چند خبر از خراسان جنوبی

 ۵ اثر طبیعی خراسان جنوبی در فهرست میراث طبیعی کشور ثبت شد

کارشناس ثبت آثار طبیعی خراسان جنوبی گفت: ۵ پرونده پیشنهاد ثبت آثار طبیعی استان در کمیته ثبت و حریم میراث طبیعی تأیید و در فهرست آثار طبیعی- ملی ثبت شد.

 زهرا رضایی‌ملکوتی با اعلام این خبر اظهار داشت: پرونده پیشنهاد ثبت آثار طبیعی استان از شهرستان‌های سرایان، طبس، نهبندان و قاین بوده است.

وی افزود: این پرونده‌ها شامل درختان کهنسال و مناظر طبیعی هستند که پس از تأیید در شورای ثبت و حریم استان، برای بررسی نهایی به دفتر ثبت سازمان در تهران ارسال و در فهرست میراث طبیعی- ملی کشور ثبت شدند.

کارشناس ثبت آثار طبیعی خراسان جنوبی گفت: با ثبت این ۵ اثر تعداد آثار طبیعی ثبت شده استان به ۶۷ اثر رسید.

رضایی‌ملکوتی بیان کرد: مهمترین اقدام پس از ثبت یک اثر، حفاظت و نگهداری آن است و از آنجایی که این آثار به لحاظ منظر طبیعی، مشخصات ظاهری و قدمت بسیار ارزشمند است باید همه نهادها، دستگاه‌های دولتی و مردم در راستای تحقق این امر مهم بکوشند.

 

 

برای نخستین بارکاوش محوطه «گبری مود» آغاز شد

مسؤول حوزه پژوهش و مطالعات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی گفت: کاوش آموزشی محوطه گبری مود شهرستان سربیشه استان خراسان‌جنوبی برای نخستین بار آغاز شد.

کاوش محوطه «گبری مود» آغاز شد

سید احمد برآبادی اظهار داشت: تپه تاریخی مود در دشت مود شامل دو تپه با ارتفاع کم و نزدیک به هم بوده که تپه شمالی دارای ارتفاع بیشتری نسبت به تپه جنوبی است و در سال ۱۳۷۶ از طرف میراث فرهنگی خراسان گمانه‌زنی و تعیین حریم شده است.

وی ادامه داد: با بررسی‌های سطحی که در محدوده محوطه صورت گرفته سفال‌هایی مربوط به بازه زمانی هزاره چهارم تا ساسانی به‌دست‌آمده که نشان از اهمیت این تپه و مشابهت داده‌های آن با یافته‌های به‌دست‌آمده با مناطق مشخصی چون کلاته شاهپوری و چهارفرسخ نهبندان، تپه‌یحیی کرمان، نادعلی و قلعه کهنه قندهار در جنوب افغانستان و دامب کوه در منطقه بلوچستان دارد.

مسؤول حوزه پژوهش و مطالعات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی بیان داشت: خراسان‌جنوبی به دلیل قرار گرفتن در محدوده خراسان بزرگ (مرکز قدرت گیری اشکانیان) یکی از مهم‌ترین قرارگاه‌های دوره پارتی بوده که محوطه‌های دیگری را هم‌دوره با محوطه گبری می‌توان معرفی کرد ولی از لحاظ کیفیت داده‌های فرهنگی محوطه گبری مود یکی از بهترین محوطه‌ها در سطح استان متعلق به دوره اشکانی است.

برآبادی خاطرنشان ساخت: این محوطه در سال ۱۳۸۱ با شماره ۶۳۶۴ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و در حال حاضر کاوش آموزشی گروه باستان‌شناسی دانشگاه بیرجند به سرپرستی محمد فرجامی از ابتدای اسفندماه آغاز شده و به مدت یک ماه به‌منظور لایه‌نگاری و شناخت استقرارهای این تپه باستانی در محدوده تپه شماره دو (B) در حال انجام است.

