چند خبر خراسان جنوبی

آمادگی ۲۰ تیم عملیاتی آتش نشانی بیرجند برای چهارشنبه پایان سال

۲۰ تیم عملیاتی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند در چهارشنبه آخر سال در ۲۰ نقطه شهر استقرار می شوند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت:آمادگی 20 تیم عملیاتی آتش نشانی بیرجند برای چهارشنبه پایان سالاین تیمهای عملیاتی به صورت ناوگان موتوری و خودروهای سنگین در حوزه استحفاظی و متناسب با شرایط تجمع در بخشهای مختلف مستقر خواهند شد.

حسینی با بیان اینکه در شب چهارشنبه آخر سال تمام ۱۱۳ نیروی عملیاتی آتش نشانی در حال آماده باش هستند، افزود: این نیروها در ۲۰ نقطه شهر به غیر ار ۶ ایستگاه آتش نشانی مستقر می شوند.

وی از آموزشهای داده شده با محوریت پیشگیری و ایمنی در مدارس با اثر بخشی و خروجی مناسب خبر داد و گفت: اقدامات پیشگیرانه از حوادث در شهر و حاشیه شهر با همکاری حوزه خدمات شهری شهرداری صورت گرفته و اخطاریه هایی هم در خصوص جمع آوری ضایعات از قبیل لاستیکهای مستعمل، جعبه های خالی میوه داده شده تا در این شب حوادث کاهش داشته باشد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند افزود: شهروندان ضمن پرهیز از ریختن مایعات قابل اشتعال برروی آتش از روشن کردن آتش در کنار درختان، کابل ها و بالکن های ساختمانها خودداری کرده و در هنگام بروز حادثه با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته و یا به نیروهای آتش نشانی مستقر در سطح شهر اطلاع دهند.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۵۷۵ مورد حادثه در شهر بیرجند صورت گرفته که ۵۳۱ مورد آتش سوزی و هزار و ۴۴ مورد حادثه بوده است.

حسینی با بیان اینکه از این تعداد ۱۸۵ مورد در خارج از محدوده شهری و هزار و ۳۹۰ مورد در داخل محدوده شهری رخ داده است، افزود: در این حوادث در مجموع ۱۷ نفر کشته، ۱۳۴ نفر مصدوم و ۸۱۳ نفر نجات یافتند.

 

 

 

 

یک کشته در واژگونی پیکان در محور روستایی زهان- پردان

واژگونی یک دستگاه پیکان در محور روستایی زهان – پردان شهرستان زیرکوه یک کشته بر جای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، رئیس پلیس راه استان گفت: این حادثه ساعت  ۱۳:۵۰ امروز در کیلومتر ۳۵یک کشته در واژگونی پیکان در محور روستایی زهان- پردانمحور روستایی زهان ـ پردان  رخ داد که در اثر آن راننده ۲۸ ساله، کشته و سرنشین ۵۷ ساله، زخمی و به مرکز درمانی زهان منتقل شد.

سرهنگ رضایی علت حادثه را تخطی از سرعت مطمئنه دانست.

 

 

 

 

 

 

 

افتخاری دیگری برای دانشگاه بیرجند

کسب دو رتبه کشوری در المپیاد علمی فرش دستباف توسط دانشجویان فرش دانشگاه بیرجند

 ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۱:۲۷ کد : ۲۴۰۲ اخبار برگزیده اخبار دانشکده هااخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۶۲
کسب دو رتبه برتر المپیاد کشوری فرش دستباف
کسب دو رتبه کشوری در المپیاد علمی فرش دستباف توسط دانشجویان فرش دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، المپیاد کشوری فرش دستباف از ۲۰ تا ۲۲ اسفند ۹۷ به همت مرکز ملی فرش و با همکاری سازمان صمت آذربایجان شرقی و هم‌یاری دانشگاه هنر اسلامی با حضور شرکت کنندگانی از ۱۸ استان کشور در تبریز برگزار گردید.
در این المپیاد علمی و مهارتی که به مدت سه روز و به میزبانی تبریز برگزار شد؛ شرکت‌کنندگان در دو بخش دانش‌آموزی و دانشجویی در ۴ گروه (بافت، مرمت، رنگرزی و طراحی) از دانشگاه های مختلف سراسر کشور با یکدیگر به رقابت پرداختند.
آیین پایانى سیزدهمین دوره از المپیاد ملی فرش دستباف ایران در تاریخ ۲۲ اسفند با معرفی برترین ها به کار خود پایان داد.
در گرایش بافت دانشجویی خانم آرزو قرجی از دانشگاه بیرجند حائز رتبه دوم کشوری و در گرایش مرمت نیز خانم آتنا غلامی، از دانشگاه بیرجند حائز رتبه دوم کشوری شدند.

