجشنبه) در بیرجند برگزار شد گفت: باید این کنفراس ملی با مخاطب پذیری بیشتری برگزار می شد.
سرپرست اظهار داشت: برای ۲ هزار جوان استان به صورت رایگان برای حضور در این همایش بلیت چاپ کرده ایم و برای جوانان در شهرستان ها هم سرویس رایگان در نظر گرفته ایم که باید در آینده مخاطب پذیری این گونه برنامه های ملی را افزایش دهیم.
وی با بیان اینکه خوسف از جمله شهرستان های تازه تاسیس خراسان جنوبی است اضافه کرد: یکسری کمبود در این شهرستان وجود دارد و در حال حاضر طرح های عمرانی خوبی در خوسف در دست اجرا است.
وی گفت: در ۲ شهرستان درمیان و بشرویه سمن ها فعالیت ندارند که تلاش خواهیم کرد تا پایان سال جاری سمن ها در این شهرستان ها نیز فعال شوند.

 

 

 

 

 

مهسا کدخدا به نخستین دوره اردوی تیم ملی والیبال بانوان کشور دعوت شد

این اردو از سی و یکم فروردین ماه سال جاری لغایت نهم اردیبهشت ماه  به میزبانی تهران برگزار می شود

مهسا کدخدا، تهمینه درگذنی، فاطمه امین، مائده برهانی، فرزانه مرادیان، هاله متقیان، فاطمه عنایت، شبنم علیخانی، ندا چملانیان، منا دریس محمودی، شکوفه صفری، آیتک سلامت، هانیه محتشمی پور، معصومه اسماعیلی، فاطمه حسنی، الهام فلاح، نگار کیانی، فاطمه سلگی، نگین شیرتری، مونا آشفته، مهسا صابری، زهرا کریمی و سودابه باقرپور ملی پوشان حاضر در این اردو خواهند بود.

 

 

 

 

 

 

پیاده روی خانوادگی در خوسف

پیاده روی خانوادگی صبح امروز به مناسبت هفته جوان و اعیاد شعبانیه در شهرستان خوسف برگزار شد.

در این پیاده روی خانوادگی  جمعی از مردم شهرستان خوسف مسیر ۳ کیلومتری مقبره ابن حسام تا مزار سلطان ابوالقاسم در روستای نصر آباد را پیمودند.

همچنین در این مراسم به مناسبت هفته جوان از سوی سمن یاران آفتاب به تعدادی از جوانان گل اهدا شد.

 

دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

اخذ مجوز پذیرش دستیار در رشته تخصصی قلب و عروق

مجوز پذیرش دستیار در رشته تخصصی قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اخذ شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: براساس مجوز صادر شده ،دواخذ مجوز پذیرش دستیار در رشته تخصصی قلب و عروق دستیار در رشته تخصصی قلب و عروق پذیرش خواهند شد که از ابتدای مهر شروع به تحصیل می کنند.

آقای دهقانی با بیان اینکه با این مجوز، تعداد رشته های دستیاری دانشگاه به ۹ رشته رسید، افزود: این رشته ها شامل داخلی، اطفال، جراحی عمومی، بیهوشی، مغز و اعصاب، جراحی مغز و اعصاب، پزشک خانواده، رادیولوژی و قلب و عروق است.

وی گفت: در مجموع این رشته ها بیش از ۸۰ دستیار مشغول به تحصیل هستند.

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*