 

درخشش هنرمندان رادیو خراسان جنوبی در جشنواره ملی ۶۰۳۰

هنرمندان رادیو خراسان جنوبی در دومین جشنواره کشوری پیشگیری از سوانح و حوادث با محوریت پویش  ۶۰۳۰  با همکاری شبکه رادیویی سلامت خوش درخشید.
مسعود حسنی با مینی فیچر درخت زندگی رتبه ی اول را در بخش صوتی و خانم منصوره عسکری دشت بیاض رتبه ی دوم را با داستانک آلاله در بخش نوشتاری کسب کردند.
جنبش ۶۰۳۰ ، جنبشی برای کاهش سوانح رانندگی در جاده هاست که بر اساس آمار ، ۶۰ درصد تصادفات رانندگی در ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق می افتد.
 فعالیت سه مرکز تشخیص زودهنگام سرطان در خراسان‌جنوبی

مسئول مرکز بیماری‌های خاص خراسان جنوبی گفت: سه مرکز تشخیص زودهنگام سرطان در خراسان‌جنوبی با توجه به تأکیدات وزارت بهداشت فعالیت می‌کنند.

هادی دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یکی از تأکیدات وزارت بهداشت از اواخر سال ۹۶ راه‌اندازی مراکز غربالگری سرطان در معاونت بهداشتی و مراکز تشخیص زودهنگام سرطان در معاونت درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

مسئول مرکز جامع بیماری‌های خاص خراسان‌جنوبی بیان کرد: در این راستا و با توجه به جمعیت بالای ۵۰ هزار نفر در خراسان‌جنوبی سه مرکز تشخیص زودهنگام در بیمارستان ایران مهر در بیرجند، بیمارستان شهدای قائن و بیمارستان مصطفی خمینی طبس راه‌اندازی و زیر ساخت‌های آن آماده شده است.

دهقانی با اشاره به اینکه مرکز طبس به دستگاه ماموگرافی مجهز است، ادامه داد: هر کدام از این سه مرکز باید به دستگاه‌هایی چون ماموگرافی، سونوگرافی و کولونوسکوپی تجهیز شوند.

وی با اشاره به اینکه این دستگاه‌ها توسط وزارت بهداشت برای ۱۰۰ مرکز تشخیص زودهنگام در دست احداث در کشور خریداری می‌شود، افزود: امیدواریم با غربالگری و راه‌اندازی مراکز تشخیص زودهنگام گام بسیاری بزرگی در درمان انواع سرطان برداشته شود.

مسئول مرکز جامع بیماری‌های خاص خراسان‌جنوبی گفت: برنامه عملیاتی در این مراکز با آموزش چهار نیروی متخصص زنان، جراحی، رادیولوژی و گوارش انجام می‌شود و سپس اقدام به ارائه خدمت خواهند کرد.

دهقانی با اشاره به شیوع بیشترین سرطان‌ها در کشور و خراسان‌جنوبی اظهار کرد: وزارت بهداشت با توجه به شیوع سرطان سینه، روده بزرگ، دهانه رحم و گوارش برنامه‌های خود را بر محور این چهار نوع سرطان دارد.

وی در پاسخ به این سوال که افراد با مشاهده چه علائمی مشکوک به سرطان شده و باید به پزشک مراجعه کنند، بیان کرد: در مورد غربالگری و تشخیص سرطان باید دو قسمت را مد نظر قرار داد.

مسئول مرکز جامع بیماری‌های خاص خراسان‌جنوبی ادامه داد: گاه فردی علائمی چون وجود توده در سینه، خون در مدفوع و یا رفلاکس معده داشته که مشکوک به سرطان است و در صورت وجود زمینه خانواده حتماً باید آزمایش‌های تکمیلی را انجام دهد.

دهقانی گفت: اما گاه فرد علائمی ندارد ولی به واسطه زمینه خانوادگی، نوع محل زندگی و کار احتمال سرطان را داده و غربالگری درباره او انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: اگر با توجه به آگاه سازی مردم، افراد در همان مراحل اولیه بیماری سرطان به پزشک مراجعه کرده و این بیماری به موقع تشخیص داده شود می‌توان گفت احتمال درمان وی بسیار بالا است.