رئیس هیأت تنیس روی میز خبر دادمعرفی برترین‌های تنیس روی میز خراسان‌جنوبی

رئیس هیأت تنیس روی میز خراسان‌جنوبی گفت: مسابقات قهرمانی تنیس روی میز رده‌های گوناگون سنی استان «گرامیداشت احسان ‌و نیکوکاری» برگزار و برترین‌ها تجلیل شدند.

معرفی برترین‌های تنیس روی میز خراسان‌جنوبی

علیرضا حمیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند اظهار داشت: در راستای شناسایی و پرورش استعدادهای بالقوه ورزشی و گرامیداشت سنت «احسان و نیکوکاری»  یک دوره مسابقات تنیس روی میز رده‌های گوناگون سنی خراسان‌جنوبی برگزار شد.

وی افزود: در رده سنی نونهالان این رویداد ورزشی ۹ تنیسور شهرستان‌های بیرجند، قاینات، خضری و سرایان در سالن شهید سرحدی بیرجند به رقابت پرداختند که میلاد رمضانی قهرمان شد، احسان عِلمی به نایب‌قهرمانی رسید، امیرحسین رسانی و میثاق ولوی مقام سوم مشترک را کسب کردند.

رئیس هیأت تنیس روی میز خراسان‌جنوبی گفت: در مسابقات رده سنی خردسالان استان سینا بقراطی از خضری و یونس توانا از بیرجند رتبه‌های اول و دوم را به دست آوردند و در نونهالان ۸ تا ۹ سال نیز میلاد رمضانی، میثاق ولوی، عرفان خوری از خضری و عارف زربان از بیرجند حائز مقام‌های برتر شدند.

حمیدی خاطرنشان کرد: دز مسابقات قهرمانی تنیس روی میز طرح هوپس خراسان‌جنوبی امیرحسین رسانی قهرمان شد، طاها سلیمانی به نایب‌قهرمانی رسید، احسان علمی از سرایان و سید محمدمتین طالبی از بیرجند مقام سوم مشترک را کسب کردند.

وی با اشاره به رقابت ۲۳ تنیسور رده سنی نوجوانان خراسان‌جنوبی در سالن ورزشی شهید سرحدی بیرجند یادآور شد: علیرضا عباسپور‌فرد بر سکوی قهرمانی ایستاد، مصطفی طاهری در جایگاه دوم رقابت‌ها ایستاد، حسین یعقوب‌نژاد و سیدصدرا خراشادی‌زاده مقام سوم مشترک را از آن خود کردند.

رئیس هیأت تنیس روی میز خراسان‌جنوبی از رقابت ۲۳ ورزشکار رده سنی جوانان این مسابقات خبر داد و افزود: سیدصدرا خراشادی‌زاده به مقام نخست دست‌یافت، معراج محمودی دوم شد، مهدیار رمضانی و امیرعلی رسانی بر سکوی سوم مشترک قرار گرفتند.

حمیدی تصریح کرد: در مسابقات قهرمانی تنیس روی میز بانوان نونهال خراسان‌جنوبی درسا یاقوتی، مهسا یاقوتی از خضری اول و دوم شدند و در رقابت‌های طرح هوپس نیز ساینا مومن‌زاده، ملیکا زردست، محیا مساح و نیایش بیرقی مقام‌های برتر را کسب کردند.

 

 

 

 

 

مسابقات ورزشی بانوان قاین بگزار شد

حجت الاسلام طاهری رئیس هیات ورزش های همگانی شهرستان قاین گفت:  مسابقات ورزشی ویژه بانوان این شهرستان در رشته های دارت،دو سرعت،پرتاپ توپ ،شوت هدفمند در سالن ورزشی غدیر برگزارشد.
در پایان به برترین های هر رشته و عوامل اجرایی مسابقات جوایزی اهدا گردید.

 

 

مسابقات اسکیت خراسان جنوبی برگزار شد

دور اول مسابقات لیگ اسکیت سرعت استان خراسان جنوبی با شرکت ۶تیم از شهرستان های بیرجند( باشگاه زاور و پارت اسکیت و بیرجند آریا)،قاین،بشرویه و سرایان با حضور۵٠ اسکیت باز در شهرستان بیرجند صبح برگزار شد.

 

 

 

 

مسابقات تنیس روی میز خراسان جنوبی برگزار شد
مسابقات قهرمانی پینگ پنگ امید های استان خراسان جنوبی به مناُ سبت روزملی شدن صنعت نفت با حضور ۱۶ بازیکن از شهرستانهای بیرجند قاین خضری در سالن شهید سرحدی برگزار و آقایان پویا احراری اول آرمین عبدالهی دوم علیرضا عباسپور فرد از بیرجند وسجاد زردی از قاین مقام سوم مشترک رآ کسب کردند مسولین بر گزاری مسابقات علیرضا عشقی و مصطفی ابراهیم آبادی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*