استاندار خراسان جنوبی در نشست کمیسیون تنظیم بازار استان اعلام کرد: مردم نگران خرید شب عید نباشند

 

 

 

امروز خراسان جنوبی- قاسمی

استاندار خراسان جنوبی اعلام کرد: هیچ نگرانی در ارتباط با تامین کالاهای اساسی مردم در استان وجود ندارد و در ایام پیش رو و بعد از سال نظارت بر بازار به صورت محسوس و نامحسوس تشدید می شود. محمد صادق معتمدیان شنبه شب در نشست کمیسیون تنظیم بازار استان تصریح کرد: از آنجا که در ایام پایانی سال تقاضا برای کالاهای اساسی بیشتر است تصمیم گرفته شد نظارت بیشتری بر اقلام مورد نیاز مردم انجام شود و باید از تمامی ظرفیت‌های موجود برای تشدید بازرسی‌ها در استان استفاده شود تا بتوان از افزایش قیمت ها جلوگیری کرد.

وی عنوان کرد: روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در استان تولید می شود و مصرف مورد نیاز مردم ۴۰ تن است که بعد از نیاز استان ارسال گوشت تولیدی به خارج استان امکان پذیر است. به گفتۀ وی با پیگیری های انجام شده از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت توانستیم ۱۰۰ تن گوشت بیشتر از سهمیه تنظیم بازار را برای استان جذب کنیم و با تصمیماتی که در زمینه توزیع گوشت قرمز و خدمت رسانی به جامعه هدف گرفته شد، شاهد حضور مردم در صف گوشت نخواهیم بود و افرادی که در جامعه هدف تعیین شده اند توزیع گوشت توسط دستگاه مربوطه انجام خواهد شد.

اول نیاز استان، بعد خروج دام

مقام عالی دولت در استان در زمینه ممنوعیت خروج دام هم توضیح داد: در زمینه ممنوعیت خروج دام از استان محدودیت ها ایجاد و مقرر شد ابتدا نیاز استان رفع شود سپس دامپزشکی استان برای خروج دام مازاد استان مجوز صادر کند.

معتمدیان ادامه داد: مجوزهایی برای واردات دام به استان نیز تنظیم شده تا با استفاده از ظرفیت موجود نسبت به مدیریت و کنترل قیمت گوشت اقدام کنیم. وی خاطر نشان کرد: با همکاری اعضای کمیسیون تنظیم بازار وضعیت خراسان جنوبی از لحاظ تامین و قیمت گوشت نسبت به سایر استان های همجوار و غربی بهتر و مطلوب تر است اما به این معنا نیست که از وضعیت راضی باشیم. به گفتۀ وی برای مدیریت و کاهش قیمت ها به دنبال راهکار و ساز و کارهایی هستیم تا شاهد کاهش قیمت در استان باشیم.

میوه بیش از نیاز مردم داریم

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: در ارتباط با سایر نیازمندی های استان از جمله میوه شب عید ۴۰۰ تن سیب و ۶۰۰ تن پرتقال به استان منتقل و بیش از نیاز مردم در انبارها ذخیره سازی شده است. معتمدیان افزود: همچنین با پیگیری هایی که از وزارت صمت انجام شد ۲۵۰ تن شکر و ۵۰۰ تن روغن برای استان جذب شد تا نیازهای مردم را در ایام پایانی سال تامین کنیم. وی بیان کرد: اکثر اصناف با توجه به گرانی ها با مردم مدارا می کنند و بر تصمیمات کمیسیون تنظیم بازار پایبند هستند اما تعداد محدودی از اصناف سودجو کالاهای اساسی مردم را احتکار یا قیمت ها را افزایش می دهند که هشدار دادیم اگر مصوبات کمیسیون تنظیم بازار استان را رعایت نکنند با پیگیری هایی که انجام خواهد شد و حضور بازرسان دستگاه های نظارتی با آنان برخورد قانونی می شود. به گفتۀ وی همه دستگاه های اجرایی عضو کمیسیون تنظیم بازار موظف به اجرای مصوبات هستند و در زمینه وضعیت قیمت ها، سازمان صنعت، معدن و تجارت باید روزانه فهرستی از سبد کالای مردم و قیمت اقلام در مناطق مختلف استان تهیه و پایان روز برای اعضای کمیسیون تنظیم بازار ارسال کند.

افزایش توزیع کالا در استان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: امسال در مجموع ۲۱۰ هزار تن اقلام اساسی و مورد نیاز مردم در استان توزیع شده که نسبت به پارسال ۶۲۰ درصد افزایش داشته است. داوود شهرکی افزود: امسال ۲ هزار و ۱۲۰ تن برنج، یکهزار و ۶۷۱ تن شکر و یک هزار و ۲۸۱ تن گوشت مرغ، ۶۶۳ تن گوشت گوساله منجمد، ۲۲ تن گوشت گوساله تازه و ۶ هزار حلقه لاستیک به وزن ۱۶ هزار تن در استان توزیع شده است. وی خاطر نشان کرد: همچنین توزیع برنج ۸۳٫۷ درصد، شکر ۱۴۷ درصد، گوشت مرغ منجمد ۲۲٫۸ درصد و گوشت گوساله منجمد یک هزار و ۱۳۷ درصد نسبت به پارسال افزایش داشته است.

شهرکی به اجرای طرح نظارت نوروزی از ابتدای بهمن امسال تا ۱۵ فروردین سال آینده اشاره کرد و افزود: از آغاز اجرای طرح تاکنون ۹ هزار و ۴۹۵ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی استان انجام شده است که در این رابطه ۱۱۵ پرونده تخلف به ارزش یک میلیارد و ۱۵۵ میلیون و ۳۱۵ هزار ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد و در این مدت یک میلیارد و ۴۹۳ میلیون و ۲۳۰ هزار ریال به شاکیان برگشت داده شده است. به گفتۀ وی تاکنون ۹۲ گشت مشترک با همکاری دستگاه های نظارتی از جمله تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان صمت و سایر ادارات در استان برگزار شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*