مسئول مرکز جامع بیماری‌های خاص خراسان‌جنوبی یادآور شد: اما اگر بیماری فرد دیر تشخیص داده شود و سرطان او پیشرفت کرده باشد نمی‌توان به صورت قطع و یقین سخن از درمان او گفت.

 

یادگاری های ماندگار؛
سخاوت در اوج نداری/ چوپانی که مدرسه ساز شد
روزهای پایانی اسفند سال ۹۵ را هیچ‌یک از مردم روستای کبات فراموش نمی‌کنند؛ روزی که خانواده حسینی پناه تلخ ترین خبر زندگی‌شان را شنیدند. پدر در صحرا مشغول چرای گوسفندان بود که خبر تصادف محمد را به وی دادند…

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی؛ ساعت حدود ۸ و نیم صبح است که بیرجند را به سمت شهرستان سربیشه ترک می کنیم. حدود ۵۵ کیلومتر را پشت سر می گذاریم که با نمایان شدن تابلوی دُرُح، وارد جاده این شهر می‌شویم. ۸۵ کیلومتری را می پیمایم که خودرو در خیابان کشاورز، نزدیک آرامستان دُرُح متوقف می‌شود. مردی با دستان پینه بسته و چهره‌ای آفتاب سوخته‌ به همراه یک مرد جوان که لباس محلی پوشیده و چندنفر از مسئولان شهر به استقبالمان می‌آیند. همه برای ذکر فاتحه کنار قبر فرزند نوجوان، مرد میانسال روستایی می‌رویم که دو سال پیش در خاک اینجا آرام گرفته است.

خودرو حرکت می کند و به مسیر خود در جاده خاکی ادامه می‌دهد، از نم اطراف جاده مشخص است که هنگام بارندگی جاده زیرآب می رود و امکان عبور و مرور سخت می‌شود. سرانجام به روستای عشایری «کبات» که در فاصله هشت کیلومتری دُرُح قرار دارد می‌رسیم. روستایی که مردان و زنان آن محبت، عشق، ایثار و نوع دوستی را با نوای نی هم‌ساز می کنند.

اهالی روستا که از قبل، از آمدن ما به روستایشان مطلع بودند به محض ورود با نگاه مهربانشان به استقبال ما آمدند. اما بچه‌های روستا حال و هوای دیگری دارند. آنها از اینکه صاحب مدرسه‌ای شده‌اند خوشحالند چرا که از امروز دیگر لازم نیست در کانکس درس بخوانند. پول ساخت مدرسه، دیه یکی از بچه‌های روستاست؛ یکی که دو سال پیش در تصادف جان باخت و حالا خانواده‌اش دیه او را صرف ساخت مدرسه کرده‌اند.

با اینکه دو سال از حادثه می‌گذرد اما مرد میانسال همه جزئیات آن روزهای سخت را به خاطر دارد. هنوز آخرین لبخند پسرش از ذهنش محو نشده و وقتی از کوچه‌های خاکی روستا عبور می کند، ناخودآگاه صدای پسرش در گوشش می‌پیچد.

 

روزهای پایانی اسفند سال ۹۵ را هیچ‌یک از مردم روستای کبات فراموش نمی‌کنند؛ روزی که خانواده حسینی پناه تلخ ترین خبر زندگی‌شان را شنیدند. پدر در صحرا مشغول چرای گوسفندان بود که خبر تصادف محمد را به وی دادند.

غلامرضا با لهجه‌ای روستایی ادامه می‌دهد: محمد در حوزه علمیه سربیشه درس می‌خواند و ۱۶ سال بیشتر نداشت که فوت کرد.

آخرین روزهای اسفند سال ۹۵ بود که پسر نوجوانش در کنار جاده نهبندان به سربیشه، در تصادف با خودرویی جان باخت و راننده گریخت و داغ سنگینی برای همیشه بر دل غلامرضا و خاتون حسینی پناه نشاند. داغ فرزند، مرد ۴۱ و زن ۳۸ ساله روستایی را پیرتر کرد و آن‌ها را تا مرز بیماری و سکته پیش می‌برد.

از دو سال قبل دیگر غلامرضا حسینی پناه؛ دل و دماغ و توان کار ندارد، پیشترها در روستای سلم آباد چوپان بود. حالا همان ۲۰ گوسفندی را که دارد گاهی به چوپان می‌سپارد و چرخ زندگی‌شان فقط با یارانه می چرخد.

دو سال است خانواده هفت نفره حسینی پناه در یک اتاق ۱۸ متری با سقف و دیوارهای کاهگلی سیاه روزگار می‌گذرانند. یخچال، تلویزیون کوچک، گاز، مقداری وسایل اولیه زندگی، کمی لباس و رختخواب، همه دار و ندارشان برای گذران روزگار زیر همین سقف است. سقف هم مال خودشان نیست! به لطف یکی از اهالی دُرُح موقت سرپناه زندگیشان شده است.

روستا حمام، آب خوردن و مسجد ندارد و راه آن تا درح خاکی است. آن‌ها کمتر از ۱۵ خانوار و با بچه‌های قد و نیم قد هستند که با شرایط سختی در روستا روزگار می‌گذرانند. سالهاست خشکسالی امانشان را بریده، چند گوسفند تمام سرمایه آن هاست که راهی بیابان‌های خشک و بی آب و علف می کنند.

با پیگیری حوزه علمیه سربیشه از سوی شرکت بیمه بخشی از دیه در اختیار پدر قرار می‌گیرد که می‌توانست زندگی او و پنج فرزند دیگرش را سامان دهد، اما فکر این‌ که پول دیه محمد را برای گشودن گره‌های کور زندگی خرج کنند لحظه‌ای وسوسه‌اش نکرد. غلامرضا و همسرش به این نتیجه رسیدند که این پول را خرج ساخت مدرسه کنند؛ کاری که باعث می‌شد همه مردم روستا برای روح پسرش محمد، دعا کنند.

خاتون، مادر محمد می‌خواهد با این صدقه جاریه دعای خیر مردم روستا باقیات الصالحاتی برای پسرش باشد و با ایجاد یادبودی از محمد، نامش را برای همیشه در یادها جاودانه کند، می‌گوید: پسرم از این دنیا بهره‌ای نبرد و جوان مرگ شد، دلم می خواست که در راه خدا و برای بچه‌های روستا مدرسه بسازیم تا فرزندم از آن دنیا خیر و بهره ای ببرد و این کار خیر دستگیر آخرتمان شود.

اینگونه بود که خانواده حسینی پناه که درد محرومیت چشیده‌اند تصمیم بزرگ زندگی‌شان را گرفتند و همه ۶۰ میلیون تومانی را که به‌ عنوان دیه به آنها پرداخت شده بود، بدون هر‌گونه چشم‌داشتی به اداره کل نوسازی مدارس تقدیم کردند تا هرچه زودتر مدرسه روستای عشایری «کبات» ساخته شود.

لحظه افتتاح مدرسه که به نام زنده یاد محمد حسینی پناه در روستای کبات ساخته شده، اشک از گوشه چشمان مادر سرازیر می‌شود اما دیدن شادی و خنده کودکان روستا بیشتر از هر چیز دل خاتون را آرام می‌کند و خوشحال است که یاد فرزندش برای همیشه در سینه کودکان امروز و فردای روستا جاودانه می‌شود.

یکی از دانش آموزان که نام او هم محمد است در مراسم افتتاح مدرسه روستا از خانواده حسینی پناه قدردانی می‌کند و خطاب به این خیر مدرساز می‌گوید: شما برای ما انسانیت را تفسیر نمودی و محبت را جاری ساختی و راه فرزند دلبنتان برای همیشه زنده و جاوید شد، اگر چه مصلحت خدا بر این بود که گلی زیبا را از شما بگیرد اما با این اقدام خداپسندانه شما یاد محمد عزیز را قلبها زنده کردید.

محمد همیشه همراه ما است و روح بلند او همیشه در کلاس شاد است و هر روز با ذکر صلوات یادش را گرامی می‌داریم. شما فداکاری را معنا کردید در حالی که خودتان خانه ای نداشتید برای ما خانه امید ساختید. شما الگوی برای همه آنانی هستید که زرق و برق زندگی و مادیات چشم آنان را کور نموده است. کار شما ارزشمندتر از خیران پولداری است که مدرسه چند طبقه می سازند چرا که آنان دارند و انجام می دهند، اما شما ندارید و انجام می‌دهید. ما دانش آموزان قول می دهیم با درس خواندن‌مان و با درس؛ گذشتی که از شما آموختیم جای خالی محمد عزیز را برایتان پر کنیم.

بعد از مراسم افتتاح مدرسه روستا، دقایقی را مهمان خانه این زن و مرد خیر مدرسه ساز می‌شوم تا از کاستی‌های روستا برایمان حرف بزنند. به گفته یکی از اهالی، روستای کبات هنوز گازکشی نشده است و مردم آبی برای خوردن ندارند، آب قنات روستا آلوده است و فقط به درد  شستن ظرف و لباس می ‌خورد. با تانکر برایشان آب می آورند، گاهی هم مردم مجبورند خودشان برای آب آوردن به شهر دُرُح بروند.

« عباس صنعتی» بخشدار دُرُح قول پیگیری مشکلاتشان را می‌دهد و می‌گوید: گازرسانی به کبات و یکی دیگر از روستاها برای سال آینده در دستور کار است.

از اهالی روستای کبات با تمام محرومیت ظاهری اما صفا، مهربانی و سخاوت قلب‌شان جدا می‌شویم تا به سمت بیرجند برگردیم، اینجا هر چند خانه‌‌هایشان ساده است اما امید و توکل به خدا را به وضوح در چهره‌‌هایشان می‌بینیم…

گزارش و عکس: زهرا مهرور

بازارچه مرزی میل ۷۳ بازگشایی شد

۴۰ مصوبه برای شهرستان درمیان در جریان سفر استاندار به این شهرستان

سفر استاندار به شهرستان درمیان ۴۰ مصوبه برای درمیانی ها به همراه داشت.

  استاندار هدف اصلی از سفر به شهرستان درمیان را دیدار با مردم 40 مصوبه برای شهرستان درمیان در جریان سفر استاندار به این شهرستانمرزنشین عنوان کرد و گفت: بازدید های میدانی از نقاط مختلف روستایی، عشایری و مرزی انجام شده و در دیدار با مردم از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار گرفتیم .

معتمدیان افزود: مهم ترین موضوع درخواستی مردم بحث آب آشامیدنی است و به همین منظور مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان در خصوص آبرسانی به روستاهای اشک، خیرآباد و مجتمع کلاته ملا از محل استانداری در نظر گرفته شده است و از ظرفیت های ملی نیز ردیف هایی در نظر گرفته خواهد شد تا شتاب بیشتری در خصوص تامین آب شرب مردم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از شهرستان امکان دریافت شبکه های دیجیتال صدا و سیما را ندارند گفت : احداث ۲۰ فرستنده در برنامه دو ساله با همکاری صدا و سیمای استان و اعتبارات استانی و افزایش ضریب نفوذ شبکه های دیجیتال یکی از اولویت های مهم استان خواهد بود .

وی گفت : با تأمین زیرساختهای مختلف در ماههای اخیر مرز میل ۷۳ بازگشایی شد و مرزنشینان در زمینه خرده فروشی و تامین سوخت مرزنشیان و هم این طور واردات دام زنده با اخذ مجوزهای لازم حتی برای سایر استانها می توانند فعالیت داشته باشند.

معتمدیان با بیان اینکه در تلاشیم تا این مرز را به ثبت رسانده و گمرک رسمی کنیم، افزود: از امروز کسانی که در واردات دام آمادگی دارند، می توانند با مراجعه به گمرک نسبت به واردات دام اقدام کنند.

وی با بیان اینکه تعاونی های مرزنشین فعال و حمایت می شوند اظهار داشت: براساس مصوبه سال گذشته هیات دولت تعرفه کالاهای مصرفی برای تعاونی های مرزنشین از معافیت ۱۰۰ درصدی برخوردار است.
استاندار خراسان جنوبی گفت: در ۴۸ ساعتی که در شهرستان درمیان بودیم در مناطق شهری، روستایی، مرزی و عشایری حضور پیدا کردیم و در دیدارهایی که با مردم داشتیم مسایل و مشکلاتی مطرح شد.
وی ادامه داد: مهمترین مطالبه مردم این منطقه، آب شرب عنوان شد که در این زمینه مقداری وضعیت بحرانی بوده و مردم تحت فشار هستند.
معتمدیان بیان کرد: به نظر می رسد در این شهرستان مقداری کم لطفی و از ناحیه استان کوتاهی شده و مشکلات به خوبی منعکس نشده است.
وی ادامه داد: تلاش داریم از اعتبار ملی که متمرکز در اختیار وزارتخانه هاست استفاده کنیم چون شهرستان درمیان به لحاظ بسیاری از شاخص ها عقب ماندگی های جدی دارد.
استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: حضور معاونان وزرا در استان اثرگذار است و درخواست داریم در این سفرها مدیران ارشد برنامه ریزی لازم را داشته و از نزدیک مشکل مردم را ببینند.
معتمدیان گفت: واحدهای تولیدی مانند کارخانه سیمان باقران شهرستان درمیان نیز با مشکلاتی مواجه شده که برای رفع آن تلاش می کنیم.
خراسان جنوبی دارای چهار بازارچه مرزی به نام های گلورده (میل ۷۳) در شهرستان درمیان، دوکوهانه در شهرستان نهبندان، یزدان در شهرستان زیرکوه و ماهیرود در شهرستان سربیشه است و در سال های گذشته به جز ماهیرود بقیه بازارچه ها از جانب افغانستان تعطیل اعلام شد.

معتمدیان همچنین از اختصاص ۱۰۰ میلیون تومان برای احیای ده قنات در شهرستان خبر داد و افزود: با توجه به کمبود منابع مالی یکی از اولویت های ما در سال ۹۸ استفاده از ظرفیت های آبخیز داری و احیای قنوات است.

استاندار خراسان جنوبی ازافزایش سهمیه آرد عشایر شهرستان درمیان خبر داد و افزود:  تامین علوفه دامی برای عشایر و روستاییان با قیمت یارانه ای انجام خواهد شد و برای تامین آب شرب روستاهای ثابت عشایری نیز تامین اعتبار خواهد شد.

 

بازدید فرماندار قاین از باشگاه تنیس روی میز و کاراته امید بانوان نهبندان

بازدید کریمان خراسانی از باشگاه تنیس روی میز و کاراته امید بانوان نهبندان صورت گرفت.

فرماندار نهبندان از باشگاه کاراته بانوان و تنیس روی میز این شهرستان بازدید کرد.

کریمان خراسانی فرماندار شهرستان به همراه معاون سیاسی و انتظامی از باشگاه های تنیس روی میز و کاراته بانوان نهبندان بازدید کرد و با اهدای جوایز و مدال های اکتسابی ورزشکاران این باشگاه در مسابقات استانی از آن ها تقدیر کرد.

برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در روستای گیت قهستان

برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در روستای گیت قهستان.
همایش پیاده روی خانوادگی در روستای گیت بخش قهستان با حضور ۳۰۰ نغر از اهالی محل به مناسبت گرامیداشت ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن و هفته سلامت مردان با همکاری اداره ورزش و جوانان و شبکه بهداشت و درمان شهرستان برگزار شد . در حاشیه این همایش مسابقات طناب کشی برای آقایان و دارت برای بانوان شرکت کننده برگزار شد . در پایان به قید قرعه به نفرات برگزیده جوایزی از طرف هیات همگانی شهرستان اهدا گردید.
کسب مدال طلا توسط کاراته کار کانون شهید حججی حاجی آباد
عضو کانون شهید حججی روستای حاجی ‌آباد بیرجند موفق به کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی کیوکوشین کاراته شرق کشور شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد بایی» عضو کانون فرهنگی هنری شهید محسن حججی حاجی آباد بیرجند گفت: از هشت سالگی وارد عرصه ورزش در رشته کاراته شدم و مدت‌هاست به عنوان عضو کانون فرهنگی هنری شهید حججی درآمدم.

به گفته وی، علاوه بر علاقه شخصی که به به این رشته ورزشی دارم،‌ حمایت و تشویق خانواده در موفقیتم تاثیر زیادی داشته است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون کمربند قهوه‌ای دارم، ادامه داد: تاکنون ۲ مدال طلا و ۲ مدال برنز و یک نقره در مسابقات مختلف کسب کردم.

عضو کانون فرهنگی هنری شهید حججی یادآور شد: در مسابقات قهرمانی کیوکوشین کاراته شرق کشور که به میزبانی خراسان جنوبی در شهرستان خوسف که ۲۶ بهمن برگزار شد در رده سنی نونهالان وزن منفی ۴۵ گیلوگرم مقام اول راکسب کرده و موفق به اخذ مدال طلا شدم.

پایان پیام/۷۰

درخشش دارترهای خراسان جنوبی در مسابقات دانشجویان کشور
۳ مدال رنگی بر سینه ورزشکاران خراسان‌جنوبی نقش بست

 در مسابقات قهرمانی دانشجویان مؤسسات آموزش عالی کشور دارترهای خراسان‌جنوبی برای نخستین بار در جایگاه سوم قرار گرفتند.

در بخش تیمی نخستین دوره مسابقات دارت دانشجویی ایران دوبل دانشگاه بیرجند با ترکیب مرتضی جمالی و حسین قربانی با سرپرستی و مربیگری علی سطوتی بر سکوی سوم رقابت‌ها ایستاد و در بخش انفرادی رقابت‌ها نیز ابوالفضل علیزاده از دانشگاه صنعتی بیرجند با نشان طلا به مقام قهرمانی دست یافت.

نخستین دوره مسابقات دارت قهرمانی دانشجویان مؤسسات آموزش عالی کشور با حضور قریب‌بر ۱۵۰ ورزشکار در دانشگاه بین‌المللی قزوین برگزار شد.

 

 

ورزشکار خراسان جنوبی قهرمان مسابقات پارکور کشور شد

پرونده مسابقات قهرمانی پارکور «فری استایل یا مهارتی» ناجای کشور با معرفی برترین‌های ایران بسته شد.

به گزارش فارس علی اکبرزاده از خراسان‌جنوبی در این ماراتن ملی با غلبه بر رقبای بنام خود با گردن‌آویز طلا بر سکوی قهرمانی رقابت‌ها ایستاد.

مسابقات قهرمانی مارکور ناجا کشور با شرکت ۷۰ ورزشکار به میزبانی استان فارس در شیراز برگزار شد.

 

 

 

رئیس هیئت تکواندو خراسان جنوبی از برگزاری رقابت‌های تکواندو قهرمانی استان به میزبانی سرایان خبر داد.

 

محمودی رئیس هیئت تکواندو خراسان جنوبی گفت: مسابقات تکواندو قهرمانی استان گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به میزبانی شهرستان سرایان برگزار خواهد شد.

وی افزود: این دوره از رقابت‌ها در بخش مردان در چهار رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان شانزدهم تا هفدهم اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*